Το υπουργείο δίνει οδηγίες για το ποια μαθήματα να προτιμηθούν να καλυφθούν | Ακάλυπτοι μέχρι σήμερα πολλοί μαθητές με σοβαρές παθήσεις, που χρήζουν στήριξης από σχολικό νοσηλευτή
Eurokinissi |
Είναι χαρακτηριστικά τα σχόλια γονιών τις τελευταίες μέρες, κάτω από αναρτήσεις του υπουργού Παιδείας για διάφορα άλλα θέματα, που σημειώνουν μεταξύ άλλων:
«Μπορείτε να ξεκινήσετε με το να επανδρώσετε με καθηγητές τα σχολεία. Μέσα Νοέμβρη και πολλά σχολεία δεν έχουν ακόμη φιλολόγους και Γ' Λυκείου ήρθε οικονομολόγος (μάθημα πανελληνίων) την προηγούμενη εβδομάδα. Σκύψτε λίγο επάνω από αυτά, να νιώθουμε ότι δεν αποτελούμε πολίτες δεύτερης κατηγορίας». «Καλύψτε πρώτα τα εκπαιδευτικά κενά, να λειτουργήσουν σωστά τα σχολεία. Νοέμβριος και τα παιδιά μας ακόμη δεν μπορούν να έχουν ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Ντροπή!».
Από τη μια η αγανάκτηση «βράζει» λοιπόν για τα κενά και για μαθήματα που δεν γίνονται καθημερινά στα σχολεία κι από την άλλη θυμίζουμε ότι υπήρχε πριν έναν μήνα η κυνική ομολογία του υπουργού Παιδείας ότι δεν πρόκειται να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία. Στα μέσα Οκτώβρη, ο Κυρ. Πιερρακάκης μιλώντας σε δημοσιογράφους στη Μυτιλήνη είχε πει ότι «η Παράλληλη Στήριξη είναι ένα κομμάτι που θα καλυφθεί σχεδόν πλήρως και σε όλα τα υπόλοιπα η κάλυψη θα είναι εξαιρετικά επαρκής»... αλλά προφανώς όχι πλήρης.
Ακριβώς λοιπόν επειδή κάποια κενά δεν φαίνεται να καλύπτονται με κανέναν τρόπο, το υπουργείο Παιδείας έστειλε οδηγία πριν λίγες μέρες στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την κάλυψη της ύλης, ζητώντας τους όπου κρίνεται αναγκαίο να κάνουν αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος, με σκοπό να καλυφθεί η ύλη στα μαθήματα που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των τριών τάξεων του Λυκείου. Δηλαδή να προτεραιοποιήσουν τα εξεταζόμενα μαθήματα σε σχέση με τα άλλα. Συνήθως αυτές οι οδηγίες κατέφθαναν στα σχολεία στις αρχές της άνοιξης για να «θυμίσουν» στους Συλλόγους Διδασκόντων ότι η ύπαρξη της Τράπεζας Θεμάτων απαιτεί για τα μαθήματα που εξετάζονται στο τέλος της χρονιάς να έχει καλυφθεί η ύλη. Τώρα όμως είναι σαν να τους «κλείνει το μάτι» για το ποια μαθήματα να αφήσουν εντελώς ακάλυπτα. Π.χ. στην Α' Λυκείου η Βιολογία δεν εξετάζεται στο τέλος της χρονιάς, οπότε προτιμήστε να καλύψετε πρώτα τις ώρες της Φυσικής και της Χημείας που εξετάζονται ή π.χ. στη Β' Λυκείου η «Αντιγόνη» δεν εξετάζεται, οπότε αν μένουν ακάλυπτες ώρες φιλολογικών μαθημάτων προτιμήστε να τις αφήσετε εκεί...
