ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Νοέμβρη 2014
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
Τον ερχόμενο Γενάρη αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Τους άξονες των αλλαγών παρουσίασε, χτες, στη συνεδρίαση του ΕΣΥΠ το υπουργείο Παιδείας

MotionTeam

Με αφετηρία πολλά από τα υπαρκτά προβλήματα του σημερινού δημοτικού σχολείου και ορίζοντα τη δημιουργία ενός σχολείου που δεν θα ξεφεύγει από τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του ΟΟΣΑ, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έδωσε χτες ένα γενικό περίγραμμα αλλαγών που αφορούν το δημοτικό σχολείο.

Στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) του «Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας», ο Α. Λοβέρδος παρουσίασε τους βασικούς άξονες για αλλαγές, με στόχο να διαμορφωθεί και σχετικό νομοθετικό πλαίσιο τον ερχόμενο Γενάρη. Ως στόχους των αλλαγών μεταξύ άλλων απαρίθμησε:

-- Τον «εξορθολογισμό και την αναδιάταξη της διδακτέας ύλης και του περιεχομένου σπουδών» και την «εμπέδωση και εμβάθυνση της ύλης στο σχολείο». Εκανε λόγο για μεταφορά δύσκολων διδακτικών αντικειμένων από μικρότερες σε μεγαλύτερες τάξεις και εμπέδωση της ύλης στα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών, της φυσικής, της γεωγραφίας και της ιστορίας, με στόχο να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες.

-- Τη «δυνατότητα μερικής διαμόρφωσης των προγραμμάτων από τη σχολική μονάδα», με βάση, όπως είπε, «τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε σχολείου (Ειδικής Αγωγής, νησιωτικά, ορεινά)», με «τις ώρες που είναι αναγκαίες, το εύρος ή τη δυσκολία των προγραμμάτων σπουδών να τις καθορίζει η κάθε σχολική μονάδα». Ο Α. Λοβέρδος αναφέρθηκε σε ένταξη στην ύλη τοπικών χαρακτηριστικών.

Ωστόσο, είναι αναγκαίο οι τοπικές ιδιαιτερότητες να μην υποκαθιστούν τα εφόδια που οφείλει το σχολείο να δίνει στους μαθητές, να μην περιορίζουν τους ορίζοντες του παιδιού.

Το υπουργείο μιλά για «σχολείο αυτόνομο σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό και τη διαμόρφωση μέρους του σχολικού προγράμματος», δείχνοντας μία τάση διαφοροποίησης του περιεχομένου του σχολείου, το σπάσιμο όποιου ενιαίου χαρακτήρα της Εκπαίδευσης.

-- «Επέκταση του νέου σχολείου», με γενίκευση των ολοήμερων σχολείων, με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα και «σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία», με τη συνεργασία των «κοινωνικών εταίρων».

-- «Αξιοποίηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων για τον περιορισμό της σχολικής διαρροής» και στο πλαίσιο αυτό «μετασχηματισμός προγραμμάτων σύμφωνα με τις ανάγκες - δεξιότητες των παιδιών, ώστε να μην αποθαρρύνονται από τις δυσκολίες σκληρών προγραμμάτων σπουδών και εγκαταλείπουν το σχολείο». Η καταπολέμηση της σχολικής διαρροής προβάλλεται σαν προτεραιότητα της ΕΕ στο πλαίσιο της «κοινωνικής συνοχής». Ωστόσο και η διεθνής εμπειρία έχει να δείξει μέτρα που ενώ υποτίθεται ότι προωθούνταν σαν αντισταθμιστικά, στο όνομα της καταπολέμησης της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, τελικά αντί να υψώσουν το επίπεδο, το καθήλωσαν, κατηγοριοποιώντας σχολεία.

Από τους στόχους του υπουργείου δεν λείπει βέβαια η «Ευρωπαϊκή διάσταση», η παρέμβαση στις συνειδήσεις των παιδιών, με «τη δημιουργία των προϋποθέσεων της κατανόησης του φαινομένου της Ευρωπαϊκής Ενωσης» να συμπεριλαμβάνεται στους στόχους για το νέο σχολείο. Ωστε να ωραιοποιηθεί η ΕΕ στα μυαλά των παιδιών που ζουν, με αφορμή και την καπιταλιστική κρίση, το πραγματικό της πρόσωπο.

