Eurokinissi |
Ο Αλ. Φασιανός γεννήθηκε το 1935 στο Μεταξουργείο. Η βυζαντινή και η αρχαιοελληνική Τέχνη, λόγω και προσωπικών του βιωμάτων, τον επηρεάζουν από τα παιδικά του κιόλας χρόνια. Φοίτησε στην ΑΣΚΤ από το 1955 έως το 1960, με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη. Συμμετέχοντας στις αναζητήσεις της ονομαζόμενης «Γενιάς του '30», διαφοροποιήθηκε από τους καλλιτέχνες της γενιάς του, καθώς δεν εντάχθηκε φανερά σε κάποιο καλλιτεχνικό ρεύμα της εποχής του και δημιούργησε ένα εντελώς προσωπικό στιλ. Τη δεκαετία του '60 έφυγε με υποτροφία στο Παρίσι, όπου έμεινε τελικά για δεκαετίες, στη διάρκεια των οποίων συναναστράφηκε και συνεργάστηκε με μεγάλους διανοούμενους και καλλιτέχνες. Συμμετείχε σε δεκάδες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Για την πορεία του στη ζωγραφική είχε λάβει πολλές διακρίσεις και βραβεία.
Το ΚΚΕ, αποχαιρετώντας τον σπουδαίο ζωγράφο, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Οι ανθρώπινες φιγούρες του, οι κολυμβητές, οι ποδηλάτες, τα ερωτευμένα ζευγάρια, οι καπνιστές, οι άγγελοι αποπνέουν ένα βαθύ συναίσθημα και μια πλατιά αγάπη για τον άνθρωπο. Αποτελούν έκφραση του πλούσιου ψυχικού κόσμου ενός σεμνού, παρά τη φήμη και τη διεθνή αναγνώριση, καλλιτέχνη. "Οταν δεν ζωγραφίζω είμαι δυστυχής", συνήθιζε να λέει, και αυτήν τη χαρά, τη συγκίνηση της δημιουργίας, που ξεπηδά αβίαστα μέσα από τις εικόνες του, τη νιώθει καθένας που έρχεται σε επαφή με τη ζωγραφική του».
Στην κηδεία του σπουδαίου ζωγράφου στο κοιμητήριο Παπάγου παρευρέθηκαν άνθρωποι του Πολιτισμού, φίλοι και συνεργάτες του. Παρευρέθηκε επίσης αντιπροσωπεία της κυβέρνησης, με επικεφαλής τον πρωθυπουργό.
Αντιπροσωπεία του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ) συναντήθηκε με την πρόεδρο του Οργανισμού Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ), Νικολέττα Βαλάκου.
Στη συνάντηση, πέρα από ζητήματα μισθολογικά, κάλυψης των κενών οργανικών θέσεων, τέθηκαν αυτό της ακίνητης περιουσίας του ΟΔΑΠ και η κάθετη αντίθεση του ΣΕΑ στην εξαγγελία για επέκταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέσω ΣΔΙΤ.
Οσον αφορά το πρώτο θέμα ο Σύλλογος επανέλαβε την αντίθεσή του στην πρόβλεψη του Ν. 4761 για τη σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με αρμοδιότητα τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας και ζήτησε να μην ενεργοποιηθεί η σχετική διάταξη. Ιδιαίτερα συζητήθηκε το παράδειγμα της Ρόδου: Ο Σύλλογος έθεσε επιτακτικά το θέμα ότι τα ακίνητα ιδιοκτησίας ΥΠΠΟΑ οφείλουν να υπηρετούν τη διατήρηση της φυσιογνωμίας της παλιάς πόλης της Ρόδου, την κατοίκηση και τη διατήρηση της αυθεντικότητας του οικισμού, χωρίς να προχωρήσουν προτάσεις εμπορευματοποίησής τους (π.χ. μετατροπή τους σε εστιατόρια ή Boutique Hotel). Για το δεύτερο ζήτημα έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου ότι ανοίγει ο δρόμος «σε ιδιώτες να κερδοσκοπήσουν από τα εισιτήρια των αρχαιολογικών χώρων».
