Αλλά η έκπληξη δεν έχει να κάνει μόνον με τις κοινότοπες θεοσοφίες του αρχιεπισκόπου. Με τη μαλακή εκφορά των λέξεων, με τη στάση του, με τα «καρτερικά» χαμόγελα και με τις «πονεμένες» ανάσες του. Εχει να κάνει, δυστυχώς, και με τη συμπεριφορά του δημοσιογράφου! Που κάθεται - και αυτός - στην άκρη της καρέκλας, ντύνεται - και αυτός - με το καλύτερο χαμόγελό του και βοηθάει με τις ερωτήσεις του και την ανοχή του να επιστρέψουμε ολοταχώς προς τα πίσω.
Και κουβεντιάζουνε, σε ψιλοβυζαντινό περιβάλλον, δυο σοβαροί υποτίθεται άνθρωποι, ο αρχιεπίσκοπος και ο δημοσιογράφος, αν επιτρέπονται, ας πούμε, οι προγαμιαίες σχέσεις. Ζητήματα, δηλαδή, που τα έχουνε λύσει ακόμα και οι κότες. Και κοιτάζει ο ένας τον άλλον χωρίς να βάζουν και οι δυο τα γέλια με το γελοίο της ερώτησης! (Μπορεί, ίσως, να τα βάζουν όταν σβήνουν οι κάμερες).
Λοιπόν, είναι, για το κανάλι, για τα «κανάλια», γενικά, αμαρτία οι προγαμιαίες σχέσεις; (Αφήστε τον αρχιεπίσκοπο, αυτός δηλώνει παρθένος)! Είναι για το κανάλι, για τα «κανάλια» γενικά, φυσικό, για έναν φυσιολογικό άνθρωπο, η ερωτική στέρηση, η άρνηση της απόλαυσης της ερωτικής ηδονής, η αναπαραγωγή του ανθρώπου χωρίς γάμο; (Και μετά τον άνθρωπο, λέτε να έχουν σειρά οι σκύλοι, οι αλεπούδες και οι λύκοι;). Και όλες αυτές οι ανακαλύψεις της επιστήμης, στη φυσική, στην ιατρική, τα DNΑ, οι μεταλλάξεις... όλα αυτά πάνε περίπατο, όταν δε δίνει συνέντευξη ο αρχιεπίσκοπος; Τα χώνουμε όλα ετούτα κάτω από το ράσο και τα κατουράμε;
Δεν είναι σεβασμός προς την εκκλησία, κύριοι δημοσιογράφοι, όταν την αφήνουμε ασχολίαστη. Είναι συνενοχή στις ιδιοτροπίες της, στην αρρωστημένη σκέψη της, είναι βοήθεια σε αναχρονιστικές αντιλήψεις. Είναι, τέλος, επίθεση ενάντια στον άνθρωπο. Και ιδιαίτερα στο νέο άνθρωπο. Που τον τραβάτε, με τη συμπεριφορά σας και την υποκρισία σας, μακριά από την αλήθεια. Τον αποσπάτε από την επιστημονική απάντηση στα ερωτήματα που του γεννιούνται και τον χώνετε, μαζί με τους αρχιεπίσκοπους και τους φαρισαίους, στους αδιέξοδους σκοτεινούς διαδρόμους ξεπερασμένων φιλοσοφιών. Εκεί που επικρατεί η άγνοια και η υποταγή!
Αλλά ζώντας μαζί τους αρνούμαστε τη φύση. Αρνούμαστε την έρευνα. Αρνούμαστε τη χαρά. Αρνούμαστε την αλήθεια. Πράγματα, δηλαδή, που πρώτοι και καλύτεροι τα απολαμβάνουν όλοι αυτοί που - δημόσια - τα αρνούνται! Γιατί όλοι ετούτοι που θρησκοκουβεντιάζουν με «κατάνυξη» και «σεμνότητα», πρώτοι αυτοί απολαμβάνουν όλες τις προσφορές της επιστήμης, της Τεχνολογίας, των γεύσεων, της ηδονής!
Και ακριβώς εκεί είναι το ζήτημα. Οσοι λιγότεροι ξέρουν την αλήθεια, τόσο το καλύτερο γι' αυτούς! Σε αυτούς ανήκει η βασιλεία της Γης, με όλες τις χαρές και με όλες τις ηδονές! Σε εμάς, στην πλέμπα, ανήκει η άλλη ζωή! Ο επουράνιος παράδεισος. Εκεί που θα τρέχουν τα γάλατα και τα μέλια. Εκεί που οι ψυχές μας θα πετάνε σαν πεταλουδίτσες, αφού, ως γνωστόν, εκεί δε θα υπάρχει ο νόμος της βαρύτητας που υπάρχει στη Γη!
