ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 8 Μάη 2015
Σελ. /24
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
«ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ»
Μεγάλες ελλείψεις σε οχήματα και προσωπικό

Η κατάσταση επιβαρύνει τους εργαζόμενους και ταλαιπωρεί τους χιλιάδες επιβάτες

Ο στόλος των αστικών λεωφορείων είναι υποσυντήρητος και οι ελλείψεις σε προσωπικό μεγάλες
Ο στόλος των αστικών λεωφορείων είναι υποσυντήρητος και οι ελλείψεις σε προσωπικό μεγάλες
Αντιμέτωποι με μεγάλες ελλείψεις σε οχήματα και προσωπικό είναι οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία (πρώην ΕΘΕΛ, σήμερα μαζί με τα τρόλεϊ ανήκουν στην «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ») αλλά και οι εργατικές - λαϊκές οικογένειες χρησιμοποιούν το λεωφορείο για τις μετακινήσεις τους.

Τη μεγάλη έλλειψη σε προσωπικό παραδέχεται η ίδια η εταιρεία στην ιστοσελίδα της. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι στην ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) απασχολούνται 6.183 άτομα όλων των ειδικοτήτων (προσωπικό κίνησης, τεχνίτες, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό) και πως η δύναμη προσωπικού «είναι η χαμηλότερη σε σχέση με τα προηγούμενα δέκα χρόνια (...) Ενδεικτικά, το προσωπικό μειώθηκε κατά 14,7% το 2011 σε σχέση με το 2010».

Αναφέρει, επίσης, ότι «το 2011 για κάθε κυκλοφορούν λεωφορείο, αντιστοιχούν 0,27 τεχνίτες (...) Αντίστοιχα μειωμένη αναλογία σε σχέση με το 2010 παρουσιάζεται και για τα τρόλεϊ, όπου για κάθε κυκλοφορούν τρόλεϊ αναλογούν 0,61 τεχνίτες το 2011 (έναντι 0,70 το 2010)».

Οπως έχει καταγγείλει και παλιότερα η Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ, θα έπρεπε να υπάρχουν τουλάχιστον 1,2 τεχνικοί ανά όχημα, για να διασφαλίζονται οι ελάχιστοι όροι ασφαλούς συντήρησης και επισκευής των οχημάτων!

Σύμφωνα με εκτιμήσεις συνδικαλιστών, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 2.100 λεωφορεία αλλά αυτό είναι μόνο στα χαρτιά. Κάποια από αυτά έχουν αποχαρακτηριστεί για να μην πληρώνονται τα τέλη κυκλοφορίας. Αλλα έχουν παροπλιστεί και άλλα δεν επιδιορθώνονται, παρά το γεγονός ότι έχουν λιγότερο σημαντικές βλάβες, επειδή η κρατική χρηματοδότηση βαίνει μειούμενη, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ανταλλακτικά και το αναγκαίο προσωπικό για την επισκευή τους.

Ετσι, σήμερα με το ζόρι λειτουργούν 1.000 με 1.100 λεωφορεία. Αντίστοιχα, οι βάρδιες δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 2.300, όταν το 2013 ήταν 2.595 και το 2009 ήταν 3.650. Το αποτέλεσμα είναι, κυρίως στα τοπικά δρομολόγια, ο χρόνος αναμονής να φτάνει μέχρι και 50 λεπτά της ώρας, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα μετακίνησης.

Ακριβαίνει η μετακίνηση

Παράλληλα, ο λαός έχει να αντιμετωπίσει τη διαρκή αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, καθώς οι αστικές συγκοινωνίες δε λειτουργούν με γνώμονα την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών αλλά το κέρδος. Σήμερα η τιμή του εισιτηρίου έχει φτάσει το 1,20 ευρώ (από 0,80 που ήταν το 2009), δηλαδή αύξηση 50%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση της τιμής του εισιτηρίου από το 1,40 στο 1,20 -που έγινε το 2014- δεν ανακούφισε επί της ουσίας τα λαϊκά στρώματα, γιατί μειώθηκε ο χρόνος χρήσης του εισιτηρίου από τα 90 στα 70 λεπτά της ώρας και καταργήθηκε η δυνατότητα που είχε ο επιβάτης να ανανεώσει την ισχύ του λίγο πριν λήξει, ενώ βρισκόταν μέσα στο λεωφορείο. Ετσι, με δεδομένο ότι υπάρχουν διαδρομές που ξεπερνούν αυτό το χρονικό όριο, ο κόσμος αναγκάζεται πια να αγοράσει και δεύτερο εισιτήριο.

