Περιττό είναι να αποδείξουμε με αυτό το σημείωμα το αυταπόδεικτο, τους μακρόχρονους «δεσμούς» των πλατιών μαζών με τα τραγούδια του Θ. Μ. Ούτε για το εξαίρετο ορχηστικό και ερμηνευτικό (Μικρούτσικος, Θηβαίος) αποτέλεσμα του πρώτου μέρους, με μαέστρο το συνθέτη. Ούτε για το υπέροχο «δέσιμο» των εγχόρδων της «Καμεράτα» με τα τραγούδια του και τον Μικρούτσικο πειθαρχημένο συγκινητικά, σαν «μαθητούδι» στην μπαγκέτα του Αλέξανδρου Μυράτ. Θα σημειώσουμε, όμως, δύο ξεχωριστές απολαύσεις μας. Την αυτοσχεδιαστική απόλαυση που πρόσφερε ο ίδιος στο πρώτο μέρος, με τη σπουδαία, σπάνια αυτοσχεδιαστική του δεινότητα. Ο Μικρούτσικος ποτέ δε ρουτινιάζει, δε «μηχανοποιεί» την πιανιστική, ενορχηστρωτική, τραγουδιστική ερμηνεία του. Και την αισθητική «μαγεία», την τεράστια τεχνική, την τελειοθηρική ερμηνεία, τη «μαεστρία» που έχει κατακτήσει η Χάρις Αλεξίου να «διυλίζει» - έως την απειροελάχιστη λεπτομέρειά της - κάθε λέξη, κάθε μουσική συλλαβή και να κατακτά, με εκπληκτική άνεση, το μέγιστο βάθος των νοημάτων και συναισθημάτων και το μέγιστο των ερμηνευτικών αποχρώσεων.
«Μικρές ιστορίες» και άλλα κομμάτια της Ευανθίας Ρεμπούτσικα στο «Αερικό» |
Γιώργος Φακανάς |
Ελληνοτουρκική προσέγγιση στο νέο CD σινγκλ του Τάσου Κατοπόδη με τίτλο «EAST - Greek and Turkish versions» («Ανατολή - Ελληνικές και Τουρκικές ερμηνείες»), που κυκλοφόρησε από τη «Music-Motors». Τα δύο καινούρια τραγούδια του ο Τ. Κατοπόδης τα ερμηνεύει αρχικά κατά το ήμισυ στην ελληνική και τουρκική γλώσσα, ενώ στη συνέχεια το καθένα χωριστά στα τουρκικά και στα ελληνικά. Η μουσική και οι στίχοι στο τραγούδι «Η ψυχή της ελευθερίας» ανήκουν στον Τ. Κατοπόδη, ενώ οι στίχοι στο τραγούδι «Αγάπη Παραδείσια» γράφτηκαν από τη συγγραφέα Τάνια Χαροκόπου. Η ενορχήστρωση έγινε από τον Αβέτ Κιζιριάν. Οπως αναφέρει ο καλλιτέχνης, ο δίσκος αποσκοπεί στην περαιτέρω πολιτιστική επαφή του ελληνικού και τουρκικού λαού, σε αντίθεση με το δύσκολο κλίμα, που κατά καιρούς επιβάλλουν οι σύγχρονες πολιτικές συνθήκες και οι ηγεσίες που τις διαμορφώνουν. Ελπίδα του - «οι έννοιες "Ελευθερία" και "Αγάπη" που εμπεριέχονται στους τίτλους των τραγουδιών να γίνουν σεβαστές από τα σύγχρονα κέντρα αποφάσεων».