ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 29 Μάρτη 2022
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
Αυταρχισμός για την επιβολή της πολιτικής που υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα

Συζητήθηκε χτες η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για τις απαράδεκτες κυρώσεις σε εκπαιδευτικούς που μετέχουν σε συλλογικές αποφάσεις των σωματείων τους

Να ακυρωθούν οι απαράδεκτες κυρώσεις και η στοχοποίηση στους 114 διευθυντές σχολικών μονάδων για τη συμμετοχή τους στην απεργία - αποχή των συνδικαλιστικών τους φορέων ενάντια στην «αξιολόγηση», να σταματήσουν οι απειλές και να αποκατασταθούν όσοι τις έχουν υποστεί, κάλεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής το υπουργείο Παιδείας, κατά τη χτεσινή συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος στη Βουλή.

«Τους διώκετε για τη συμμετοχή τους σε μια προκηρυγμένη μορφή διαμαρτυρίας μέσα από τα πρωτοβάθμια σωματεία τους, την οποία μάλιστα δεν έχει προσβάλει μέχρι στιγμής δικαστικά το υπουργείο Παιδείας ως ο εργοδότης τους. Επιχειρείτε να καταργήσετε στην πράξη το δικαίωμα των εργαζομένων να συμμετέχουν στις συλλογικές αποφάσεις των σωματείων, που τήρησαν όσα προβλέπονται για την κήρυξη της απεργίας», είπε στην υπουργό ο Γ. Δελής.

Οι κυρώσεις, συνέχισε, εκτός από εξόφθαλμα παράνομες ακόμα και με βάση το υπάρχον αντεργατικό νομοθετικό πλαίσιο που έχουν επιβάλει η σημερινή και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, είναι και εκδικητικές. Στην ουσία αποτελούν συνέχεια των αφόρητων διοικητικών πιέσεων και των απειλών προς τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που συλλογικά μέσα από τα σωματεία τους αντιστέκονται με αξιοθαύμαστο και ενιαίο τρόπο στην εφαρμογή όλων αυτών των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών.

«Φυσικά και δεν θα τις ακυρώσουμε, και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε τον νόμο και τις κυρώσεις για τις ελάχιστες εκείνες περιπτώσεις που επιλέγουν να παραβιάζουν τον νόμο», ήταν η απάντηση της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, η οποία προσπάθησε να μετατοπίσει τη συζήτηση στον ...σεβασμό των αντιλαϊκών νόμων και των αποφάσεων της Δικαιοσύνης που στρέφονται ενάντια στους αγώνες. Εκανε μάλιστα λόγο για «ιδιότυπη περίπτωση στα κοινοβουλευτικά χρονικά», αναφερόμενη στη συγκεκριμένη και άλλες Ερωτήσεις για το θέμα των τιμωρητικών κυρώσεων στους διευθυντές, καθώς όπως ισχυρίστηκε εγκαλείται το υπουργείο για το ότι «εφαρμόζει τον νόμο», ενώ επιχείρησε να εμφανίσει τους αγώνες και την υπεράσπιση του δικαιώματος στην απεργία ως «εξαιρετικά σοβαρό» ζήτημα «δημοκρατικής τάξης». Θύμισε βεβαίως πως το υπουργείο προσέφυγε τρεις φορές ενάντια στον αγώνα των εκπαιδευτικών, ενώ κατά τ' άλλα επανέλαβε το κυβερνητικό προπαγανδιστικό αφήγημα για την «αξιολόγηση» ως «σημαντικό μηχανισμό βελτίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος», ότι εφαρμόζεται σχεδόν παντού και δεν είναι ελληνική πρωτοτυπία κ.λπ.

Η αντιλαϊκή πολιτική συνοδεύεται πάντα από καταστολή και αυταρχισμό

Ο Γ. Δελής θύμισε ότι το απεργιακό δικαίωμα των εργαζομένων είναι γραμμένο και στο ίδιο το Σύνταγμα, που έχει μεγαλύτερη ισχύ από έναν νόμο. Επεσήμανε πως το υπουργείο ακόμα προσπαθεί να εφαρμόσει την πρώτη φάση της αξιολογικής διαδικασίας που ψηφίστηκε το περασμένο καλοκαίρι, καθώς πρόκειται για «μία αξιολόγηση απολύτως καταδικασμένη στη συνείδηση των εκπαιδευτικών και γονιών, γιατί ο στόχος στην πραγματικότητα είναι τα ίδια τους τα παιδιά, τα ισότιμα μορφωτικά δικαιώματα». «Αυτό που αποδεικνύεται είναι ότι μια αντιλαϊκή πολιτική συνοδεύεται πάντα από την καταστολή και τον αυταρχισμό», συνέχισε και πρόσθεσε ότι και οι προσφυγές του υπουργείου στα δικαστήρια μαρτυρούν τα εμπόδια που συναντά η εφαρμογή της «αξιολόγησης».

