ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 3 Νοέμβρη 2021
Σελ. /28
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Πλατύ κάλεσμα για συμμετοχή στην ανοιχτή συζήτηση της Κυριακής

«Μαζευόμαστε μαθητές και μαθήτριες, μαθητικά συμβούλια από όλα τα σχολεία της Αττικής και συζητάμε, ανταλλάσσουμε γνώμες, ιδέες, απόψεις για την κατάσταση στα σχολεία μας»

Κάλεσμα προς τους μαθητές να συμμετάσχουν στην ανοιχτή συζήτηση που διοργανώνει την Κυριακή 7 Νοέμβρη, στις 3 το μεσημέρι στην Γκράβα, απευθύνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, που παραθέτει «8+1 λόγους» για να πάρουν μέρος οι μαθητές:

  • «Γιατί το δικό σου σχολείο πλημμυρίζει, το δικό μου συγχωνεύεται, κάποιου άλλου έχει ακόμα κενά σε καθηγητές. Ολων μας τα σχολεία, τελικά, δέχονται επίθεση από τις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας, αφού θεωρούν το δικαίωμά μας στη μόρφωση κόστος.
  • Γιατί η Τράπεζα Θεμάτων, η ΕΒΕ, το άγχος και το ατελείωτο τρέξιμο είναι εδώ, αντί να είναι εδώ η προσαρμογή της ύλης, η κατανόηση των κενών που αποκτήσαμε από το webex, η ενισχυτική διδασκαλία σε όσους τη χρειάζονται.
  • Γιατί η πανδημία δεν έχει τελειώσει, τα κρούσματα αυξάνονται αλλά τα μέτρα στα σχολεία παραμένουν ανύπαρκτα.
  • Γιατί ό,τι καταφέραμε ενάντια στα παραπάνω, το καταφέραμε μόνο όταν αγωνιστήκαμε όλοι μαζί. Η Τράπεζα Θεμάτων ψηφίστηκε το 2019, όμως δύο χρόνια τώρα την έχουμε μπλοκάρει με τους αγώνες μας. Το ίδιο και άλλα σχέδια της Κεραμέως, όπως οι περιορισμοί στο μηχανογραφικό.
  • Γιατί μας φοβούνται. Το webex όταν κάνει ένα σχολείο κατάληψη ψηφίστηκε σε μια νύχτα για να μας εκβιάσουν με απουσίες. Μάλλον έχουν ακόμα εφιάλτες από πέρυσι.
  • Γιατί θέλουν να μας τρομοκρατήσουν και να μη σηκώνουμε ποτέ κεφάλι, γιατί δεν τους φτάνει πόσο χάλια έχουν κάνει τα σχολεία μας. Θέλουν να εφαρμόσουν κι άλλους νόμους, όπως να ψάχνουμε να βρούμε χορηγούς για να έχουμε θέρμανση, φωτοτυπίες... σε λίγο βιβλία και καθηγητές!
  • Γιατί η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας είναι η δύναμή μας, εκφράζει τα αιτήματα και τα θέλω μας! Πέρυσι τα βάλαμε με υπουργεία, διευθυντές, ΜΑΤ και εισαγγελείς και βγήκαμε νικητές. Αναγκάσαμε την Κεραμέως να δεχτεί συνάντηση μαζί μας, να αναγνωρίσει ότι οι μαθητές είναι οργανωμένοι και συντονισμένοι. Τώρα πρέπει να γίνουμε ακόμα περισσότεροι!
  • Γιατί δίνουμε το "σήμα" σε όλη τη χώρα, προσπαθούμε με πανελλαδικές μέρες και δράσεις οι μαθητές να είναι μια γροθιά! Συνεργαζόμαστε με τις πάνω από 30 Συντονιστικές που υπάρχουν σε πόλεις σε όλη την Ελλάδα, προβάλλουμε τους αγώνες των σχολείων. Οσο πιο πολλά σχολεία συμμετέχουν στις συνεδριάσεις μας, τόσο το καλύτερο!

+1... Ο πιο σημαντικός!

