ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Μάρτη 2021
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Βούλευμα - κόλαφος για τον Δ. Λιγνάδη

Eurokinissi

Κόλαφος σε βάρος του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρη Λιγνάδη, που βρίσκεται πλέον προφυλακισμένος στις φυλακές της Τρίπολης, είναι το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών. Το Συμβούλιο απέρριψε την ένσταση ακυρότητας της προδικασίας πριν ο Δ. Λιγνάδης ξεκινήσει την απολογία του για την κατηγορία για βιασμό κατά συρροή, με τον ίδιο να απορρίπτει τις κατηγορίες.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το Συμβούλιο αναφέρεται σε «παραφιλική - εφηβοφιλική σεξουαλική τάση και προτίμηση», κρίνοντας ότι ο σκηνοθέτης είναι ύποπτος τέλεσης νέων παρόμοιων αδικημάτων, αφού και το 1984 είχε συλληφθεί και σημανθεί για αποπλάνηση ανηλίκου. Αναφέρει ότι για διάστημα τουλάχιστον 30 ετών ο κατηγορούμενος προσέγγιζε ανήλικους και γενικά άτομα νεαρής ηλικίας, πέραν των κατονομαζόμενων στη δικογραφία.

Το Συμβούλιο δέχτηκε τη θέση του αρμόδιου εισαγγελέα, ο οποίος επεσήμανε ανάμεσα σε άλλα: «Από τις καταθέσεις των μαρτύρων, οι οποίοι ουδεμία σχέση είχαν μεταξύ τους στο παρελθόν, φυσικά ούτε είχαν χρόνο να συνεννοηθούν και να προετοιμαστούν κατάλληλα ώστε να δώσουν καταθέσεις που προσομοίαζαν τόσο, και μάλιστα ενώπιον του εισαγγελέα, ως προς τον τρόπο δράσης του αιτούντα και την εν γένει σεξουαλική του συμπεριφορά απέναντι σε ανήλικους αλλοδαπούς και μαθητές, προέκυπτε σαφώς ότι ο αιτών έχει εμφανή παραφιλική - εφηβοφιλική σεξουαλική τάση και προτίμηση, την οποία εξεδήλωνε χωρίς καμία αναστολή, ακόμα και σε δημόσιους χώρους, για ένα πολύ μακρύ χρονικό διάστημα και δη από τουλάχιστον το έτος 1995 έως και τουλάχιστον το 2016, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία της δικογραφίας. Εκμεταλλευόμενος αφενός την ευαίσθητη ηλικία των ανήλικων που προσέγγιζε, ιδίως αγοριών (από 14 έως 16), αφετέρου τη ματαιοδοξία τους και την έλλειψη οικογενειακού περιβάλλοντος, δρώντας σχεδόν με πανομοιότυπο, μεθοδικό και συστηματικό τρόπο κάθε φορά, καλλιεργούσε αρχικά κλίμα εμπιστοσύνης, επικαλούμενος και προβάλλοντας την επαγγελματική του ιδιότητα ως καταξιωμένου σκηνοθέτη - ηθοποιού, πείθοντας αυτά ότι πρόθεσή του ήταν να τα βοηθήσει να εξελιχθούν στο χώρο του θεάματος και παρασύροντάς τα με τις υποσχέσεις αυτές στο σπίτι του, με αποκλειστικό σκοπό την τέλεση γενετήσιων πράξεων μαζί του».

Στην αναφορά του για τους δύο ανήλικους που έχουν καταγγείλει βιασμό από τον Δ. Λιγνάδη, το Συμβούλιο σημειώνει: «Σε δύο μάλιστα περιπτώσεις, προκειμένου να ικανοποιήσει τη γενετήσια ορμή του, η οποία ήταν πολύ συχνά ανεξέλεγκτη, χρησιμοποίησε, στη μεν πρώτη, σωματική βία σε βάρος του θύματός του, και στη δεύτερη αλκοόλ και ναρκωτική ουσία, προκειμένου να περιάγει το θύμα του σε κατάσταση πλήρους ανικανότητας αντίστασης. Η εμμονική αυτή παραφιλική του τάση, η οποία περιγράφεται με σαφήνεια στις καταθέσεις, αλλά και στις εγκλήσεις που κατατέθηκαν ενώπιον του εισαγγελέα, καθώς και η σταθερή εξακολουθητική ροπή του προς την ικανοποίηση της γενετήσιας ορμής του με ανήλικα αμφοτέρων των φύλων, η οποία ροπή έφτασε στην εγκληματική και μάλιστα κακουργηματική της μορφή, με παθόντες δύο αλλοδαπούς, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι αυτός συνεχίζει να μένει στην ευρύτερη περιοχή του Μεταξουργείου, όπου ανέκαθεν αλίευε ανήλικους για τον ανώτερο σκοπό...».