«Πρόκειται για την πεισματική προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβάλει μια πολιτική που αντικειμενικά υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και κατηγοριοποιεί τα σχολεία», τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ και στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα της κατηγοριοποίησης στην οποία οδηγούνται τα σχολεία μέσα από την «αξιολόγηση», θυμίζοντας την πρόσφατη εγκύκλιο του υπουργείου με την οποία καλούνται τα σχολεία να αξιοποιούν εμπορικά τα κτίριά τους. «Γι' αυτό θέλετε την "αξιολόγηση". Να βαθμολογείτε καλά όλους εκείνους που μέσα από τέτοιες διαδικασίες θα φέρνουν χρήματα στα σχολεία, την ώρα που είστε υποχρεωμένοι ως κυβέρνηση να χρηματοδοτείτε τα σχολεία για όλες τους τις ανάγκες», υπογράμμισε, χαρακτηρίζοντας προκλητικό το να ρίχνει όλο το βάρος η κυβέρνηση στο ασφυκτικό πλαίσιο της «αξιολόγησης» τη στιγμή που εδώ και δύο χρόνια δεν έχει παρθεί κανένα σοβαρό μέτρο για τη στήριξη εκπαιδευτικών και μαθητών.

«Βλέποντας λοιπόν να έχετε σύσσωμο τον εκπαιδευτικό κλάδο αλλά και το γονεϊκό κίνημα απέναντί σας, προσπαθείτε να επιβάλετε την "αξιολόγηση" με κάθε τρόπο: Με τα δικαστήρια, την καταστολή, τις απειλές, με όλο τον διοικητικό μηχανισμό του υπουργείου», κατέληξε ο Γ. Δελής.

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Σε βάρος των μαθητών η εγκύκλιος για «πάση θυσία» ολοκλήρωση της ύλης

Κάλεσμα στα σωματεία εκπαιδευτικών να διεκδικήσουν άμεσα δραστική μείωση της ύλης και κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων

MotionTeam

Να ανακληθεί το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας για την πάση θυσία ολοκλήρωση της ύλης στα Λύκεια, να μειωθεί η ύλη σε όλα τα μαθήματα και σε όλες τις τάξεις, να μην εφαρμοστεί και να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων, ζητά η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών».

Η ΑΣΕ αναφέρεται στην εγκύκλιο με την οποία, λίγους μήνες πριν ξεκινήσουν οι προαγωγικές και πανελλαδικές εξετάσεις στα Λύκεια όλης της χώρας, η ηγεσία του υπουργείου καλεί σε «αναμόρφωση προγραμμάτων» στα σχολεία ενώ «παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις» και στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς για την όποια καθυστέρηση υπάρχει. Ταυτόχρονα καλεί τους συλλόγους διδασκόντων, τους διευθυντές Εκπαίδευσης και τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου να επιληφθούν αρμοδίως για την ολοκλήρωση της ύλης.

Επισημαίνοντας τα παραπάνω, η ΑΣΕ τονίζει πως το υπουργείο «αδιαφορώντας για κάθε παιδαγωγική διάσταση, επί της ουσίας καλεί τους εκπαιδευτικούς να συναινέσουν σε μια φανταστική εκπαιδευτική πραγματικότητα - ότι όλα "βαίνουν καλώς" και ότι η ύλη μπορεί να ολοκληρωθεί κανονικά - που υπάρχει μόνο στο μυαλό της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Το υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί στην κυριολεξία για τις χιλιάδες διδακτικές ώρες που χάθηκαν λόγω των κενών στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Αδιαφορεί για το αν καλύφθηκαν τα μαθησιακά κενά της προηγούμενης περιόδου της τηλεκπαίδευσης, δεν δίνει καμία σημασία στη λειτουργία αποδεκατισμένων τμημάτων λόγω COVID, ούτε για την παράλληλη λειτουργία διαδικτυακών τμημάτων (και εδώ πρέπει να ολοκληρωθεί η ύλη). Σημασία έχει η πραγματικότητα να προσαρμοστεί στην επί χάρτου πραγματικότητα της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ». «Για τα υπόλοιπα, όλοι οι άλλοι κόψτε το κεφάλι σας», σχολιάζει η ΑΣΕ και επισημαίνει ότι «το υπουργείο καλεί τους εκπαιδευτικούς να απεμπολήσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο, να κλείσουν τα μάτια τους στα μαθησιακά κενά, στα γνωστικά ελλείμματα, στην κακή ψυχολογία των μαθητών, που δεν μπορούν να διαχειριστούν μια τεράστια ύλη που όχι μόνο δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται, και που ακόμα και σε κανονικές συνθήκες δεν ήταν δυνατόν να αφομοιωθεί από τους μαθητές. Τους καλεί με υποκριτικό τρόπο να ολοκληρώσουν τη διδακτέα ύλη απλά καταγράφοντας ενότητες και σελίδες σε φόρμες, για το τυπικό της υπόθεσης».

