ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 19 Ιούλη 2018
Σελ. /24
ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ
Αγώνας απέναντι στην πολιτική που υπηρετεί τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα

Από κινητοποίηση των Επιτροπών Αγώνα Ταξί της ΠΑΣΕΒΕ στο υπουργείο Μεταφορών
Από κινητοποίηση των Επιτροπών Αγώνα Ταξί της ΠΑΣΕΒΕ στο υπουργείο Μεταφορών
Ενα βήμα πριν από την πλήρη «απελευθέρωση» βρίσκεται ο κλάδος των ταξί, μετά και την τελευταία νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, με την οποία μειώνεται ο ελάχιστος χρόνος εκμίσθωσης οχήματος με οδηγό στη μισή ώρα για τα νησιά, εκτός της Κρήτης και της Εύβοιας.

Το «φιλέτο» της οδικής ατομικής επιβατικής μεταφοράς επιθυμούν διακαώς να το καρπωθούν πολλοί μνηστήρες, από τις μεγάλες εταιρείες ενοικίασης οχημάτων μέχρι τις διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες, που ήδη συγκεντρώνουν σταδιακά μεγάλο μέρος αυτοκινητιστών που εργάζονται γι' αυτές. Υπολογίζεται ότι μόνο στην Αθήνα περίπου 3.000 αυτοαπασχολούμενοι ταξιτζήδες συνεργάζονται με κάποια τέτοια πλατφόρμα, καταβάλλοντας φυσικά υψηλό αντίτιμο, σχεδόν το 15% του ημερήσιου τζίρου τους. Την ίδια στιγμή, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και εταιρείες ενοικίασης οχημάτων έχουν αποσπάσει το μεγαλύτερο μέρος της τουριστικής κίνησης, αξιοποιώντας το νομοθετικό πλαίσιο που ψήφισαν για λογαριασμό τους οι προηγούμενες κυβερνήσεις και επέκτεινε πρόσφατα ο ΣΥΡΙΖΑ.

Οι αυτοαπασχολούμενοι ταξιτζήδες προσπαθούν να επιβιώσουν σε ένα εξαιρετικά ασφυκτικό πλαίσιο, με τη θηλιά της αντιλαϊκής φοροληστείας, τις ασφαλιστικές εισφορές, το υψηλό κόστος καυσίμων και συντήρησης των οχημάτων τους, σε μια περίοδο που η πελατεία έχει μειωθεί, καθώς έχουν μειωθεί αντίστοιχα τα λαϊκά εισοδήματα, που κατά βάση συντηρούν το μεταφορικό έργο των ταξί.

Η πρόσφατη απεργιακή κινητοποίηση και η στάση που τήρησε η συνδικαλιστική πλειοψηφία του ΣΑΤΑ επιβεβαιώνουν για μια ακόμα φορά την ανάγκη να ενισχυθούν οι συνεπείς αγωνιστικές δυνάμεις των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων.

Οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ στο χώρο των ταξί, που συσπειρώνονται στις Επιτροπές Αγώνα, ήδη από το καλοκαίρι του 2011, που η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προσπάθησε να περάσει μέσα σε μια νύχτα την «απελευθέρωση» του κλάδου με τον νόμο Ραγκούση, προειδοποιούσαν για τη στρατηγική επιδίωξη του μεγάλου κεφαλαίου να καρπωθεί για λογαριασμό του το «φιλέτο» των επιβατικών μεταφορών.

Σήμερα που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ολοκληρώνει το έργο των προκατόχων της σε ένα ακόμη κρίσιμο πεδίο της οικονομίας για την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου, αναδεικνύεται η ανάγκη ανόδου της συσπείρωσης με βάση το πλαίσιο αιτημάτων που προβάλλουν οι αγωνιστικές δυνάμεις.

