ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 24 Οχτώβρη 2012
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑ»
Συνέλευση αύριο στον Ασπρόπυργο

Σε πολύμορφες αγωνιστικές πρωτοβουλίες ώστε να οργανωθεί και να συντονιστεί η πάλη των εργαζομένων στην επιχείρηση της «Ελληνικής Χαλυβουργίας» για να αποκρούσουν τις αξιώσεις του Μάνεση για μείωση 25% στους μισθούς, στα δύο εργοστάσια της εταιρείας σε Βόλο και Βελεστίνο, προχωράει το σωματείο των εργαζομένων στον Ασπρόπυργο. Σε πρόσφατη, συνεδρίαση η διοίκηση του Σωματείου των εργαζομένων στην «Ελληνική Χαλυβουργία» στον Ασπρόπυργο αποφάσισε:

- Να πάρει πρωτοβουλία για συνάντηση με το σωματείο των εργαζομένων της επιχείρησης στο Βόλο.

- Να προχωρήσει σε Γενική Συνέλευση των χαλυβουργών του Ασπροπύργου αύριο Πέμπτη 25 Οκτώβρη στις 3 το μεσημέρι στο Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας.

- Να προσκαλέσει σε πανελλαδική σύσκεψη όλα τα σωματεία του μετάλλου, για να οργανωθεί ο κοινός αγώνας απέναντι στη συντονισμένη επίθεση της εργοδοσίας του κλάδου.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το σωματείο επισημαίνει: «Κάθε μέρα που περνάει επιβεβαιώνονται οι χαλυβουργοί του Ασπροπύργου που αντιστάθηκαν ηρωικά για 9 μήνες στις ορέξεις και τις απαιτήσεις του βιομηχάνου Μάνεση. Οτι είχαν δίκιο όταν καλούσαν τους συναδέλφους τους στο Βόλο - Βελεστίνο να συμπαραταχθούν μαζί τους στον αγώνα για να αντιμετωπίσουν τις επιδιώξεις του Μάνεση, όταν τους προειδοποιούσαν ότι αφού ο εργοδότης κάνει τη δουλειά του, αργά ή γρήγορα θα έρθει και η σειρά τους».

ΤΑΞΙΚΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
«Οχι» στην εκποίηση της δημόσιας περιουσίας του ΝΑΤ

Παρέμβαση, χτες, ενάντια στα σχέδια αρπαγής της περιουσίας των εργαζομένων

Δεν είναι η πρώτη φορά που η περιουσία των Ταμείων μπαίνει στο στόχαστρο της «αξιοποίησης» (φωτ. από παλιότερη κινητοποίηση)
Δεν είναι η πρώτη φορά που η περιουσία των Ταμείων μπαίνει στο στόχαστρο της «αξιοποίησης» (φωτ. από παλιότερη κινητοποίηση)
Με μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στον πρόεδρο του ΝΑΤ, ναυτεργάτες εν ενεργεία και συνταξιούχοι έκαναν χτες το πρωί ξεκάθαρη τη διάθεσή τους να αγωνιστούν ενάντια στην εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ, που προετοιμάζει η συγκυβέρνηση, δίνοντας συντριπτικό χτύπημα στα ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών. Την κινητοποίηση διοργάνωσαν η ΠΕΣ ΝΑΤ με τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία.

Η πρόθεση της κυβέρνησης να «απλώσει χέρι» στην περιουσία του ΝΑΤ, στην περιουσία, δηλαδή, που έχτισαν οι ναυτεργάτες φτύνοντας αίμα μέσα στα καράβια των εφοπλιστών, έγινε σαφής με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Τροποποίηση του κεφαλαίου εδαφίου της παρ. 1. του άρθρου 3 του ν. 3986. 2011» «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012 - 2015», που στο άρθρο 3 προβλέπονται ρυθμίσεις για την ... «αξιοποίηση» δημόσιας ακίνητης περιουσίας, με την παραχώρησή της στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), που σημαίνει ότι σε κίνδυνο βρίσκονται όλα τα ασφαλιστικά ταμεία και η περιουσία τους. Η προσωρινή απόσυρση της σχετικής διάταξης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να προκαλέσει επανάπαυση στους εργαζόμενους. Ισα - ίσα χρειάζεται επαγρύπνηση.

