Eurokinissi |
Περαιτέρω πιστή εφαρμογή και ένταση της πολιτικής που οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη προανήγγειλε ο Κυρ. Μητσοτάκης, μιλώντας χτες το πρωί στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, θέμα του οποίου ήταν η ενημέρωση από τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο και για τα θέματα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη.
Λέγοντας άλλη μια «δημόσια συγγνώμη» «στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια», δεν παρέλειψε να πετάξει μια αιχμή για «σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων» στο δυστύχημα. Το κλιμάκωσε ελάχιστα λεπτά αργότερα, αποφαινόμενος ότι «όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος. Από κυβερνήσεις και διοικήσεις που επί χρόνια κατάντησαν ένα κρίσιμο έργο "γιοφύρι της Αρτας", μέχρι κάποιες συντεχνίες που ταυτόχρονα εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση του προσωπικού των τρένων μας», βρίσκοντας ευκαιρία, μέσα στην καταστροφή που με την πολιτική τους προκάλεσαν, να ξαναβάλει μπρος σχέδια του κεφαλαίου ενάντια στα εργασιακά δικαιώματα.
Σε κάθε περίπτωση, για το επόμενο διάστημα προανήγγειλε «στήριξη των συγγενών των θυμάτων», «οικονομική», «ηθική» και «ψυχολογική στήριξη». Προκειμένου, δε, τα τρένα «να αρχίσουν και πάλι να κινούνται το συντομότερο δυνατό, με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια», επανέλαβε όσα έλεγε προχτές ο Γεραπετρίτης, είπε ότι «θα έχουμε πλέον δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια», ενώ «εάν χρειαστεί βραχυπρόθεσμα θα πρέπει να περιορίσουμε και το μεταφορικό έργο».
Στον απόηχο εξάλλου της συνάντησής του προχτές με «ειδικούς» της Κομισιόν «για την πλήρη αναδιοργάνωση των σιδηροδρόμων μας», η κυβέρνηση θα λάβει «πέραν της τεχνικής βοήθειας, και μία αναλυτική έκθεση για την ασφάλεια των τρένων μας, με συγκεκριμένες προτάσεις βελτίωσης και διαδικασιών αλλά και συστημάτων». Προτάσεις βέβαια που δεν ξεφεύγουν εκατοστό από την πεπατημένη της εμπορευματοποίησης, ό,τι δηλαδή μας οδήγησε ως εδώ. Τη δε πρόσθετη χρηματοδότηση, που όπως λέει θα διεκδικήσει από το Ταμείο Ανάκαμψης, σε τέτοιες κατευθύνσεις θα την πάνε, σε επιχειρηματικούς ομίλους που λυμαίνονται τον κλάδο, με τον λαό να συνεχίσει να πληρώνει τα αντιλαϊκά προαπαιτούμενα.
Την ίδια ώρα, απολογητικός εμφανιζόταν για τη διαχειριστική του αστοχία απέναντι στην ντόπια αστική τάξη και τους εταίρους της στο εξωτερικό, λέγοντας ότι με τα Τέμπη «δυστυχώς απεδείχθη πόσο δύσκολος, επίπονος είναι ο αληθινός εκσυγχρονισμός του τόπου», διαβεβαιώνοντάς τους, ωστόσο, ότι αναγνωρίζει το «χρέος» του «να αφήσουμε πίσω μας ένα σύστημα το οποίο δεν κρύψαμε ποτέ ότι θέλουμε να αλλάξουμε δραστικά», κόντρα στις «πολλές "νησίδες" της καθυστέρησης που αντιστέκονται», σε «μία μάχη η οποία πρέπει να ενταθεί», όπως είπε επιχειρώντας να φέρει την τραγωδία στα μέτρα των κρατούντων, για να περάσουν νέα μέτρα σε όφελος της οικονομίας του κεφαλαίου, κόντρα στον εργαζόμενο λαό.
Δείχνοντας, άλλωστε, τι εννοεί και πώς πάει η τάξη του να ωφεληθεί από την τραγωδία, παρέπεμψε στις μέρες «όταν ως απλός βουλευτής είχα έρθει σε σύγκρουση με "εργατοπατέρες" της δικής μας παράταξης ή όταν ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης πάλευα για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων εν μέσω πάρα πολλών αντιδράσεων. Δεν έκανα πίσω τότε, δεν θα κάνω πίσω τώρα», όπως είπε, τονίζοντας ότι «πρόκειται για μία αντιπαράθεση διαρκείας (...) ένας πόλεμος με το σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού», όπως είπε στην προσπάθειά του να φορτώσει το σάπιο και εγκληματικό κράτος τους, το κράτος του κεφαλαίου, στους ίδιους τους εργαζόμενους, ώστε βγάζοντας «λάδι» την πολιτική του, να συνεχιστεί ό,τι οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη, στο Μάτι, στην Εύβοια και όπου αλλού διαχρονικά για τον λαό.