Οι Επιτροπές Αγώνα Ταξί της ΠΑΣΕΒΕ απαιτούν:

  • Να μην περάσει το μέτρο της περαιτέρω μείωσης της μίσθωσης ΙΧ από 3 σε 1 ώρα.
  • Αμεσα μέτρα στήριξης των αυτοαπασχολούμενων και των οικογενειών τους, αφορολόγητο όριο για τους αυτοαπασχολούμενους 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο μέλος.
  • Κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα.
  • Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο.
  • Καμιά κατάσχεση και πλειστηριασμός πρώτης κατοικίας. Να διαγραφούν τόκοι, πρόστιμα και μέρος των χρεών των αυτοαπασχολούμενων στις τράπεζες.
Κάλεσμα οργάνωσης και πάλης με την πολιτική πρόταση του ΚΚΕ

Ανακοίνωση της ΚΟΒ Ιδιοκτητών Ταξί της ΚΟ Αττικής

Να συσπειρωθούν γύρω από την αγωνιστική πρόταση του ΚΚΕ - στο πλαίσιο της πάλης που θα διαμορφώσει προϋποθέσεις για συνολικότερες ανατροπές - για τη δημιουργία ενός πανεθνικού δικτύου Μαζικής Επιβατικής Μεταφοράς, που θα μπορεί να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και το ταξί θα λειτουργεί ως συμπληρωματικό μέσο, καλεί με ανακοίνωσή της τους αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες η ΚΟΒ Ιδιοκτητών Ταξί της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ.

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται η ανάγκη, μετά από 8 χρόνια κρίσης και το πέρασμα σε φάση ανάπτυξης, όπως και μετά τις τελευταίες κινητοποιήσεις του κλάδου, να βγουν συμπεράσματα για τη συνέχιση της ίδιας πολιτικής από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, αλλά και για τη στάση του προεδρείου του ΣΑΤΑ.

Υπάρχει πείρα για τα αναγκαία συμπεράσματα

Μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση επισημαίνονται τα εξής: «Μετά την ψήφιση των προαπαιτούμενων της 3ης "αξιολόγησης" και την απεργία - φιάσκο που διοργάνωσε το προεδρείο του ΣΑΤΑ, γίναμε μάρτυρες μιας ακόμα επίθεσης της κυβέρνησης και των μονοπωλίων που την στηρίζουν ενάντια στη μεγάλη πλειοψηφία, εργατών και μικρών αυτοαπασχολούμενων βιοπαλαιστών και ιδιαίτερα στον κλάδο μας, για να μας πάρουν μία ακόμα "φέτα" απ' την "πίτα" της δουλειάς μας. Ουσιαστικά μιλάμε για τη συνέχεια της ίδιας πολιτικής που εφαρμόστηκε από όλα τα αστικά κόμματα, όλα τα χρόνια της κρίσης (...)

Από το 2012 που ψηφίστηκε ο πρώτος νόμος για την "απελευθέρωση", συνεχίζεται έως και σήμερα η ίδια πολιτική. Ο ελάχιστος χρόνος εκμίσθωσης ΕΙΧ ξεκίνησε από τις 12 ώρες επί συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, έγινε 6 ώρες, με τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έφτασε στις 3 ώρες, ενώ τώρα με το τελευταίο πολυνομοσχέδιο έγινε 30 λεπτά για όλα τα νησιά εκτός Κρήτης και Εύβοιας.

Το προεδρείο του κλάδου, ανύπαρκτο σε όλη την περίοδο των μνημονίων και των αντίστοιχων νόμων, προκήρυξε απεργία για να "στηρίξει" - όπως υποστήριζε - τη συγκυβέρνηση στην διαπραγμάτευσή της με την τρόικα. Διαφημίζει την ευρωπαϊκή κανονικότητα των "ευρωπαϊκών δικαστηρίων", ενώ έκανε το μαύρο άσπρο παρουσιάζοντας την τελική πρόταση της κυβέρνησης για μείωση του χρόνου μίσθωσης στην υπόλοιπη Ελλάδα στη μισή ώρα ως μια πρόταση που "ικανοποιεί τον κλάδο απόλυτα", ενώ την ίδια στιγμή παραδίδει το "φιλέτο" της επιβατικής μεταφοράς στα νησιά στο μεγάλο τουριστικό κεφάλαιο. Είναι προφανές ότι το ίδιο θα γίνει και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Δεν ήταν τυχαία ούτε η μορφή που επιλέχτηκε γι' αυτόν τον αγώνα: Διάσπαρτες, ασυντόνιστες συγκεντρώσεις σε διαφορετικά σημεία στην Αττική, και όχι μια μαζική συγκέντρωση στο κέντρο. Αρνηση να εντάξουμε και άλλα ζητήματα στην πάλη μας, όπως το φορολογικό, το συνταξιοδοτικό κ.ά.

