ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 18 Σεπτέμβρη 2012
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ
Ασήκωτες ανατιμήσεις από τον Οχτώβρη

Αδύνατη η αγορά πετρελαίου από μεγάλα τμήματα του πληθυσμού. Νέες αυξήσεις κατά 400 ευρώ στο χιλιόλιτρο. Πρόκληση με ψευτο-επιδόματα για τη διαχείριση ακραίων φαινομένων φτώχειας

Το νέο αντιλαϊκό μέτρο, για την εξίσωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης ανάμεσα στο πετρέλαιο θέρμανσης των λαϊκών νοικοκυριών και κίνησης συζητήθηκε εκ νέου χτες σε σύσκεψη του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη με τους εκπροσώπους των κομμάτων που στηρίζουν τη συγκυβέρνηση (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ).

Από τις 15 του Οκτώβρη φέτος, με την έναρξη της χειμερινής περιόδου διάθεσης, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης απογειώνεται - με βάση το καλύτερο σενάριο - στα 330 ευρώ το χιλιόλιτρο, από 60 ευρώ στο χιλιόλιτρο για το χειμώνα που πέρασε. Αν συνυπολογίσουμε το νέο φόρο και την τιμή που έχει ήδη διαμορφωθεί, η τιμή του πετρελαίου στην αγορά, εκτιμάται ότι το πετρέλαιο θέρμανσης στη λιανική, θα κινηθεί γύρω από το 1,60 ευρώ το λίτρο ή 1.600 ευρώ το χιλιόλιτρο, μια εξέλιξη που κάνει έως και αδύνατη την αγορά πετρελαίου θέρμανσης για μεγάλα τμήματα του πληθυσμού.

Πρόκειται για έναν ακόμη κρίκο στην κλιμακούμενη επίθεση του κεφαλαίου. Ειδικά σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης, πρόκειται για τη δεύτερη στη σειρά ασήκωτη ανατίμηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης. Στο πλαίσιο του αρχικού μνημονίου και των εφαρμοστικών νόμων, είχαν απογειώσει τους φόρους από τα 21 ευρώ (για το χειμώνα 2010 - 2011) στα 60 ευρώ (χειμώνας 2011 - 2012). Ερχονται τώρα, μέσα σε λιγότερο από 2 χρόνια, να το εκτοξεύσουν στα 330 ευρώ και έπεται συνέχεια. Πάνω στην αρχική εμπορική τιμή που επιβάλλουν τα μονοπώλια διύλισης και εμπορίας, έρχεται το κράτος των καπιταλιστών και προσθέτει τους διογκωμένους ειδικούς φόρους κατανάλωσης και στη συνέχεια, πάνω σε αυτήν την επιμέρους σούμα, φορτώνουν στο λαό και το χαράτσι του ΦΠΑ (23%).

Η πρόκληση της συγκυβέρνησης δε σταματά στα προηγούμενα. Εχουν το θράσος να διαφημίζουν την επιστροφή ενός πολύ μικρού μέρους από τα κλοπιμαία, σε επιδοματική μορφή, μόνο σε ειδικές κατηγορίες πληθυσμού με εισοδήματα χαμηλότερα ακόμη και από το επίσημο «κατώφλι» της φτώχειας και μάλιστα σε συνδυασμό με γεωγραφικά και περιουσιακά κριτήρια. Η κατάσταση που έχουν διαμορφώσει ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Είναι εξαιρετικά αμφίβολο ακόμη για το πότε και το πώς θα αποδώσουν πίσω το ψευτο-επίδομα στις ομάδες των δικαιούχων. Σε κάθε περίπτωση, στο φετινό κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή μέχρι και για το Δεκέμβρη του 2012, δεν έχουν περιλάβει τέτοια πρόβλεψη. Από τη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών ζητήθηκε και η λίστα με τους χρήστες φυσικού αερίου, προκειμένου να τους εξαιρέσουν...

Σύμφωνα με «διαρροές» από τη χτεσινή σύσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου με τα κόμματα της συγκυβέρνησης:

Το εισοδηματικό κριτήριο μπαίνει σε οικογενειακό εισόδημα ύψους 30.000 ευρώ το χρόνο, χωρίς ακόμη να έχουν καταλήξει. Κάθε νοικοκυριό που ξεπερνά το εισοδηματικό κριτήριο, κόβεται χωρίς «δεύτερη κουβέντα»...

Με βάση τα γεωγραφικά κριτήρια, το ύψος της «επιστροφής» προδιαγράφεται από 200 ευρώ και το περισσότερο μέχρι 400 ευρώ, για τους νομούς με το περισσότερο κρύο.

«Μελετάται» η «επιδότηση» ανεξάρτητα από την ύπαρξη τιμολογίου αγοράς και «πηγής θέρμανσης», μόνο για καταστάσεις απόλυτης φτώχειας και εξαθλίωσης, όπως για νοικοκυριά με παιδιά και με τους δύο γονείς στην επίσημη ανεργία...