Στο μεταξύ συνεχίζουν, πάνω στη σαπίλα τους, τη δικομματική κοκορομαχία. Τελευταίο χαρακτηριστικό επεισόδιο η ΝΔ να καταγγέλλει τις αποσπάσεις δύο υπαλλήλων της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, η μια στο βουλευτικό γραφείο του Γ. Ραγκούση και η άλλη στον ΣΥΡΙΖΑ, στη θέση της αναπληρώτριας εκπροσώπου. «Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, έχει αποσπάσει υπαλλήλους από μια Αρχή, η πρόεδρος της οποίας δηλώνει ότι δεν έχει προσωπικό, και την ίδια στιγμή καταγγέλλει την υποστελέχωση που δεν επιτρέπει στη ΡΑΣ να επιτελέσει τα ελεγκτικά της καθήκοντα. Από τη μια κόπτεται για τις ανεξάρτητες αρχές, από την άλλη τις αποψιλώνει σε προσωπικό», αναφέρει η ΝΔ σε ανακοίνωσή της, κατηγορώντας για «υποκρισία» τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ τα ίδια κάνει και αυτή.
Σήμερα το μεσημέρι, ο πρωθυπουργός συναντάται με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου στο Προεδρικό Μέγαρο, στο πλαίσιο των «τακτικών μηνιαίων ενημερώσεών» τους.
Μονότονα επαναλαμβανόμενο το αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ στη δημόσια αντιπαράθεση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, σταθερά προσανατολισμένο στο να «βγάλει λάδι» τη στρατηγική «απελευθέρωσης» των Μεταφορών και τον ίδιο ως στυλοβάτη της. «Η διαχείριση απ' την παρούσα κυβέρνηση ενός συστήματος, που κατά τα άλλα λειτουργούσε στην εντέλεια, όταν ο ίδιος το παρέδωσε προ 4ετίας», ευθύνεται για το δυστύχημα κατά τον ΣΥΡΙΖΑ, που παριστάνει τον παντελώς ανήξερο για τα δυστυχήματα και ατυχήματα επί των ημερών του, συνέπεια των τεράστιων ελλείψεων σε προσωπικό και κρίσιμες υποδομές που συνόδευσαν την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών και τον κατακερματισμό του σιδηροδρόμου που έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2016 και ψηφίστηκε από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.
Κι ενώ η σιωπή τους για τα κρίσιμα ζητήματα που αναδείχτηκαν μετά το τραγικό δυστύχημα επιβεβαιώνει ότι κινούνται με τη ΝΔ στην ίδια τροχιά, στις ράγες μιας ανάπτυξης εχθρικής προς τον λαό και τις ανάγκες του, ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας της Κουμουνδούρου Ν. Ηλιόπουλος διαμαρτυρόταν χτες («Ionian TV») ότι «δεν μιλάμε μόνο για ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα, αλλά ότι έχει εκτροχιαστεί η χώρα». Η εκπρόσωπος Τύπου Πόπη Τσαπανίδου υποστήριξε πως «τα τελευταία τέσσερα χρόνια απαξιώθηκαν και ξηλώθηκαν πολλές δικλίδες ασφαλείας, με βάση τις οποίες λειτουργούσαν ομαλά οι σιδηρόδρομοι τόσα χρόνια, που θα είχαν αποτρέψει το δυστύχημα».
Την προσπάθεια αποκλειστικής ενοχοποίησης της παρούσας κυβέρνησης για το πώς διαχειρίστηκε επιμέρους ζητήματα ολοκλήρωσε η Ολγα Γεροβασίλη, διαμαρτυρόμενη σε συνέντευξή της για το γεγονός ότι ο παραιτηθείς υπουργός Κ. Καραμανλής θα είναι εκ νέου υποψήφιος, αλλά και γιατί δεν παραιτήθηκε σύσσωμη η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών!
Προσχήματα - προσβολές στα θύματα...
Αφού σκηνοθέτησαν το έγκλημα τώρα προσπαθούν να κρύψουν την «πλοκή» μπας και βγουν οι πραγματικοί ένοχοι από το κάδρο...
Το νήμα όμως θα ξεδιπλωθεί.
Το πόρισμα έχει βγει...
