Ο Ανδρέας Τερζής, πρόεδρος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ, με την τοποθέτησή του στάθηκε σε σημαντικά ζητήματα που αντιμετώπισε και συνεχίζει να αντιμετωπίζει το ΔΗΠΕΘΕ.
Αναφέρθηκε στην υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, όπου εφαρμόζεται για τρίτη χρονιά σε όλες τις παραγωγές. «Η ΣΣΕ εξασφαλίζει ανθρώπινες συνθήκες και όρους εργασίας και αξιοπρεπείς μισθούς για τους ηθοποιούς στην πραγμάτωση του δύσκολου έργου τους, όσο εργάζονται για το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Η υλοποίηση της ΣΣΕ από μεριάς του Θεάτρου μας απαιτεί να κινηθούμε αντίθετα στο ασφυκτικό οικονομικό και νομοθετικό πλαίσιο που επέβαλαν οι αντιλαϊκές πολιτικές των τελευταίων κυβερνήσεων». Στο ζήτημα της Σύμβασης, που εξασφαλίζει να εργάζονται οι ηθοποιοί με αξιοπρέπεια και όχι με τους εξευτελιστικούς μισθούς των 200 ευρώ, αναφέρθηκε και ο σκηνοθέτης Κώστας Τσιάνος, ο οποίος δήλωσε: «Αξίζουν συγχαρητήρια στη δημοτική αρχή και είναι τιμητικό για το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, που αποφάσισε να υπογράψει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Σταύρος Τσακίρης ανακοίνωσε το πρόγραμμα της θεατρικής περιόδου 2018 - 2019.
Η Κεντρική Σκηνή από τις 21 Δεκέμβρη θα παρουσιάσει την «Τρισεύγενη» του Κωστή Παλαμά σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου.
Φέτος συμπληρώνονται 75 χρόνια από το θάνατο και 160 χρόνια από τη γέννηση του Κ. Παλαμά.
Μια νέα και ανυπότακτη κοπέλα ταράζει την ήσυχη ζωή ενός μικρού χωριού. Αρχικά με την παράξενη συμπεριφορά της και μετά με την αποκάλυψη της κρυφής σχέσης που διατηρεί μ' ένα νέο. Τα δυο παιδιά ανήκουνε σε δυο οικογένειες που τις χωρίζει ένα παλιό μίσος. Η τραγωδία δεν αργεί να ξεσπάσει...
Στην Παιδική Σκηνή σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης θα παρουσιαστεί «Το Φάντασμα του Κάντερβιλ» του Οσκαρ Ουάιλντ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Δεγαΐτη. Η διασκευή για τα παιδιά ανήκει στην Αντρη Θεοδώτου. Πρώτη παράσταση 16 Οκτώβρη.
Στον Πύργο του Κάντερβιλ κυκλοφορεί ένα φάντασμα, ο παλιός ιδιοκτήτης του πύργου. Η είδηση πως ο πύργος είναι στοιχειωμένος διαδίδεται γρήγορα. Κανένας δεν θέλει πια να μένει εκεί, μέχρι το 1930, όπου καταφθάνει η πενταμελής οικογένεια Οουτις, από τη μακρινή Αμερική.
Το Αρμα Θέσπιδος συνεχίζει τη σπουδαία δουλειά του παρουσιάζοντας παραστάσεις σε γειτονιές, σχολεία και φυλακές, σε απομακρυσμένες περιοχές και σε γειτονικούς νομούς. Φέτος ανεβάζει το «ΜΑΜ» του Σάκη Σερέφα σε σκηνοθεσία Χρήστου Στρέπκου. Πρώτη παράσταση στο Θέατρο «Απόλλων» στις 23 Νοέμβρη.
Ενα παιδί αναπτύσσει μια σχέση με τον οδηγό του σχολικού. Μια μύηση στον κόσμο των μεγάλων μέσα από συνταγές μαγειρικής...
Φέτος εγκαινιάζεται μια νέα δράση με τίτλο «Για ένα Θέατρο της αφήγησης και της επινόησης», όπου έργα παλιότερων Πατρινών συγγραφέων θα παρουσιαστούν από Πατρινούς σκηνοθέτες της νέας γενιάς. Περιλαμβάνονται και σεμινάρια, συζητήσεις. Ο Τηλέμαχος Τσαρδάκας θα σκηνοθετήσει την «Ερόικα» του Κοσμά Πολίτη. Το έργο «Πριμαρόλια» της Αθηνάς Κακούρη θα ανέβει σε σκηνοθεσία Φάνη Δίπλα.
Η Οπερα τον Απρίλη του 2019 θα ανεβάσει τον «Χορό των Μεταμφιεσμένων» του Τζουζέπε Βέρντι. Η συγκεκριμένη όπερα πρωτοπαρουσιάστηκε στην Πάτρα, στο Θέατρο «Απόλλων», στις 18 Φλεβάρη του 1872.
Τέλος, θα παρουσιαστεί «Η Πάτρα των Εργοστασίων, των ρεμπέτικων και του Καραγκιόζη», μια παράσταση όπου θα αξιοποιηθούν όλες οι σύγχρονες καλλιτεχνικές δυνάμεις της πόλης.
