ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Απρίλη 2024
Σελ. /32
Διακηρύξεις και κατασταλτικά μέτρα αντί για ουσιαστικές παρεμβάσεις

Η «εθνική στρατηγική» και η εκστρατεία ενημέρωσης για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού παρουσιάστηκαν από τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Παιδείας

Eurokinissi

Διακηρύξεις για εξάλειψη του σχολικού εκφοβισμού και της βίας στα σχολεία αλλά χωρίς ουσιαστικά, γενναία μέτρα που να αντιμετωπίζουν τις γενεσιουργούς αιτίες, στη λογική του μικρότερου κόστους, με μέτρα προς αξιοποίηση και για την καταστολή των αγώνων, ακούστηκαν χτες από την κυβέρνηση κατά την παρουσίαση της «εθνικής στρατηγικής» και της εκστρατείας ενημέρωσης για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.

Μακριά από τις αγωνίες και τις ουσιαστικές προτάσεις που έχουν καταθέσει γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές, το σχέδιο της κυβέρνησης επικεντρώνεται τελικά στη λειτουργία πλατφόρμας καταγγελιών και σε αυστηροποίηση των παιδαγωγικών και πειθαρχικών μέτρων στα σχολεία. Σε αυτές περιλαμβάνονται αποβολή από τα μαθήματα μέχρι 3 μέρες από τον διευθυντή και μέχρι 5 μέρες από τον Σύλλογο Διδασκόντων, αλλαγή τμήματος, αποκλεισμός από δράσεις και εκπαιδευτικές εκδρομές, και διευκόλυνση της διαδικασίας αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος. Το όριο των απουσιών διατηρείται στις 114, επανέρχεται το όριο των 50 αδικαιολόγητων και απουσίες έως 2 συνεχόμενες μέρες αιτιολογούνται από γονείς (για περισσότερες προβλέπεται ιατρική γνωμάτευση). Επιπλέον, σε περίπτωση φθοράς από βανδαλισμό η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα του μαθητή.

Οπως ανακοινώθηκε, τίθεται σε λειτουργία η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr, μέσω της οποίας επωνύμως ένας γονιός ή ένα παιδί Γυμνασίου ή Λυκείου θα μπορεί να καταγράψει λεπτομερώς περιστατικά εκφοβισμού, ώστε να ξεκινήσουν η διερεύνηση και η αντιμετώπισή τους σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες, που έχουν διαμορφωθεί από ειδικούς, λέει η κυβέρνηση. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα προβλέπεται στον περσινό νόμο που ψηφίστηκε για τη σχολική βία, ένα νομοθέτημα που χαρακτηρίζεται και από μια ταύτιση των παραβατικών συμπεριφορών με τις μαθητικές κινητοποιήσεις - είναι χαρακτηριστικό ότι ορίζει την «παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων» ως σχολική βία. Ολα τα παραπάνω έρχονται βέβαια στο πλαίσιο μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει με αυταρχισμό και τιμωρίες κάθε διεκδίκηση, και όχι μόνο μέσα στα σχολεία.

Ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε νέο κανονισμό λειτουργίας των σχολείων, που θα τεθεί σε ισχύ από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, με «σαφείς κανόνες συμπεριφοράς και συνεπειών για κάθε παράπτωμα». Μάλιστα, προβλέπεται πως «με την εγγραφή οι γονείς υπογράφουν ότι έλαβαν γνώση και βεβαιώνουν τη δέσμευση του παιδιού τους και τη δική τους».

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, που σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας πάει μαζί με τα πιο βαριά περιστατικά bullying. Τα συγκεκριμένα μέτρα που ορίζονται είναι ποινή αποβολής 1 έως 5 μέρες για όποιον αποτυπώνει περιστατικό, και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος αν καταγράφει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων.

Σε ό,τι αφορά τις παρεμβάσεις στο περιεχόμενο του σχολείου, προβλέπονται τα δοκιμασμένα αποσπασματικά προγράμματα καλλιέργειας δεξιοτήτων, τα οποία ωστόσο δεν απαντούν από μόνα τους στην ολοένα και πιο φανερή ανάγκη για άλλο προσανατολισμό του σχολείου: Στραμμένο στην καλλιέργεια ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, στην πραγματική γνώση των κανόνων της φύσης και της κοινωνίας, σε όλα εκείνα που σήμερα θυσιάζονται ολοένα και περισσότερο, καθώς χτίζεται η Εκπαίδευση της ημιμάθειας και των δεξιοτήτων, της κατηγοριοποίησης, του ανταγωνισμού και των αποκλεισμών.

Στη φιέστα που στήθηκε στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης δεν ακούστηκε τίποτα για την αναγκαία επαρκή στελέχωση των σχολικών μονάδων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, που είναι ελάχιστοι στα σχολεία, κανένα μέτρο εμπλουτισμού του σχολείου με δραστηριότητες πολιτισμού και αθλητισμού, η αξία του οποίου αναφέρθηκε και από τον πρωθυπουργό χτες, προσχηματικά ωστόσο, με δεδομένο ότι τέτοιες δραστηριότητες εξαρτώνται από την τσέπη της κάθε οικογένειας.