Το podcast του «902.gr» συνεχίζει να αποκαλύπτει τα πώς και τα γιατί του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος που ...συνεχίζεται...
Το podcast είναι διαθέσιμο στο YouTube καθώς και σε Spotify, Google podcasts, Apple podcasts!
Παρουσίαση - επιμέλεια: Κώστας Πασακυριάκος. Ηχοληψία: Σωτήρης Γκέκας. Μουσική: Γιάννης Μπαλλούς
Τρεις νέες ποινικές διώξεις για το έγκλημα στα Τέμπη ασκήθηκαν χτες από τις εισαγγελικές αρχές. Συγκεκριμένα, διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ για τον ορισμό του προφυλακισμένου σταθμάρχη της Λάρισας στη συγκεκριμένη βάρδια, όταν έγινε η σύγκρουση των τρένων, αλλά και κατά των άλλων δύο σταθμαρχών, που, όπως φάνηκε και από την κατάθεση του κατηγορούμενου, είχαν φύγει νωρίτερα από το πόστο τους.
Οι τρεις νέοι κατηγορούμενοι διώκονται σε βαθμό κακουργήματος για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, αλλά και και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή σε βαθμό πλημμελήματος.
Στο μεταξύ, σήμερα θα συγκληθεί η Ολομέλεια Εφετών Λάρισας προκειμένου να επιλέξει τους δύο εφέτες ανακριτές που θα αναλάβουν στο εξής τις έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη. Επίσης, λόγω νέων στοιχείων που προέκυψαν από την έρευνα, θα αναζητηθούν και οι ιατρικοί φάκελοι του προσωπικού.
Την προηγούμενη Παρασκευή ο προϊστάμενος Επιθεώρησης ήλθε αυτοβούλως στην ανακρίτρια και μεταξύ των εγγράφων που κατέθεσε ήταν και το έγγραφο των βαρδιών που ο ίδιος είχε ορίσει για τη συγκεκριμένη μέρα. Στο έγγραφο αυτό φέρεται να έχει ορίσει τρεις σταθμάρχες στη βραδινή βάρδια, κάτι που αμφισβητείται από τους υφισταμένους του και τις Αρχές, που αναφέρουν ότι είχαν οριστεί δύο σταθμάρχες στην πρωινή βάρδια, δύο στην απογευματινή και ένας στη βραδινή, με αλληλοκάλυψη μίας ώρας. Από τους σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας, ο ένας ήταν με σύμβαση ορισμένου χρόνου και ο άλλος με αορίστου.
Οσον αφορά τους τραυματίες, 14 συνεχίζουν να νοσηλεύονται στο Γενικό και στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας, από τους οποίους 7 εξακολουθούν να νοσηλεύονται στις ΜΕΘ (εκ των οποίων οι 4 έχουν αποσωληνωθεί) και οι άλλοι 7, που βρίσκονται σε απλές κλίνες, αναμένεται σταδιακά τις επόμενες μέρες να πάρουν εξιτήριο και να επιστρέψουν στα σπίτια τους.
Σε σχόλιό του για την εισήγηση του πρωθυπουργού στο υπουργικό συμβούλιο το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:
«Αφού απέτυχαν οικτρά να εμποδίσουν τις μεγάλες κινητοποιήσεις του λαού και της νεολαίας, τώρα προσπαθούν ξεδιάντροπα να τις φέρουν στα "μέτρα" τους, αλλοιώνοντας το ίδιο το περιεχόμενό τους.
Είναι μάλιστα τέτοια η υποκρισία του κυρίου Μητσοτάκη, που έφτασε στο σημείο να προσπαθεί να φορτώσει το σημερινό σάπιο και εγκληματικό κράτος γενικά σε κάποιες "παθογένειες" και "συντεχνίες" και πάνω απ' όλα στους ίδιους τους εργαζόμενους, ενώ πρόκειται για το κράτος του κεφαλαίου και του κέρδους που υπηρετεί η κυβέρνησή του, όπως και όλες οι προηγούμενες. Και, φυσικά, προσπαθεί στο όνομα δήθεν της "αλλαγής" αυτού του κράτους να αθωώσει και να συνεχίσει την ίδια - στην ουσία - πολιτική που οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη.
Ματαιοπονούν αν νομίζουν ότι θα μπορούν πλέον να συγκαλύπτουν τις πραγματικές αιτίες και τους ενόχους. Η λαϊκή και νεανική οργή, αργά ή γρήγορα, θα ανατρέψει και το σημερινό σάπιο κράτος και όσους το υπηρετούν».