«Χωρίς άμεση κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις όλων των αναγκαίων συναδέλφων, δεν υπάρχουν ούτε οι ελάχιστες προϋποθέσεις για τη μαθησιακή διαδικασία... Διαφορετικά γίνεται ένα ακόμα βήμα για σχολεία πολλών ταχυτήτων, με εκπαιδευτικούς λάστιχο, που θα στερούνται τα εργαλεία για να προσφέρουν το παιδαγωγικό τους έργο», εξηγεί η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) με αφορμή όλα τα παραπάνω και συνεχίζει: «Απαιτούμε εδώ και τώρα από το "ψηφιακό" υπουργείο να παίξει τον πραγματικό του ρόλο και να καλύψει τα σχολεία με το εκπαιδευτικό προσωπικό που χρειάζονται! Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους συλλόγους διδασκόντων να διεκδικήσουν προσλήψεις από το υπουργείο και να μην επιτρέψουν αυταρχικές πρακτικές και λογικές τύπου απευθείας αναθέσεων για την κάλυψη της ύλης. Οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν από την πλευρά τους να συνεδριάσουν, έτσι ώστε με τον πιο πρόσφορο παιδαγωγικό τρόπο να συμβάλλουν στο πώς θα αμβλυνθούν οι ανισότητες στην κάλυψη της ύλης».
Την ίδια ώρα που παραμένουν πολλά και ακάλυπτα τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, εκατοντάδες οικογένειες με μικρά παιδιά, κάποια από αυτά με σοβαρές παθήσεις, που χρειάζονται σχολικούς νοσηλευτές τους περιμένουν ακόμα και κάποια από αυτά τα παιδιά μένουν εκτός σχολείου μέχρι να έρθει ο νοσηλευτής, ενώ σε άλλες περιπτώσεις, οι ίδιοι οι γονείς γίνονται «λάστιχο» και αφήνουν τις δουλειές τους για να μεταβούν ενδιάμεσα στο σχολείο να συνδράμουν τα παιδιά τους σε καθημερινή βάση.
Δυο από αυτές τις περιπτώσεις τις έφερε με Ερωτήσεις του το ΚΚΕ στη Βουλή (αφορούσαν μαθητές στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου και στο Δημοτικό Σχολείο Λουτρόπολης Θερμής Λέσβου). Ειδικά για τον μαθητή στη Λέσβο σημείωνε ότι ενώ «έχει διαγνωσθεί με 78% αναπηρία, αναγκάζεται κάθε χρόνο να προσκομίζει εκ νέου γνωμάτευση από το Νοσοκομείο Παίδων και να καταθέτει τα σχετικά δικαιολογητικά, προκειμένου να εγκριθεί η στήριξη από σχολικό νοσηλευτή, περνώντας την ίδια αγωνία και αναμονή κάθε χρόνο μέχρι την τοποθέτησή του, προκειμένου να μπορέσει να ξεκινήσει να πηγαίνει στο σχολείο, με την ανάλογη κάθε χρόνο καθυστέρηση».
Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζουν εκατοντάδες περιπτώσεις παιδιών ανά την Ελλάδα, αφού την προηγούμενη βδομάδα, πριν τη γ' φάση των προσλήψεων, εκκρεμούσαν ακάλυπτες 225 αιτήσεις για σχολικό νοσηλευτή και συνολικά 336 ήταν τα παιδιά που έμεναν ακάλυπτα από νοσηλευτές και ΕΒΠ στα σχολεία.
Συνεχίζεται η πολύμορφη παρέμβαση των ΗΠΑ και της πρεσβείας τους στα ελληνικά πανεπιστήμια. Πιο συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καλεί την ακαδημαϊκή κοινότητα να συμμετάσχει στο πρόγραμμα της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα με τίτλο «Ambassadors Fund for Summer Work Travel (SWT) Scholarship» για το καλοκαίρι του 2024.
Το πρόγραμμα αυτό απευθύνεται σε Ελληνες φοιτητές που ενδιαφέρονται να εργαστούν στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, μέσω πρακτικής άσκησης. Στη σχετική ανακοίνωση σημειώνεται ότι «με το πρόγραμμα αυτό προσφέρονται 20 υποτροφίες σε φοιτητές ελληνικών πανεπιστημίων οι οποίοι ενδιαφέρονται να εργαστούν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, έως 4 μήνες, σε εποχικές δουλειές εισαγωγικού επιπέδου με υψηλό επίπεδο συναναστροφής με ομολόγους τους από την Αμερική και από όλο τον κόσμο. Το πρόγραμμα υποτροφιών "SWT" υλοποιείται στο πλαίσιο του "BridgeUSA" του υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ σε συνεργασία με τον αμερικανικό φορέα Greenheart International και καλύπτει, σε όσους επιλεγούν: Το αεροπορικό εισιτήριο (μετ' επιστροφής), τα δίδακτρα του προγράμματος, τα έξοδα συμμετοχής, τα έξοδα βίζας και την ασφάλιση υγείας».
