ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Γενάρη 2021
Σελ. /28
Ο δρόμος για την «πρόοδο» ανοίγει με καταστολή!

INTIME NEWS

Και να που λεφτά πάντα υπάρχουν!

Οταν οι τακτικοί προϋπολογισμοί όλων συνολικά των πανεπιστημίων της χώρας είναι όλα κι όλα 236 εκατ. ευρώ και από πέρυσι λιγόστεψαν κι άλλο, ένεκα η πανδημία, τα έκτακτα μέτρα στήριξης της οικονομίας και τα συναφή...

Οταν κάθε χρόνο τα πανεπιστήμια μετά βίας καλύπτουν φως - νερό - τηλέφωνο, με τις κτιριακές υποδομές χρόνια χωρίς συντήρηση και τις διοικήσεις να παλεύουν να διαχειριστούν τα ψίχουλα...

Οταν το μεγαλύτερο μέρος των προϋπολογισμών πάει στη λεγόμενη φοιτητική μέριμνα, αλλά οι φοιτητές μένουν σε άθλιες εγκαταστάσεις και ο σχεδιασμός της σίτισής τους γίνεται με τα «επιστημονικά» διαιτολογικά κριτήρια των 1,80 ευρώ το κεφάλι...

Βρέθηκαν 30.000.000 ευρώ για πανεπιστημιακή αστυνομία στο άψε - σβήσε.

Οταν οι μισθοί μας είναι από τους χαμηλότερους στην ΕΕ, που μας την φέρνουν ως παράδειγμα σε τόσα αλλά ποτέ στους μισθούς, οι δε φοιτητές μας ζουν με πολύ λιγότερα και δουλεύουν μεροκάματα από δω κι από κει, σε άσχετες δουλειές, για να τα φέρουν βόλτα...

Οταν χρόνια τώρα δεν φτάνουμε για να καλύψουμε τις ανάγκες των προγραμμάτων σπουδών και όταν ζητάμε προσλήψεις μάς δίνουν ψίχουλα για να προσλάβουμε προσωρινό, κακοπληρωμένο προσωπικό...

Οταν καθηγητές και φοιτητές κάνουν την ανάγκη φιλοτιμία και βάζουν το χέρι στην τσέπη για εργαστηριακά αναλώσιμα, ασκήσεις και εργασίες...

Οταν ο εξοπλισμός που χρειαζόμαστε εμείς και οι φοιτητές μας, για να κάνουμε μάθημα με σύγχρονα μέσα σήμερα στον 21ο αιώνα, θεωρείται προσωπική υπόθεση του καθενός και καθεμιάς από μας...

Βρέθηκαν 30.000.000 ευρώ για πανεπιστημιακή αστυνομία, στολές και συστήματα παρακολούθησης.

Οταν καθαρίζουμε μόνοι τα γραφεία και τα εργαστήριά μας γιατί οι υπηρεσίες καθαριότητας, με τις πανάκριβες εργολαβικές συμβάσεις και το ξεθεωμένο προσωπικό, δεν καλύπτουν τις ανάγκες κτιρίων στα οποία μπαινοβγαίνουν χιλιάδες άτομα...

Οταν ξοδεύουμε χρόνο και κόπο στο ατέρμονο κυνήγι χρηματοδότησης, να γράφουμε προτάσεις και παραδοτέα και να πουλάμε την πραμάτεια μας σε χορηγούς, funds και venture capitals, για να προχωρήσουμε την έρευνά μας και να εκπαιδεύσουμε νέους ερευνητές, που πρέπει να πληρώνονται βεβαίως για το έργο που παράγουν και όχι να αντιμετωπίζονται σαν λόρδοι χομπίστες του 19ου αιώνα...

Οταν στην εποχή της πανδημίας το άνοιγμα των σχολών με ασφάλεια κοστίζει, και έτσι έχουμε στερηθεί την αλληλεπίδραση με τους φοιτητές μας, τη ζωντάνια τους, το δυναμισμό τους, που μας ανατροφοδοτεί και μας ξανανιώνει, κι αντί γι' αυτό μιλάμε στο κενό, μπροστά σε οθόνες με ονοματισμένα παράθυρα...

Βρέθηκαν 30.000.000 ευρώ για πανεπιστημιακή αστυνομία, εν μέσω πανδημίας και με τους φοιτητές απόντες.

Γιατί οι κυβερνώντες έτσι αντιλαμβάνονται την αριστεία: Η υψηλού επιπέδου εκπαίδευση δεν θέλει εξοπλισμό και προσωπικό, αλλά συστήματα παρακολούθησης και περιπόλους. Ο δρόμος για την «πρόοδο» ανοίγει με καταστολή (όπως και η αντιμετώπιση της πανδημίας εξάλλου...).