Από την αντιπροσωπεία των ναυτεργατών επισημάνθηκε προς τον πρόεδρο, ότι η επιχείρηση της εκποίησης της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ είναι συνέχεια της επίθεσης που έχει εξαπολυθεί από τις δυνάμεις του κεφαλαίου και των πολιτικών του εκπροσώπων στο σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών και θα πάρει την κατάλληλη απάντηση. Να σημειωθεί ότι η διοίκηση του ΝΑΤ εξέδωσε ψήφισμα ότι διαφωνεί με τη νομοθετική ρύθμιση.

Η περιουσία του ΝΑΤ

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΝΑΤ, η αντικειμενική αξία μόνο των 20 από τα 27 συνολικά κτίρια που αποτελούν την περιουσία του ΝΑΤ είχε υπολογιστεί το 2007 στα 127.081.756, 9 ευρώ.

Μέρος της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ, είναι και το Ναυτικό Νοσοκομείο (ΝΙΕΝ) στα Μελίσσια, το οποίο οι κυβερνήσεις των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ το άφησαν να ρημάξει για να έρθει η σημερινή συγκυβέρνηση να το βγάλει και στο σφυρί. Για το Ναυτικό Νοσοκομείο τα ταξικά ναυτεργατικά συνδικάτα έχουν καταθέσει επεξεργασμένη πρόταση που προβλέπει να λειτουργήσει το νοσοκομείο ως πανεπιστημιακή κλινική, κλάδος για την πρόληψη και αντιμετώπιση των επαγγελματικών ασθενειών των ναυτεργατών, των οικογενειών τους, των εργαζομένων, με τη συμμετοχή και σύμπραξη των άλλων δημόσιων ταμείων Κοινωνικής Ασφάλισης.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Απεργούν ενάντια στην κατάργηση της κλαδικής σύμβασης

Σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες προχώρησαν από χτες οι εργαζόμενοι του Μετρό Θεσσαλονίκης, αντιδρώντας στην προσπάθεια της εργοδοσίας να καταργήσει τη Συλλογική Σύμβαση του κλάδου.

Η κατασκευάστρια κοινοπραξία του μετρό μέσα στο καλοκαίρι απέλυσε περίπου 70 εργαζόμενους από τις αρχαιολογικές εργασίες, με πρόσχημα τον περιορισμό των εργασιών. Τις τελευταίες μέρες προσέλαβε 15 εργαζόμενους από τους απολυμένους, με αμοιβή 586 ευρώ μεικτά, δηλαδή με την ΕΓΣΣΕ, καταργώντας ουσιαστικά την κλαδική σύμβαση.

Οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι στόχος της κοινοπραξίας είναι να προχωρήσει σε κατάργηση όλων των κλαδικών ΣΣΕ που εφαρμόζονται στο έργο (οδηγών, χειριστών, αρχαιολόγων, σχεδιαστών, ηλεκτρολόγων, διοικητικού προσωπικού). Η διοίκηση του Συνδικάτου Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, που στηρίζει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, τους καλεί να απαιτήσουν: Να τελειώσει γρήγορα το μετρό και στο πραγματικό του κόστος. Καμία μείωση μισθών και δικαιωμάτων στους εργαζόμενους. Καμία απόλυση, επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων με μεροκάματα της ΣΣΕ του κλάδου. Διασφάλιση των θέσεων εργασίας και μετά την αποπεράτωση του έργου, μέσω Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Κατασκευών για την κάλυψη των έμμεσων κατασκευαστικών αναγκών της χώρας (σχολικές αίθουσες, νοσοκομεία, αντιπλημμυρικά έργα, αντισεισμική θωράκιση).

