ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Αυγούστου 2025
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΧΑΪΑ
Στη Βουλή ξαναφέρνει το ΚΚΕ την επισφαλή λειτουργία του Οδοντωτού

Από καθαρή «τύχη» δεν έχουν υπάρξει μέχρι και σήμερα ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα

Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία του οδοντωτού σιδηρόδρομου που εκτελεί το δρομολόγιο Διακοπτό - Καλάβρυτα, απαιτεί με Ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών το ΚΚΕ, μετά και το τελευταίο περιστατικό την περασμένη Κυριακή, όπου η ακινητοποίηση του συρμού στη θέση Τρικλία - λόγω μηχανικού προβλήματος - έθεσε σε κίνδυνο την ασφάλεια του προσωπικού και των 38 επιβατών.

Πρόκειται για συμβάντα που έρχονται το ένα πίσω από το άλλο, λόγω της απαξίωσης της γραμμής με διαχρονική ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και της «Hellenic Train» που τη διαχειρίζεται.

Σε όλα αυτά συμβάλλει η έλλειψη προσωπικού, η κατάσταση που διαμορφώθηκε στη γραμμή μετά τις πυρκαγιές στην ευρύτερη περιοχή το 2023, γεγονότα που έχει αναδείξει επανειλημμένα το ΚΚΕ τόσο με Ερωτήσεις του στη Βουλή, όσο και μέσα από συναντήσεις με τους συλλόγους εργαζομένων του ΟΣΕ. Τον τελευταίο Φεβρουάριο, άλλωστε, οι εκλεγμένοι σύμβουλοι του ΚΚΕ με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» έθεταν ξανά θέμα για την ασφάλεια του Οδοντωτού και προς την περιφερειακή αρχή Δυτικής Ελλάδας, με αφορμή, τότε, τον εγκλωβισμό στον συρμό 130 μαθητών, που πραγματοποιούσαν εκπαιδευτική εκδρομή.

Είναι τέτοια η έκταση των συμβάντων, που από καθαρή τύχη δεν έχουν σημειωθεί μεγαλύτερα προβλήματα έως και σήμερα. Την Κυριακή, στο σημείο που ακινητοποιήθηκε το τρένο, δεν υπήρχε καν σήμα κινητής τηλεφωνίας, οι επιβάτες ήταν εγκλωβισμένοι για αρκετή ώρα, χωρίς ενημέρωση και απεγκλωβίστηκαν με τη βοήθεια της Πυροσβεστικής.

«Τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά βλαβών στη συγκεκριμένη γραμμή αποδεικνύουν πως οι διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης για τα μέτρα που έχουν παρθεί για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων είναι κούφια λόγια. Με την "Hellenic Train" στο όνομα του κέρδους να αδιαφορεί για τη συντήρηση και τον εκσυχρονισμό των συρμών», αναφέρουν στην Ερώτησή τους προς τον υπουργό οι βουλευτές Νίκος Καραθανασόπουλος, Χρήστος Κατσώτης, Νίκος Παπαναστάσης και Λεωνίδας Στολτίδης και επισημαίνουν:

«Οι πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης της ΝΔ, καθώς και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, που εφάρμοσαν απαρέγκλιτα τις Οδηγίες της ΕΕ σε σχέση με τους σιδηροδρόμους, οδηγούν καθημερινά σε μεγάλα ρίσκα για την ανθρώπινη ζωή.

Και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς, αφού και αυτή ακόμα στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής λογίζεται ως κόστος - όφελος. Και ενώ κυβέρνηση και αστικά κόμματα δεν τσιγκουνεύονται καθόλου να σπαταλούν δισεκατομμύρια για πολεμικές δαπάνες, εμπλέκοντας τη χώρα μας στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, ενώ δίνουν απλόχερα χρήματα στο τουριστικό κεφάλαιο της περιοχής και όχι μόνο, όταν πρόκειται για την ασφάλεια του λαού, μένουν μόνο στις υποσχέσεις».

Παράλληλα, ρωτούν αναλυτικά τι μέτρα θα παρθούν από το αρμόδιο υπουργείο ώστε: «Να διασφαλιστεί η λειτουργία του οδοντωτού για να μην τίθενται σε κίνδυνο επιβάτες και προσωπικό. Να στελεχωθεί ο σιδηρόδρομος με το αναγκαίο προσωπικό και τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας. Να προχωρήσει η "Hellenic Train" στη συντήρηση και στον εκσυχρονισμό των συρμών. Να πραγματοποιηθούν τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα στην περιοχή από την οποία διέρχεται το συγκεκριμένο τρένο».

ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
Περιοδεία σε πυρόπληκτες περιοχές του νησιού

Μεγάλη η αγωνία για την επόμενη μέρα των καταστροφών

Περιοδεία σε περιοχές του νησιού που δοκιμάστηκαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές πριν από δύο εβδομάδες, πραγματοποίησε κλιμάκιο της ΤΕ Ζακύνθου του ΚΚΕ χτες το πρωί.

Με επικεφαλής τον Τάκη Στρούζα, μέλος του ΓΠ Δυτικής Ελλάδας και Γραμματέα της ΤΕ, το κλιμάκιο βρέθηκε στον Αγαλά και τον Κοιλιωμένο, χωριά που επλήγησαν από τις πυρκαγιές, με το πρώτο να μετρά κατεστραμμένα σπίτια και επιχειρήσεις, εκτός από τις συνολικές ζημιές σε δασικές και καλλιεργήσιμες εκτάσεις (ελιές, αμπέλια), στάβλους, αποθήκες, γεωργικές εγκαταστάσεις κ.ά.

Από τις συναντήσεις με κατοίκους εκφράστηκαν τα μεγάλα προβλήματα που άφησαν πίσω τους οι φλόγες, με σπίτια να μένουν για μέρες χωρίς ρεύμα, κατοίκους χωρίς τα στοιχειώδη για τη διαμονή τους. Επίσης, αναφορές έγιναν στους μεγάλους φόβους για πιθανά φαινόμενα πλημμυρών, σε συνδυασμό και με τη μορφολογία του εδάφους, αν άμεσα δεν προχωρήσουν όλα τα αναγκαία έργα.

Σημειώθηκε, επιπλέον, η αγωνία για το μέλλον της ελαιοκαλλιέργειας, εφόσον απαιτούνται χρόνια για να επανέλθουν τα καμένα από τη φωτιά δέντρα, ζημιές που ουσιαστικά δεν αποζημιώνονται, ενώ υπογραμμίστηκε το πλήγμα που δέχθηκαν στο εισόδημά τους κτηνοτρόφοι και παραγωγοί και από τις ζημιές σε εγκαταστάσεις τους.

Από την πλευρά του κλιμακίου του ΚΚΕ υπογραμμίστηκε ότι το Κόμμα, όπως από την πρώτη στιγμή έδωσε με τις δυνάμεις του στην περιοχή τη μάχη προστασίας του λαού από τις φλόγες, έτσι θα συνεχίσει για την ανάδειξη των προβλημάτων, πιέζοντας προς κάθε κατεύθυνση. Υπογραμμίστηκε, παράλληλα, η ανάγκη οργάνωσης της πάλης των κατοίκων με τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα των πυρόπληκτων, σε κατεύθυνση διεκδίκησης όλων όσα έχουν ανάγκη, κάτι στο οποίο θα πρωτοστατήσουν οι κομμουνιστές, μέλη και φίλοι του Κόμματος, στις πυρόπληκτες περιοχές και μέσα από κάθε φορέα που δραστηριοποιούνται.

ΔΥΤΙΚΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ
«Στεγνώνει» τις καλλιέργειες η έλλειψη έργων για την εξασφάλιση αρδευτικού νερού

Το βολικό άλλοθι της «κλιματικής κρίσης» επικαλέστηκε για μία ακόμη φορά η περιφερειακή αρχή Στερεάς Ελλάδας, προκειμένου να κρύψει ότι η έλλειψη αρδευτικών έργων και η πολιτική εμπορευματοποίησης του νερού που υπηρετούν κυβερνήσεις, περιφερειακές και τοπικές αρχές, είναι η πραγματική αιτία που οι αγρότες της Σπερχειάδας και των γύρω χωριών στη δυτική Φθιώτιδα δεν έχουν νερό να ποτίσουν τις καλλιέργειές τους.

Το γεγονός ότι σε μια ακόμη πλούσια σε υδατικούς πόρους περιοχής, όπως η δυτική Φθιώτιδα, οι αγρότες αδυνατούν να αρδεύσουν τις καλλιέργειές τους εξαιτίας της έλλειψης αρδευτικών έργων, ανέδειξε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας με Ερώτησή της η «Λαϊκή Συσπείρωση», μεταφέροντας την αγωνία των αγροτών της περιοχής και την απαίτησή τους για άμεσες παρεμβάσεις.

