Φορείς των γονέων και των αναπήρων με δυναμική κινητοποίηση κατήγγειλαν αυτή την πολιτική και απαίτησαν το δικαίωμα στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά | Παρέμβαση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στη συζήτηση
RIZOSPASTIS |
Από την προηγούμενη κινητοποίηση των φορέων στην Περιφέρεια πριν λίγες μέρες |
Εκπρόσωποι των παραπάνω πήραν τον λόγο στη διάρκεια της συνεδρίασης και μετέφεραν την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και συνεχίζεται στην τρίτη βδομάδα λειτουργίας των σχολείων, με παιδιά ΑμεΑ να μην έχουν δωρεάν μετακίνηση και πολλά να μην μπορούν να πάνε καν στο σχολείο, άλλα να αναγκάζονται να περπατούν χιλιόμετρα σε επικίνδυνες διαδρομές, να ξεκινούν από τα ξημερώματα για να φτάσουν στις 8 στο σχολείο τους.
Οπως είπε ο Χάρης Χουρδάκης από τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, «ερχόμαστε ξανά και ξανά, πότε στα νομαρχιακά συμβούλια, πότε στα περιφερειακά, γιατί το κράτος είτε για δογματισμό και εμμονή, είτε για μια συνειδητή επιλογή τσακίζει το δικαίωμα των ΑμεΑ στην Εκπαίδευση για εξυπηρετηθούν τα διάφορα επιχειρηματικά συμφέροντα». Περιγράφοντας τις συνέπειες αυτής της πολιτικής, υπογράμμισε ότι αυτή η κατάσταση συμβαίνει κάθε χρόνο, λες και οι μαθητές με αναπηρία δεν έχουν δικαιώματα, λες και δεν καταμετρούνται οι μέρες απουσίας ή τα κενά σε σχέση με την εκπαίδευσή τους όταν λείπουν από το σχολείο.
«Φέτος, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα», τόνισε και ξεκαθάρισε: «Δεν μπορεί τα παιδιά μας να εκτίθενται σε κινδύνους, ακόμα και με το συγκεκριμένο σύστημα μεταφοράς. Το ζήτημα της αναγκαιότητας του δημόσιου συστήματος μεταφοράς με το εξειδικευμένο προσωπικό αναδείχνεται διαχρονικά περισσότερο αναγκαίο από ποτέ. Απαιτούμε τα αναγκαία μέτρα» για τη μεταφορά των μαθητών, ενώ σημείωσε και το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κτιρίων των ειδικών σχολείων στην Αθήνα είναι επικίνδυνα.
Επίσης, τοποθετήθηκαν ο Γ. Μπίλης από τον Ενιαίο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Αμεα Αττικής και νήσων, ο Φ. Φλουσκούνης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Περιφέρειας Αττικής. Ο τελευταίος είπε πως αυτή τη στιγμή λείπουν πάνω από 265 δρομολόγια και έτσι δεν επιτρέπεται σε πολλούς μαθητές το δικαίωμα στη δωρεάν και δημόσια Εκπαίδευση. Οπως είπε, για να λυθεί το πρόβλημα πρέπει να δημιουργηθεί ένας ενιαίος κρατικός φορέας για τη μεταφορά μαθητών στα σχολεία με κρατική χρηματοδότηση. Για την απαράδεκτη κατάσταση που υπάρχει στην περιοχή του μίλησε ο Ηλ. Πατίδης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά, καταδεικνύοντας ότι όταν η μεταφορά των μαθητών επαφίεται σε επιχειρηματικά συμφέροντα, δεν μπορούν να ικανοποιηθούν οι ανάγκες της λαϊκής οικογένειας και των παιδιών της.
Αυτή την απαράδεκτη κατάσταση επιχείρησε να δικαιολογήσει ο περιφερειάρχης της ΝΔ, Ν. Χαρδαλιάς, που έχυσε κροκοδείλια δάκρυα για τα δίκαια των αγώνων, την ίδια ώρα βέβαια υπερασπίζεται το μοντέλο της ανάθεσης όλων των υπηρεσιών σε εργολάβους και επιχειρηματίες. Και ο Γ. Ιωακειμίδης, από τον ΣΥΡΙΖΑ, στην ίδια γραμμή στάθηκε απέναντι σε έναν δημόσιο κρατικό φορέα.
Τη χρεοκοπημένη πολιτική επιλογή να μεταφερθεί η αρμοδιότητα της μεταφοράς των μαθητών στις Περιφέρειες, που με τη σειρά τους εκχωρούν τη συγκεκριμένη υπηρεσία σε ιδιώτες λεωφορειούχους, κατήγγειλε χτες ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αττικής, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, όπου συζητήθηκε το μεγάλο και διαχρονικό πρόβλημα της μετακίνησης των μαθητών.
