Εκδιώχτηκε από το ΙΕΚ Τουριστικών Επαγγελμάτων της Αναβύσσου
Κατά τη διάρκεια συνάντησης αντιπροσωπείας των παραπάνω φορέων με τον γγ του υπουργείου, Αν. Λιάσκο, εκείνος επικαλέστηκε ότι το υπουργείο και η διεύθυνση της σχολής καλώς έπραξαν καθώς δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και προσωπικό για την εκπαίδευση μαθητών με ειδικές ανάγκες. Κάτω από τις πιέσεις της αντιπροσωπείας ο γγ του υπουργείου δεσμεύτηκε ότι θα επανεξετάσει το θέμα σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας και θα απαντήσει την επόμενη βδομάδα.
Το γεγονός ότι η οικογένεια του συγκεκριμένου μαθητή έχει εξασφαλίσει συνοδό, αναδεικνύει την πολιτική που εφαρμόζουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις, η οποία αφήνει τεράστια κενά σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα ειδικής αγωγής, στερώντας το δικαίωμα σε χιλιάδες παιδιά με αναπηρίες να μορφωθούν και να αποκατασταθούν επαγγελματικά.
Το γεγονός καταγγέλλει το Συνδικάτο Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Αττικής με ανακοίνωσή του, απαιτώντας να παρθεί πίσω η απόφαση και να επιτραπεί άμεσα στον σπουδαστή να παρακολουθήσει τις σπουδές του. «Το επίπεδο κάθε σχολής διαμορφώνεται από το επίπεδο γνώσεων που παρέχει στους σπουδαστές, από το κατά πόσο είναι δυνατό στους νέους να φοιτήσουν σε αυτή, από τις υλικοτεχνικές υποδομές της και από το επίπεδο και την επάρκεια του διδακτικού προσωπικού. Οπως πολύ καλά γνωρίζουμε είναι συνειδητή επιλογή του υπουργείου Τουρισμού να υποβαθμίσει σε όλα τα επίπεδα τις Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων, να τις απαξιώσει, εξυπηρετώντας με διπλό τρόπο τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου στον Τουρισμό. Υποβαθμίζοντας και κλείνοντας τις δημόσιες σχολές στέλνει τους νέους βορά στα χέρια των σχολαρχών που έναντι αδρότατης αμοιβής τους εκπαιδεύουν ώστε να γίνουν χρήσιμα, φτηνά, πειθήνια, μισοειδικευμένα εργαλεία έρμαια στις ορέξεις του κάθε εργοδότη», υπογραμμίζει μεταξύ άλλων το Συνδικάτο.
Στιγμιότυπο από την κινητοποίηση |
Στο δημαρχείο συναντήθηκαν με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, στον οποίο κατήγγειλαν ότι στα τμήματα δεν υπάρχουν καθηγητές ειδικοτήτων, ενώ επιπλέον καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους 80 ευρώ για αναλώσιμα. Αναφέρθηκαν επίσης συνολικά στις καταργήσεις ειδικοτήτων, στις ελλείψεις καθηγητών και βιβλίων, στα 30άρια τμήματα, στις συγχωνεύσεις των σχολείων, που διαμορφώνουν την πολιτική της αμορφωσιάς, της σκόπιμης υποβάθμισης και υποχρηματοδότησης της Παιδείας. Ο αντιδήμαρχος πέταξε το μπαλάκι στην κυβέρνηση για τα προβλήματα των σχολείων.
Οι μαθητές απαιτούν να μην καταργηθεί καμία ειδικότητα, να μην απολυθεί κανένας καθηγητής, να καταργηθεί το έτος μαθητείας ως τζάμπα εργασία για τους επιχειρηματίες, πτυχίο στα 3 χρόνια, κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία, χρηματοδότηση όλων των σχολείων, όχι στα 30άρια τμήματα, δωρεάν μεταφορές για τους μαθητές, ένα γεύμα στους μαθητές δωρεάν με ευθύνη και χρηματοδότηση των δήμων, έξω οι επιχειρήσεις από τα σχολεία, ανεμπόδιστη είσοδο των σωματείων των εργαζομένων στα σχολεία για ενημέρωση των μαθητών ανά ειδικότητα, δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους.
Την ίδια ώρα, που στο συγκεκριμένο ΕΕΕΕΚ το προσωπικό σε σχέση με πέρυσι έχει περικοπεί κατά 40%, ο αριθμός των παιδιών που έχουν εγγραφεί φέτος έχει αυξηθεί κατά 15%. Αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η λειτουργία σε πλήρες ωράριο, αλλά και η παραμονή τόσων παιδιών - με πολλούς κινδύνους για την ασφάλειά τους - αυτές τις ώρες στο σχολείο, να ελέγχεται με υπεράνθρωπες και ηρωικές προσπάθειες του λιγοστού προσωπικού.