Ακόμα, έχει δρομολογηθεί η ανάθεση σε ιδιώτη της έκδοσης, διακίνησης και προφανώς ο έλεγχος του λεγόμενου «έξυπνου» ή ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες της προηγούμενης συγκυβέρνησης, τις οποίες δεν αναιρεί η σημερινή, μέχρι το 2016 το νέο σύστημα θα μπει σε εφαρμογή και υποκρύπτει τη διαζωνική τιμή εισιτηρίου. Δηλαδή, η τιμή του θα συναρτάται με την απόσταση που θα διανύει ένας επιβάτης. Από εκεί και πέρα, θα είναι πολύ πιο εύκολο να επιβάλλονται αυξήσεις στα εισιτήρια.

  • Ολιγόωρη στάση εργασίας έχουν κηρύξει για σήμερα οι πλειοψηφίες στις διοικήσεις των σωματείων σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ από την έναρξη της βάρδιας έως τις 7 το πρωί.
Απεργία χτες στα λιμάνια όλης της χώρας

Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προσπαθούν να θολώσουν τα νερά για την πολιτική που υπηρετεί η κυβέρνηση

Με μεγάλη συμμετοχή των εργαζομένων έγινε χτες η 24ωρη απεργία στα λιμάνια όλης της χώρας. Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην προωθούμενη ιδιωτικοποίηση, που ξεκινάει από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, αλλά η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας προβάλλει ως αίτημα αυτή να γίνει με άλλο τρόπο και όχι με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών.

Στον Πειραιά, η ΟΜΥΛΕ καλούσε σε συγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη και ακολούθησε πορεία στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Μεταξύ άλλων, χαιρετισμό στη συγκέντρωση απηύθυνε ο Νίκος Ξουράφης, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά. Τη στήριξη του ΚΚΕ μετέφερε στους απεργούς η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής.

Απευθυνόμενη στους συγκεντρωμένους, σημείωσε πως η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά ξεκίνησε πριν την κρίση από την κυβέρνηση της ΝΔ, γιατί αυτή είναι η πολιτική και οι κανονισμοί της ΕΕ. Συνεχίστηκε από το ΠΑΣΟΚ και σήμερα το έγκλημα ολοκληρώνεται από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Αντιπροσωπεία των λιμενεργατών συναντήθηκε με τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσα, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση «δέχεται πιέσεις» για να ιδιωτικοποιήσει τα λιμάνια και επανέλαβε την αξίωση οι εργαζόμενοι να στηρίξουν την πολιτική τους.

Οι παράταξη της «Δημοκρατικής Ενότητας Λιμανιών» στην ΟΜΥΛΕ, που συμμετείχε με το πανό της στη χτεσινή απεργιακή συγκέντρωση, τονίζει σε ανακοίνωση ότι «με ταξική συνέπεια, αντιτάχθηκε και αντιτάσσεται σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης των λιμανιών, είτε μέσω της μορφής της πώλησης των μετοχών είτε μέσω της παραχώρησης των λιμενικών υποδομών και των ΣΔΙΤ».

Καλεί τους εργαζόμενους σε κλιμάκωση με «Γενικές Συνελεύσεις σωματείων, έτσι ώστε να δοθεί συνέχεια με αγωνιστικές αποφάσεις ενάντια στην αντιλαϊκή καταιγίδα, εξασφαλίζοντας συντονισμό δράσης των εργαζόμενων με τους αυτοαπασχολούμενους που δραστηριοποιούνται στα λιμάνια και στους συναφείς κλάδους».