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Βήματα στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση

Ενα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση ολοένα και μεγαλύτερης εμπλοκής ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας μελετά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης μέσω της συγχώνευσης στην εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (Rosco), των αντίστοιχων τμημάτων του μετρό, του ΗΣΑΠ και του τραμ.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν επίσημα ανακοινωθεί μέχρι σήμερα, η «Rosco» προβλέπεται να ιδιωτικοποιηθεί πρώτη και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και με τη συγχώνευση των εταιρειών συντήρησης, το πλέον νευραλγικό κομμάτι των μέσων σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας περνά αυτομάτως σε ιδιωτικά χέρια. Αν, τελικά, υλοποιηθεί η συγχώνευση των εταιρειών και η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίησή της, τότε ο νέος ιδιοκτήτης θα ελέγχει τη συντήρηση του συνόλου των μέσων σταθερής τροχιάς της χώρας. Η παραπάνω ενέργεια κατ' αρχήν θα επιφέρει δυσμενείς αλλαγές στους εργαζόμενους στα τμήματα συντήρησης των εταιρειών, με τη μείωση του αριθμού εργαζομένων που θα απασχολεί η νέα εταιρεία να θεωρείται δεδομένη.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ - ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
«Συνταγή» οι ιδιωτικοποιήσεις και το «προσκύνημα»

Ιδιωτικοποιήσεις και απόλυτη υπακοή των εργαζομένων στα μεγάλα αφεντικά είναι η «συνταγή» της Τουρκίας για την έξοδο από το ΔΝΤ, την οποία βεβαίως συμμερίζεται και στις πράξεις και στα λόγια η ελληνική κυβέρνηση των τριών. Τα σημεία σύγκλισης επιβεβαιώθηκαν χτες κατά τη συνάντηση που είχε ο πρόεδρος της Ενωσης Τουρκικών Επιμελητηρίων, R. Hisarciklioglou, με τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κ. Χατζηδάκη. Η τουρκική αντιπροσωπεία προσκλήθηκε από τον πρόεδρο της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας, Κ. Μίχαλο, και είχε κι άλλες συναντήσεις, όπως με την υπουργό Τουρισμού, Ο. Κεφαλογιάννη.

Ο Κ. Χατζηδάκης δήλωσε ότι συζητήθηκε η εμπειρία της Τουρκίας με το ΔΝΤ και είπε ότι το μήνυμα είναι η τόνωση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, κάτι που είναι φανερό ότι ακόμη κι αν οδηγήσει σε βελτίωση των οικονομικών δεικτών προϋποθέτει ουσιώδη επιδείνωση για την εργατική τάξη. Συζητήθηκε και η σύσφιξη των εμπορικών σχέσεων των δύο χωρών, ενώ διαπιστώθηκε αύξηση κατά 60% των ελληνικών εξαγωγών προς την Τουρκία.

Ο R. Hisarciklioglou σημείωσε ότι η κρίση «ένωσε» εργοδότες και εργάτες και ότι οι Τούρκοι ζητούν πλέον από το κράτος να μην ξοδεύει, οπότε «και στην Ελλάδα, για να μπορέσει ο ιδιωτικός τομέας να ανασάνει, πρέπει το κράτος να φύγει».

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
Προετοιμασία διυπουργικής με Ρωσία

Η προετοιμασία «της Μεικτής Διυπουργικής Επιτροπής Ελλάδας - Ρωσίας που θα συνεδριάσει τον προσεχή Νοέμβριο στην Αθήνα για οικονομικά, κοινωνικά και επιστημονικά ζητήματα», ήταν το ειδικότερο θέμα συζήτησης ανάμεσα στον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κ. Χατζηδάκη και τον πρέσβη της Ρωσίας στην Αθήνα Β. Τσικισβίλι.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, ο Ρώσος πρέσβης επανέλαβε «το ενδιαφέρον ρωσικών εταιρειών για συμμετοχή στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων». Ηδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την ΔΕΠΑ.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Χοντραίνει ο τζόγος με τον ΟΠΑΠ

Θέσεις μάχης γύρω από την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ φαίνεται να παίρνουν οι διάφοροι επίδοξοι «επενδυτές». Κάθε άλλο παρά τυχαία είναι και η «διαρροή» σχετικά με τους σχεδιασμούς από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ για αλλαγές στο καθεστώς «φορολογικής εναρμόνισης» των εταιρειών τυχερών παιγνίων με συντελεστή 30% επί του μεικτού κέρδους, δηλαδή πολύ υψηλότερα από αυτό που ισχύει σήμερα.

Ηδη στη χρηματιστηριακή πιάτσα αποτιμούν τη μετοχή του ΟΠΑΠ σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, εξέλιξη που φαίνεται να αλλάζει το «παιχνίδι» βάζοντας σε αυτό και άλλους επίδοξους «μνηστήρες». Το υπουργείο Οικονομικών ωστόσο επικαλείται «άγνοια», σημειώνοντας ότι πρόκειται για «συζητήσεις που όταν ολοκληρωθούν θα υπάρξει επίσημη ανακοίνωση». Σε αντίστοιχη ρότα κινείται και η διοίκηση του ΟΠΑΠ.

Ανακαλούνται αυτοκίνητα «Opel» τύπου «Antara»

Aνακαλούνται αυτοκίνητα «Opel» τύπου «Antara», για έλεγχο στη μονάδα ABS. Η ανάκληση αφορά 803 οχήματα, μοντέλα 2007 - 2010, στα οποία λανθασμένη ποιότητα υγρών φρένων ενδέχεται να προκαλέσει διάβρωση στην υδραυλική μονάδα ABS, γεγονός που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να κολλήσει η βαλβίδα και να μεγαλώσει η διαδρομή του πεντάλ φρένων και η απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο 210.6164.700.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