Αρχές της δεκαετίας του '60. Ο Μίκης Θεοδωράκης, ανερχόμενος τότε συνθέτης, οραματίζεται το πάντρεμα του «δυτικού» συμφωνικού ήχου με τα ακούσματα της «καθ' ημάς» εκκλησιαστικής παράδοσης και το λαϊκό τραγούδι. Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη δίνει στον Μίκη την έμπνευση που χρειαζόταν: Ετσι γεννιέται το «Αξιον Εστί», ένα αληθινό «λαϊκό ορατόριο».
Στη συναυλία της Παρασκευής το «Αξιον Εστί» παρουσιάζεται στην αυθεντική πρώτη εκδοχή του έργου (1964) χωρίς ηλεκτρική ενίσχυση στο συμφωνικό και λυρικό μέρος, αφήνοντας τη ρωμαλέα ενορχήστρωση του Μίκη να λάμψει μέσα από τις καθαρές γραμμές του ακουστικού ήχου. Βασίλης Παπακωνσταντίνου τραγουδιστής, Νίκος Καραθάνος αφηγητής, Δημήτρης Πλατανιάς ψάλτης και η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων σε διεύθυνση του Σταύρου Μπερή.
Στην ανακοίνωση σημειώνεται μεταξύ άλλων:
«Η ΔΑΣ ΥΠΠΟΑ καταγγέλλει την απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να εκχωρήσει στο λεγόμενο υπερταμείο (Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας για τις ιδιωτικοποιήσεις), 10.119 δημόσια ακίνητα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται εκατοντάδες αρχαιολογικοί χώροι και μνημεία σε όλη την Ελλάδα. Μετά από τα λιμάνια, αεροδρόμια, πρώην δημόσιες επιχειρήσεις και εκτάσεις που ξεπουλήθηκαν και ξεπουλιούνται προγραμματισμένα, το "δρόμο" της εκχώρησης παίρνουν σχολεία, νηπιαγωγεία, πλατείες, δασικές εκτάσεις, μνημεία κ.λπ. Τα ακίνητα αυτά αποτελούν πλέον "εγγύηση" για την αποπληρωμή των ντόπιων και ξένων δανειστών του κρατικού χρέους.
Η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ με τη γνωστή τακτική της "διγλωσσίας" επιχειρούν να "θολώσουν τα νερά" με μετάθεση ευθυνών και δηλώσεις τη μια στιγμή περί "κινδυνολογίας" και την άλλη μιλούν για "εξαιρέσεις που έγιναν ή δεν έγιναν", για επανέλεγχο της λίστας και για νομοθετική ρύθμιση απ' το υπουργείο Οικονομικών που θα λύσει τελικά το πρόβλημα.
Αυτό σημαίνει "ανάπτυξη" για το λαό και "αξιοποίηση" της δημόσιας περιουσίας!!!
Το "υπερταμείο" αποτελεί ένα εργαλείο αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων με μπούσουλα την κερδοφορία του κεφαλαίου, που "αξιοποιεί" τις υποδομές και τη δημόσια περιουσία για να διασφαλίζεται η αποπληρωμή του δημόσιου χρέους και ταυτόχρονα να χρηματοδοτούνται επενδυτικοί όμιλοι (το 50% από τα κέρδη του πηγαίνει για την αποπληρωμή του κρατικού χρέους και το άλλο 50% κατευθύνεται σε "επενδύσεις", με γνώμονα την κερδοφορία των μεγαλομετόχων).
Αποκαλύπτεται και με αυτόν τον τρόπο ότι στη "μεταμνημονιακή" Ελλάδα, που προπαγανδίζει η κυβέρνηση, συνεχίζεται χωρίς παρέκκλιση το ίδιο αντιλαϊκό έργο, που διατηρεί την εργασιακή ζούγκλα και φτιάχνει έναν επιχειρηματικό παράδεισο. Η περίφημη "επιστροφή στην κανονικότητα" σημαίνει μονάχα προσήλωση στις αντιλαϊκές δεσμεύσεις που προηγήθηκαν».
Να συσχετίσει την απεργία των εργαζομένων του υπουργείου Πολιτισμού, που αντιδρούν στην εκχώρηση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων στο Υπερταμείο, με τα επιχειρήματα και σχέδια που έχουν εκφραστεί υπέρ της ιδιωτικής φύλαξης των αρχαιολογικών χώρων, επιχείρησε «τεχνηέντως» στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά. Είπε συγκεκριμένα: «Θεωρούμε ασύμβατη την απεργία που έχει εξαγγελθεί για την Πέμπτη, διότι οι κλειστοί αρχαιολογικοί χώροι συνηγορούν όχι υπέρ της δημόσιας προστασίας τους αλλά, αντίθετα, γίνονται μπούμερανγκ, ευνοώντας επιχειρήματα και σχέδια που έχουν εκφραστεί υπέρ της ιδιωτικής φύλαξης».
Η συγκεκριμένη στάση είναι χαρακτηριστική για το πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία. Και είναι προκλητικό να μιλά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού για «δημόσια προστασία των αρχαιολογικών χώρων»...
Οταν αυτή η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, παραδίδει το χώρο του Πολιτισμού στην αγκαλιά των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και των ιδρυμάτων τους. Οταν ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την παράδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς σε επίδοξους επενδυτές. Οταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που δουλεύουν στο χώρο έρχονται αντιμέτωποι με την υποχρηματοδότηση, την υποστελέχωση, την κυριαρχία όλων των μορφών ελαστικής απασχόλησης, τις καθυστερήσεις πληρωμών και τόσα άλλα...
Η κατρακύλα τους δεν έχει όρια.