Απεργιακή συγκέντρωση στο λιμάνι και πορεία μέχρι το υπουργείο Μακεδονίας Θράκης πραγματοποίησαν χτες οι εργαζόμενοι και στη Θεσσαλονίκη. Παραβρέθηκε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Σωτήρης Ζαριανόπουλος και αντιπροσωπεία στελεχών του ΠΑΜΕ με επικεφαλής τον Λεωνίδα Στολτίδη, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας.

Τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη εμφανίστηκαν στις απεργιακές συγκεντρώσεις βουλευτές και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, σε μια προσπάθεια να αποπροσανατολίσουν τους εργαζόμενους για τις προθέσεις της κυβέρνησης και την πολιτική που αυτή υπηρετεί.

Παρέμβαση για τη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων

Κινητοποίηση στο υπουργείο Τουρισμού πραγματοποίησαν χτες, Πέμπτη, σπουδαστές και εκπαιδευτικοί της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Αναβύσσου, έχοντας στο πλευρό τους και το Συνδικάτο Επισιτισμού - Τουρισμού και Ξενοδοχείων Ν. Αττικής.

Στο πλαίσιο της κινητοποίησης αντιπροσωπεία τους συναντήθηκε με την υπουργό Τουρισμού Ελενα Κουντουρά, στην οποία διαμαρτυρήθηκαν για την απόφαση της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να υλοποιήσει την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης και να καταργήσει από το επόμενο έτος τις ΕΠΑΣ τουριστικών σπουδών.

Οπως σημείωσαν, η σημερινή κυβέρνηση είχε υποσχεθεί να μην κλείσει τις ΕΠΑΣ, ωστόσο καταργεί τις Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων, στις οποίες πηγαίνει η πλειοψηφία των παιδιών. Αυτό σηματοδοτεί τη διοχέτευση πολλών εξ αυτών στις ιδιωτικές σχολές έναντι διδάκτρων, καθώς και απολύσεις καθηγητών λόγω του κλεισίματος των ΕΠΑΣ.

Παράλληλα, έθεσαν το ζήτημα των τεράστιων ελλείψεων σε υποδομές και αναλώσιμα υλικά των Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων, καθώς και την αντιμετώπιση της μεταφοράς των μαθητών στην Ανάβυσσο, όπου βρίσκεται η σχολή τους, αφού τώρα το κόστος επιβαρύνει τους ίδιους τους μαθητές.

Η υπουργός περιορίστηκε να δηλώσει ότι δεν μπορεί μέσα σε 45 μέρες που έχει αναλάβει να τα λύσει όλα και ότι θα δρομολογήσει την αντιμετώπιση των αιτημάτων τους στο μέλλον. Παράλληλα, τόνισε ότι το υπουργείο Τουρισμού θα έλθει σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας για τα ζητήματα που αφορούν συνολικά την επαγγελματική εκπαίδευση.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου, χαρακτήρισε τα όσα υποστήριξε η υπουργός Τουρισμού ως «μία από τα ίδια» και είπε ότι η όποια παραπομπή των αιτημάτων στο μέλλον γίνεται ως πρόσχημα για να ιδιωτικοποιηθεί παραπέρα η τουριστική εκπαίδευση. Σημειώνεται ότι οι μαθητές έχουν προχωρήσει σε κατάληψη στη σχολή και με γενική τους συνέλευση θα καθορίσουν τα επόμενα βήματά τους.

Εκδήλωση για την Αντιφασιστική Νίκη των λαών

Τα Στέκια Εργαζομένων και Νεολαίας Πατησίων - Κυψέλης και Γαλατσίου διοργανώνουν κοινή εκδήλωση για τα 70 χρόνια από την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών, σήμερα Παρασκευή, στις 8 μ.μ., στο πάρκο Φιξ (επί της Πατησίων). Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλαμβάνει ομιλία με θέμα «Η Αντιφασιστική Νίκη των Λαών - 70 χρόνια μετά αντλούμε πλούσια πείρα για την πάλη σήμερα» και πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα. Στα πλαίσιά του, θα ακουστούν διεθνή τραγούδια για την Πρωτομαγιά, χορωδία, θεατρικός διάλογος, συναυλία από το μουσικό σχήμα «Εργάτες στον Πολιτισμό» και λαϊκό γλέντι.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