Στεκόμαστε δίπλα στους φοιτητές μας και όχι απέναντι. «Η βία και η ανομία» που επικαλούνται καλλιεργήθηκαν από τις παρατάξεις των κομμάτων που κυβέρνησαν αυτή τη χώρα, που έχτισαν ένα κράτος που ανταμείβει την κλοπή της δουλειάς του εργαζόμενου, μέσα από ένα πολυπλόκαμο σύστημα με ρουσφέτια και πελατειακές σχέσεις. Η «ανομία» δεν βρήκε ποτέ χώρο ανάμεσα στους φοιτητές μας, που αγωνιούν και αγωνίζονται να βρουν τη θέση τους κάτω από τον ήλιο, να σπουδάσουν και να δουλέψουν, να γεμίσουν χαρά και περηφάνια τις οικογένειές τους.

Γνωρίζουμε από πρώτο χέρι την ανάγκη για πραγματικά ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση και προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης. Αντιλαμβανόμαστε την οργανική σύνδεση του επιστήμονα με την παραγωγική διαδικασία. Αναγνωρίζουμε την ανάγκη για ομαδική δουλειά και ανοιχτές διαδικασίες. Ασφυκτιούμε κάτω από την πίεση των νόμων της αγοράς στην προσπάθειά μας να προάγουμε την επιστήμη μας, να συντηρήσουμε τις ομάδες και τα εργαστήριά μας, να ανταποκριθούμε στα διδακτικά και διοικητικά μας καθήκοντα χωρίς εκβιασμούς και οδυνηρούς συμβιβασμούς.

Οι κυβερνώντες, που προς τα έξω διαφημίζουν την εκλεκτή πραμάτεια και το υψηλό επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων και προς τα μέσα λοιδορούν και συκοφαντούν την ακαδημαϊκή κοινότητα, ας λάβουν υπόψη τούτο: Ο,τι έχει κατακτηθεί μέχρι σήμερα στο πανεπιστήμιο, παρά και ενάντια στο χτύπημα που δέχεται, στον οικονομικό στραγγαλισμό, στον ασφυκτικό εναγκαλισμό με επιχειρήσεις, έχει προκύψει ακριβώς γιατί φοιτητές, καθηγητές και λοιποί εργαζόμενοι δεν πάψαμε να αμφισβητούμε και να διεκδικούμε.

Η θέση μας στους αγώνες που έχουμε μπροστά μας είναι δίπλα στο φοιτητικό και λαϊκό κίνημα που θα αντιταχθεί στους σχεδιασμούς για ένα Πανεπιστήμιο ΑΕ και θα χτίσει ένα Πανεπιστήμιο στην υπηρεσία της κοινωνίας.


Αφροδίτη ΚΤΕΝΑ
Καθηγήτρια στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας

Το 'να χέρι νίβει τ' άλλο και τα δυο το πρόσωπο

Με αφορμή τις προτάσεις της Επιτροπής Παιδείας της ΚΕΔΕ

Οι νομοθετικές παρεμβάσεις στο χώρο της Εκπαίδευσης, από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, έρχονται με σφοδρότητα χιονοστιβάδας, καθώς εργάζονται αδιάλειπτα για να προωθήσουν αποτελεσματικότερα και ταχύτερα διαχρονικές αξιώσεις του κεφαλαίου για Εκπαίδευση φθηνότερη για το κράτος, ακριβότερη για τη λαϊκή οικογένεια, αποτελεσματικότερη για την παραγωγή φθηνού ευέλικτου εργατικού δυναμικού.

Και σε αυτήν τη διαδικασία επιστρατεύονται επιστήμονες που συνεπικουρούν με τις γνώσεις τους, στις στοχεύσεις αυτής της πολιτικής. Χαρακτηριστική σε αυτή την κατεύθυνση είναι η έκθεση της Επιτροπής Πισσαρίδη, που μεταξύ όλων των άλλων επιφύλαξε αναβαθμισμένη θέση στις αναδιαρθρώσεις που πρέπει να «τρέξουν» στην Εκπαίδευση προς χάριν των αναγκών του κεφαλαίου.

Σε αυτή την, εν χορώ, συμφωνία, δεν θα μπορούσε να λείψει από το κάδρο και την προσπάθεια προώθησης των αλλαγών η θετική ανταπόκριση των στελεχών της Τοπικής Διοίκησης. Ετσι πρόσφατα η Επιτροπή Παιδείας και Θρησκευμάτων και Νεολαίας της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ενωση Δήμων Ελλάδας) έρχεται μέσα από πολυσέλιδο κείμενό της (Δεκέμβρης 2020), διατυπώνοντας συγκεκριμένες προτάσεις ώστε να περάσουν σειρά από αρμοδιότητες της εκπαίδευσης στην Τοπική Διοίκηση και στους δήμους.