Τόνισε ότι το πρόβλημα είναι διαχρονικό και θύμισε ότι το 2011, με τον «Καλλικράτη», ξεκίνησε η διαδικασία της πλήρους μετατροπής των φορέων Τοπικής Διοίκησης Α' και Β' βαθμού «σε τροχονόμους των επιχειρηματικών συμφερόντων». Σημείωσε ότι τότε μόνο η «Λαϊκή Συσπείρωση» εναντιώθηκε στη συγκεκριμένη πολιτική και μάλιστα κατηγορήθηκε για «δογματισμό» και «ιδεοληψία».
Ο Γ. Πρωτούλης κατήγγειλε ότι η συγκεκριμένη αρμοδιότητα μεταφέρθηκε στις Περιφέρειες χωρίς την αντίστοιχη επαρκή χρηματοδότηση, χωρίς τις αντίστοιχες υπηρεσίες με το απαραίτητο προσωπικό, με αποτέλεσμα η Περιφέρεια να απευθύνεται στους ιδιώτες λεωφορειούχους, οι οποίοι ενδιαφέρονται και λειτουργούν με βάση το κέρδος και όχι την ανάγκη των μαθητών να μεταβούν στα σχολεία τους. «Πώς θα υποχρεώσετε τον ιδιώτη να δώσει χαμηλή τιμή για να σας φτάνει το κονδύλι;», σημείωσε. Η Περιφέρεια πρέπει να καλύψει την επιτακτική ανάγκη που υπάρχει με συγκεκριμένη υπηρεσία, με πόρους και εργαζόμενους με σταθερές σχέσεις εργασίας, επισήμανε.
Προειδοποίησε μάλιστα ότι η περίπτωση της μεταφοράς των μαθητών είναι πρόγευση αυτών που θα ακολουθήσουν και σε άλλες υπηρεσίες, αφού στο πλαίσιο της ασκούμενης πολιτικής, οι επιχειρηματίες και ιδιώτες εργολάβοι έχουν εισβάλει σε όλες τις υπηρεσίες της Τοπικής Διοίκησης, από την πολιτική προστασία μέχρι τους φωτεινούς σηματοδότες και το απολυμαντήριο, ενώ το προσωπικό στην Περιφέρεια Αττικής από το 2011 έως σήμερα έχει μειωθεί κατά 60%.
Συζητήθηκε στη Βουλή Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ
Περίπου την ίδια ώρα που στο Περιφερειακό Συμβούλιο πραγματοποιούταν η παράσταση διαμαρτυρίας φορέων που διεκδικούν το αυτονόητο δικαίωμα όλων των μαθητών να πηγαίνουν με ασφάλεια, δωρεάν στο σχολείο τους, στη Βουλή συζητιόταν η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ προς το υπουργείο Εσωτερικών, κατά την οποία, με αφορμή την κατάσταση στην Ανατολική Αττική, αναδείχτηκαν τα αδιέξοδα που δημιουργεί για μαθητές και γονείς το θεσμικό πλαίσιο και οι κόφτες στις μεταφορές μαθητών.
Ο βουλευτής του Κόμματος Γ. Γκιόκας, παρουσιάζοντας την Ερώτηση, αναφέρθηκε στο διαχρονικό πρόβλημα μεταφοράς μαθητών ιδιαίτερα σε διαδημοτικά και ειδικά σχολεία και πρόσθεσε πως ειδικά φέτος στην Ανατολική Αττική έχει γίνει βραχνάς για γονείς και μαθητές η έγκαιρη μετακίνηση ακόμα και σε μακρινές σχολικές μονάδες που βρίσκονται στον ίδιο δήμο. Μετέφερε την αγωνία φορέων των γονιών αλλά και τη σχετική επιστολή από δήμους, που καταγγέλλουν ότι η σχολική χρονιά ξεκίνησε χωρίς να εκτελούνται πάνω από 100 δρομολόγια στην περιοχή, αναφερόμενος ενδεικτικά στην περίπτωση του Σαρωνικού και του Βαρνάβα, όπου 200 και 80 παιδιά αντίστοιχα είναι χωρίς δωρεάν μετακίνηση. Οπως ανέδειξε, η αιτία βρίσκεται στο απαράδεκτο θεσμικό πλαίσιο που εξαρτά την ασφαλή, έγκαιρη, δωρεάν μεταφορά των παιδιών από τα κέρδη των λεωφορειούχων.
Απαντώντας ο υφυπουργός Εσωτερικών Β. Σπανάκης, αναφέρθηκε στις επιχορηγήσεις προς τις Περιφέρειες και τους δήμους της Ανατ. Αττικής, είπε πως το υπουργείο και η κυβέρνηση είναι σε συνεννόηση με την Περιφέρεια Αττικής «και πολύ σύντομα θα μειωθούν κι άλλο τα κενά όσον αφορά τις γραμμές που δεν έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία» και «σύντομα θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα».
