ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Γενάρη 2021
Σελ. /28
Στη σημερινή ενότητα «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Πανεκπαιδευτικά αγωνιστικά ραντεβού αύριο στα Προπύλαια και σε άλλες πόλεις
  • Αρθρα με αφορμή το νέο νομοσχέδιο:

-- Ο δρόμος για την «πρόοδο» ανοίγει με καταστολή!

-- «Λογικό και αυτονόητο» να υπερασπιστούμε τα μορφωτικά μας δικαιώματα

  • Αύξηση των σχολείων που κλείνουν λόγω κρουσμάτων. Προσπάθεια κατευνασμού από την κυβέρνηση. Τραγικές συνθήκες συγχρωτισμού σε σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης
  • Με αφορμή επεξεργασία της Επιτροπής Παιδείας της ΚΕΔΕ: «Το 'να χέρι νίβει τ' άλλο και τα δυο το πρόσωπο»
  • Αρθρο για τις επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων στην ψυχική υγεία των μαθητών
  • Ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις
ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ακατάλληλοι χώροι και τραγικές συνθήκες συγχρωτισμού

Eurokinissi

Τις ευθύνες της κυβέρνησης, που βάζει στη ζυγαριά του κόστους - οφέλους την υγεία του λαού και ανοίγει τα σχολεία με τους ίδιους όρους που τα έκλεισε πριν τρεις μήνες, αναδεικνύει η Τομεακή Επιτροπή Δυτικής Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ.

Με ανακοίνωσή της, αναφέρεται στην εικόνα στους δήμους της περιοχής και καλεί τον λαό να διεκδικήσει ασφαλή λειτουργία του σχολείου χωρίς αποκλεισμούς, ουσιαστικά μέτρα για την υγεία και την επιβίωση του λαού.

Οπως αναφέρει, στους δήμους της Δυτικής Θεσσαλονίκης «στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το 40% των τμημάτων έχει πάνω από 20 μαθητές, ενώ 30% απ' αυτά έχουν 22-25 μαθητές. Τραγικές συνθήκες συγχρωτισμού επικρατούν στα νηπιαγωγεία, όπου τα νήπια στην κυριολεξία στοιβάζονται σε χώρους ελάχιστων τετραγωνικών μέτρων χωρίς προαύλιους χώρους. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουμε τμήματα με 23-25 μαθητές, ενώ σε ορισμένα αγγίζουν και τους 27».

Είναι χαρακτηριστικά τα παραδείγματα σε μεγάλους δήμους της περιοχής:

  • Στο δήμο Παύλου Μελά περισσότεροι από 3.200 μαθητές σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες στεγάζονται σε συνολικά 10 σχολικές μονάδες, μία εκ των οποίων (1ο - 2ο Νηπιαγωγείο) έχει κριθεί ακατάλληλη λόγω καθίζησης τμήματος του κτιρίου και μία (1ο - 4ο Δημοτικό) στεγάζεται σε ένα παλιό κτίριο που τη δεκαετία του '90 κάλυπτε τις ανάγκες για σχολική στέγη της τότε κοινότητας. Το ένα και μοναδικό Λύκειο της περιοχής συστεγάζεται με το 1ο Γυμνάσιο και έχουν επιστρατευτεί τόσο οι αίθουσες στο υπόγειο όσο και ο αύλιος χώρος που έχει καταληφθεί από προκάτ. Ενώ στο Ειδικό Σχολείο που λειτουργεί στην περιοχή, έχουν μετατραπεί σε αίθουσες ακόμη και οι διάδρομοι του σχολείου! Αποτέλεσμα όλων αυτών, και μάλιστα από τη δεύτερη μέρα λειτουργίας των σχολείων, είναι τα πρόσφατα περιστατικά με την εμφάνιση κρούσματος κορονοϊού σε εκπαιδευτικό στο 3ο Δημοτικό Ευκαρπίας και τα προβλήματα στο σύστημα θέρμανσης του 4ου Νηπιαγωγείου Ευκαρπίας.
  • Στο δήμο Κορδελιού - Εύοσμου 18.500 μαθητές σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες με μέσο όρο τους 26 μαθητές ανά τάξη κάνουν μάθημα σε υπόγεια, σε γυμναστήρια, σε αίθουσες χωρίς παράθυρα (Διαπολιτισμικό Εύοσμου, 9ο, 22ο και 25ο Δημοτικό Εύοσμου). Ορισμένα τμήματα αναγκάζονται να μετακινούνται κάθε ώρα σε άλλη αίθουσα. Μαθητές να κάνουν μάθημα σε αίθουσες γυμναστηρίου χωρίς θρανία επειδή η αίθουσά τους βαφόταν. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών, οι λύσεις δεν καλύπτουν τις ανάγκες των μαθητών. Τα 52 υπόγεια φιλοξενούν και πάλι μαθητές σαν να μην πέρασε μια μέρα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς τον Σεπτέμβρη. Το ΕΕΕΕΚ Κορδελιού λειτουργεί «κανονικά» στοιβάζοντας ψυχές παιδιών με ειδικές ανάγκες σε άθλιες συνθήκες.
  • Στο δήμο Νεάπολης - Συκεών οι μαθητές στοιβάζονται σε αίθουσες ακατάλληλες και ενώ υπάρχουν κτίρια που μπορούν να αξιοποιηθούν η δημοτική αρχή κλείνει τα μάτια. Χαρακτηριστικά παραδείγματα: Το σχολικό συγκρότημα του «Θερμού» που πριν λίγο καιρό στέγαζε το 12ο Δημοτικό Νεάπολης, τις αίθουσες των ΚΑΠΗ που έτσι κι αλλιώς παραμένουν κλειστές, την παλιά αίθουσα συνεδριάσεων στο δημοτικό κτίριο των Συκεών, το παλιό δημαρχείο Πεύκων, την αίθουσα πρώην παιδικού σταθμού πάνω από το ωδείο του Αγ. Παύλου, το παλιό ΙΚΑ του Αγ. Παύλου.