Η ηγεσία του κλάδου έβαλε πλάτη να σταματήσει η απεργία και μάλιστα γιατί ικανοποιήθηκε "μέρος των αιτημάτων". Στοιχείο της αποκλιμάκωσης ήταν και το γεγονός ότι καλούσε τους συναδέλφους να λήξουν την απεργία ώστε να μη συμμετάσχουν στη συγκέντρωση των άλλων επαγγελματιών και εργαζομένων που είχε διοργανωθεί για την Πέμπτη το μεσημέρι στο Σύνταγμα ενάντια στην ψήφιση του πολυνομοσχεδίου, το οποίο περιείχε και τη ρύθμιση που αφορούσε τον κλάδο».

Επίκαιρη όσο ποτέ η πρόταση του Κόμματος

Αυτή η πολιτική, συνεχίζει η ανακοίνωση, «δεν διορθώνεται, μόνο ανατρέπεται. Δυνάμωσε τους αγώνες σου γα την ανακούφισή σου από τις συνέπειες της κρίσης, της "απελευθέρωσης", της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζουν όλες οι χώρες της ΕΕ. Το ΚΚΕ στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις τον αγώνα σου για τα δικαιώματά σου. Οι κομμουνιστές πρωτοστατούν, ενημερώνουν, οργανώνουν τον αγώνα μαζί με τους φυσικούς συμμάχους που έχεις, τους υπόλοιπους επαγγελματίες και τους εργαζόμενους.

Σήμερα η πρόταση του ΚΚΕ για την οργάνωση ενός πανεθνικού δικτύου Μαζικής Επιβατικής Μεταφοράς είναι επίκαιρη όσο ποτέ. Σε αυτό το δίκτυο, που θα μπορεί να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, το ταξί θα μπορεί να λειτουργεί ως συμπληρωματικό μέσο.

Υπάρχουν σήμερα όλες οι παραγωγικές και τεχνολογικές προϋποθέσεις, αρκεί να βγει από τη μέση η καπιταλιστική ιδιοκτησία και εξουσία. Η εργατική εξουσία, συγκεντρώνοντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς όλων των ειδών και τις αντίστοιχες υποδομές, μπορεί να δώσει διέξοδο και στα δικά σου αδιέξοδα. Σε αυτήν την κατεύθυνση μπορείς να εξασφαλίσεις και εσύ σταθερή δουλειά, ικανοποιητικό μισθό, ανθρώπινο ωράριο εργασίας (5ήμερο, 7ωρο), με δωρεάν κοινωνικές υπηρεσίες Υγείας, Παιδείας, εξασφάλιση λαϊκής στέγης. Ετσι μπορείς να ζήσεις καλύτερα εσύ και τα παιδιά σου, απολαμβάνοντας όλα αυτά που σου στερεί σήμερα η ακόρεστη δίψα των επιχειρηματικών ομίλων για κέρδη.

Δεν έχεις τίποτε να φοβηθείς σε αυτήν την προοπτική. Οργάνωσε την πάλη σου μαζί με τους κομμουνιστές. Πολλαπλασίασε τη δική σου δύναμη συμβάλλοντας να οργανωθεί σήμερα ένα ισχυρό κίνημα που θα διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για συνολικότερες ανατροπές στην οικονομία και την κοινωνία. Αυτός είναι ο δρόμος ώστε να αποσπάσεις και κατακτήσεις, να αναπληρώσεις τις βαριές απώλειες και να φέρεις στο προσκήνιο τις δικές σου ανάγκες.