Ο Γ. Γκιόκας ζήτησε να πάρει θέση η κυβέρνηση και να δηλώσει πότε θα καλυφθεί το 100% των μαθητών, τονίζοντας τη σοβαρότητα του ζητήματος. «Εμποδίζεται το δικαίωμα στην ασφαλή μεταφορά και πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία εκατοντάδων μαθητών, επιβαρύνονται οι οικογένειές τους - οι ίδιοι που θα δουλεύουν δεκατριάωρο - για να πηγαίνουν τα παιδιά τους στο σχολείο» είπε χαρακτηριστικά. Απέναντι στα μπαλώματα με τα οποία συντηρείται και ενισχύεται το απαράδεκτο θεσμικό πλαίσιο, ο βουλευτής του ΚΚΕ αντέταξε τη λύση την οποία έχει προτείνει πολλές φορές και το γονεϊκό κίνημα, για δημιουργία δημόσιου φορέα μεταφοράς μαθητών με δικό του στόλο και ειδικές προδιαγραφές που θα αναλάβει να εξυπηρετήσει αυτή την ανάγκη, αλλά και να αξιοποιηθεί και σε άλλες δραστηριότητες όπως σχολικές εκδρομές.
Με κενά συνεχίζουν τα σχολεία μετά και την αναμενόμενη δεύτερη φάση πρόσληψης αναπληρωτών. Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την Παρασκευή την πρόσληψη 9.445 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, τη στιγμή που οι εκτιμήσεις για τα κενά μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ξεπερνούσαν τις 10.000. Ετσι, μετά από τις προσπάθειες να δείξει με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς που παίρνουν αναγκαίες άδειες, τις εγκυκλίους - κόφτες για τα ολοήμερα, τις οδηγίες για μετακινήσεις παιδιών, οι ελλείψεις παραμένουν με ευθύνη της κυβέρνησης και του υπουργείου.
«Οι νέες προσλήψεις επιβεβαίωσαν τους φόβους που διατυπώσαμε πολύ πριν ακόμα και από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, πως τα σχολεία θα λειτουργήσουν με χιλιάδες κενά και εκπαιδευτικούς "λάστιχο"». «Ακόμα και μετά τη β' φάση, βρισκόμαστε στο σημείο που θα έπρεπε να είμαστε πριν τις 11/9, δηλαδή πριν ανοίξουν τα σχολεία», σχολιάζει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών».
Οπως αναφέρει, ενώ οι πιο μετριοπαθείς υπολογισμοί καθόριζαν τα κενά στους 10.000 εκπαιδευτικούς μόνο στην Πρωτοβάθμια, το ΥΠΑΙΘΑ προχώρησε σε πολύ μικρότερο αριθμό προσλήψεων, σχεδόν 6.500 εκπαιδευτικών. Η ΑΣΕ παραθέτει ενδεικτικά πως στην Αττική τα κενά σύμφωνα με τη διοίκηση είναι σχεδόν 5.000, σε περιοχές όπως το Ηράκλειο Κρήτης πάνω από 600, στα Χανιά από τα 400 κενά καλύφθηκαν τα 120 (!), στη Β' Ανατολική Αττική υπάρχουν πάνω από 120 κενά στην Παράλληλη Στήριξη και αυτή τη στιγμή καλύπτονται τα 27(!). Η ίδια εικόνα επικρατεί σε όλη τη χώρα, όπως σημειώνει, επαναλαμβάνοντας πως «αυτά τα κενά μεταφράζονται σε εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες, οι οποίες δεν αναπληρώνονται, ούτε βέβαια μπορούν να αντικατασταθούν από τους δήθεν νεωτερισμούς που εξαγγέλλει συχνά πυκνά η υπουργός».
Οπως τονίζει η ΑΣΕ: «Το υπουργείο "Παιδείας" δεν μπορεί να κοροϊδεύει πια τους γονείς και τους μαθητές! Η λάσπη που πέταξε όλο το προηγούμενο διάστημα, για τις ευθύνες των εκπαιδευτικών, για τα ψεύτικα τμήματα ολοήμερου, είχαν έναν μόνο στόχο, να κρύψουν την πολιτική της υποχρηματοδότησης της Παιδείας, να υποβαθμίσουν ακόμα περισσότερο τη μόρφωση των παιδιών, να προλειάνουν το έδαφος για περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης μέσω των Κέντρων Μελέτης που απεργάζονται, δηλαδή μπίζνες πάνω σε ένα υποβαθμισμένο ολοήμερο πρόγραμμα για το οποίο ΠΟΤΕ δεν δόθηκε ουσιαστική στήριξη (σε εκπαιδευτικούς, βοηθητικό προσωπικό, υλικές υποδομές, κ.λπ.)».