ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΑΘΗΝΑ 2004»
Δισεκατομμύρια για δημόσιες σχέσεις!

Ο γενικός προϋπολογισμός της εταιρίας για το 2001 συντάσσεται αυτό το διάστημα

Από παλιότερη εκδήλωση της «Αθήνα 2004»
Από παλιότερη εκδήλωση της «Αθήνα 2004»
Ποσό ύψους 6,5 δισεκατομμυρίων δραχμών ενδέχεται να δαπανήσει η εταιρία «Αθήνα 2004» για την κάλυψη ...λειτουργικών, αλλά και των υπολοίπων αναγκών των ΔιευθύνσεωνΕπικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων μέσα στο 2001!.. Και αν λάβουμε υπόψιν ότι τα έξοδα των υπολοίπων Διευθύνσεων της εταιρίας για επικοινωνία και δημόσιες σχέσεις δε συμπεριλαμβάνονται σε αυτό το ποσό, αλλά αποτελούν κομμάτι των προϋπολογισμών της κάθε Διεύθυνσης ξεχωριστά, τότε το συνολικό κονδύλι της «Αθήνα 2004» θα είναι πολύ μεγαλύτερο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Διεύθυνση Επικοινωνίας και η Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων της εταιρίας (όπως και οι υπόλοιπες Διευθύνσεις της «Αθήνα 2004») συνέταξαν τους προϋπολογισμούς τους, τους οποίους και παρουσίασαν πριν από μερικές εβδομάδες, στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας για έγκριση, ενόψει της κατάρτισης του συνολικού προϋπολογισμού της εταιρίας για το τρέχον έτος.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι τα 6,5 δισ. δρχ. κατανέμονται ως εξής:

  • 4 δισ. δρχ. ζήτησε για τις δαπάνες του 2001 η Διεύθυνση Επικοινωνίας και
  • 2,5 δισ. δρχ. ζήτησε για το ίδιο έτος η Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων της εταιρίας.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα συνολικά έξοδα της «Αθήνα 2004» για το έτος 2000 δεν ξεπέρασαν τα 10,5 δισ. δρχ., δηλαδή 4 δισ. δρχ. περισσότερο από όσα ζήτησαν μόνο δύο Διευθύνσεις για έξοδα ενός έτους!!!

Ενδεικτικό του ύψους του ποσού που ζητούν μόνο δύο Διευθύνσεις της εταιρίας είναι το εξής: Στον προϋπολογισμό του έτους 2000, τα έξοδα για Επικοινωνία, Δημόσιες Σχέσεις και Προβολή όλων των Διευθύνσεων της «Αθήνα 2004» (Γενική Διοίκηση, Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών, Διεύθυνση Σχεδιασμού, Διεύθυνση Μάρκετινγκ, Διεύθυνση Αθλημάτων, Διεύθυνση Τεχνολογίας, Διεύθυνση Υπηρεσιών Αγώνων, Διεύθυνση Ολυμπιακών Εργων, Διεύθυνση Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων) ήταν 3,3 δισ. δρχ. Δηλαδή, 3,2 δισ. δρχ. λιγότερο από το ποσό που ζητούν να δαπανήσουν μόνο δύο Διευθύνσεις της «Αθήνα 2004» το 2001. Ακόμα, το ποσό των 6,5 δισ. δρχ. αντιστοιχεί περίπου στο 1% του συνολικού κόστους των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 (λειτουργικά έξοδα της «Αθήνα 2004» και έξοδα οργάνωσης και τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων), αν βέβαια ο προϋπολογισμός της εταιρίας δεν αυξηθεί και παραμείνει στο 1,716 δισ. δολάρια (περίπου 640 δισ. δρχ.), που είναι σήμερα.

Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός της «Αθήνα 2004» για το 2000 ήταν 14,2 δισ. δρχ. και - σύμφωνα με πληροφορίες - τα πραγματοποιηθέντα έξοδα έφτασαν τα 10,5 δισ. δρχ. Η μείωση των δαπανών κατά 3,7 δισ. δρχ. οφείλεται στο γεγονός ότι δεν υλοποιήθηκαν τα προγραμματισμένα έξοδα για προσλήψεις και προμήθειες.

Τέλος, η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών της «Αθήνα 2004» εξετάζει όλους τους προϋπολογισμούς που έχουν υποβάλει οι Διευθύνσεις και αναμένεται το επόμενο διάστημα να συντάξει και να θέσει προς έγκριση το γενικό προϋπολογισμό της εταιρίας για το 2001.

ΚΩΠΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΟ ΣΧΟΙΝΙΑ
Σε παράκρουση η κυβέρνηση από το κύμα αντιδράσεων

Φτάνουν σε σημείο να μεταθέτουν τη μάχη του Μαραθώνα στη... θάλασσα

Ο τύμβος της ιστορικής μάχης
Ο τύμβος της ιστορικής μάχης
«Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη»... Το γνωμικό αυτό ανταποκρίνεται πλήρως στις κινήσεις της κυβέρνησης που φαίνεται πια να τα έχει εντελώς χαμένα από τις διαρκώς ογκούμενες αντιδράσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, για την καταστροφή του Σχοινιά Μαραθώνα με τη χωροθέτηση του Ολυμπιακού Κωπηλατοδρόμιου. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης μάλιστα χτες έφτασε στο σημείο να επιτεθεί κατά όλων αυτών που αντιδρούν, καταλογίζοντάς τους ευθύνες για το σημερινό χάλι του βιότοπου, λες και ήταν αυτοί που κυβερνούσαν - κι όχι το ΠΑΣΟΚ και ο κύριος υπουργός - επί είκοσι χρόνια, επιτρέποντας όλες αυτές τις αυθαιρεσίες!

Περιγράφοντας λοιπόν ο Κ. Λαλιώτης όλες τις αυθαιρεσίες που εδώ και σαράντα χρόνια σώρευσαν στο Σχοινιά οι κυβερνήσεις (μαζί και του ΠΑΣΟΚ, φυσικά), όπως το αεροδρόμιο, η αμερικάνικη βάση, η πίστα μότο - κρος, η απόθεση μπαζών και σκουπιδιών, οι καταπατήσεις και τα αυθαίρετα, αντί να απευθύνει το ερώτημα στον εαυτό του ρώτησε όλους τους υπόλοιπους: «πόσοι διαμαρτυρήθηκαν από αυτούς που σήμερα διαμαρτύρονται;»!

Προκειμένου μάλιστα να υπερασπιστεί το κατ' ευφημισμόν «Εθνικό Πάρκο» που θεσμοθέτησε μόνο και μόνο για να... χωρέσει και να νομιμοποιήσει το κωπηλατοδρόμιο και προκειμένου να αντικρούσει τους αρχαιολόγους και άλλους επιφανείς επιστήμονες, που αντιδρούν επισημαίνοντας την ιστορικότητα του χώρου, δε δίστασε να επικαλεστεί κάποιον Βέλγο καθηγητή Πάπε, ο οποίος σε μελέτη του υποστηρίζει ότι το τοπίο που υπάρχει σήμερα γύρω από το Μαραθώνα, το 490 πΧ ήταν... θάλασσα!

Τις ίδιες πηγές φαίνεται έχει και ο... οικολόγος υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Ηλ. Ευθυμιόπουλος, ο οποίος ανέλαβε χτες εργολαβικά την υπεράσπιση της καταστροφής του Σχοινιά στα μικρόφωνα του ραδιοφώνου. «Η περιοχή που ονομάζουμε σήμερα Σχοινιά και που έχει γίνει εθνικό πάρκο - αποφάνθηκε συγκεκριμένα ο και... ιστορικός υπουργός - παλιότερα, την εποχή δηλαδή της μάχης του Μαραθώνα, ήταν θάλασσα. Τα έλη τα οποία αναφέρονται στην ιστορία ήταν πολύ πιο μέσα και το κύριο σημείο της μάχης του Μαραθώνα είναι περίπου πέντε χιλιόμετρα από τη σημερινή θέση του Σχοινιά»!

Βέβαια ο ίδιος επιφυλάχτηκε να απαντήσει όταν του τέθηκε το ερώτημα: τι θα γίνει αν κατά τις εκσκαφές για το κωπηλατοδρόμιο βρεθούν αρχαία; «Σ' αυτό δεν μπορώ να σας απαντήσω, θα γίνει ό,τι προβλέπει ο νόμος και ό,τι γίνεται απανταχού της Ελλάδας όπου το υπέδαφος κρύβει εκπλήξεις συνεχώς, ευχάριστες εκπλήξεις», απάντησε ο υπουργός.

Κοσμοπολίτικο «λίφτινγκ» στην Ομόνοια...

Εργα ανάπλασης των κτιρίων και νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με διαμπερή κυκλοφορία

Το σχέδιο της νέας Πλατείας Ομόνοιας με τη διαμπερή κυκλοφορία
Το σχέδιο της νέας Πλατείας Ομόνοιας με τη διαμπερή κυκλοφορία
Την έναρξη των έργων για την ανάπλαση της Πλατείας Ομόνοιας, συνολικού προϋπολογισμού 2 δισ. δρχ., σε σύντομο χρονικό διάστημα, εξήγγειλε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης.