Σχετικά με τους ισχυρισμούς του Δ. Λιγνάδη ότι δεν βρισκόταν στα σημεία που του αποδίδονται για τις εγκληματικές του πράξεις, οι δικαστές τούς απορρίπτουν και δηλώνουν πως από τα στοιχεία που προσκομίζει δεν θεμελιώνει κανένα άλλοθι.

Τέλος, με νέα ανακοίνωσή του ο Αλέξης Κούγιας αναφέρεται εκτενώς τόσο σε ζητήματα του εντολέα του, Δ. Λιγνάδη, όσο και σε δικά του, σχετικά με αναφορές στον Τύπο, και προαναγγέλλει αγωγές και μηνύσεις κατά των μηνυτών του γνωστού σκηνοθέτη.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Η συνολική αποστροφή για ένα σύστημα που γεννά τέρατα μπορεί να βρει διέξοδο στην πρόταση του ΚΚΕ

Σε άρθρο του στην εφημερίδα «Τα Νέα Σαββατοκύριακο», με τίτλο «Πώς γεννιούνται τα τέρατα;», ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, αναφέρει τα εξής:

«Η απόφαση νέων ανθρώπων, ανδρών και γυναικών, να "σπάσουν τη σιωπή τους" για τις αθλιότητες που βίωσαν, αποτελεί μία γενναία ατομική πράξη. Αυτή η γενναιότητα είναι που οδηγεί στη Δικαιοσύνη τους υπεύθυνους και όχι η κυβέρνηση, η οποία ακόμα χρωστάει εξηγήσεις για τους χειρισμούς της.

Πέρα από την κοινωνική καταδίκη των όσων αποκρουστικών παρακολουθούμε, οφείλουμε τουλάχιστον να φωτίσουμε και το υπόβαθρο το οποίο διαμορφώνει δράστες ειδεχθών εγκλημάτων, όπως η σεξουαλική κακοποίηση ανήλικων παιδιών, ανδρών και γυναικών, ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού. Γιατί αυτό το υπόβαθρο είναι που εκβιάζει και τη σιωπή των θυμάτων.

Αποδείχτηκε μάταιος κόπος, αν περίμενε κάποιος πως στην πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή η κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης θα αναδείκνυαν τα κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικά και νομικά ζητήματα που λειτουργούν ως θερμοκήπια εγκληματικών πράξεων.

Η συζήτηση παρέπεμπε σε προσπάθεια εκτόνωσης της δυσαρέσκειας που προκάλεσαν οι κυβερνητικοί χειρισμοί, μικροκομματικής αντιπαράθεσης ανάμεσα στη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ, που δεν έφτασε πιο βαθιά από τις ευθύνες της κ. Μενδώνη και του κ. Μητσοτάκη.

Το ΚΚΕ όμως θέλει να ανοίξει αυτή η συζήτηση στην ελληνική κοινωνία, η οποία μπορεί να είναι διαφωτιστική, καθώς αντικειμενικά ο καθένας μπορεί να θέσει και να απαντήσει ερωτήματα, όπως:

- Αν κάποιοι επώνυμοι ή αναγνωρισμένοι αναγκάζονται να σιωπούν και να θάβουν μέσα τους για χρόνια τα όσα φρικτά έζησαν, τι δύναμη, κουράγιο, χρειάζεται μία εργάτρια ή ένας υπάλληλος;

- Αυτές οι συμπεριφορές εντοπίζονται μόνο στο χώρο του θεάματος ή αφορούν και άλλους χώρους;

- Ποια είναι η συνέχεια μίας γενναίας ατομικής πράξης;

Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα είναι ταυτόχρονα και μία πρώτη ασπίδα προστασίας σε χυδαία "επιχειρήματα" που επίσης ανθίζουν και κρύβονται πίσω, όπως το "γιατί δεν μίλαγε τόσα χρόνια" ή φτάνουν ακόμα και να ταυτίζουν τον ομόφυλο σεξουαλικό προσανατολισμό με την ασέλγεια και τη σεξουαλική κακοποίηση ανήλικων παιδιών.

Ο χώρος του Πολιτισμού είναι για τους εργαζόμενους του χώρου μία εργασιακή κόλαση, όπου είναι καθεστώς οι απλήρωτες ώρες δουλειάς, η αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία, η εργοδοτική αυθαιρεσία. Κάθε νέο παιδί αναγκάζεται να μπει σε έναν στίβο ανταγωνισμού για να βρει τη δυνατότητα να προβάλει και να καλλιεργήσει το ταλέντο του.

Οι πόρτες "κλείνουν" αν μιλήσεις, αν αμφισβητήσεις την προσβολή της προσωπικότητάς σου, αν διεκδικήσεις με τους συναδέλφους σου όρους προστασίας των δικαιωμάτων σου, όπως αυτοί θα έπρεπε να κατοχυρώνονται στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. "Αυτός έχει πλάτες", "πού πας να τα βάλεις με την αυθεντία;".

