Σελ. /24
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 20 Μάη 2001 - αριθ. φύλλου: 7974

ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Υπηρετούσε ιμπεριαλιστικούς τυχοδιωκτισμούς

Η μικρασιατική εκστρατεία, που τόσα δεινά έφερε στον ελληνικό λαό, στόχευε να καθυποτάξει το εθνικό επαναστατικό κίνημα στην Τουρκία από τις τότε ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, ώστε αυτές να μοιράσουν την Εγγύς Ανατολή και ιδιαίτερα να κανονίσουν ποιος θα κυριαρχούσε στα πετρέλαια της Μοσούλης και της Μεσοποταμίας, να ελέγξουν τους συγκοινωνιακούς κόμβους, και να αντιμετωπίσουν το αντιαποικιακό κίνημα που φούντωνε στην Ανατολή και το εργατικό επαναστατικό κίνημα, που τράνταζε την Ευρώπη με το τέλος του Α` Παγκοσμίου Πολέμου και το ξέσπασμα της Οχτωβριανής Επανάστασης. Ο έλεγχος, επομένως, της Τουρκίας ήταν ζήτημα πρώτης προτεραιότητας και για την επιτυχία του ώθησαν την Ελλάδα σ' αυτό τον τυχοδιωκτισμό.


ΣΕΛ.  10  -  11


ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
Σε οδυνηρή θέση οι ηθοποιοί

Με το σημερινό ασφαλιστικό σύστημα, οι εργαζόμενοι στο χώρο της Τέχνης δύσκολα συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση, εξαιτίας της τρομακτικής ανεργίας, της υποαπασχόλησης, της μαύρης εργασίας ή της περιστασιακής απασχόλησης, ενώ με τις αντιασφαλιστικές κυβερνητικές επιδιώξεις θα βρεθούν σε ακόμη πιο οδυνηρή θέση


ΣΕΛ.  3
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΣΙΡΑΣ
Αντίσταση στην εξουσία και με την τέχνη

«Η τέχνη πάντα ήταν ο αντίπαλος της εξουσίας. Τρόπος για να αντιστέκεται ο λαός στην εξουσία. Και πάρα πολλές φορές τρόπος έκφρασης, αυτού που ο κόσμος πράγματι θα ήθελε να πει». Από τη συζήτηση με τον Γιάννη Κόστιρα, με αφορμή τη συμμετοχή του στην παρουσίαση του «Αξιον Εστί» και του «Πνευματικού Εμβατήριου»


ΣΕΛ.  6
ΔΙΗΓΗΜΑ
Το αηδόνι της Εφταλούς

«Το καλοκαίρι τελείωνε, άρχισαν τα πρωτοβρόχια. Μυρωδιά νοτισμένης γης, κύματα που χτυπούσαν τ' ακρόγιαλο, σύννεφα που άλλαζαν κάθε τόσο χρώματα, κάτι απροσδιόριστο πικραμένο στυφό, γέμιζε την καρδιά του». Από το διήγημα του Γιώργου Τσαλίκη


ΣΕΛ.  8  -  9
Εικαστική εκθεσιακή δραστηριότητα

Με δύο σημαντικές παρουσιάσεις, η ζωγραφική δημιουργία του Γιάννη Ψυχοπαίδι «σημαδεύει» αυτές τις μέρες την εικαστική εκθεσιακή δραστηριότητα της Θεσσαλονίκης, ενός καλλιτέχνη που αποτυπώνεται στη δημιουργία του μια στάση κοινωνικής κριτικής σε κοινωνικά και πολιτικά θέματα


ΣΕΛ.  4

Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