ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Ιούλη 2025
Σελ. /24
«Νέος ΟΣΕ», φτιαγμένος από τα ίδια σάπια υλικά που οδήγησαν στα Τέμπη

Οι παρεμβάσεις των βουλευτών του ΚΚΕ στη χτεσινή συζήτηση

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Βασίλης Μεταξάς τόνισε μεταξύ άλλων ότι ενώ ο λαός εξαιτίας της συμφωνίας που υπέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ καλείται να πληρώνει κάθε χρόνο 50 εκατ. ευρώ στη «Hellenic Train», τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ προβλέπει με το νομοσχέδιο να δοθεί «αμαρτωλή αποζημίωση άγονων γραμμών». Στηλίτευσε δε το γεγονός ότι, όπως φαίνεται και από το νομοσχέδιο, δίνει προτεραιότητα στην αξιολόγηση και την τιμωρία του προσωπικού και όχι στη σωστή και συνεχή εκπαίδευση, καλλιεργώντας έτσι τη λογική του ανθρώπινου λάθους και «βγάζοντας λάδι» τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων για την τραγική κατάσταση όπου βρίσκεται σήμερα ο σιδηρόδρομος, και κυρίως για το έγκλημα των Τεμπών.

Επιπλέον τόνισε πως αντί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε μόνιμες προσλήψεις προσωπικού με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, που θα συμβάλλουν και στην αντιμετώπιση της εντατικοποίησης, επιλέγει να προσλαμβάνει εποχικό προσωπικό στον σιδηρόδρομο, με 8μηνες συβάσεις. Ειδική αναφορά έκανε στην αξιοποίηση των σιδηροδρόμων στο πλαίσιο της «στρατιωτικής κινητικότητας», η οποία αποτελεί σχέδιο δράσης της ΕΕ σε περίοδο πολεμικής οικονομίας και προετοιμασίας της, και πρόσθεσε ότι με αυτόν τον τρόπο η χώρα συμμετέχει όλο και πιο βαθιά στα ιμπεριαλιστικά μακελειά των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ και μετατρέπεται τόσο σε θύτη σε βάρος άλλων λαών όσο και σε θύμα - στόχο αντιποίνων αντίπαλων ιμπεριαλιστών. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι σε αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση εμπλέκει και τις Ενοπλες Δυνάμεις της χώρας στην αξιολόγηση του προσωπικού στα τρένα.

Προτεραιότητα τα πολεμικά σχέδια

Στις πραγματικές προτεραιότητες που έχει για τον σιδηρόδρομο η ΕΕ, τις εγκληματικές κατευθύνσεις της οποίας λιβανίζουν ολημερίς και ολονυχτίς όλες οι αστικές κυβερνήσεις διαχρονικά, αναφέρθηκε και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, λέγοντας ότι υψηλής προτεραιότητας αυτήν την περίοδο για την ΕΕ είναι και η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων προς βορρά, μια στρατηγική που στην Ελλάδα εστιάζει στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης, από όπου μεταφέρονται στρατεύματα και πολεμικό υλικό στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο που μαίνεται στην Ουκρανία ανάμεσα σε ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ και στη Ρωσία και συμμάχους της. Οπως είπε, με αυτόν τον τρόπο η ΕΕ εξυπηρετεί τους στόχους της στο πλαίσιο της πολεμικής οικονομίας και της συμμετοχής της στις ιμπεριαλιστικές πολεμικές επεμβάσεις, ενώ ταυτόχρονα «γράφει στα παλιά της τα παπούτσια» την ικανοποίηση της ανάγκης για μεταφορά με ασφάλεια.

Υπογράμμισε ότι απέναντι στις στρατηγικές επιλογές της αστικής τάξης της χώρας και στον τρόπο ανάπτυξης των σιδηροδρόμων, που στο επίκεντρό του έχει και τα ιμπεριαλιστικά σχέδια, το ΚΚΕ αναδεικνύει τον δρόμο της κοινωνικοποίησης όλων των μορφών μεταφοράς, με την καθεμία να έχει συμπληρωματικό χαρακτήρα. Θέτει σε προτεραιότητα τα μέσα σταθερής τροχιάς υπεραστικών και αστικών μεταφορών, και προτείνει τη δημιουργία και λειτουργία ενός ενιαίου φορέα που θα προωθεί την ικανοποίηση, με ασφάλεια και ταχύτητα, της ανάγκης των λαϊκών στρωμάτων για δημόσιες, δωρεάν και σύγχρονες μεταφορές, των μεταφορικών αναγκών της παραγωγικής δραστηριότητας της χώρας, της προστασίας του περιβάλλοντος και των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο.

Απογειώνεται η «ατομική ευθύνη» για να κρυφτεί η εγκληματική πολιτική

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, σχολιάζοντας τις κυβερνητικές εξαγγελίες για το γεγονός ότι όσα προβλέπει το νομοσχέδιο, κυρίως αναφορικά με την «ευελιξία στις προσλήψεις και στις προμήθειες», θα εφαρμοστούν βάσει του μοντέλου της ΔΕΗ, υπενθύμισε την πικρή πείρα που έχουν οι εργαζόμενοι και ο λαός συνολικά από αυτό το μοντέλο, με το τσάκισμα μισθών, εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων από τη μία και με το πανάκριβο ρεύμα από την άλλη.