Καθώς η καμπάνια έχει και χορηγό ιδιώτη, ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την τοποθέτησή του ευχαριστώντας το Ιδρυμα Ωνάση για την υποστήριξη της επικοινωνιακής καμπάνιας, αλλά και τη χρηματοδότηση ειδικών επιστημόνων, όπως είπε. Ανέφερε πως υπάρχει προβληματισμός για τη μεγάλη έξαρση των φαινομένων σήμερα, όχι μόνο ως προς τον αριθμό των περιστατικών αλλά και την έντασή τους, και κυρίως τη βία. Ο ίδιος χαρακτήρισε τα μέτρα «συνολικό σχέδιο, το οποίο πρώτα απ' όλα δεν διστάζει να μιλήσει ανοιχτά για το πρόβλημα».

Αγωνιστική «υποδοχή» από σωματεία εκπαιδευτικών και γονείς

Eurokinissi

Αγωνιστική «υποδοχή» επεφύλαξαν φορείς του γονεϊκού κινήματος και σωματεία εκπαιδευτικών της Θεσσαλονίκης στον πρωθυπουργό χθες το πρωί, την ώρα που προσερχόταν στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης για μία ακόμα κυβερνητική φιέστα για την Παιδεία, όπου παρουσίασε τα μέτρα της κυβέρνησης που υποτίθεται ότι θα αντιμετωπίσουν το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.

Φωνάζοντας συνθήματα όπως «Τα σχολειά δεν θέλουν αξιολογητές, θέλουνε δασκάλους και καθηγητές» και «Οχι στην Παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς, αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς», γονείς και εκπαιδευτικοί απαίτησαν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας, ενάντια στις αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων και στην Εκπαίδευση.

Παράλληλα, με το σύνθημα «Η τρομοκρατία δεν θα περάσει» κατήγγειλαν την αστυνομοκρατία.

Οι εκπαιδευτικοί τόνισαν ότι πάει πολύ να «διδάσκει» στα παιδιά η κυβέρνηση για τον σχολικό εκφοβισμό την ώρα που σέρνει στα δικαστήρια τα σωματεία των εκπαιδευτικών, στέλνει εγκυκλίους με απειλές προς εκπαιδευτικούς και διευθυντές, κρατά σε ομηρία τους νεοδιόριστους κ.λπ.

Παράλληλα, η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας σημειώνει ότι «εμείς οι γονείς θέλουμε να αντιμετωπίζονται τα περιστατικά πριν συμβούν, και όχι απλά να μας δίνεται η δυνατότητα να τα καταγγείλουμε, καθώς αυτό δεν λύνει το πρόβλημα, απλά το μεγαλώνει. Αν πραγματικά ήθελαν να βρουν απαντήσεις ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί, τότε θα εντόπιζαν τις αιτίες της βίας που βρίσκονται στις ίδιες τις συνθήκες στο σχολείο, που επί της ουσίας είναι ένα σχολείο που απωθεί, γιατί είναι ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο. Ενα σχολείο που καλλιεργεί τον μαθητικό ανταγωνισμό, τη λογική "να βγάλει ο ένας το μάτι του άλλου".

Αν όντως νοιάζονταν για τα προβλήματα στα σχολεία, τότε θα άκουγαν τα αιτήματα του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας για αύξηση της χρηματοδότησης, σύγχρονα, ασφαλή σχολεία, προσλήψεις εκπαιδευτικών, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, βοηθητικό προσωπικό, φύλακες, σχολικούς νοσηλευτές».

ΕΚΔΗΛΩΣΗ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΝΕ
«Την λέγαν Κυριακή, δεν έψαχνε ταξί, του κράτους η ευθύνη δολοφονική!»

Σήμερα στις 14.00 στον Κήπο του Παντείου Πανεπιστημίου

Η ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση - συζήτηση σήμερα Τετάρτη, με αφορμή τη δολοφονία της 28χρονης Κυριακής στους Αγίους Αναργύρους και τίτλο «Την λέγαν Κυριακή, δεν έψαχνε ταξί, του κράτους η ευθύνη δολοφονική!».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 14.00 στον Κήπο του Παντείου Πανεπιστημίου.

Θα μιλήσουν οι:

- Μαρία Κομνηνάκα, βουλευτής του ΚΚΕ.

- Μαρίνα Λαβράνου, δικηγόρος και επικεφαλής του Τμήματος Δικαιοσύνης και Λαϊκών Ελευθεριών της ΚΕ του ΚΚΕ.

- Νατάσσα Μποφίλιου, ερμηνεύτρια.

- Ρόζα Φωτιάδου, μητέρα της Σοφίας Σαββίδου, που δολοφονήθηκε το 2020.