Γιατί αυτοί έχουν σχέδιο - είναι ενωμένοι - προχωρούν ακάθεκτοι. Εμείς; Θα τους αφήσουμε;».

Σε ό,τι αφορά τη συζήτηση της Κυριακής, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, στην οποία θα πάρουν μέρος εκπρόσωποι γονιών και καθηγητών, σημειώνει:

  • «Μαζευόμαστε μαθητές και μαθήτριες, μαθητικά συμβούλια από όλα τα σχολεία της Αττικής και συζητάμε, ανταλλάσουμε γνώμες, ιδέες, απόψεις για την κατάσταση στα σχολεία μας!
  • Εκλέγουμε τη φετινή Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας! Οσα περισσότερα σχολεία συμμετέχουν, τόσο πιο δυνατή θα είναι η φωνή των μαθητών!
  • Αποφασίζουμε πώς θα συνεχίσουμε τον τον αγώνα μας για να εμποδίσουμε τα σχέδια της κυβέρνησης, γιατί θέλουμε ένα διαφορετικό σχολείο και δεν θα σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε για αυτό!
  • Συζητάμε ιδέες, γνώμες για αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες για να δώσουμε "χρώμα" στην καθημερινότητά μας...».
Ζητούν μέτρα στήριξης και όχι Τράπεζα Θεμάτων

Ειδικότερα, για την Τράπεζα Θεμάτων, γύρω από την οποία οι μαθητές συζητούν εκφράζοντας την αγωνία τους, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας σε κείμενο που αναρτήθηκε στο mathites.gr επισημαίνει ότι οι μαθητές ύστερα από δύο σχολικές χρονιές μέσα στην πανδημία με κλειστά σχολεία, με το «μάθημα» να γίνεται σχεδόν αποκλειστικά μέσω Webex, «έχουμε μείνει πίσω, ακόμα και οι λεγόμενοι "καλοί μαθητές". Εχουμε σοβαρά κενά, συσσωρευμένο άγχος. Ποια είναι λοιπόν η απάντηση του υπουργείου; Κάποια ουσιαστική στήριξη μέσα από ενισχυτική διδασκαλία; Ισως κάποια προσαρμογή της ύλης ώστε να μπορέσουμε να επανέλθουμε σε φυσιολογικούς ρυθμούς χωρίς το άγχος που κυριαρχεί σε κάθε εκπαιδευτικό και μαθητή για το να "βγει" η ύλη;». Αντί των παραπάνω μέτρων στήριξης των μαθητών, το υπουργείο Παιδείας φέρνει την Τράπεζα Θεμάτων και η Συντονιστική Επιτροπή σχολιάζει: «Ας μας πουν... αυτά τα θέματα πώς θα βγουν εκεί όπου έχουμε ακόμα κενά σε καθηγητές;

Πώς θα βγουν στα συγχωνευμένα τμήματα, που αλλού είναι το ένα τμήμα, αλλού το άλλο;

Πώς θα βγουν όταν με πλημμύρες, με σεισμούς και με έλλειψη θέρμανσης η λύση είναι να κλείσει το σχολείο;

Πώς θα τα βγάλει ο μαθητής που κολλάει COVID και μένει στο σπίτι, αλλά δεν υπάρχει σχέδιο για να μη μείνει κι άλλο πίσω;».

«Το σχέδιό σας είναι παράλογο, άδικο και επιθετικό στα δικαιώματά μας! Αφορά ένα σχολείο που τρέχουμε να βγάλουμε θέματα και ύλη (άλλοτε πιο πολλά και άλλοτε πιο λίγα)... ποτέ ένα σχολείο που θα μας εμπνέει να μάθουμε, να διαβάσουμε, να μορφωθούμε ουσιαστικά!», αναφέρουν οι μαθητές απευθυνόμενοι στο υπουργείο.