«Η κυβέρνηση παρουσιάζει τα ψηφιακά συστήματα ως πανάκεια και στον ΟΣΕ», επεσήμανε, διευκρινίζοντας ότι μπορούν να αξιοποιηθούν για να ενισχυθούν η ασφάλεια και η λειτουργικότητα, ωστόσο πραγματικός στόχος είναι η προώθηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου, ενώ το ενδεχόμενο να ανατίθενται όλα στα ψηφιακά συστήματα ασφαλείας εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους σε περίπτωση βλάβης ή επίθεσης. Για την αξιολόγηση και τις ποινές στο προσωπικό των σιδηροδρόμων υπογράμμισε πως «θα είναι το εκρηκτικό μείγμα που θα υπάρχει την επόμενη περίοδο» και πως με τις κάμερες και την παρακολούθηση εργαζομένων απογειώνεται η ατομική ευθύνη, παρουσιάζοντας τους εργαζόμενους ως υπαίτιους για τη σημερινή τραγική κατάσταση στον σιδηρόδρομο και «βγάζοντας λάδι» την εγκληματική πολιτική που ακολούθησαν όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις.

Θυσιάζουν την ασφάλεια του λαού για τα κέρδη

«Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων υπόσχεται το παρόν νομοσχέδιο, αλλά έρχεται ο ίδιος ο πρωθυπουργός και μας προσγειώνει στην πραγματικότητα, συστήνοντας υπομονή για άλλα 2 χρόνια, μέχρι το 2027, αφού τότε - όπως δηλώνει - θα υπάρξει ασφάλεια στις σιδηροδρομικές μεταφορές», επεσήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και τόνισε πως σήμερα, δύο χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη, στον σιδηρόδρομο δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS, που φρενάρει και ακινητοποιεί αυτόματα τους συρμούς. Επιπλέον, δεν έχει μπει σύγχρονο σύστημα GPS για τα τρένα, δεν έχουν γίνει οι αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού και κυκλοφορούν τα ίδια σάπια τρένα της «Hellenic Train» που δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας και πυρασφάλειας. Το μόνο που υπόσχεται η κυβέρνηση, και το υλοποιεί πιστά με κάτι νομοσχέδια σαν κι αυτό, είναι να συνεχίζει απτόητη στον ίδιο δρόμο της πολιτικής της ΕΕ, της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου, της υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης, που θυσιάζει την ασφάλεια του λαού στον βωμό του κέρδους. Στον «νέο ΟΣΕ» που ετοιμάζει η κυβέρνηση θα υπάρχουν και θα βασιλεύουν όλοι εκείνοι οι παράγοντες που υπήρχαν και στον παλιό και οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών, κατέληξε.

ΠΑΤΡΑ
Σύγκρουση του Προαστιακού με ΙΧ στο ύψος της Ανθείας

Δημοτική αρχή Πάτρας: Ψευδείς και ανυπόστατοι οι ισχυρισμοί Κυρανάκη

Σύγκρουση του τρένου του προαστιακού με ΙΧ αυτοκίνητο σημειώθηκε χτες το μεσημέρι στην Πάτρα και συγκεκριμένα στο ύψος της οδού Ανθείας, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του οδηγού του αυτοκινήτου.

Ανυπόστατοι οι ισχυρισμοί του υπ. Μεταφορών

Για το συμβάν αυτό, με απύθμενο θράσος ο υπουργός Μεταφορών επιχειρούσε χθες να ρίξει τις ευθύνες στον δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη (βλ. σελ. 4-5), με την ίδια τη δημοτική αρχή Πάτρας να σημειώνει:

«Σήμερα (σ.σ. χθες) στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης για το νομοσχέδιο για τους σιδηροδρόμους ο κ. Κυρανάκης, με αφορμή το σημερινό τροχαίο ατύχημα στην ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση της Ανθείας, προσπάθησε να μεταθέσει για μια ακόμη φορά αλλού τις ευθύνες, εμπλέκοντας και τον δήμο Πάτρας με ψευδείς και ανυπόστατους ισχυρισμούς, συνεχίζοντας τη γνωστή τακτική της συγκάλυψης ευθυνών.

Το ίδιο το γεγονός βέβαια αποδεικνύει για ακόμη μία φορά τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης για την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο σιδηρόδρομος.

Ο αναπληρωτής υπουργός προσπαθεί για μια ακόμη φορά να δημιουργήσει εντυπώσεις, όταν τα ίδια τα γεγονότα τον διαψεύδουν, το βίντεο από το ατύχημα, αλλά και οι αυτόπτες μάρτυρες.

Ξέρουν πολύ καλά οι κάτοικοι της Πάτρας την κατάσταση που επικρατεί με τον Προαστιακό, τα ατυχήματα και τους εκτροχιασμούς, αλλά και την κατάσταση του δικτύου και των διαβάσεων στις οποίες συμβαίνουν συνεχώς ατυχήματα.