- Ελένη Κρεμαστιώτη, μητέρα της Ερατώς Μανωλακέλλη, που δολοφονήθηκε το 2019.

Η κυβέρνηση στο υπαρκτό και οξυμένο πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού παίρνει κάτω απ' τη βάση

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για τα μέτρα της κυβέρνησης ενάντια στη σχολική βία

Σε σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για τα μέτρα της κυβέρνησης ενάντια στη σχολική βία τονίζονται τα εξής:

«Η κυβέρνηση στο υπαρκτό και οξυμένο πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού παίρνει κάτω απ' τη βάση!

Την ίδια ώρα που συνεχίζει το "bullying" στους μαθητές που αγωνίζονται, με τελευταίο παράδειγμα τις αποβολές σε μαθητές Λυκείου της Αθήνας, οι οποίοι θέλησαν στη σχολική γιορτή της 25ης Μαρτίου να τραγουδήσουν για το έγκλημα στα Τέμπη, την ίδια ώρα εγκαινιάζει πλατφόρμες και παίρνει κατασταλτικά μέτρα, όπως αποβολές, αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος κ.ά., χωρίς να αντιμετωπίζει την ουσία του προβλήματος.

Το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού όχι μόνο δεν λύνεται με κατασταλτικά μέτρα, αλλά στην πραγματικότητα περιπλέκεται, γίνεται ακόμα πιο σύνθετο. Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο πλέγμα μέτρων στήριξης της οικογένειας, των νέων, μόνιμες προσλήψεις κοινωνικών λειτουργών, ψυχολόγων κ.λπ. στα σχολεία, ενίσχυσης του δημιουργικού περιεχομένου του σχολείου, που θα προωθεί την ομαδικότητα, την αλληλεγγύη, την αλληλοβοήθεια, με αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες και όχι στέρησή τους, κόντρα στο ανταγωνιστικό σχολείο - εξεταστικό κέντρο.

Για όλα αυτά δεν ακούσαμε κουβέντα από τον κ. Μητσοτάκη και την κυβέρνηση, που επιλέγουν να ανοίξουν επικίνδυνους δρόμους ταυτίζοντας - με το πρόσχημα της παρεμπόδισης μαθήματος - τον συλλογικό αγώνα με το bullying.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, μαζί με τους εκπαιδευτικούς και όλο τον λαό, να χτίσουν τείχος προστασίας, να βάλουν στο στόχαστρο τις αιτίες που γεννούν τέτοια απαράδεκτα φαινόμενα, το ίδιο το σύστημα της εκμετάλλευσης και της αδικίας. Γιατί μαγκιά δεν είναι να υποτιμάς ή να υποβιβάζεις τον αδύναμο, αλλά να μάθεις να αγωνίζεσαι γι' αυτόν!».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κινήσεις για το «θεαθήναι» με επιδιώξεις για αντιδραστικά μέτρα

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με σχόλιό του για την έναρξη της καμπάνιας ενάντια στο bullying από τον πρωθυπουργό επισημαίνει:

«Εχουμε βαρεθεί να μετράμε καμπάνιες, φιέστες και συγκρότηση ειδικών επιτροπών για την καταπολέμηση του bullying. Η κυβέρνηση της ΝΔ μάλιστα συγκρότησε το 2019 Διακομματική Επιτροπή η οποία δεν συνεδρίασε ποτέ!

Για το "θεαθήναι" είναι οι κινήσεις της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού, ενώ επιδιώκουν να περάσουν και αντιδραστικά μέτρα με αφορμή ένα υπαρκτό και οξυμένο πρόβλημα. Φτάνουν, μάλιστα, στο σημείο να ταυτίζουν μορφές της συλλογικής πάλης των μαθητών - με το πρόσχημα της παρεμπόδισης μαθήματος - με την ενδοσχολική βία, για να φέρουν από την πίσω πόρτα ακόμη μεγαλύτερη καταστολή.

Φυσικά, είναι η κυβέρνηση και η πολιτική της ΕΕ που κυριολεκτικά παρεμποδίζουν το μάθημα, αφού εκπαιδευτικοί λείπουν ακόμα από τις τάξεις, σχολεία πλημμυρίζουν, πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια των μαθητών και τα σχολεία κρίνονται ακατάλληλα.

Η μόνη αποτελεσματική, πραγματική και γνήσια αντιμετώπιση του bullying μπορεί να έρθει απ' τη νεολαία και όλο τον λαό στον καθημερινό αγώνα για τις ανάγκες τους στη μόρφωση, στη δουλειά, στον αθλητισμό, στην ψυχαγωγία. Κάνοντας καθημερινά πράξη την αλληλεγγύη, το σύνθημα "ένας για όλους και όλοι για έναν" και απομονώνοντας πρακτικές, που γεννιούνται κι αναπτύσσονται στο έδαφος του ατομισμού, του ανταγωνισμού και όλων των σάπιων αξιών αυτού του συστήματος.

Ολα τα άλλα είναι "άλλα λόγια να αγαπιόμαστε"...».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