«Το θωρηκτό Ποτέμκιν» θα προβληθεί με συνοδεία ζωντανής, πρωτότυπης μουσικής |
Οι Sibilima Ensemble έρχονται στο Θέατρο ΕΛΕΡ (Φρυνίχου 10, Πλάκα) για τρεις Δευτέρες, στις 9 το βράδυ και δημιουργούν κάθε φορά μία πρωτότυπη σύνθεση, η οποία συνδιαλέγεται με την ταινία που προβάλλεται. Τη Δευτέρα 24 Γενάρη θα προβληθούν «Τα φώτα της πόλης» του Τσάρλι Τσάπλιν, τη Δευτέρα 31 Γενάρη «Το εργαστήρι του δρ. Καλιγκάρι» του Ρόμπερ Βίνε και τη Δευτέρα 7 Φλεβάρη «Το θωρηκτό Ποτέμκιν» του Σεργκέι Αϊζενστάιν.
Παίζουν οι: Λευτέρης Ανδριώτης, κρητική λύρα, Καλλιόπη Μητροπούλου, βιολί, φωνή, Χαράλαμπος Καρασαββίδης, βιολί και Στέλιος Παπαναστάσης, βιόλα.
Προπώληση εισιτηρίων viva.gr
Με νέες ψηφιακές κόπιες, οι περισσότερες από αυτές αποκατεστημένες, και δωρεάν είσοδο για το κοινό, οι προβολές του «Χώρα, σε Βλέπω» επιφυλάσσουν ένα συναρπαστικό ταξίδι στον χωροχρόνο του ελληνικού σινεμά και των διαφορετικών εκφάνσεών του. Κινηματογραφικά είδη, παρέες δημιουργών, κοινωνικοί αγώνες, Ιστορία και μυθοπλασία, ενώνονται σε ένα σφιχτοδεμένο πρόγραμμα.
Πιο αναλυτικά το πρόγραμμα των προβολών έχει ως εξής:
Πέμπτη 27 Γενάρη: Στις 8 μ.μ. θα προβληθεί η «Αστέρω» του Δημήτρη Γαζιάδη (1929), με συνοδεία πρωτότυπης μουσικής της Nalyssa Green, και στις 9.30 μ.μ. τα «Πρόσωπα Λησμονημένα» του Γιώργου Τζαβέλλα (1946).
Παρασκευή 28 Γενάρη: Στις 7 μ.μ. θα προβληθεί η «Λούφα και Παραλλαγή» του Νίκου Περάκη (1984) και στις 9.30 μ.μ. «Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας» του Νίκου Παναγιωτόπουλου (1978).
Σάββατο 29 Γενάρη: Στις 6 μ.μ. θα προβληθεί «Το προξενιό της Αννας» του Παντελή Βούλγαρη (1972), στις 8 μ.μ. οι «Παραλλαγές στο ίδιο θέμα» της Αντουανέττας Αγγελίδη (1977) και στις 9.30 μ.μ. ο «Ιωάννης ο βίαιος» της Τώνιας Μαρκετάκη (1973).
Κυριακή 30 Γενάρη: Στις 5.30 μ.μ. θα προβληθεί «Ο αγώνας των τυφλών» της Μαρίας Χατζημιχάλη - Παπαλιού (1977), στις 7.30 μ.μ. τα «Μέγαρα» των Σάκη Μανιάτη και Γιώργου Τσεμπερόπουλου (1974) και οι «100 ώρες του Μάη» των Δήμου Θέου και Φώτου Λαμπρινού (1964), και στις 9.30 μ.μ. το «Ζ» του Κώστα Γαβρά (1969).
Δευτέρα 31 Γενάρη: Στις 7 μ.μ. θα προβληθεί «Η 7η μέρα της δημιουργίας» του Βασίλη Γεωργιάδη (1966) και στις 9.30 μ.μ. η «Πρωινή Περίπολος» του Νίκου Νικολαΐδη (1977).
Τα δελτία δωρεάν εισόδου θα διατίθενται δωρεάν τη μέρα κάθε προβολής, 30 λεπτά πριν από την έναρξη κάθε ταινίας, στα ταμεία της Ταινιοθήκης.
Θα προβληθούν οι παρακάτω ταινίες:
«Go back (κολομπάου)» της Θεοδοσίας Γραμματικού, «Μάθε εργάτη πώς» των Σήφη Στάμου και Κώστα Σταματόπουλου, «Οι παλαιστές» των Σήφη Στάμου και Κώστα Σταματόπουλου, «Ο χαφιές» του Λεωνίδα Βαρδαρού, «Το νησί των λουλουδιών» του Jorge Furtado, «Lutto di civilta», «Oroverde» και «Vietato Fermarsi» του Pierluigi Ferrandini.