Κανενός είδους χαράτσωμα του λαού για δρόμους που έχει χρυσοπληρώσει, τονίζει το ΚΚΕ
Eurokinissi |
Εγνοια της κυβέρνησης να διασφαλίσει την κερδοφορία της Εγνατίας για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίησή της, σε βάρος των εργατικών - λαϊκών συμφερόντων |
Συγκεκριμένα, με αφορμή και το πρόσφατο θανατηφόρο τροχαίο στην Εγνατία Οδό, ο Μ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι «πρέπει να αποφασίσουμε ποιος θα πληρώνει τη συντήρηση της Εγνατίας, η οποία θέλει αυτή τη στιγμή 70 εκατομμύρια για να υπάρξει μια βαριά συντήρηση το επόμενο χρονικό διάστημα, για να είναι ασφαλής αυτοκινητόδρομος, χρειάζεται η εγκατάσταση διοδίων κάποια εκατομμύρια επίσης. Χρειάζεται να τοποθετήσουμε πολλά χρήματα προκειμένου να είναι ο δρόμος κερδοφόρος και ασφαλής» και σημείωσε ότι: «Στην Εγνατία έχουμε έσοδα 38 εκατομμύρια και έξοδα 68 κάθε χρόνο και ένα δάνειο 180 εκατομμύρια που εξυπηρετείται με έναν τρόπο κακήν κακώς αυτή τη στιγμή, λόγω κάποιων χειρισμών που έγιναν στο παρελθόν».
Οσον αφορά την εγκατάσταση 18 σταθμών διοδίων στην Εγνατία, τα οποία ενόψει της ιδιωτικοποίησής της αποτελούν πλούσια «προίκα» στον επίδοξο αγοραστή, ο υπουργός ανέφερε: «Θα περίμενα να μου πει η αντιπολίτευση συγχαρητήρια γιατί κάνουμε στη χώρα μια μεγάλη τομή δικαιοσύνης και αποκαθιστούμε το άδικο και αυτό είναι τα αναλογικά διόδια» ανέφερε προκλητικά. «Οσα χιλιόμετρα κάνεις τόσο πιο πολλά πληρώνεις».
Απαντώντας σε όλα αυτά ο βουλευτής του ΚΚΕ, Σπ. Χαλβατζής, ανέφερε ότι εξαρχής το πρώτο και κύριο κριτήριο για την κατασκευή της Εγνατίας ήταν τα συμφέροντα των μονοπωλίων: «Η Εγνατία οδός ήταν ένα αίτημα πολλών δεκάδων χρόνων και αυτό γιατί πριν από όλα και κυρίως τα προϊόντα, τα εμπορεύματα ευρωπαϊκών πολυεθνικών έπρεπε να βρουν ένα δρόμο σύντομο, ένα δρόμο ασφαλή να περάσουν από η Β. Ελλάδα και από την ΕΕ να φτάσουν Τουρκία, Μ. Ανατολή και αλλού» ανέφερε, ενώ πρόσθεσε πως πλέον φαίνεται ότι η ανάπτυξη, που όλοι έλεγαν ότι θα έρθει με την κατασκευή της Εγνατίας σε ολόκληρη τη Μακεδονία, όχι μόνο δεν ήρθε για το λαό αλλά «αυτό που βλέπουμε καθημερινά είναι μαρασμός».
Οσον αφορά την εγκατάσταση διοδίων σημείωσε: «Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με τα διόδια σε όλη τη χώρα και παλεύουμε για να καταργηθούν. Ολα αυτά τα έργα τα έχει χρυσοπληρώσει ο εργαζόμενος λαός. Οι δρόμοι θα πρέπει να είναι ελεύθεροι και να ανήκουν στο κράτος». Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στο παράδειγμα της Αττικής Οδού, «που είναι ένας ιδιωτικός δρόμος. Οταν είχε ενσκύψει μία μεγάλη παγωνιά και καταστροφή, πριν από 10 περίπου χρόνια, δεν μπορούσε κανένας να πάει από Ελευσίνα ως το αεροδρόμιο και ο τότε υπουργός είχε δηλώσει τι να κάνουμε, ο δρόμος είναι ιδιωτικός, πότε θα ανοίξει δεν ξέρουμε...»
Οι εργασίες της κοινοβουλευτικής Επιτροπής σχετικά με την Εγνατία Οδό συνεχίστηκαν και την επόμενη μέρα, αυτή τη φορά με θέμα την ασφάλεια του οδικού άξονα. Ο Θ. Ματθαίου, διευθυντής Λειτουργίας και Συντήρησης Δικτύου και Παραχωρήσεων, ήταν σαφής: «Η Εγνατία Οδός λειτουργεί όπως λειτουργεί όλο το υπόλοιπο δίκτυο της χώρας, δηλαδή χωρίς συγκεκριμένους νόμους που να προσδιορίζουν τι θα πει λειτουργία. Υπάρχει η συντήρηση αλλά το τι θα πει λειτουργία του δρόμου, πού πρέπει να τον έχω ανοικτό, να κάνω σήμανση, να διασφαλίσω ασφάλεια κλπ., αυτά δεν καθορίζονται»...
Πορεία συνεχούς ανόδου καταγράφουν τα κέρδη των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων (ξενοδοχειακά συγκροτήματα, εφοπλιστές της κρουαζιέρας κ.ά.), που δραστηριοποιούνται στον τομέα του Τουρισμού, όπως επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία του ταξιδιωτικού ισοζυγίου πληρωμών που δημοσιοποίησε χτες η Τράπεζα της Ελλάδος:
Την ίδια ώρα, βέβαια, που καταγράφονται τα παραπάνω «ρεκόρ» για τα μονοπώλια του Τουρισμού, η πλειοψηφία των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων στερείται το δικαίωμα στις διακοπές και την αναψυχή, ενώ οι εργαζόμενοι στον κλάδο είναι αντιμέτωποι με συνθήκες γαλέρας...
