Eurokinissi |
Χαρακτηριστικά, ο Κυρ. Μητσοτάκης σε συνάντηση που είχε χθες με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας διαβεβαίωσε ότι «η κυβέρνηση εξακολουθεί και επιμένει στη μεταρρυθμιστική της ατζέντα», με «έμφαση στη βελτίωση της λειτουργίας του κράτους και στην τόνωση της αναπτυξιακής δυναμικής».
Αντίστοιχες διαβεβαιώσεις έδωσε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π. Μαρινάκης κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων, λέγοντας ότι «η κυβέρνηση παραμένει προσηλωμένη στη μεταρρυθμιστική της ατζέντα, προωθώντας τις μεγάλες αλλαγές» με στόχους μεταξύ άλλων την «ενδυνάμωση κρίσιμων υποδομών» του αστικού κράτους και την «ενίσχυση της επιχειρηματικότητας».
Και σημείωσε, ως προς τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και το γεγονός ότι ευνοούνται ξανά επιχειρηματικοί όμιλοι, πως «βεβαίως παίρνουν και οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις χρηματοδοτικά εργαλεία με βάση το τι προβλέπεται από το Ταμείο Ανάκαμψης», «γιατί, ξέρετε, οι επιχειρήσεις αυτές με τα λεφτά αυτά δημιουργούν θέσεις εργασίας, αναπτύσσονται, αναπτύσσεται η ελληνική οικονομία. Δεν είμαστε μια από τις πρώτες χώρες σε ανάπτυξη σταθερά κάθε τρίμηνο, εδώ και πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, τυχαία», πρόσθεσε, ουσιαστικά επιβεβαιώνοντας ότι η ανάπτυξή τους γίνεται μέσα από τη συνεχή στήριξή τους με κρατικά ή ευρωενωσιακά κονδύλια, πληρωμένα όλα από την τσέπη του λαού, για τον οποίο επιφυλάσσουν νέες περικοπές, δουλειά με εξοντωτικά ωράρια και μισθούς στα όρια της επιβίωσης.
Διόλου τυχαία, από τις 3 Ιούλη που ορκίστηκε η νέα Βουλή μέχρι χτες η κυβέρνηση της ΝΔ κατέθεσε και ψήφισε στη Βουλή 14 νομοσχέδια, εντείνοντας το αντεργατικό της έργο, δεδομένου ότι ανάμεσα στα πιο εμβληματικά νομοσχέδια της περιόδου ήταν αυτό για το 13ωρο και την περαιτέρω ελαστικοποίηση της εργασίας, μερικές δεκάδες αντιλαϊκά προαπαιτούμενα για τις εκταμιεύσεις δόσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης κ.ά.
Ολα αυτά με τις «πλάτες» ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ. Χαρακτηριστικά, με βάση στοιχεία που παρουσιάστηκαν προχτές στο υπουργικό συμβούλιο, από τα 381 άρθρα που περιέχονταν σ' αυτά τα 14 νομοσχέδια ο ΣΥΡΙΖΑ υπερψήφισε τα 178 (47% του συνόλου) και το ΠΑΣΟΚ τα 185 (49%). Δηλαδή κυβέρνηση ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν μαζί τα μισά από τα άρθρα των αντιλαϊκών νόμων που κατατέθηκαν στη Βουλή την τρέχουσα περίοδο, διαμορφώνοντας προϋποθέσεις για νέα ρεκόρ «κοινοβουλευτικής συναίνεσης» την περίοδο 2023 - 2027, σπάζοντας όλα τα προηγούμενα.
Θυμίζουμε ότι την περίοδο 2019 - 2023 ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε το 50% των νομοσχεδίων της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ το 70%, με δεδομένη τη στρατηγική τους σύμπλευση και το κοινό τους πρόγραμμα, που είναι το Ταμείο Ανάκαμψης και η στήριξη κρίσιμων για το κεφάλαιο μεταρρυθμίσεων και νόμων, οι οποίοι είναι «δευτέρα φύση» για καθένα από τα κόμματα της αστικής τάξης, είτε προπορεύονται στο αντιλαϊκό έργο ως κυβέρνηση είτε το υποστηρίζουν ως «εποικοδομητική αντιπολίτευση».
Εξάλλου, στο ίδιο πλαίσιο στρατηγικής πάνω στα ζητούμενα του κεφαλαίου σε όλα τα επίπεδα αστικής διαχείρισης, ο Κυρ. Μητσοτάκης ξεκαθάρισε ότι και στο πεδίο της Τοπικής Διοίκησης «η κυβέρνηση είναι έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους νέους περιφερειάρχες και δημάρχους, όπως το έκανε εξάλλου τέσσερα χρόνια τώρα». «Ακριβώς η ίδια πολιτική απαρέγκλιτα θα συνεχιστεί και τώρα», είπε.
Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι σχετικές διαβεβαιώσεις έλαβε ήδη από την Τρίτη, όταν σε συνάντησή τους στο Μαξίμου ο νεοεκλεγείς περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Δ. Κουρέτας, του παρουσιάστηκε ως «μετριοπαθής τεχνοκράτης». Επιπλέον, σε δηλώσεις του ο εκλεγμένος με τη στήριξη ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ δήμαρχος Αθηναίων Χ. Δούκας προετοίμασε για ακόμα μεγαλύτερη αστυνομοκρατία και παρακολουθήσεις στην πρωτεύουσα, στο όνομα της ασφάλειας, με συνέχιση της καταστολής σε βάρος διαδηλωτών. Τοποθετήσεις που έκαναν τον Μητσοτάκη προχτές το βράδυ στη συνέντευξή του στον «ΑΝΤ1» να εκφράζει την ευαρέσκειά του για τον Δούκα, λέγοντας ότι τον άκουσε «μετρημένο» και επαυξάνοντας ότι «κάμερες θα μπουν στην Αθήνα, το Μετρό στα Εξάρχεια θα γίνει», ενώ «μπορούμε να συνεργαστούμε με τον νέο δήμαρχο και το νέο Δημοτικό Συμβούλιο, έτσι ώστε να έχουμε την προστιθέμενη αξία που ο δήμαρχος μπορεί να προσφέρει σε αυτήν την προσπάθεια».
Σε αυτό το πλαίσιο ο πρωθυπουργός μεταβαίνει σήμερα στην Ηγουμενίτσα για την υπογραφή της σύμβασης για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, που είναι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και πύλη εισόδου στην Αδριατική, ενώ κατόπιν θα πραγματοποιήσει «συνάντηση εργασίας» στην Περιφέρεια Ηπείρου.
Το περιεχόμενο της συνεδρίασης επιβεβαίωσε το ρήγμα στους κόλπους του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς η «Ομπρέλα» δημοσιοποίησε πριν από την έναρξή της κείμενο κριτικής στη νέα ηγεσία, ενώ κατά τη συνεδρίαση ο Ε. Τσακαλώτος άφησε να εννοηθεί ότι η διάσπαση δεν είναι μακριά και ανοιχτό το ενδεχόμενο αποχώρησής του. Οξεία κριτική για τους χειρισμούς του νέου προέδρου αλλά και για θέσεις που έχει εκφράσει άσκησαν ο Π. Σκουρλέτης αλλά και η Εφη Αχτσιόγλου.
Στο πλαίσιο αυτό, καθόλα αναμενόμενος και ο καβγάς που ξέσπασε με τον Π. Πολάκη, ο οποίος κατηγόρησε τον Α. Ξανθό ότι εξαιτίας του ο ΣΥΡΙΖΑ έχασε πέντε μονάδες για να του απαντήσει ο Ε. Τσακαλώτος «με σένα χάσαμε δέκα».
Συνέχεια στην αντιπαράθεση έδωσε η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Δώρα Αυγέρη, η οποία δήλωσε απευθυνόμενη στην εσωκομματική «αντιπολίτευση» ότι «η πορεία του ΣΥΡΙΖΑ στην επόμενη μέρα δεν είναι ταγκό για δύο, αλλά ένας χορός που απευθύνεται σε πολλούς», και «όποιος δεν αισθάνεται καλά είναι ελεύθερος να φύγει, με το ζόρι παντρειά δεν γίνεται».
Λίγο μετά, η Αννέτα Καββαδία της «Ομπρέλας» απάντησε «It takes two to tango» και κατήγγειλε «λάσπη που κατά κόρον εκτοξεύεται εναντίον μας, εναντίον ανθρώπων που εκφράζουμε συγκεκριμένη πολιτική άποψη», καθώς και τη «σιωπή, ανοχή και ενθάρρυνση - μέσω της σιωπής - όλης της χυδαίας ανθρωποφαγίας και των κατηγοριών περί "υπονομευτών"».
Κι ενώ όλα αυτά συμβαίνουν εντός και πέριξ της Κουμουνδούρου, στις οργανώσεις του ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να καταγράφονται φυγόκεντρες τάσεις, με τον Αρ. Μπαλτά, πρώην υπουργό στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και στέλεχος του κόμματος από δεκαετίες, να παραδέχεται χτες ότι «μέσα στις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί, υπάρχουν κίνδυνοι για την ενότητα του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν ξέρω τι μορφή θα πάρει. Hδη, φεύγουν αρκετοί από τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι κοινό μυστικό».
«Οι ευρωπαϊκές Οδηγίες που ενσωματώνονται στο νομοσχέδιο είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των μεγάλων μεταφορικών οδικών επιχειρήσεων και των πολυεθνικών ομίλων της ΕΕ και εχθρεύονται τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων».