Οι καλλιέργειες στην περιοχή της Σπερχειάδας και των γύρω χωριών (Μεσοποταμία, Καλλιθέα, Αγιος Σώστης) - χωριά που στηρίζονται στην αγροτική οικονομία - αποτελούν τμήμα του κάμπου του Σπερχειού και αρδεύονται από τον ποταμό Βίστριζα, παραπόταμο του Σπερχειού. Η άρδευση γίνεται μέσα από αρδευτικό δίκτυο που κατασκευάστηκε στα πλαίσια του αναδασμού, το οποίο ολοκληρώθηκε πάνω από δύο δεκαετίες πριν, χωρίς καμία ουσιαστική συντήρηση τα επόμενα χρόνια.

Οπως ανέφερε ο Στέφανος Μουτουσίδης, περιφερειακός σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», η έλλειψη συντήρησης του δικτύου έχει ως αποτέλεσμα να χάνεται νερό, κάτι που τη φετινή χρονιά όξυνε το πρόβλημα, εξαιτίας της μείωσης της ροής του νερού στη Βίστριζα. Τόνισε, μάλιστα, ότι την ίδια στιγμή δεν έχουν κατασκευαστεί ή τεθεί σε λειτουργία οι συνοδευτικές γεωτρήσεις που προβλέπονταν στο αρχικό έργο.

«Το πρόβλημα που έχει προκύψει στη συγκεκριμένη περιοχή είναι απότοκο της απουσίας συγκεκριμένων έργων που θα μπορούσαν να έχουν πραγματοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια και να καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες άρδευσης της περιοχής», επισήμανε χαρακτηριστικά ο Στ. Μουτουσίδης, τονίζοντας ότι «αυτό έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική ζημιά σε μεγάλο βαθμό και την καταστροφή ακόμη, αρκετών αγροτών μας, αφού λόγω της έλλειψης αρδευτικού νερού χάνεται παραγωγή, αλλά και αυτή που απομένει είναι υποβαθμισμένη ποιοτικά».

Τόνισε, επίσης, ότι ο κάμπος του Σπερχειού είναι μια περιοχή που τον χειμώνα βρίσκεται αντιμέτωπη με τις πλημμύρες και το καλοκαίρι «διψά», ενώ παράλληλα μετέφερε το αίτημα των αγροτών της περιοχής για άμεσα έργα και παρεμβάσεις που θα διασφαλίσουν αρδευτικό νερό για τα επόμενα χρόνια, όπως η κατασκευή φράγματος και λιμνοδεξαμενών για αποταμίευση νερού και τον εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα.

Στην απάντησή της η περιφερειακή αρχή Στερεάς Ελλάδας, επικαλέστηκε το άλλοθι της «κλιματικής κρίσης» για να κρύψει τις διαχρονικές ευθύνες κυβερνήσεων και περιφερειακών αρχών για την έλλειψη έργων. Δεν έδωσε καμία ουσιαστική απάντηση για έργα που σκοπεύει να κάνει και αρκέστηκε να αναφέρει ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με το υπουργείο Υποδομών για παρεμβάσεις συντήρησης, καθώς και ότι προτίθεται να διερευνήσει τι έχει συμβεί με τις γεωτρήσεις.

Μέχρι πού;

Επιβεβαιώθηκε ξανά το ΚΚΕ, αυτήν τη φορά και για τη λειτουργία του Οδοντωτού σιδηρόδρομου στην Αχαΐα. Δύο Ερωτήσεις πριν και το τελευταίο περιστατικό εγκλωβισμού συρμού είχε καταθέσει το Κόμμα στα αρμόδια υπουργεία, χωρίς καμιά απάντηση από την κυβέρνηση για τα προβλήματα στη γραμμή.

Φτάσαμε στο απαράδεκτο σημείο, να εγκλωβίζονται προσωπικό και επιβάτες την Κυριακή σε περιοχή χωρίς καν σήμα στα κινητά! Δηλαδή τι άλλο πρέπει να συμβεί για να εξυπηρετηθεί η πολιτική του κέρδους; Μέχρι πού μπορούν να φτάσουν κυβέρνηση και επιχειρηματικοί όμιλοι;



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