Καλεί το σύνολο των εργαζομένων στο μετρό να δείξουν αποφασιστικότητα και αντοχή στους αγώνες που αποφάσισαν, να τους συνδέσουν με την πάλη για να μην περάσει το νέο πακέτο βάρβαρων μέτρων που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Αναγκαίος ο δημόσιος φορέας κατασκευών

Ταυτόχρονα, σε σχέση με το ίδιο το έργο του μετρό, το Συνδικάτο Οικοδόμων αναφέρει:

«Στο συγκεκριμένο έργο που επί 7 χρόνια το ποσοστό εργασιών που εκτελέστηκαν (23%) είναι κραυγαλέα αναντίστοιχο με τα ποσά που μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί, που επί 7 χρόνια εφάρμοσε στην πλάτη των εργαζομένων όλες τις ελαστικές μορφές απασχόλησης, που καταταλαιπωρεί για το ίδιο χρονικό διάστημα το σύνολο της πόλης και των πολιτών της, αντί να αναζητηθούν ευθύνες σε κάθε επίπεδο, η κοινοπραξία επιβραβεύεται και από τη σημερινή κυβέρνηση για τις καθυστερήσεις σε αυτό, με παροχή πάμφθηνων εργαζομένων για να αυξήσει ακόμα περισσότερο την κερδοφορία της.

Καταρρέει ο μύθος που μέχρι σήμερα είχε κατασκευάσει η κοινοπραξία ότι οι καθυστερήσεις του έργου οφείλονταν μόνο στους ρυθμούς των αρχαιολογικών ανασκαφών και στη διαδικασία των απαλλοτριώσεων.

Το πραγματικό πρόβλημα για τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του μετρό είναι ότι κατασκευάζεται από ιδιώτες και όχι από το ίδιο το κράτος.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης καθυστερεί γιατί η κοινοπραξία εκβιάζει και απαιτεί και φθηνή εργατική δύναμη και περισσότερα κονδύλια από αυτά που είχαν συμφωνηθεί για την κατασκευή του, ενώ η σημερινή κυβέρνηση της τα παρέχει και τα δύο αφού συμφώνησε να αποδεχθεί την υπέρβαση του κόστους του έργου, φορτώνοντας έτσι νέα βάρη στο λαό για χάρη της κερδοφορίας της κοινοπραξίας.

Το μετρό θα εξυπηρετούσε σήμερα δεκάδες χιλιάδες επιβατικού κοινού της πόλης εάν το κράτος είχε αναθέσει την κατασκευή του σε δημόσιο φορέα κατασκευών.

Η μετάθεση της παράδοσής του για το 2017 αναδεικνύει και τον αρνητικό ρόλο των ιδιωτών κατασκευαστών και πολύ περισσότερο την ταξικότητα της πολιτικής που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις, που εναποθέτει και την κατασκευή των μεγάλων έργων αλλά και την ανάπτυξη συνολικά της εθνικής οικονομίας στους ιδιώτες».

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Το ΠΑΜΕ καταγγέλλει τις νέες αυξήσεις

Σε ανακοίνωσή του για τη σχεδιαζόμενη νέα αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων των πλοίων, η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ αναφέρει:

«Αυτοί που σε κάθε απεργία ναυτεργατών λυσσομανούν από τις τηλεοράσεις ενάντια στους απεργούς, που χρησιμοποιούν τους κατοίκους των νησιών ως το μεγάλο θύμα της απεργίας, που στρέφουν τη μια κοινωνική ομάδα ενάντια στην άλλη και όταν δεν το καταφέρνουν αξιοποιούν την τρομοκρατία και απεργοσπαστικούς μηχανισμούς, σιωπούν για το νέο σκάνδαλο της αύξησης των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 2,4% στις ήδη αυξημένες τιμές που ίσχυαν από την άνοιξη.

Σε συνθήκες που το λαϊκό εισόδημα τσακίζεται, η μεταφορά γίνεται ακόμα πιο ακριβή. Αυτό είναι το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Αυτοί είναι οι επενδυτές που προστατεύουν δήθεν το εθνικό γόητρο της χώρας. Αν δεν τους σταματήσουμε θα μας τσακίσουν. Αν δεν πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας θα παίζουν μόνοι τους και ανενόχλητοι. Αυτοί είναι οι ταξικοί μας αντίπαλοι, εκεί να στρέψουμε τα βέλη».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