Αυτό επισήμανε ο Γ. Δελής, βουλευτής του ΚΚΕ, μιλώντας επί των άρθρων και των τροπολογιών νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για ενσωμάτωση Οδηγίας της ΕΕ σχετικά με τη χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, το οποίο ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία με τις ψήφους των βουλευτών ΝΔ και ΠΑΣΟΚ επί της αρχής και επί των άρθρων.
Ο Γ. Δελής στις παρεμβάσεις του κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου σημείωσε μεταξύ άλλων ότι πρόκειται για έναν ακόμα κρίκο στην απελευθέρωση της αγοράς Μεταφορών, με στόχο την ενίσχυση της ελεύθερης κυκλοφορίας οχημάτων από μονοπωλιακούς ομίλους για τη μείωση του κόστους και την αύξηση των κερδών τους, συνθλίβοντας τους μικρούς αυτοαπασχολούμενους του κλάδου και επιδεινώνοντας τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων, ευνοώντας σε όλη την ΕΕ τη συγκέντρωση κεφαλαίου στον κλάδο.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ πρόσθεσε ότι η αρχική Οδηγία, που ίσχυε από το 2006, έθετε κάποιους περιορισμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων σε άλλες χώρες εκτός από εκείνη όπου ήταν η έδρα της εταιρείας ενώ η σημερινή τροποποίησή της καταργεί αυτούς τους περιορισμούς, με στόχο τη χρήση των μισθωμένων οχημάτων στο έδαφος κάθε κράτους - μέλους.
Για την τροπολογία 26, που αφορά την αύξηση της διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού της Καβάλας από το Ελληνικό Δημόσιο στον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας σε 65 έτη, από 60 που ήταν μέχρι τώρα, εξέφρασε επίσης την αντίθεση του ΚΚΕ, επισημαίνοντας ότι αυτή η διάταξη έχει έναν σκοπό, την εξυπηρέτηση της ιδιωτικοποίησης και αυτού του λιμανιού, με τη μορφή της υποπαραχώρησης.
Για το άρθρο 30 και την υποστελέχωση των περιφερειακών αεροδρομίων, κατήγγειλε την κυβέρνηση που επιχειρεί με «μπαλώματα» και μετακινήσεις προσωπικού να καλύψει τα κενά, αντί να προχωρήσει σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την ασφάλεια των πτήσεων, των επιβατών και των εργαζομένων.
Για την κυβερνητική τροπολογία για οικονομική ενίσχυση πληγέντων από φυσικές καταστροφές, ο Γ. Δελής έκανε λόγο για εμπαιγμό και κοροϊδία, για μέτρα - ψίχουλα που δεν καλύπτουν σε καμία περίπτωση τις ανάγκες των πληγέντων, πόσο μάλλον αν τα συγκρίνει κανείς με την ακρίβεια και την ανέχεια που ζουν μετά τις καταστροφές. Επισήμανε την ανάγκη να δοθούν σπίτια στους πληγέντες με πλήρη κάλυψη του κράτους, να αποζημιωθούν στο 100% όσοι υπέστησαν ζημιές σε σπίτια, χωράφια και επιχειρήσεις, να δοθεί έκτακτο επίδομα 1.500 ευρώ σε κάθε οικογένεια, προσαυξημένο κατά 300 ευρώ για κάθε παιδί και να «παγώσουν» τουλάχιστον για ένα εξάμηνο οι οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς Ταμεία, τράπεζες, εφορία κ.λπ. Αυτά είναι τα ελάχιστα μέτρα ανακούφισης για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας, κατέληξε.
Οσον αφορά το «flyover» στη Θεσσαλονίκη εγκάλεσε την κυβέρνηση, που ξεκινά μία τέτοια μεγάλη οδική παρέμβαση χωρίς να έχει συντάξει μία ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη για τις επιπτώσεις της, και επανέλαβε τη θέση του ΚΚΕ να μην ξεκινήσει το έργο προτού ομαλοποιηθεί η κυκλοφορία με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία είναι ελάχιστα για τις ανάγκες 1 εκατομμυρίου ανθρώπων.
Τέλος, κατήγγειλε τον φαιδρό ισχυρισμό της υφυπουργού Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου, που ανέφερε ότι «το ΚΚΕ βοηθά τα κέρδη των εργολάβων», προκειμένου να αντικρούσει την κριτική του Κόμματος για το «flyover». Οπως σημείωσε ο Γ. Δελής, αυτός «ο ρόλος της εξυπηρέτησης των κερδών των εργολάβων είναι δικός σας, τον μοιράζεστε και με τα υπόλοιπα κόμματα και το αποδεικνύετε καθημερινά». «Αυτόν τον ρόλο, του υπηρέτη των αστικών συμφερόντων, το ΚΚΕ ούτε τον διεκδικεί ούτε μας ενδιαφέρει να τον έχουμε, είναι ολόδικός σας», σημείωσε χαρακτηριστικά.