Τα παραπάνω καταγγέλλει ο Σύλλογος Οικοτρόφων των Νέων Φοιτητικών Εστιών του Πολυτεχνείου (ΝΦΕΕΜΠ), που καλεί σε συντονισμό με τους φοιτητές των άλλων δύο εστιών και σε κινητοποίηση για το θέμα, σήμερα στις 12 το μεσημέρι στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ.
Ο Σύλλογος της ΦΕΕΜΠ σημειώνει: «Τα βάρη φυσικά αυτής της εξέλιξης θα τα φορτωθούμε, για ακόμα μία φορά, οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι στην εργολαβία. Η κατάσταση στις εστίες μας ήδη έχει φτάσει στο απροχώρητο, δεδομένου ότι προβλήματα συντήρησης προκύπτουν σε καθημερινή βάση (π.χ. καθαρισμός του νερού, θέρμανση και κλιματισμός, αποχετεύσεις κ.λπ.), λόγω του ότι δεν δίνεται τακτικός προϋπολογισμός για αντικατάσταση των φθαρμένων και χαλασμένων μηχανημάτων, αλλά μόνο για επισκευές. (...)
Αποδεικνύεται, για ακόμα μία φορά, ότι το καθεστώς των εργολαβιών στα ΑΕΙ λειτουργεί μόνο υπέρ των ίδιων των εργολάβων και κατά των αναγκών των φοιτητών και των συμφερόντων των εργαζομένων. Εχουμε πείρα για το τι σημαίνει εργολαβία στο ΕΜΠ, τόσο στη σίτιση που μέρα τη μέρα χειροτερεύει όσο και στην καθαριότητα. Η εργολαβία μπορεί να μην έχει πληρωθεί το τελευταίο πεντάμηνο, αλλά όλα αυτά τα χρόνια απομυζεί εκατομμύρια από τις τεχνικές υπηρεσίες των εστιών», επισημαίνει ο Σύλλογος της ΦΕΕΜΠ, μεταφέροντας πείρα για τους πραγματικούς λόγους που αποσύρονται οι εργολαβίες, δηλαδή ότι δεν βγάζουν τα προσδοκώμενα κέρδη.
Ο Σύλλογος επισημαίνει και τις ευθύνες του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, σημειώνοντας: «Οι διαβεβαιώσεις που έδινε η διοίκηση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ το προηγούμενο διάστημα, για το ότι το πρόβλημα θα λυθεί άμεσα, αποδείχθηκαν αέρας κοπανιστός. Σε κινητοποίηση του συλλόγου μας μαζί με τον ΣΟ της ΦΕΑ και την Επιτροπή Αγώνα ΦΕΠΑ, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ μας ενημέρωσε ότι έχει ξεκινήσει δημοπρασία για να έρθει νέα εργολαβία. Αυτό που σχεδιάζουν δηλαδή, είναι μία από τα ίδια, με απόλυση μάλιστα των τωρινών εργαζομένων. Το πρόβλημα ξεκίνησε από την ύπαρξη εργολαβίας στις τεχνικές υπηρεσίες και δεν πρόκειται να λυθεί με την τοποθέτηση μίας άλλης, που προφανώς θα λειτουργεί με τα ίδια κίνητρα, δηλαδή τη μεγιστοποίηση των κερδών της σε βάρος των εργαζομένων και των φοιτητικών παροχών».
Απέναντι σε όλα αυτά, ο Σύλλογος ΝΦΕΕΜΠ απαιτεί:
«Η επέλαση της ψηφιακής τεχνολογίας, δηλαδή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης, ανοίγει υποχρεωτικά τη συζήτηση για το μέλλον της εργασίας και τις δεξιότητες που πρέπει να διαθέτουν οι νέοι για τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, όσες χώρες συντηρούν μια αδύναμη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας θα αντιμετωπίζουν όλο και μεγαλύτερα προβλήματα στην ανάπτυξη των κατάλληλων δεξιοτήτων που έχει ανάγκη η αγορά εργασίας», επιχειρηματολογεί ο ΣΕΒ, ξεκαθαρίζοντας από την αρχή την ανάγκη παρεμβάσεων για να διαμορφωθεί μία εκπαίδευση στα μέτρα των επιχειρήσεων, με την προσφιλή επικοινωνιακή τακτική των αστικών επιτελείων να διατυπώνουν τις αξιώσεις τους στο όνομα του να έχουν δουλειά οι απόφοιτοι.