Τέτοια προγράμματα έχουν γενικευτεί τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο του στρατηγικού διαλόγου με τις ΗΠΑ για την αναβάθμιση της θέσης της ελληνικής αστικής τάξης στην περιοχή, ενώ είναι γνωστή παλιότερη έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για την Ελλάδα, με την οποία προέτρεπε την τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να επιχειρήσει και «μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα να αμβλύνει τα αισθήματα αντιαμερικανισμού που υπάρχουν στην ελληνική κοινωνία». Είναι χαρακτηριστικές οι αμερικανικές υποτροφίες Fullbright με στόχο την παραπέρα εκπαίδευση Ελλήνων επιστημόνων και ερευνητών στις ΗΠΑ. Η κυβέρνηση της ΝΔ συνέχισε και επέκτεινε τέτοια προγράμματα, επικυρώνοντας μάλιστα πριν από δύο χρόνια τη Συμφωνία Ελλάδας - ΗΠΑ για συνεργασία στον Τομέα της Επιστήμης και της Τεχνολογίας και το Τροποποιητικό Πρωτόκολλο της Συμφωνίας Οικονομικής, Επιστημονικής και Τεχνολογικής, Εκπαιδευτικής και Μορφωτικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.
Η προσπάθεια στοίχισης του λαού και ειδικά της νεολαίας στα προτάγματα των ΗΠΑ, μέσα και από την προώθηση τέτοιων προγραμμάτων, δεν πρέπει να περάσει.
Στη Ζάκυνθο, μαθητές του 1ου ΓΕΛ σχημάτισαν με τις τσάντες τους ένα μεγάλο σήμα της ειρήνης στο προαύλιο του σχολείου τους και απαίτησαν να σταματήσει η σφαγή του παλαιστινιακού λαού.
Παράλληλα διαμαρτυρήθηκαν για την κατάσταση του σχολείου τους, με συχνή έλλειψη νερού, προβλήματα σε καρέκλες, πίνακες, γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ, διαλυμένα παγκάκια και αίθουσες που πλημμυρίζουν στις βροχές.
Απαίτησαν επίσης να καταργηθούν η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, καθώς και να γίνουν προσλήψεις καθηγητών Πληροφορικής και Θρησκευτικών. Αμεσα να βελτιωθεί η κατάσταση στο σχολείο με αντικατάσταση όλων των φθαρμένων υλικών, επισκευή αιθουσών και γηπέδων, να λυθεί το πρόβλημα με την έλλειψη νερού.
Στο Αργοστόλι, στην κεντρική πλατεία συγκεντρώθηκαν μαθητές από το 1ο και το 2ο ΓΕΛ, καθώς και από το ΕΠΑΛ, απαιτώντας αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία, σχολεία χωρίς προβλήματα, διευκόλυνση της πρόσβασης σε αυτά και μέτρα προστασίας τους στους δρόμους, καθώς πριν δύο χρόνια σημειώθηκε σοβαρό ατύχημα στην περιοχή Φαραώ και μέχρι σήμερα δεν έχουν ληφθεί μέτρα όπως φανάρια, διαγραμμίσεις κ.λπ.
«Δώστε λεφτά για την Παιδεία και όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία» ήταν ένα από τα συνθήματα που ακούστηκαν δυνατά στην πορεία που ακολούθησε στους δρόμους του Αργοστολίου, με τους μαθητές να καταλήγουν στο δημαρχείο και να επιδίδουν ψήφισμα με τα αιτήματά τους.
Οι εικόνες από την επιτυχία της προχτεσινής συγκέντρωσης έφτασαν έτσι στους μαθητές, συζητήθηκαν μαζί τους η κατάσταση στην Παλαιστίνη και η συνέχεια της δράσης στα σχολεία. Μάλιστα στο 8ο Λύκειο η διεύθυνση συνέχισε την απαράδεκτη στάση τρομοκράτησης καλώντας την αστυνομία ενάντια στα μέλη της ΚΝΕ που βρίσκονταν έξω από το σχολείο.