Αυτή η βδομάδα κινηματογραφικά δεν έχει να προσφέρει κάποια ιδιαίτερη νέα ταινία, όπως θα δούμε παρακάτω, έχει όμως κλασικές επανεκδόσεις που αξίζουν την προσοχή μας. Αλλωστε το θερινό σινεμά είναι ο «παράδεισος» της επανέκδοσης. Ετσι, έρχονται το «Μπλε Βελούδο» του Ντέιβιντ Λιντς, ο «Μπομπ ο Χαρτοπαίκτης» του Ζαν - Πιερ Μελβίλ, ενώ ξεχωρίζει το αριστουργηματικό «Αίνιγμα» του Κλοντ Μιλέρ. Η συμβουλή της στήλης παραμένει να ενημερώνεστε διαδικτυακά πριν αποφασίσετε να πάτε κινηματογράφο για τυχόν νέες προσθήκες επανεκδόσεων ή ταινιών που συνεχίζουν να παίζονται και δυστυχώς δεν έχουν προλάβει να «κόψουν» τα εισιτήρια που αξίζουν, με τη συνεχή και ασταμάτητη διανομή που προσπαθεί να βγάλει τα σπασμένα της πανδημίας. Να σημειωθεί τέλος ότι από 1η Ιούλη εκτός απροόπτου επαναλειτουργούν οι κλειστοί κινηματογράφοι, με πληρότητα 50% και επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή αρνητικού self test, και με υποχρεωτική χρήση μάσκας εντός της αίθουσας.
Η ταινία εξιστορεί τον έρωτα δύο Αμερικανών, του Μίκι και της Κλόι, που γνωρίζονται στην καλοκαιρινή Αθήνα μια νύχτα Παρασκευής. Η Κλόι εγκαταλείπει την καριέρα της στην Αμερική για να ζήσει τον έρωτά της μαζί του. Νησιά, καλοκαιρινές διακοπές και ξέφρενα πάρτι. Η Ελλάδα όπως την έχουν στο μυαλό τους οι τουρίστες. Αυτά συνθέτουν το σκηνικό της ταινίας. Δεν περιγράφεται καμία άλλη πραγματικότητα πέραν της σχέσης τους. Και ενώ η ταινία επιχειρεί να δείξει τη σύγκρουση δύο διαφορετικών κόσμων, αυτό δεν γίνεται κατορθωτό. Η ταινία είναι στην αγγλική γλώσσα και γυρίστηκε στην Αθήνα, στην Αντίπαρο και στην Πάρο.
Μία αμερικανοκορεατική οικογένεια μετακομίζει σε ένα τροχόσπιτο στο Αρκανσο, αναζητώντας το «αμερικάνικο όνειρο». Η ταινία τοποθετείται κατά τη διακυβέρνηση Ρέιγκαν και δείχνει την επιθυμία ενός μετανάστη να ξεφύγει από την κακοπληρωμένη δουλειά του, αγοράζοντας ένα κτήμα στη μέση του πουθενά. Ο σκηνοθέτης, φτιάχνοντας μία ημι-αυτοβιογραφική ταινία, μας δείχνει την προσπάθεια ενσωμάτωσης της οικογένειας στην αμερικανική κοινωνία και τις διαφορές στη νοοτροπία μεταξύ του ζευγαριού για τη ζωή τους στη «γη της επαγγελίας». Παρότι καταδεικνύει την πραγματικότητα, εντούτοις έχει μια πολύ «αμερικάνικη» ματιά στους χαρακτήρες, αλλά και στην εξέλιξη της ιστορίας, τόσο που θα μπορούσε να είναι ένας Αμερικανός στη θέση του Κορεάτη μετανάστη.
Το 1948 ο διάσημος δικηγόρος Τζέιμς Λόφλιν αναλαμβάνει την υπεράσπιση της Αμερικανίδας Μίλντρεντ Γκίλαρς («Σάλι του Αξονα»), εκφωνήτριας της ναζιστικής προπαγάνδας του Γιόζεφ Γκέμπελς προς τις ΗΠΑ με στόχο να αποτρέψει την εμπλοκή των Αμερικανών φαντάρων στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Μ. Γκίλαρς κατηγορήθηκε για 10 κατηγορίες προδοσίας από την κυβέρνηση των ΗΠΑ και η ταινία αναφέρεται στην ιστορία της πολύκροτης δίκης. Αν και παρουσιάζει ενδιαφέρον σαν ιστορία, είναι στημένη τόσο γλυκανάλατα και «ρομαντικά», «ξεπλένοντας» ουσιαστικά τη συναίνεση και συμμετοχή της Γκίλαρς στο ναζιστικό έγκλημα. Η κατηγορούμενη «φοβόταν για τη ζωή της» την ώρα που εκατομμύρια πέθαιναν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και ο Χίτλερ κατακρεουργούσε τους λαούς. Αν είναι δυνατόν.