ΡΟΔΟΣ
Διαγωνισμός έκθεσης σε σχολεία για να τιμηθούν χορηγοί!

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου προκηρύσσει διαγωνισμό έκθεσης στα Δημοτικά και Γυμνάσια της Ρόδου, προκειμένου να επιλεγούν τρεις εκθέσεις για να αναγνωστούν, αντί ομιλίας, στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί προς τιμήν των χορηγών του κοινωνικού παντοπωλείου Ρόδου. Θέμα της έκθεσης είναι «Η σημασία της προσφοράς στο συνάνθρωπο και την κοινωνία στις μέρες μας».

Σχολιάζοντας αυτήν την κίνηση η Γραμματεία Εκπαιδευτικών Ρόδου του ΠΑΜΕ, σε ανακοίνωσή της, επισημαίνει:

«Ασφαλώς ο διαγωνισμός δεν πραγματοποιείται για να αναδείξουν οι μαθητές το συγγραφικό τους ταλέντο... Αλλος είναι ο στόχος. Να πείσουν ακόμα και τα παιδιά ότι η "ελεημοσύνη", η "φιλανθρωπία" είναι κοινωνική πολιτική! Αυτός είναι ο σκοπός και ολόκληρης της φιέστας που ετοιμάζεται, για να τιμήσουν τους "ελεήμονες και φιλάνθρωπους" χορηγούς, προφανώς επιχειρηματίες του νησιού και "εθελοντικές" οργανώσεις.

Αναρωτιόμαστε: Μήπως οι Περιφέρειες και οι Δήμοι δεν είναι αυτοί που πρωτοστατούν στην αποδόμηση των εργασιακών σχέσεων, στην ιδιωτικοποίηση κοινωνικών δομών, στην αύξηση των τελών, στη συρρίκνωση υπηρεσιών που ανακουφίζουν τη λαϊκή οικογένεια, όπως είναι, για παράδειγμα, οι παιδικοί σταθμοί; Γιατί δεν αποκαλύπτει τι κρύβεται πίσω από τη φτώχεια και την ανέχεια του λαού; Δεν είναι η πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης αυτή που οδηγεί τους εργαζόμενους, τους αγρότες, τους ΕΒΕ στην εξαθλίωση; Αυτήν ακριβώς την πολιτική δεν ακολουθεί και η ίδια η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου; Μήπως οι ίδιοι επιχειρηματίες που τιμούνται δεν είναι αυτοί που στο όνομα της κερδοφορίας τους απολύουν εργαζόμενους, δίνουν ψίχουλα αντί για μισθό, καταργούν τα εργασιακά δικαιώματα;

Πέρα από αυτό όμως εδώ υπάρχει και μία άλλη πλευρά: Αυτή της ανάδειξης της χορηγίας σε βασικό παράγοντα χρηματοδότησης των αποδομημένων κοινωνικών δομών. Και καθόλου τυχαία δεν είναι η εμπλοκή των σχολείων σε αυτή την ιστορία. Πλησιάζει η στιγμή που τα σχολεία θα καλούνται να τιμήσουν τους δικούς τους "ευεργέτες". Το έδαφος προετοιμάζεται με την "αξιολόγηση", με την υποχρηματοδότηση, με τις δηλώσεις του υπουργού για εθελοντική εργασία. Το κράτος θα απαλλαγεί από τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα θα δώσει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αλωνίζουν στα σχολεία και να κόβουν και να ράβουν την εκπαίδευση στα μέτρα τους».

Και η Γραμματεία του ΠΑΜΕ καταλήγει: «Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να συναινέσουν σ' αυτή την επίθεση στη συνείδηση των παιδιών. Δεν ανεχόμαστε να διδάσκουμε στα παιδιά μας τη μετατροπή των δικαιωμάτων τους σε ψίχουλα ελεημοσύνης. Εμείς θα τους διδάξουμε την αλληλεγγύη και τον κοινό αγώνα όλων των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων για μόνιμη και σταθερή δουλειά, δωρεάν Παιδεία, Υγεία, Κοινωνική Πρόνοια».