Την ένταση της αντιμεταναστευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και της ΕΕ και του άγριου ανθρωποκυνηγητού στα θαλάσσια σύνορα της χώρας, με το Αιγαίο να έχει μετατραπεί σε υγρό τάφο για εκατοντάδες μετανάστες και πρόσφυγες, σηματοδοτούν οι χτεσινές δηλώσεις του Ελληνα Επιτρόπου Μετανάστευσης, Εσωτερικών Υποθέσεων και Ιθαγένειας της Κομισιόν, Δ. Αβραμόπουλου για την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος σε προσωπικό, «επιχειρησιακά μέσα» και χρήμα από τη λυκοσυμμαχία για τη «διαφύλαξη των συνόρων της ΕΕ».
Οι δηλώσεις του Δ. Αβραμόπουλου έγιναν στη διάρκεια συνάντησής του στο υπουργείο Ναυτιλίας με τον Ελληνα υπουργό, Μ. Βαρβιτσιώτη. Ο Δ. Αβραμόπουλος επισκέφτηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του Λιμενικού, όπου συστεγάζεται και το πρώτο περιφερειακό παράρτημα («Επιχειρησιακό Γραφείο») του ευρωενωσιακού κατασταλτικού Οργανισμού «για τη διαχείριση της επιχειρησιακής συνεργασίας στα εξωτερικά σύνορα των κρατών - μελών», δηλαδή της FRONTEX.
Ο Μ. Βαρβιτσιώτης, δίνοντας το στίγμα της συνάντησης, σημείωσε ότι στόχος της «ήταν να αναδείξουμε τη μεγάλη πρόκληση που σήμερα αντιμετωπίζει η χώρα μας και αφορά τη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων της ΕΕ, την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών, αλλά και όλων των κινδύνων που προέρχονται από διαφορετικές δράσεις στη θάλασσα».
Από την πλευρά του, ο Δ. Αβραμόπουλος προανήγγειλε σε ό,τι αφορά το Λιμενικό ότι «η Επιτροπή είναι έτοιμη να απελευθερώσει επιπλέον 3,4 εκατομμύρια ευρώ από το ταμείο εσωτερικής ασφάλειας, ποσό το οποίο αντιπροσωπεύει το 50% του συνολικού ποσού που υπάρχει για όλα τα κράτη - μέλη για την αντιμετώπιση επειγουσών καταστάσεων. Αυτή η χρηματοδότηση θα διατεθεί πρώτα για τις επείγουσες ανθρωπιστικές ανάγκες, για τους μετανάστες, αλλά και για την κάλυψη κόστους για επιπλέον προσωπικό για το Λιμενικό Σώμα».
Οσον αφορά τη FRONTEX ανέφερε: «Δεν υπάρχει για αυτοτελή οικονομική υποστήριξη, αλλά για να συντονίζει και να χρηματοδοτεί την ανάπτυξη τεχνικών και ανθρώπινων πόρων σε συντονισμένες επιχειρήσεις. Επομένως, υπάρχουν όρια στις δυνατότητες χρηματοδότησης από πλευράς της FRONTEX. Το Ευρωκοινοβούλιο έχει καταθέσει τροπολογία για αύξηση κατά 20.000.000 ευρώ για το 2015 και ελπίζω να υπάρξει θετική ανταπόκριση, δεδομένης της πίεσης που ασκείται αυτό το καιρό στα ευρωπαϊκά μας σύνορα».
Συγκέντρωση, ενόψει των επαναληπτικών δημοτικών εκλογών (επανάληψη του α' γύρου) που πραγματοποιούνται στις 30 Νοέμβρη στο δήμο Μάνδρας - Ειδυλλίας (αφορά τη Μάνδρα, τα Βίλλια, τις Ερυθρές -Κριεκούκι- και την Οινόη -Μάζι-), πραγματοποιεί η «Λαϊκή Συσπείρωση», με σύνθημα «Δώσε δύναμη στη δύναμή σου», αύριο Κυριακή, στις 11.00 π.μ. στην πλατεία της Μάνδρας.
Θα μιλήσουν ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής, ο Δήμος Κουμπούρης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, και ο Μπάμπης Θεοδώρου, υποψήφιος δήμαρχος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Κλιμακώνεται η πολιτική παρέμβαση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην Καισαριανή ενόψει της επανάληψης του β' γύρου των δημοτικών εκλογών την ερχόμενη Κυριακή, 30 Νοέμβρη.
Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα του υποψηφίου δημάρχου Ηλία Σταμέλου για τις επόμενες μέρες έχει ως εξής:
-- Σήμερα Σάββατο, στις 12.00 θα μιλήσει σε συγκέντρωση στο «Τρίγωνο».
-- Αύριο, Κυριακή στις 10.30 θα μιλήσει σε σύσκεψη με κατοίκους του «Βλητικού Σταθμού» και στη 1.00 μ.μ. σε συγκέντρωση στο καφενείο «Του Ηλία» (Δήλου & Καλαβρύτων)
Η κεντρική προεκλογική συγκέντρωση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» θα γίνει Πέμπτη 27 Νοέμβρη, στις 7.00 μ.μ. στην κεντρική πλατεία, με ομιλητές τον Ηλία Σταμέλο και τον Γιάννη Πρωτούλη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και Περιφερειακό Σύμβουλο Αττικής.