Η κατάσταση χειροτέρεψε ραγδαία. Οι άνθρωποι στο χώρο των τεχνών και του θεάματος ζουν στα όρια της επιβίωσης, αφού η κυβέρνηση αρνείται να πάρει τα αναγκαία μέτρα λειτουργίας αυτών των χώρων, να στηρίξει τους εργαζόμενους του κλάδου που έμειναν χωρίς εισόδημα.

Δεν ζούμε απλά κάποια "κρίση αξιών". Ζούμε την ανάδυση των αξιών και ιδανικών ενός συστήματος που σαπίζει. Ζούμε το αποκρουστικό πρόσωπο του ατομισμού, της εγωιστικής σκέψης και στάσης ζωής, του ανταγωνισμού. Αυτά καθρεφτίζονται σε όσα δυσώδη παρακολουθούμε.

Φαινόμενα όπως αυτά που καταγγέλλουν ηθοποιοί "ζουν και βασιλεύουν" σε όλους τους χώρους δουλειάς. Αυτό δεν αναιρείται από το ότι δεκάδες καταγγελίες εργαζομένων για αντίστοιχα περιστατικά, όπως για παράδειγμα στον κλάδο του τουρισμού, τις τρώει το μαύρο σκοτάδι, δεν προβάλλονται από μέσα ενημέρωσης. Απόλυτα εξηγήσιμο, όχι όμως και αποδεκτό.

Κάπως έτσι γεννιούνται τα τέρατα. Γι' αυτό και οι διάφοροι κώδικες δεοντολογίας στην καλύτερη των περιπτώσεων θα είναι ευχολόγια, καθώς το κοινωνικό έδαφος θα συνεχίσει να δίνει "βρώμικη σοδειά". Στη χειρότερη των περιπτώσεων θα οδηγήσει στη μεγαλύτερη φίμωση, όπως δείχνει η εμπειρία από όπου εφαρμόστηκαν αυτοί οι περιβόητοι κώδικες.

Ευθύνη μας είναι να δυναμώσουν οι αντιστάσεις, η πάλη, ώστε αυτοί οι οικονομικοί, κοινωνικοί καταναγκασμοί να πάψουν να υπάρχουν. Γι' αυτό η συνέχεια της ατομικής καταγγελίας απαιτεί τη γενναία συμμετοχή στη συλλογική οργάνωση και διεκδίκηση, στο "φως" της αλληλεγγύης, της συναδελφικότητας και του αγώνα.

Η αποστροφή γι' αυτές τις αθλιότητες συνυπάρχει με την ανασφάλεια για την πανδημία, που έχει αφεθεί στην τύχη της, με την αβεβαιότητα που γεννά η ανεργία, η απώλεια εισοδήματος για εργαζόμενους και μικρομεσαίους επιχειρηματίες στο εμπόριο, στην εστίαση και σε άλλους κλάδους. Συνυπάρχει με την αγανάκτηση για την ένταση της καταστολής και του αυταρχισμού από μια κυβέρνηση, ένα κράτος που κάνει επίδειξη δύναμης και αλαζονείας με στόχο τους αγώνες του λαού και της νεολαίας. Η συνολική αποστροφή και η αγανάκτηση για ένα σύστημα που γεννά τέρατα μπορεί να βρει διέξοδο στην αναζήτηση εναλλακτικής λύσης, στην πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ.

Στην πορεία μας προς το 21ο Συνέδριο απευθύνουμε κάλεσμα αγωνιστικής συμπόρευσης με το ΚΚΕ, μέσα στους καθημερινούς αγώνες, στο εργατικό - λαϊκό κίνημα, σε όλες τις πολιτικές μάχες. Είναι σήμερα πολλοί περισσότεροι αυτοί που αναγνωρίζουν στο ΚΚΕ μια αξιόπιστη και μαχητική δύναμη για τα συμφέροντά τους, ανεξάρτητα από το τι ψήφιζε ο καθένας και η καθεμιά μέχρι πριν. Το σύστημα της εκμετάλλευσης, της βίας, της ανασφάλειας μπορεί να αποτελέσει παρελθόν. Ας βάλουμε το μικρό μας λιθαράκι ο καθένας και η καθεμιά γι' αυτό. Ετσι θα ανθρωπέψει ο άνθρωπος».

Παραιτήθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος

Την παραίτησή του από τη θέση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου, επικαλούμενος οικογενειακούς λόγους που δεν του επιτρέπουν να ασκεί τα καθήκοντά του, υπέβαλε με επιστολή στον πρωθυπουργό ο Χρ. Ταραντίλης. Τη θέση του ανέλαβε η μέχρι πρότινος αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη.

Παρά τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας για τους λόγους της παραίτησής του σχετικά με κυβερνητικούς χειρισμούς θεμάτων το τελευταίο διάστημα, ο ίδιος ο Χρ. Ταραντίλης στη δήλωσή του αναφέρεται σε οικογενειακούς λόγους που «δεν μου επιτρέπουν να συνεχίσω να ασκώ αυτά τα καθήκοντα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