Σε συνεννοήσεις οι Αμερικανοί με κατασκευαστικές για διεύρυνση των δυνατοτήτων της βάσης
Κατά πληροφορίες, ενδιαφέρον να στείλουν στελέχη τους για αυτοψία του χώρου, που έχει επιλεγεί από τους Αμερικανούς στο εσωτερικό της βάσης, έχουν εκφράσει οι: ΜΙΧΑΗΛ Μ. ΤΣΟΝΤΟΣ ΑΕ (ήδη από το 2000 λειτουργεί ως εργολάβος του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ - US Navy στο ναυτικό σκέλος της Σούδας). «Redball Global Maintenance» (RGM), θυγατρική της αμερικανο-πολωνικής «PLUS Ops». «V&C Development» (σε σύμπραξη με τη γερμανική «Bollmann Group»). MVL (έχει συνάψει σειρά συμβολαίων με την αμερικανική κυβέρνηση για τέτοια έργα διεθνώς). Ακούγονται και τα ονόματα άλλων εταιρειών όπως οι ECC και ERGON, ενώ δεν αποκλείεται να εμφανιστούν κι άλλες, καθώς σε προηγούμενες φάσεις «έρευνας αγοράς» ενδιαφέρον φέρεται να είχαν εκφράσει και εταιρείες όπως οι ELICA S.A., ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, «P&C Development», «Smart Engineering» κ.ά.
Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με προηγούμενα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα του «Ριζοσπάστη», οι Αμερικανοί προχωρούν ταχέως την ανάπτυξη των υποδομών στο αεροπορικό σκέλος της Σούδας, με στόχο να μπορούν να μετασταθμεύσουν εκεί περισσότερα μεταγωγικά τους αεροσκάφη, ιπτάμενα τάνκερ, κατασκοπευτικά κ.ά., ανταποκρινόμενοι στην κλιμάκωση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών για τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και τους διαύλους.
Από τα σχέδιά τους προκύπτει ένα νέο, διώροφο κτίριο 8.970,26 τ.μ. που «θα ενοποιήσει τις βασικές λειτουργίες αεροπορικών επιχειρήσεων και αεροπορικών μεταφορών της εγκατάστασης, ώστε να υποστηρίξει την αύξηση της κυκλοφορίας», όπως αναφέρουν τα σχετικά έγγραφα, σε άλλο ένα δείγμα της ακόμα εντατικότερης χρήσης της βάσης από τις αμερικανικές Ενοπλες Δυνάμεις. Εξάλλου, σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες, η νέα εγκατάσταση θα «πρέπει να μπορεί να διαχειρίζεται τουλάχιστον 30.000 επιβάτες ετησίως», διευρύνοντας παραπέρα τις δυνατότητες της βάσης.
Για το κτίριο P-903 προϋπολογίζουν ένα κόστος μεταξύ 25 και 100 εκατομμυρίων δολαρίων, με περίοδο ολοκλήρωσης της κατασκευής 912 ημερολογιακές μέρες, ενώ ο ανάδοχος θα πρέπει να ξεκινήσει τα έργα εντός 15 ημερολογιακών ημερών από την υπογραφή των συμβολαίων.
Σύμφωνα, εξάλλου, με τα σχετικά κείμενα των Αμερικανών, το Air Passenger Terminal της εγκατάστασης θα περιλαμβάνει τουλάχιστον τρία Gate επιβατών. Το συσχετιζόμενο Κέντρο Επιχειρήσεων (Air Operations) «θα περιλαμβάνει, αλλά δεν περιορίζεται σε διοικητικούς χώρους/γραφεία, αίθουσα συνεδριάσεων, αίθουσα εκπαίδευσης και τουαλέτες». Το Air Cargo Terminal θα χρησιμοποιηθεί «για την παροχή υποστήριξης τύπου αποθήκης στη διαχείριση φορτίων».
Επιπλέον, για την ανέγερση του νέου «Joint Mobility Center» (κέντρου συντονισμού κινητικότητας) θα απαιτηθεί η κατεδάφιση 2 κτιρίων (τα υπ' αριθμ. 5 και 6 στη βάση) κατά την έναρξη της κατασκευής, ενώ το κτίριο 22 θα κατεδαφιστεί μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου.
Στο μεταξύ, κάνοντας καθαρή τη μεγάλη σύγκρουση, όπως έχει απλώσει τα φτερά της πάνω και από την ελληνική επικράτεια, με όλες αυτές τις αμερικανοΝΑΤΟικές βάσεις στο στόχαστρο αντίπαλων ιμπεριαλιστικών κέντρων, οι κατασκευαστικές έχουν ήδη ενημερωθεί αρμοδίως ότι όποιος πάρει το έργο θα πρέπει να τηρήσει μια σειρά από προδιαγραφές. Υπάρχει π.χ. ρήτρα ότι απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί «τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός που παράγεται από τη "Huawei Technologies Company", τη "ZTE Corporation" ή οποιαδήποτε θυγατρική αυτών των οντοτήτων», ή από «οντότητα που ανήκει ή ελέγχεται από ή συνδέεται με άλλο τρόπο με την κυβέρνηση» της Κίνας ή της Ρωσίας.
Ενώ «ο εξοπλισμός ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, όπως μονάδες ελέγχου επεξεργασίας, σταθμοί εργασίας, πίνακες πεδίου, αισθητήρες, συσκευές ανάγνωσης καρτών, εγκατάσταση καλωδίων και προγραμματισμός συστημάτων, δοκιμές και εκπαίδευση θα εκτελούνται από πολίτες των ΗΠΑ που διαθέτουν έγκυρα διαπιστευτήρια DBIDS ή NCACS» (εξελιγμένα συστήματα ταυτοποίησης των Αμερικανών με βάση βιομετρικά στοιχεία).
Αλλωστε, ακριβώς στο πλαίσιο της έντασης των ανταγωνισμών και καθώς αμερικανοΝΑΤΟικά αεροσκάφη επιχειρούν καθημερινά από τη Σούδα, οι κατασκευαστικές έχουν επίσης ενημερωθεί ότι ο αεροδιάδρομος και οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών «θα παραμείνουν σε λειτουργία καθ' όλη την περίοδο κατασκευής. Ο ανάδοχος πρέπει να διεξάγει τις εργασίες του έτσι ώστε να προκαλεί την ελάχιστη δυνατή παρέμβαση στην κανονική λειτουργία της δραστηριότητας» της βάσης. Τους τονίζεται, ακόμα, ότι «οι εργασίες στο πλαίσιο της παρούσας σύμβασης απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή στον προγραμματισμό και στη διεξαγωγή των εργασιών σε σχέση με τις υπάρχουσες επιχειρήσεις».
Τέλος, πέραν της «προτεινόμενης επέκτασης» του χώρου P-911, στο σχέδιο δίνεται και ο χώρος της μελλοντικής εγκατάστασης υπ' αρ. P-131, ως COMMS Center («Future P-131 COMMS Center project»), δίπλα στο νέο κτίριο P-903, που θα υποστηρίζεται επομένως και από ένα Κέντρο Επικοινωνιών.