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»
Αισιόδοξο εκλογικό αποτέλεσμα

Διατήρηση της πρωτιάς και της αυτοδυναμίας στο ΔΣ με αύξηση των ψήφων και του ποσοστού της σε σχέση με πέρσι πέτυχε η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ, στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ο Σωκράτης», στις εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ του Συλλόγου.

Συγκεκριμένα, στις εκλογές ψήφισαν 990 εκπαιδευτικοί (από 929 πέρσι) και έγκυρα ήταν τα 893 ψηφοδέλτια (από 849 πέρσι). Η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» έλαβε 606 ψήφους (από 551 πέρσι), ποσοστό 67,86% (από 64,9% πέρσι) και 5 έδρες στο ΔΣ. Η άλλη παράταξη που κατέβηκε στις εκλογές, η «Αντίπερα όχθη» (Παρεμβάσεις και ΣΥΡΙΖΑ) έλαβε 287 ψήφους (από 298 πέρσι), ποσοστό 32,14% (από 35,1%) και 2 έδρες στο ΔΣ.

«Το εκλογικό αποτέλεσμα είναι αισιόδοξο και στέλνει το μήνυμα της ανάγκης να αλλάξουν οι συσχετισμοί στο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών (ΔΟΕ), αλλά και γενικότερα», σημειώνει η «Αγωνιστική Συσπείρωση» και ευχαριστεί τους εκπαιδευτικούς που γύρισαν την πλάτη στο συμβιβασμό και την ηττοπάθεια και την τίμησαν με την ψήφο τους.

«Θα συνεχίσουμε, στην επερχόμενη ένταση της θύελλας, να είμαστε στην πρώτη γραμμή του αγώνα. Για ένα κίνημα που θα οργανώνει την πάλη από τα κάτω, με όρους κοινωνικής συμμαχίας, για να μην πληρώνουν οι εκπαιδευτικοί και οι άλλοι εργαζόμενοι την κρίση της πλουτοκρατίας, για να μην περάσει η "αξιολόγηση"...

Συσπειρωθείτε ακόμα περισσότερο στο Σύλλογο. Με τη συμμετοχή σας. Με τη δράση σας. Με τις ιδέες σας. Με τις καταγγελίες σας και τις προτάσεις σας. Εμείς έχουμε συνείδηση της ευθύνης που μας επιφορτίζει αυτό το αποτέλεσμα», σημειώνει η «Αγωνιστική Συσπείρωση», καλώντας «να πάρουμε τη ζωή μας, το μέλλον στα χέρια μας».

Παρεμβάσεις για προβλήματα σχολείων

- Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ελευσίνας - Μαγούλας αναδεικνύει το πρόβλημα που δημιουργείται στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ελευσίνας, όπου συνταξιοδοτείται η μοναδική μόνιμη καθαρίστρια και μένει μία μόνο συμβασιούχος καθαρίστρια με 4ωρη εργασία. Να σημειωθεί ότι στο σχολείο φοιτούν 273 μαθητές και εργάζονται 26 εκπαιδευτικοί, ενώ επιπλέον στο κτίριο στεγάζονται και το 2ο και 7ο Νηπιαγωγείο. Η «Λαϊκή Συσπείρωση» απαιτεί άμεσα να καλυφθεί το 3ο Δημοτικό Σχολείο με δύο μόνιμες καθαρίστριες με πλήρες ωράριο και να μετατραπεί η σύμβαση της 4ωρης καθαρίστριας σε μόνιμη σταθερή σχέση εργασίας με πλήρες ωράριο.

- Αντί να στείλει δάσκαλο στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Υδρας, η διοίκηση της εκπαίδευσης ζητά τη συγχώνευση των τάξεων Ε' και ΣΤ' Δημοτικού, στις οποίες όμως -όπως ενημερώνει με επιστολή του ο Σύλλογος Γονέων του Σχολείου- φοιτούν τέσσερα παιδιά με δυσλεξία και ένα με αυτισμό! Παράλληλα, οι γονείς διαμαρτύρονται γιατί το σχολείο στερείται και εκπαιδευτικούς Αγγλικών, Γαλλικών, Φυσικής Αγωγής και Μουσικής και απαιτούν τη σωστή επάνδρωση του σχολείου. Την επιστολή των γονιών την κατέθεσαν στη Βουλή ως αναφορά προς τον υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, Γιάννης Γκιόκας και Σπύρος Χαλβατζής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