Το ΚΚΕ καλεί τον λαό της περιοχής να μη χαμηλώσει τον πήχη. Μαζί με τους εργαζόμενους, τους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς μέσα από τους συλλόγους, τα σωματεία τους, να απαιτήσουν μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και το δικαίωμα στη μόρφωση για όλα τα παιδιά.

Αύξηση των σχολείων που κλείνουν λόγω κρουσμάτων

Σε μια σειρά από τηλεδιασκέψεις σε «επιλεγμένους» δήμους της Αττικής με θέμα το άνοιγμα των σχολείων συμμετείχε τις προηγούμενες μέρες η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, ενώ το θέμα της λειτουργίας των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας αποτέλεσε αντικείμενο και της χτεσινής της συνάντησης με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Πρόκειται για μια προσπάθεια κατευνασμού της έντονης ανησυχίας που υπάρχει σε γονείς κι εκπαιδευτικούς για το γεγονός ότι τα σχολεία ξανάνοιξαν όπως ακριβώς πριν κλείσουν, δηλαδή χωρίς κανένα επιπλέον μέτρο. Γεγονός που αποδεικνύεται και από το ότι μέσα σε μια βδομάδα που είναι ανοιχτά τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, έφτασαν ήδη τα 11 τα σχολεία που έκλεισαν και πάλι (εξολοκλήρου) λόγω κρουσμάτων, ενώ στα 52 έφτασαν τα σχολεία που έκλεισαν κάποια τμήματά τους λόγω κρουσμάτων.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι με βάση τα κρούσματα στον γενικό πληθυσμό αυτή η εικόνα είναι αναμενόμενη, ωστόσο υπάρχουν επιστήμονες που εφιστούν την προσοχή στο θέμα της μετάδοσης του ιού στα σχολεία. Μιλώντας χτες στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα «newsit.gr» ο Κωνσταντίνος Νταλούκας, πρόεδρος της Ενωσης Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων Αττικής, αφού σημείωσε πως «η μεταδοτικότητα των παιδιών παραμένει θέμα αμφιλεγόμενο», τόνισε πως «η εικόνα που έχουμε για τα σχολεία είναι μια "μαύρη τρύπα", από την άποψη ότι οι εκπαιδευτικές μονάδες δεν μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να δούμε πώς επηρεάζουν και πώς επηρεάζονται από την κοινότητα». Σύμφωνα με τον ίδιο, η εμπειρία των παιδιάτρων από τα προηγούμενα ανοίγματα των σχολείων έδειξε ότι τα παιδιά μεταφέρουν τον ιό από τα σπίτια και τις οικογένειές τους προς το σχολείο αλλά και το αντίστροφο.