Τα έργα αυτά περιλαμβάνουν ουσιαστικά κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (διαμπερή προσπέλαση της πλατείας), και τον ευπρεπισμό των κτιρίων που κυκλώνουν την Ομόνοια, έργα δηλαδή που βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο της πολιτικής για τη μετατροπή του Ιστορικού Κέντρου σε «κοσμοπολίτικο γκέτο».

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το «μεγαλεπήβολο» αυτό σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ, που θα εκτελεστεί από κοινού με την Αττικό Μετρό ΑΕ και Εταιρία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας ΑΕ, δεν έχει κληθεί και δεν έχει εκφράσει γνώμη η Τοπική Αυτοδιοίκηση, δηλαδή ο Δήμος Αθήνας!

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς που ανακοίνωσε χτες ο υπουργός, οι παρεμβάσεις θα ξεκινήσουν με την αποκατάσταση των όψεων των κτιρίων που περιστοιχίζουν την Ομόνοια, ενώ παράλληλα θα διευρυνθούν τα πεζοδρόμια της οδού Πειραιώς (μέχρι τη Σωκράτους) και σε όλο το μήκος της Αγίου Κωνσταντίνου. Επίσης θα φύγουν όλες οι διαφημιστικές πινακίδες.

Σημαντική είναι και η παρέμβαση που αφορά την οδό Αθηνάς, η οποία πεζοδρομείται από την Ομόνοια μέχρι το δημαρχείο, ενώ θα διατηρηθεί εκεί μόνο η κίνηση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Οι σημαντικότερες αλλαγές είναι οι κυκλοφοριακές και αφορούν τους δρόμους Πειραιώς, Αγίου Κωνσταντίνου, Αθηνάς, Αιόλου, Πανεπιστημίου, αλλά αυτές θα γίνουν γύρω στο Σεπτέμβρη. Ολες αυτές οι παρεμβάσεις θεωρείται βέβαιο ότι, ναι μεν θα αποσυμφορήσουν την κίνηση στην Πλατεία Ομόνοιας, αλλά θα αυξήσουν υπέρμετρα όλα τα περιμετρικά της στενά ή ακόμη και μεγάλους περιφερειακούς άξονες. Παράλληλα, θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα πρόσβασης στην Κεντρική Αγορά για τους κατοίκους των γύρω λαϊκών συνοικιών της Αθήνας.

Πιο συγκεκριμένα, οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις περιλαμβάνουν:

  • Τη μονοδρόμηση της Πειραιώς από τη Μενάνδρου μέχρι την Πλατεία Ομόνοιας. Από την Ομόνοια ως την οδό Σωκράτους, η Πειραιώς θα έχει 3 λωρίδες κυκλοφορίας (άνοδος), ενώ η τέταρτη λωρίδα θα χρησιμοποιηθεί για διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και για λωρίδα αντίθετης ροής λεωφορείων από τη Σωκράτους μέχρι τη Μαιάνδρου.
  • Τη μονοδρόμηση της Αγίου Κωνσταντίνου από Πλατεία Ομόνοιας μέχρι την πλατεία Καραϊσκάκη. Στο τμήμα από την Ομόνοια έως την οδό Μαιάνδρου, θα διαμορφωθεί με 3 λωρίδες κυκλοφορίας (κάθοδος), ενώ η τέταρτη λωρίδα θα χρησιμοποιηθεί για διαπλάτυνση των πεζοδρομίων κυρίως μπροστά από το Εθνικό Θέατρο και το Ναό Αγίου Κωνσταντίνου. Για το ρεύμα της ανόδου της Αγίου Κωνσταντίνου, θα χρησιμοποιείται το σύστημα των οδών Δεληγιώργη - Πειραιώς, ενώ, όπως δήλωσε ο υπουργός, στη Δεληγιώργη θα απαγορεύεται αυστηρά η στάθμευση, προκειμένου να διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας!
  • Την πεζοδρόμηση της οδού Αθηνάς από την Ομόνοια μέχρι την οδό Λυκούργου.
  • Την αμφιδρόμηση της οδού Αιόλου στο τμήμα της μεταξύ Πανεπιστημίου και Σταδίου με διαχωριστική λωρίδα.
  • Την υιοθέτηση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αντίρροπης λεωφορειολωρίδας στην οδό Πειραιώς από Σωκράτους μέχρι Μενάνδρου, καθώς και ομόρροπης λωρίδας στη Σωκράτους από Αγίου Κωνσταντίνου ως την Πειραιώς και στην οδό Πανεπιστημίου από Σίνα μέχρι Πατησίων.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