Μέσω και της συγκεκριμένης επιτροπής, η ηγεσία της ΚΕΔΕ επανέρχεται δριμύτερη, στο πλαίσιο του νέου κύκλου των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην Τοπική Διοίκηση που προετοιμάζονται από τη μεριά της κυβέρνησης, ζητώντας τη διοικητική υπαγωγή στους δήμους των δομών της Εκπαίδευσης με αφετηρία τα Νηπιαγωγεία, για τα οποία καθώς αναφέρουν θα διοικούνται από το δήμο, θα εποπτεύονται από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και θα υποστηρίζονται από τους συμβούλους Προσχολικής Αγωγής!

Είναι αλήθεια ότι η ηγεσία της ΚΕΔΕ εδώ και καιρό, στο συγκεκριμένο ζήτημα, παίζει το ρόλο του λαγού δρομολογημένων αντιδραστικών ανατροπών στο σχολείο - που αποτυπώνονται και στην πρόταση Πισσαριδη - και δεν το κρύβει. Ξεδιπλώνει μεθοδικά το κουβάρι θέτοντας σήμερα ως αιχμή το Νηπιαγωγείο, ώστε να κυλίσει όσο γίνεται πιο εύπεπτα το τσουνάμι της διαφοροποίησης των σχολικών μονάδων στο σύνολό τους. Ζήτημα που δεν έχει να κάνει τόσο με το κόστος της Εκπαίδευσης και της μετακύλισης της ευθύνης από το κράτος στους δήμους και από κει στην τσέπη των δημοτών, όσο με το περιεχόμενο του σχολείου και τη λεγόμενη ευελιξία του.

Σε μια τέτοια κατεύθυνση, οι ασκήσεις προσομοίωσης των δήμων με άξονα το Νηπιαγωγείο είναι λιγότερο ανώδυνες σε αυτήν τη φάση, όπως και η αρμοδιότητα των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας και των δημόσιων δομών της διά βίου κατάρτισης που αφορούν άμεσα στο εργατικό δυναμικό που χρειάζεται το επιχειρηματικό κεφάλαιο με τη συνδρομή της Τοπικής Διοίκησης.

Η κυβέρνηση επιλέγει στη δεδομένη χρονική στιγμή να μην προχωρήσει στην υλοποίηση των συγκεκριμένων αυτών προτάσεων της ηγεσίας της ΚΕΔΕ, γιατί ενδεχομένως ιεραρχεί τα επόμενα νομοσχέδια ως σημαντικότερα, όμως οι προτάσεις της παραμένουν στα συρτάρια, δουλεύονται, πανταχόθεν, υπηρετώντας, πάνω απ' όλα τις γενικές, στρατηγικές κατευθύνσεις, προετοιμάζοντας το έδαφος για να νομιμοποιηθούν ευρύτερα στις συνειδήσεις των εργαζομένων.

Ως εκ τούτου καμία επανάπαυση, εφησυχασμός ή αναμονή δεν πρέπει να υπάρχει, γιατί τα επιτελεία σε όλους τους κρίκους της κρατικής διοίκησης δουλεύουν εργωδώς για την υλοποίηση σχεδιασμών που θα δώσουν χτυπήματα στο μορφωτικό δικαίωμα των μαθητών, το εργασιακό των εκπαιδευτικών, καθιστώντας την Εκπαίδευση πανάκριβο εμπόρευμα για τις λαϊκές οικογένειες που θα κληθούν να πληρώσουν τον λογαριασμό.


Κ. Ρ.

Ραδιοφωνική εκπομπή

Την Παρασκευή 22 Γενάρη, στις 8 μ.μ., θα μεταδοθεί η τρίτη ραδιοφωνική εκπομπή του Στεκιού Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ στη Θεσσαλονίκη, από τη συχνότητα του «90,4 Αριστερά στα FM».

Η τρίτη ζωντανή εκπομπή του Στεκιού, με τίτλο «I can't breathe», είναι αφιερωμένη στην κατάσταση που επικρατεί στις ΗΠΑ το τελευταίο διάστημα, τόσο με την αποτρόπαια δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ, που έγινε αφορμή μαζικών λαϊκών κινητοποιήσεων, όσο και με την πρόσφατη εισβολή στο Καπιτώλιο, γεγονότα που πυροδότησαν τη συζήτηση για τη «δημοκρατία» και την «ελευθερία». Επίσης, θα γίνει αναφορά στην ιστορία του αφροαμερικάνικου κινήματος, μέσα και από αντίστοιχη μουσική διαδρομή.

Ο «90,4 Αριστερά στα FM» εκπέμπει και μέσω του «902.gr».

Για γνώμες και παρεμβάσεις πριν, μετά ή κατά τη διάρκεια της εκπομπής: 6947270144 & 2310237841, email: stekiknethess@gmail.com



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