Κινητοποιήσεις για τα προβλήματα στα σχολεία

«Η λύση στις εκατοντάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών είναι να καλυφθούν οι ανάγκες με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και όχι στοιβάζοντας έως 25 και 27 μαθητές ανά αίθουσα»! Αυτό απαιτούν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές σε πολλές περιοχές της Αττικής και όλης της χώρας, που κινητοποιούνται τις τελευταίες βδομάδες ενάντια στις γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων που κάνει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να εξοικονομήσει εκπαιδευτικούς, αντί να προσλάβει όλους όσοι χρειάζονται για να λειτουργούν τα σχολεία με ασφάλεια και να καλυφθούν τα συσσωρευμένα μορφωτικά κενά, ιδιαίτερα τώρα που η νέα έξαρση της πανδημίας επιβεβαιώνει εκ νέου την ανάγκη για αραίωση των μαθητών στις τάξεις.

Παράλληλα, στο στόχαστρο εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών μπαίνουν και άλλα προβλήματα των σχολείων, όπως ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές, αλλά και οι πρόσφατοι κυβερνητικοί νόμοι που υποβαθμίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών κι αυξάνουν τους κόφτες, τους ταξικούς φραγμούς και τη διαφοροποίηση των σχολείων.

Στο πλαίσιο αυτό, σε κινητοποίηση καλεί σήμερα Τετάρτη, στις 6.30 μ.μ. στην πλατεία Πλυτά (στη Γούβα), η Ενωση Συλλόγων Γονέων 2ης Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων, με αφορμή τη συγχώνευση τμημάτων στο 91ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας και τις διαφαινόμενες προθέσεις για συγχωνεύσεις τμημάτων και σε Γυμνάσια και Λύκεια της περιοχής. Την κινητοποίηση στηρίζει και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη».

Αντίστοιχα, την Παρασκευή 5 Νοέμβρη, στις 12 το μεσημέρι, σε κινητοποίηση καλεί η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αγίων Αναργύρων - Καματερού, στο δημαρχείο της περιοχής, βάζοντας στο επίκεντρο της διαμαρτυρίας την επιβολή της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία αλλά και την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας από την πανδημία.

Χτες παράσταση διαμαρτυρίας έκανε το μεσημέρι η ΕΛΜΕ Ηλείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού, όπου συγχωνεύσεις έχουν προχωρήσει σε 12 σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί εισέπραξαν τη μονότονη απάντηση ότι «εφαρμόζεται ο νόμος», αλλά δήλωσαν αποφασισμένοι να δώσουν συνέχεια στις κινητοποιήσεις τους για όλα τα θέματα που αφορούν τα σχολεία, σε συντονισμό και με τους γονείς.

Τέλος, στη Θεσσαλονίκη, τις ευθύνες του δήμου Πυλαίας - Χορτιάτη για τις κτιριακές υποδομές επισημαίνει η «Λαϊκή Συσπείρωση» με αφορμή τις κινητοποιήσεις γονιών και μαθητών του 2ου Γυμνασίου Πυλαίας που «ζητάνε το αυτονόητο: Να μπορούν να κάνουν μάθημα σαν άνθρωποι, να έχουν χώρους για να εκπαιδευτούν και χώρους για να παίξουν». Από την αρχή της χρονιάς οι περισσότερες τάξεις στο σχολείο λειτουργούν με 27 μαθητές, ενώ η πρόταση που έδωσαν παράγοντες του δήμου είναι να μπουν αίθουσες kibo στην αυλή... Η «Λαϊκή Συσπείρωση» επισημαίνει ότι το κτιριακό πρόβλημα είναι γνωστό χρόνια τώρα, «τα παιδιά που δεν χωρούσαν στα κτίρια των δημοτικών είναι σήμερα μαθητές στα γυμνάσια και ούτε εδώ χωράνε. Ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στα σχολεία του δήμου είναι και αυτός γνωστός (π.χ. στο συγκεκριμένο σχολείο που χτίστηκε για 350 παιδιά, φοιτούν σήμερα 550 παιδιά). Το γεγονός ότι εργαστήρια, γραφεία καθηγητών χρησιμοποιούνται για αίθουσες διδασκαλίας είναι και αυτό γνωστό», τονίζει και καλεί τον δήμο να δώσει λύση με σύγχρονα σχολικά κτίρια.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