Η κυβέρνηση αρνείται να πάρει ουσιαστικά μέτρα

Με αφορμή τις τηλεδιασκέψεις της υπουργού Παιδείας και την προσπάθεια κατευνασμού της ανησυχίας των γονιών, η Τομεακή Επιτροπή Βόρειου Τομέα της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ σημειώνει:

«Οσα είπε η υπουργός Παιδείας στις τηλεδιασκέψεις με δημοτικές αρχές, διευθυντές και συλλόγους γονέων των δήμων Φιλοθέης - Ψυχικού, Χολαργού - Παπάγου και Αμαρουσίου καθώς και στην επίσκεψή της σε Δημοτικό της Νέας Χαλκηδόνας, ήταν μία ακόμη απόδειξη ότι η κυβέρνηση αρνείται να πάρει ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Αυτό είναι το στίγμα των παρεμβάσεων της υπουργού στις τηλεδιασκέψεις καθώς αρνήθηκε την πραγματικότητα, που της εκτέθηκε από εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οσες φορές και αν η κυβέρνηση επαναλάβει ότι "όλα είναι καλά στα σχολεία", η καθημερινότητα θα την διαψεύδει. Αλλωστε, τα σχολεία ξανάνοιξαν ακριβώς όπως έκλεισαν, με μόνη διαφορά τα ανοιχτά παράθυρα! Τα προβλήματα στα σχολεία απαιτούν άμεσες λύσεις και όχι παιχνίδια μετάθεσης ευθυνών από υπουργείο σε υπουργείο και από Περιφέρεια σε δήμους, στα οποία για άλλη μια φορά επιδόθηκε η υπουργός.

Οπως θα διαπίστωσε και η κα Κεραμέως στις παρεμβάσεις της, η κυβέρνηση σε κάθε της βήμα θα έρχεται αντιμέτωπη με τη δικαιολογημένη ανησυχία και τις δίκαιες διεκδικήσεις μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών που απαιτούν: Μείωση των μαθητών ανά τάξη, προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας, δωρεάν μαζικά τεστ παντού».

Αντιπροσωπεία του ΚΚΕ στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Με τον πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Θεόδωρο Θεοδουλίδη, συναντήθηκε αντιπροσωπεία της ΕΠ Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, την περασμένη Δευτέρα, με επικεφαλής την Τίνα Κουζιάκη, Γραμματέα της ΤΕ Κοζάνης και μέλος του ΓΠ Δυτικής Μακεδονίας.

Η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ ανέδειξε πως το περιεχόμενο των αλλαγών στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι σύμφωνο με τις κατευθύνσεις της ΕΕ, συνέχεια των αναδιαρθρώσεων που έχουν προχωρήσει οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ τα τελευταία χρόνια και πως συμπληρώνει το «κάδρο» της πολυκατηγοριοποίησης των πτυχίων, των ταξικών φραγμών στη μόρφωση. Ταυτόχρονα, σημείωσε πως με τις αλλαγές που ουσιαστικά ενισχύουν την κατηγοριοποίηση των Πανεπιστημίων και των πτυχίων τους, η κυβέρνηση προχωρά ένα ακόμα βήμα στην ένταση της καταστολής, με την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας, την ίδια στιγμή που δεν μπορεί να βρει χρήματα για ενίσχυση των Πανεπιστημίων με προσωπικό, για ενίσχυση της φοιτητικής μέριμνας.

Από την πλευρά του, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας ενημέρωσε την αντιπροσωπεία του ΚΚΕ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Πανεπιστήμιο, με ιδιαίτερη έμφαση στην υποβάθμιση που προβλέπεται για το ίδρυμα με τις αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο όσον αφορά την ελάχιστη βάση εισαγωγής σε κάθε τμήμα και τα μηχανογραφικά, προσθέτοντας σημαντικά εμπόδια στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Επιπλέον, αναφέρθηκε και στην υποστελέχωση του Πανεπιστημίου όσον αφορά ακαδημαϊκό αλλά και διοικητικό προσωπικό. Παρά τη δημιουργία νέων τμημάτων μετά τη συγχώνευση Πανεπιστημίου και ΤΕΙ, οι ανάγκες που προκύπτουν σε προσωπικό δεν έχουν καλυφθεί ούτε στο ελάχιστο.

Οσον αφορά τα προβλήματα στις υποδομές του Πανεπιστημίου, σημαντική είναι η μη πρόβλεψη δημιουργίας εστιών και λέσχης σίτισης στη νέα Πανεπιστημιούπολη που χτίζεται στη Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας. Μεταξύ άλλων, τη συζήτηση απασχόλησε και το ζήτημα της απολιγνιτοποίησης.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