Οπως σημειώνει η ΑΣΕ, «οι πραγματικές στοχεύσεις όμως της εγκυκλίου αυτής είναι να εφαρμοστεί πάση θυσία η Τράπεζα Θεμάτων, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τους μαθητές μας. Ηδη η Τράπεζα Θεμάτων ενημερώνεται με πλήθος θεμάτων, πολλά από τα οποία είναι υπερβολικά δύσκολα και ακραία, εντελώς αναντίστοιχα προς τη σχολική πραγματικότητα. Θυμίζουμε ότι την τελευταία φορά που εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων, η σχολική αποτυχία έφτασε σχεδόν στο 25%. Μαζί με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τις αλλεπάλληλες εξετάσεις και τις αλλαγές που νομοθετήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση και την τωρινή, ολοκληρώνεται η μετατροπή του Λυκείου σε ένα απέραντο εξεταστικό κάτεργο, απογυμνώνοντάς το από κάθε ίχνος σύγχρονης γενικής μόρφωσης». Καλεί τους συλλόγους διδασκόντων και τις ΕΛΜΕ να απαιτήσουν την ανάκληση της εγκυκλίου, να μην προχωρήσουν σε αναμορφώσεις προγραμμάτων, να διεκδικήσουν άμεσα δραστική μείωση της ύλης και να μην εφαρμοστεί, να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων.

Προβλήματα στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου - Δραπετσώνας

Με ελλείψεις σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες για τη διδασκαλία καλλιτεχνικών μαθημάτων λειτουργεί το Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου - Δραπετσώνας, όπως σημειώνει η ΕΛΜΕ Πειραιά, με βάση Υπόμνημα εκπαιδευτικών του σχολείου που αναφέρονται στην ανάγκη για χώρους με ειδικές προδιαγραφές για τη διδασκαλία χορού, εικαστικών, θεάτρου, κινηματογράφου.

Οπως επισημαίνει η ΕΛΜΕ, η έλλειψη ειδικών χώρων αναδεικνύεται «σε μείζον πρόβλημα, που δυσχεραίνει την απρόσκοπτη και ολοκληρωμένη διδασκαλία των καλλιτεχνικών μαθημάτων, θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών/τριών, αλλά και καθιστά εντελώς προβληματική ή και αδύνατη τη διαμόρφωση του συνολικού προγράμματος μαθημάτων. Ταυτόχρονα, δεν υφίσταται ικανοποιητικός εξοπλισμός των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής, με ευθύνη του υπουργείου και οι συνάδελφοι επιβαρύνονται προσωπικά με το κόστος για τον εξοπλισμό τους, προκειμένου να γίνεται ολοκληρωμένα και με ασφάλεια το μάθημα», σημειώνουν ανάμεσα σε άλλα οι εκπαιδευτικοί, συμπληρώνοντας πως «θεωρούμε αδιανόητο σήμερα να πρέπει να αποφασίσουμε το αν οι μαθητές/τριες μας θα στερηθούν τη γενική παιδεία προς όφελος της καλλιτεχνικής ή το αντίθετο, με το να τίθενται διλήμματα για το πώς τελικά θα διατεθούν οι χώροι διδασκαλίας και ποιος εκπαιδευτικός θα καταφέρει τελικά να κάνει ένα ικανοποιητικό μάθημα δίχως εκπτώσεις, οι οποίες ως είθισται, στην εκπαιδευτική διαδικασία, ζημιώνουν την πορεία και την πρόοδο των μαθητών αλλά και το συνολικό διδακτικό έργο των δασκάλων τους».

Η ΕΛΜΕ Πειραιά επισημαίνει επίσης πως πρόκειται για σχολείο που κατασκευάστηκε και λειτουργεί μέσω ΣΔΙΤ και «αναδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι η ιδιωτικοποίηση πλευρών της δημόσιας εκπαίδευσης, η κατάργηση του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ), η συνειδητή απουσία ολοκληρωμένου κρατικού σχεδιασμού για την κατασκευή νέων σχολείων, την επισκευή/συντήρηση/βελτίωση άλλων, αποτελεί μια επικίνδυνη πολιτική, που στρέφεται τελικά ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των ίδιων των παιδιών».



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