Δυνατό λαϊκό κίνημα - κοινωνική συμμαχία. Συμπόρευση με το ΚΚΕ για την ανατροπή. Αυτή είναι η "καθαρή" διέξοδος για το λαό».

Να αντισταθούμε στα σχέδια συγκέντρωσης του κλάδου των ταξί

Μιλά στον «Ριζοσπάστη» ο Π. Μαυρίκης, εκ μέρους των Επιτροπών Αγώνα της ΠΑΣΕΒΕ

Τη «συμπαιγνία» κυβέρνησης - συνδικαλιστικής πλειοψηφίας καταγγέλλει μιλώντας στον «Ριζοσπάστη» ο Παναγιώτης Μαυρίκης, εκ μέρους των Επιτροπών Αγώνα της ΠΑΣΕΒΕ στα ταξί, υπενθυμίζοντας χαρακτηριστικά τις θριαμβολογίες της συνδικαλιστικής ηγεσίας ότι τάχα «η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για τον κλάδο» και πως... «κατάφερε να περιορίσει τη μείωση του ωραρίου εκμίσθωσης μόνο στα νησιά και μόνο για τη θερινή σεζόν»!

«Αυτό είναι το πρώτο βήμα για την πλήρη ''απελευθέρωση'' του ωραρίου σε ολόκληρη τη χώρα», τονίζει. «Φαίνεται ότι οι μεγάλες εταιρείες που επιθυμούν να καρπωθούν το "φιλέτο" των επιβατικών μεταφορών κέρδισαν ακόμη περισσότερο έδαφος και είναι βέβαιο ότι δεν θα σταματήσουν μέχρι να υλοποιηθεί ολόκληρος ο σχεδιασμός τους, αξιοποιώντας όλα τα μέσα που τους παρέχει το αστικό κράτος. Ηδη οι ψηφιακές πλατφόρμες συγκεντρώνουν καθημερινά μεταφορικό έργο και οι συνάδελφοι εξαιτίας της αναδουλειάς αναγκάζονται να προσφύγουν σε αυτές καταθέτοντας μεγάλο ποσοστό του τζίρου τους. Φυσικά αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να πάει μακριά, η επέκταση αυτών των εταιρειών στον κλάδο και η είσοδος και άλλων συναδέλφων στις υπηρεσίες τους, θα εξανεμίσουν στο τέλος το όποιο πρόσκαιρο όφελος έχει κανείς σήμερα εξαιτίας της διευκόλυνσης που του παρέχουν στην ανεύρεση πελατών. Στο τέλος θα του μείνει μόνο το εξτρά ''καπέλο'' που θα καταβάλλει στην εταιρεία και τα τεράστια κόστη που έχει να καταβάλει για τη συντήρηση του οχήματος, την υπερφορολόγηση, τις ασφαλιστικές εισφορές. Παράλληλα βλέπουμε το ξενοδοχειακό κεφάλαιο και τις μεγάλες εταιρείες ενοικίασης οχημάτων να επεκτείνουν συνεχώς τη δραστηριότητά τους σε βάρος μας, έχοντας πλέον αποκτήσει το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της τουριστικής κίνησης».

«Απαιτείται σήμερα, πριν να είναι αργά, οι συνάδελφοι να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και να αντισταθούν στα σχέδια συγκεντροποίησης του κλάδου μας από τις μεγάλες εταιρείες», επισημαίνει. «Να αντιληφθούν τη νέα αρνητική κατάσταση που διαμορφώνεται και να προσανατολίσουν την πάλη τους σε διεκδικήσεις ανακούφισης για τα οξυμένα προβλήματα και ταυτόχρονα να παλέψουν για συνολικές ρήξεις και ανατροπές».



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