Ως βάση για να διατυπώσει τις παρατηρήσεις και προτάσεις του, ο ΣΕΒ επικαλείται παρέμβαση του Συνδέσμου Εργοδοτών και Βιομηχανιών της Ισπανίας αλλά και μελέτη από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας - ΕΥ - Endeavor για τη σύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς. Μεταξύ άλλων επισημαίνει πως επειδή η αγορά εργασίας αλλάζει, δεν αρκεί η σταδιακή βελτίωση του ποσοστού του πληθυσμού που ολοκληρώνει τη Δευτεροβάθμια και συνεχίζει, αλλά «σήμερα τίθενται όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις ως προς το περιεχόμενο των σπουδών», εκφράζοντας τους προβληματισμούς των αστών διεθνώς για αντιστοίχιση του περιεχομένου της μάθησης με τις απαιτήσεις της παραγωγής στη συγκεκριμένη στιγμή. Εντοπίζει ως «μείζον πρόβλημα το γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό το εκπαιδευτικό σύστημα και η αγορά εργασίας φαίνεται να λειτουργούν ως δυο παράλληλοι και ασύνδετοι κόσμοι», ότι υπάρχει «μεγάλη αναντιστοιχία μεταξύ των γνωστικών πεδίων που έχουν ως αντικείμενο σπουδών οι απόφοιτοι και τις δεξιότητες που ζητάει η αγορά» και στις πανεπιστημιακές και στις τεχνικές σπουδές, αναφέρεται σε ένα ποσοστό 26% νέων ανέργων με «υπερβάλλουσες δεξιότητες» ως αποτέλεσμα «έλλειψης συντονισμού της εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας».
Επικαλείται τις επισημάνσεις των Ισπανών βιομηχάνων για «τη μεγάλη σημασία που έχει η συμπλήρωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και με πρακτική άσκηση σε μια επιχείρηση για τη μείωση της ανεργίας των νέων», ενώ αναφέρεται σε αυτό το σημείο στα προγράμματα του ΟΑΕΔ.
Από τις διαπιστώσεις του ΣΕΒ αναδεικνύεται μεταξύ άλλων και η ταύτιση των αξιώσεών του με την κατεύθυνση στην οποία κινούνται οι εκπαιδευτικές «μεταρρυθμίσεις». Είναι χαρακτηριστικό ότι επισημαίνει πως «η στενότερη συνεργασία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με την αγορά εργασίας είναι αναπόσπαστα δεμένη με την αυξημένη αυτονομία τους, η οποία με τη σειρά της απαιτεί και αποτελεσματική αξιολόγηση». Δηλαδή εκπαιδευτικά ιδρύματα «αυτόνομα» και στην «αγκαλιά» της αγοράς, η οποία και θα αξιολογεί και θα αποτιμά το κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αποστολή την οποία τους αποδίδει.
Ο ΣΕΒ χρησιμοποιεί τις διαπιστώσεις του αντίστοιχου οργάνου στην Ισπανία για να ανοίξει επίσης τα θέματα της «προσαρμογής στις τοπικές ανάγκες της κάθε μονάδας, με διαδικασίες και υποδομές εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης και διαφάνειας σε όλα τα επίπεδα, σχολικών μονάδων και προσωπικού», «ενίσχυση του μηχανισμού επιλογής του διδακτικού προσωπικού», «ενίσχυση των υποδομών εξειδικευμένης και συνεχούς εκπαίδευσης αυτών και την εδραίωση διασύνδεσης της αξιολόγησης με την αμοιβή και την προαγωγή τους».
Αντιπροσωπεία των φορέων και των εκπαιδευτικών συναντήθηκε με τον γενικό γραμματέα και συμβούλους του υπουργείου. «Δεν λάβαμε καμία συγκεκριμένη απάντηση από το υπουργείο, παρά μόνο ότι θα θέλανε να κάνουν μόνιμους διορισμούς και όλα να λειτουργούν όπως θα έπρεπε στο σχολείο... αλλά δεν μπορούν λόγω των δημοσιονομικών περιορισμών της χώρας», σημειώνει η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών - Ωρομισθίων, που καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «τα μαθήματα των ειδικοτήτων θα συνεχίσουν να υποβιβάζονται και τη νέα σχολική χρονιά καθώς (...) Ο συνεχής υποβιβασμός θα οδηγήσει σε νέες απολύσεις συναδέλφων».
Προφεστιβαλική εκδήλωση του 43ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» γίνεται σήμερα, Παρασκευή, στις 20.30, στην πλατεία της Καλλιράχης, στη Θάσο. Θα μιλήσει ο Σωκράτης Αγγελακόπουλος, μέλος του Γραφείου Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης της ΚΝΕ. Θα γίνει μουσικοαφηγηματικό αφιέρωμα στο Μάη του '36 και θα ακολουθήσει λαϊκό γλέντι.
Σήμερα το μεσημέρι προγραμματίζεται από το υπουργείο Παιδείας να ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα http://results.it.minedu.gov.gr, πληκτρολογώντας τον 8ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
Από την Πέμπτη, 6 Ιούλη και μετά, όλοι οι υποψήφιοι στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr θα μπορούν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ) έως και την Παρασκευή, 14 Ιούλη.
Σε ό,τι αφορά τους υποψηφίους των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ των Διευθύνσεων Λέσβου και Χίου που συμμετέχουν στις υπολειπόμενες εξετάσεις, οι βαθμοί δεν θα ανακοινωθούν σήμερα αλλά το επόμενο διάστημα.