Η σήμανση στη συγκεκριμένη ισόπεδη διάβαση υπάρχει, ενώ είναι γνωστή σε όλους η κατάσταση με τις μπάρες, οι οποίες δεν έχουν επαρκές μήκος με αποτέλεσμα να μην είναι ορατές, γεγονός που επισημάνθηκε και στην πρόσφατη συνάντηση του σωματείου των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ) και κοινοποιήθηκε με επιστολή τους μετά τη συνάντησή τους με τον δήμαρχο Πατρέων.

Οσο και αν προσπαθεί λοιπόν να ξεπλύνει τις ευθύνες της κυβέρνησης ο κ. Κυρανάκης, η πραγματικότητα τον διαψεύδει, αφού μια σειρά υποδομές της χώρας έχουν αφεθεί στο έλεός τους, ασυντήρητες, χωρίς προσωπικό και παραδομένες πλήρως στη λογική του "κόστους - οφέλους" για όσους τις διαχειρίζονται.

Οσο για την ενημέρωση του κ. Κυρανάκη προς τους δήμους και τη σχετική επιστολή, αυτή αφορά την ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η οποία μεταξύ άλλων μας ξαναλέει πως τα ατυχήματα δεν είναι ευθύνη του κράτους.

Οι εργαζόμενοι της πόλης, ο πατραϊκός λαός και η δημοτική αρχή διαχρονικά αγωνίζονται και διεκδικούν από όλες τις κυβερνήσεις τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου και την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στον αστικό ιστό της Πάτρας. Παλεύουν για σύγχρονες, ασφαλείς και φτηνές μεταφορές».

ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Συνεχίζουν την προσπάθεια «μπαζώματος» των κυβερνητικών ευθυνών

Ολοκληρώθηκαν χθες οι διαδικασίες της Ειδικής Προκαταρκτικής Επιτροπής για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών.

Οπως ήταν αναμενόμενο, πέρασε το πόρισμα - πλυντήριο της ΝΔ, πλειοψηφούσας στην Επιτροπή, που πρότεινε την άσκηση δίωξης και παραπομπής στο δικαστικό συμβούλιο για ενδεχόμενη τέλεση του πλημμελήματος της παράβασης καθήκοντος, με βάση το «μοντέλο Τριαντόπουλου», στην κατεύθυνση «μπαζώματος» των εγκληματικών ευθυνών που βαραίνουν τον πρώην υπουργό Μεταφορών για την τραγωδία στα Τέμπη.

Από την Επιτροπή αποχώρησαν ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά, εν μέσω παλινωδιών και ανταλλαγής φραστικών ακροβασιών, αφού αναλώθηκαν γύρω από ζητήματα που αφορούν τη διαδικασία που ακολουθήθηκε στις εργασίες της Επιτροπής, κατηγορώντας την κυβέρνηση για «συνοπτικές διαδικασίες», χωρίς ωστόσο να βγάζουν λέξη για τις πραγματικές αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών και που τώρα επιβάλλουν τη συγκάλυψή του.

Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας παρέμειναν στη συνεδρίαση μέχρι την ολοκλήρωσή της, καταψηφίζοντας στο τέλος την πρόταση πορίσματος της πλειοψηφίας.

Το ΚΚΕ απείχε πλήρως από τη συνεδρίαση, ούτως ώστε να μη νομιμοποιήσει με την παρουσία των βουλευτών του τη σαθρή διαδικασία μεθοδευμένης συγκάλυψης. Υπενθυμίζεται ότι το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή ανέδειξε τον πραγματικό χαρακτήρα της διαδικασίας - παρωδίας, τονίζοντας πως μαζί με το ξέπλυμα του πρώην υπουργού Μεταφορών γίνεται και ξέπλυμα της πολιτικής των αστικών κυβερνήσεων και της ΕΕ για την «απελευθέρωση» και κατάτμηση του σιδηρόδρομου, την ιδιωτικοποίηση, την υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση, που εφάρμοσε η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως προηγουμένως αυτές του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, και οδήγησε να λειτουργεί ο σιδηρόδρομος χωρίς κανένα σύστημα ασφαλείας.

Επρόκειτο εξαρχής για μια απαράδεκτη πρόταση, που βασικό στόχο είχε την πλήρη συγκάλυψη της εγκληματικής πολιτικής του κόστους - οφέλους, βάζοντας στο ζύγι το καπιταλιστικό κέρδος με τις ανθρώπινες ζωές, όταν ήδη όλα αυτά τα χρόνια υπήρχαν επανειλημμένες δημόσιες προειδοποιήσεις από τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο για την άθλια κατάσταση. Πόσο δε μάλλον που λίγες μέρες πριν το έγκλημα το ΚΚΕ είχε προειδοποιήσει με παρέμβασή του στη Βουλή τον ίδιο τον τότε υπουργό ότι είναι θέμα χρόνου να συμβεί ένα μεγάλο ατύχημα στον σιδηρόδρομο.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