Ο Λ. Θάνος |
Οπως σημειώνεται από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας: «Κριτήρια της επιλογής ήταν οι προτάσεις, οι δράσεις και η πολιτική του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή να έχουν κατεύθυνση: Να φέρουν περισσότερο λαϊκό κόσμο στο θέατρο, να φέρουν το θέατρο κοντά στον κόσμο, να έχουν στρατηγική που θα αγγίξει τη νεολαία, φοιτητές, μαθητές. Να υπάρχουν οι δυνατότητες, ικανότητες, καλλιτεχνικές σπουδές και εμπειρία που θα ανεβάσουν τη λειτουργία του ΔΗΠΕΘΕ σε ανώτερο επίπεδο. Να υπάρχει ολοκληρωμένη συγκρότηση για τις τέχνες και σφαιρική άποψη που θα εγγυάται για κάθε δράση του ΔΗΠΕΘΕ την ποιότητα, το διαπαιδαγωγητικό περιεχόμενο και την υψηλή αισθητική. Να μπορεί να υλοποιήσει την κατεύθυνση δημιουργίας και λειτουργίας του Δημοτικού Θεάτρου "Απόλλων" και ως μουσικού θεάτρου, που δεν έχει γίνει έως τώρα. Να έχει τη γνώση, εμπειρία και προτάσεις για συνεχή ποιοτική αναβάθμιση της Δραματικής μας Σχολής. Να έχει εμπειρία και ικανότητες διοίκησης, παραγωγής και ανανέωσης της δραματουργίας με νέες προτάσεις με καλλιτεχνική ποικιλία και πρωτοτυπία. Ο Λουκάς Θάνος εκπληρώνει σε μεγάλο βαθμό τις προϋποθέσεις και προσδοκίες του ΔΗΠΕΘΕ, με εντυπωσιακή μόρφωση και ολόπλευρη καλλιτεχνική συγκρότηση».
Στο Γουέμπλεϊ η Αγγλία νίκησε με 1-0 την Τσεχία σφραγίζοντας την πρώτη θέση του ομίλου με απολογισμό δύο νίκες, μία ισοπαλία και χωρίς να δεχθεί γκολ. Ωστόσο ακόμα και έτσι το αγγλικό συγκρότημα για μια ακόμη φορά δεν έπεισε με την εμφάνισή του τουλάχιστον ενόψει και της πιο δύσκολης συνέχειας. Είναι χαρακτηριστικό πως παρά τη σημαντική επιτυχία του αήττητου και της πρωτιάς στον όμιλο η κριτική για τον ομοσπονδιακό τεχνικό Σάουθγκεϊτ και τους παίκτες του από τα αγγλικά ΜΜΕ παραμένει σε υψηλούς τόνους.
Αντίδραση στις μέχρι τώρα μέτριες εμφανίσεις έβγαλε τη στιγμή που έπρεπε η φιναλίστ στο Μουντιάλ της Ρωσίας το 2018 Κροατία, η οποία επικρατώντας της Σκοτίας με 3-1 κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη προνομιούχο θέση. Σε αυτό συντέλεσε και η ήττα της Τσεχίας, την οποία οι Κροάτες έπιασαν στη βαθμολογία υπερτερώντας όμως στην ισοβαθμία. Σημειώνεται πως από τον συγκεκριμένο όμιλο και οι Τσέχοι αν και από μέχρι πρότινος πρώτοι έπεσαν στην τρίτη θέση προκρίνονται στην επόμενη φάση ως μια εκ των καλύτερων τρίτων.
Η βαθμολογία: Αγγλία 7, Κροατία 4, Τσεχία 4, Σκοτία 1.
To πρώτο από τα δυο τελευταία βήματα που χρειάζεται για τον στόχο της πρόκρισης στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο έκανε ο Λευτέρης Πετρούνιας, καθώς προκρίθηκε στον τελικό των κρίκων στο προ-Ολυμπιακό τουρνουά που διεξάγεται στην Ντόχα του Κατάρ. Ο χρυσός Ολυμπιονίκης του αγωνίσματος, με εξαιρετική εμφάνιση στον χτεσινό προκριματικό, βαθμολογήθηκε με 15.133 βαθμούς και προκρίθηκε ως πρώτος στον τελικό της Παρασκευής (18.30 ώρα Ελλάδας).
Σημειωτέον, για την πρόκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες ο Πετρούνιας θέλει το χρυσό μετάλλιο στην Ντόχα με επίδοση άνω των 15.334 β., προκειμένου να υποσκελίσει στην ειδική προ-Ολυμπιακή κατάταξη αγωνίσματος τον Κινέζο Λιου Γιανγκ. Κάτι που φυσικά φαντάζει μέσα στις δυνατότητες του Ελληνα αθλητή, όπως απέδειξε και με την εμφάνισή του στα προκριματικά του αγωνίσματος. Αλλωστε, από τη στιγμή της επιστροφής του στην αγωνιστική δράση, μετά την πολύμηνη αποχή λόγω επέμβασης στον ώμο, ο Πετρούνιας έχει πραγματοποιήσει εντυπωσιακές εμφανίσεις τόσο στους αγώνες της σειράς του Παγκοσμίου Κυπέλλου όσο και στο πρόσφατο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.
Εξαιρετική εμφάνιση έκανε και ο Αντώνης Τσανταλίδης, η άλλη ελληνική συμμετοχή στη διοργάνωση (χωρίς ελπίδες πρόκρισης στους Ολυμπιακούς), καταφέρνοντας να προκριθεί στον τελικό των ασκήσεων εδάφους. Στον προκριματικό συγκέντρωσε 14.266 β. και προκρίθηκε ως 4ος απ' όσους πήραν το «εισιτήριο» για τον τελικό.