Τα παραπάνω καταγγέλλει η Δ' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, όπου αναφέρει ότι «οι μειώσεις προσωπικού σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα φέτος είναι σύνηθες φαινόμενο, αφού από τα Νηπιαγωγεία μέχρι τα Λύκεια, κάνουμε μάθημα σε τμήματα με συνεχώς αυξανόμενο τον αριθμό των μαθητών. Στην Ειδική Αγωγή, όμως, απαιτείται ακόμη περισσότερη προσοχή και ευαισθησία, για λόγους που είναι προφανείς σε όλους μας» και απαιτεί τη λύση του προβλήματος χωρίς ημίμετρα, με διορισμούς άμεσα μόνιμων ή αναπληρωτών καθηγητών και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
Το έργο των Επιτροπών αφορά τη διάγνωση και υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες και αποτελούν τα μοναδικά κέντρα που έχουν εξουσιοδότηση για τις αντίστοιχες γνωματεύσεις. Η συγκρότηση Επιτροπών Αξιολόγησης είναι εξαιρετικά αναγκαία και κρίσιμη για την εξέλιξη αυτών των παιδιών.
Περίπου 600 παιδιά περιμένουν αξιολόγηση, ενώ λόγω της υποβάθμισης του ΚΕΔΔΥ οδηγούνται σε ιδιωτικά κέντρα. Με Ερώτησή τους προς τον υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος, Γ. Γκιόκας και Λ. Κανέλλη καλούν την κυβέρνηση να λάβει μέτρα, ώστε να καλυφθούν άμεσα όλες οι θέσεις με μόνιμο και ειδικευμένο προσωπικό ώστε να συγκροτηθούν επιτροπές αξιολόγησης στο ΚΕΔΔΥ Κορίνθου.
Τη γραμμή της ταξικής πάλης με την οποία απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών στήριξαν οι εκπαιδευτικοί στην ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης στις εκλογές για το νέο ΔΣ. Πρώτη δύναμη αναδείχθηκε η «Αγωνιστική Συσπείρωση», το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα και τα αντίστοιχα των προηγούμενων εκλογών έχουν ως εξής: Ψήφισαν 169 εκπαιδευτικοί (από 172), υπήρξαν 10 άκυρα - λευκά (έναντι 16) και 159 (από 156) έγκυρα ψηφοδέλτια. «Αγωνιστική Συσπείρωση» (στηρίχτηκε από το ΠΑΜΕ) 78 ψήφους και 4 έδρες (στις προηγούμενες εκλογές ως ΕΣΑΚ ΔΕΕ πήρε 92 ψήφους και 4 έδρες). «Συνεργασία Εκπαιδευτικών» (ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΤΑΡΣΥΑ) 50 ψήφους και 2 έδρες (από 56 και 3 έδρες). «Πορεία Εκπαιδευτικών» 31 ψήφους και 1 έδρα (έναντι 8 ψήφων ως «Πορεία Αριστερή» στις προηγούμενες εκλογές).
Στις εκλογές οι ψηφίσαντες ήταν 402. Βρέθηκαν 5 άκυρα και 16 λευκά.
Η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» πήρε 170 ψήφους (44,6%) και 4 έδρες. Η «Ενιαία Ανεξάρτητη Αγωνιστική Δράση» πήρε 157 ψήφους (41,2%) και 4 έδρες. Η «Αυτοοργάνωση Διοικητικών Υπαλλήλων» πήρε 54 ψήφους (14,2%) και 1 έδρα.
Με ανακοίνωσή της η ΔΑΣ υπόσχεται ότι θα συνεχίσει με την ίδια σταθερότητα, επιμονή, αγωνιστικότητα, όπως έκανε άλλωστε και μέχρι τώρα, και σημειώνει ανάμεσα σε άλλα: «Καλούμε κάθε συνάδελφο, ανεξάρτητα από το ποιον στήριξε με την ψήφο του, να δυναμώσει το σύλλογο. Να συμμετέχουμε με ακόμα μεγαλύτερη μαζικότητα και καλύτερη οργάνωση στις διαδικασίες αλλά και στις πρωτοβουλίες του. Αυτή είναι η ελπιδοφόρα προοπτική στα όσα αντεργατικά - αντιλαϊκά μας έχουν επιβάλει και σε όσα μας επιφυλάσσουν για τη συνέχεια. Ο δρόμος μπροστά μας είναι δύσκολος».