(Ας πούμε τα πράγματα με τ' όνομά τους)
1. Την απόλυση μετά από 32 χρόνια επιτυχούς ερευνητικής σταδιοδρομίας του ερευνητή Arpad Pusztai στο Βρετανικό Ινστιτούτο Rowett, επειδή απέδειξε ότι τα μεταλλαγμένα καταστρέφουν το ανοσοποιητικό σύστημα των οργανισμών που τρέφονται με μεταλλαγμένα (καινούριο AIDS δηλαδή). Αλλωστε οι καταγγελίες επιστημόνων και οργανώσεων για παρεμπόδιση των ερευνών ή για μη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ερευνών που έγιναν από τις ίδιες τις πολυεθνικές είναι πάρα πολλές στη διεθνή επιστημονική κοινότητα και είναι προφανές ότι οι πολυεθνικές κρύβουν ό,τι δεν τους συμφέρει.
2. Σιγά σιγά, έρχονται στο φως - με πολύ κόπο και εμπόδια βέβαια - πολλές σχετικές έρευνες, η πιο πρόσφατη είναι εκείνη του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την οποία μέλισσες που παίρνουν γύρη από μεταλλαγμένα φυτά μειώνουν τη διάρκεια ζωής τους κατά τα δύο τρίτα του χρόνου ζωής τους.
3. Τις έρευνες των Mae - Wan - Ho, Angela Ryan και Joe Cummins στα πανεπιστήμια Open University, Biology Department, Milton Keyns, της Μεγάλης Βρετανίας και του University of Westen Ontario, Department of Plant Sciences του Οντάριο στον Καναδά, σύμφωνα με τις οποίες οι ρετροϊοί που χρησιμοποιούνται στις μεταλλάξεις παραμένουν και δρουν συνεχώς στο φυτό που μεταλλάχτηκε, στο ζώο που έφαγε το φυτό και στον άνθρωπο που έφαγε το φυτό ή το ζώο που τράφηκε με μεταλλαγμένα (με απλά λόγια σε όλη την τροφική αλυσίδα) και η δράση του αυτή οδηγεί σε καρκινογένεση, προς το παρόν (γιατί δεν ξέρουμε τι θα αποδειχθεί στο εγγύς μέλλον, μπορεί να μας πιάνει όλους τελικά) όπου υπάρχουν οι προϋποθέσεις λόγω του προσωπικού DNA του καθενός μας. Είναι όμως ο κίνδυνος μόνο γι' αυτούς που έχουν «προδιάθεση» σε καρκίνο, ή (βλέποντας και το σημείο 1) θα μας δημιουργήσουν και προδιάθεση, μεταλλάσσοντας από μόνα τους και το DNA όλων μας;
Θυμίζω τις έρευνες για τις «τρελές αγελάδες» που απέδειξαν τον κίνδυνο από τις ζωοτροφές από το 1982 και η αγγλική κυβέρνηση τις απέκρυψε. Θυμίζω τις καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις Ελλήνων επίορκων πανεπιστημιακών στη ΝΑΤΟική επιδρομή στη Γιουγκοσλαβία ότι δεν υπάρχει κίνδυνος ραδιενέργειας από τις βόμβες. Θυμίζω ανακοινώσεις σε συνέδρια Ελλήνων (φυσικά στο εξωτερικό και ξένων) γενετιστών που επαίρονται για τα επιτεύγματα της επιστήμης και που ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει πρόβλημα από τα μεταλλαγμένα (ποιος χρηματοδοτεί άραγε τις έρευνές τους;) και ότι αυτά θα σώσουν τον κόσμο από την πείνα - λες και δεν ξέρουμε ότι το πρόβλημα είναι η κατανομή του πλούτου και όχι η ποσότητά του (οι χωματερές είναι γεμάτες για να μην πέσουν οι τιμές και έχουμε ξεριζώσει αμπέλια και ελιές, πληρώνουμε πρόστιμα σε ένα σωρό προϊόντα επειδή «ξεπεράσαμε» τις ποσότητες στις οποίες μας περιόρισε η Ευρωπαϊκή Ενωση, ξέρουμε άλλωστε πόσο αυξήθηκε το εμπορικό μας έλλειμμα μετά την είσοδο στην ΕΕ και σε πόσα προϊόντα που ήμασταν αυτάρκεις και με εξαγωγές, όπως η ζάχαρη, τώρα εισάγουμε).
Η γνώση προχωρά πολύ γρήγορα όταν είναι σε όφελος των μονοπωλίων, αλλά πολύ δύσκολα όταν είναι ενάντιά τους. Αυτή τη στιγμή όμως, έπειτα από πέντε χρόνια από τη στιγμή που τα μεταλλαγμένα μπήκαν στην κατανάλωση, έχουμε επιτέλους μια αρκετά καθαρή εικόνα για το τι είναι αυτά. Ας μην κλείνουμε τα μάτια μας - αν θέλουμε να επιβιώσουμε.