ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Αυγούστου 2012
Σελ. /24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ

Επίκαιρη Ερώτηση του Κόμματος στη Βουλή

Σε νέα παρέμβαση ενάντια στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ προχώρησε το ΚΚΕ, καταθέτοντας στη Βουλή Επίκαιρη Ερώτηση με τον χαρακτηριστικό τίτλο «να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ». Στην Ερώτηση, που υπογράφει ο βουλευτής του Κόμματος Ν. Καραθανασόπουλος, και η οποία απευθύνεται στον αρμόδιο υπουργό Ανάπτυξης - Ανταγωνιστικότητας - Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων τονίζεται:

«Οπως προκύπτει από τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ και τις εξαγγελίες του Υπουργείου Ανάπτυξης - Ανταγωνιστικότητας - Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων, προτεραιότητα αποτελεί η ολοκλήρωση των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ.

Αποτελεί πρόσχημα ο ισχυρισμός ότι αυτή γίνεται για να αντιμετωπιστούν τα ελλείμματα που συσσωρεύει ο Οργανισμός.

Η ιδιωτικοποίησή του εντάσσεται στη συνολικότερη πολιτική της ΕΕ για απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως αυτή καθορίζεται από την οδηγία για τον "Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό χώρο".

Αυτή η πολιτική υλοποιείται μέσα από το διαχωρισμό του σιδηροδρομικού δικτύου και των υποδομών από το μεταφορικό έργο. Μ' αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται η ιδιωτικοποίηση γιατί παραχωρείται το κερδοφόρο τμήμα, το μεταφορικό έργο, ενώ το δίκτυο, οι υποδομές και η συντήρησή του παραμένουν στο Δημόσιο, επιβαρύνοντας τα λαϊκά στρώματα.

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ έχει ήδη ξεκινήσει από τα τέλη της δεκαετίας του '90 με ορατά τα αρνητικά της αποτελέσματα, κατάργηση μεγάλου αριθμού δρομολογίων, αύξηση των εισιτηρίων, μεγάλη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ. Την ίδια στιγμή το σιδηροδρομικό δίκτυο μένει ανολοκλήρωτο και σε συνεχή πορεία συρρίκνωσης.

Η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης θα έχει οδυνηρές συνέπειες με το κλείσιμο περιφερειακών γραμμών και το δραστικό περιορισμό των "μη κερδοφόρων" δρομολογίων και την περαιτέρω επιδείνωση της θέσης των εργαζομένων.

Η πολιτική αυτή θυσιάζει στο βωμό της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων τις λαϊκές ανάγκες για σύγχρονες, ποιοτικές, φτηνές και ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός για τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης σχετικά με τον ΟΣΕ και τις σιδηροδρομικές μεταφορές».

ΒΑΜΒΑΚΟΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Εφιάλτης το πράσινο σκουλήκι!

Το πρόβλημα του πράσινου σκουληκιού εξελίσσεται σε εφιάλτη για τους βαμβακοπαραγωγούς της Θεσσαλίας, οι οποίοι δεν μπορούν να βρουν αποτελεσματικό τρόπο αντιμετώπισής του, με αποτέλεσμα και φέτος, όπως και στις δυο προηγούμενες χρονιές, οι βαμβακοκαλλιέργειες να έχουν υποστεί τεράστια ζημιά, που, σε αρκετές περιπτώσεις, είναι ολοκληρωτική, όπως διαπιστώνεται και από τα κλιμάκια του ΕΛΓΑ που επισκέπτονται τα βαμβακοχώραφα. Ιδιαίτερα έχει πληγεί ο νομός της Καρδίτσας, καθώς και τα χωριά των δήμων Κιλελέρ της Λάρισας και Ρήγα Φεραίου της Μαγνησίας, όπως και του κάμπου των Τρικάλων.

Οι παραγωγοί αναφέρουν ότι, παρά την έγκαιρη παρέμβασή τους, καθ' υπόδειξη των γεωπόνων, με χρήση εγκεκριμένων φυτοπροστατευτικών σκευασμάτων - παρέμβαση που επιβάρυνε δραματικά το κόστος παραγωγής - δεν έγινε δυνατή η εξόντωση του πράσινου σκουληκιού, το οποίο εμφανίστηκε φέτος με μεγαλύτερη ένταση και έκταση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Οι πληγέντες ζητούν άμεση και δίκαιη αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ - κάτι που δεν έγινε τις προηγούμενες χρονιές - καθώς και να αρθεί το πλαφόν παραγωγής για την είσπραξη της συνδεδεμένης ενίσχυσης στο βαμβάκι από τους αγρότες, που υπέστησαν ζημιές, λόγω του πράσινου σκουληκιού.

Συνολικό πλήγμα

Ζημιές από αντίξοες καιρικές συνθήκες και αρρώστιες έχουν υποστεί και άλλες καλλιέργειες στη Θεσσαλία - στο καλαμπόκι, εκτός από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες, ζημιές προκαλούν και οι επελάσεις πεινασμένων αγριογούρουνων, τη βιομηχανική ντομάτα έπληξε η σφοδρή χαλαζόπτωση του περασμένου Μαρτίου και οι ανεμοθύελλες που ακολούθησαν, στα ακτινίδια, ο «εχθρός» είναι ένα πρωτοεμφανιζόμενο έντομο, που προκαλεί μεγάλες ζημιές και οι παραγωγοί ζητούν οικονομική ενίσχυση για την προμήθεια και την εγκατάσταση ειδικών κατασκευών για την καταπολέμησή του, στα μήλα, πρόβλημα σοβαρό έχει δημιουργηθεί με την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να απαγορεύσει τη χρήση ενός συγκεκριμένου αγροχημικού φυτοφαρμάκου που βοηθά στη συντήρηση των πράσινων μήλων, τα οποία και σαπίζουν - με αποτέλεσμα στο σύνολό της, σχεδόν, η αγροτική παραγωγή της περιοχής να έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα.

Κι ενώ οι Θεσσαλοί αγρότες αγωνιούν αν θα έχουν εισόδημα για να ζήσουν τις οικογένειές τους, η κυβέρνηση και ο εκ Λαρίσης αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μαξ. Χαρακόπουλος, αρκούνται στην οργάνωση κάποιων συναντήσεων και συσκέψεων και σε ανέξοδες υποσχέσεις, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα, αρνούμενοι την ικανοποίηση των ζωτικών αιτημάτων των πληγέντων παραγωγών, που ζητούν δίκαιες αποζημιώσεις για τις καταστροφές στην παραγωγή και βοήθεια από το κράτος ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν την καλλιέργεια των χωραφιών τους.

Στο πλευρό των αγροτών βρίσκονται οι Ομοσπονδίες Αγροτικών Συλλόγων των νομών της Θεσσαλίας, που δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο της ΠΑΣΥ, οι οποίες καλούν τους μικρομεσαίους αγρότες να διεκδικήσουν, με αγωνιστική αποφασιστικότητα, ό,τι δικαιούνται.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Εντυπωσιοθηρία με τη φοροδιαφυγή

Προσπάθεια φτηνής εντυπωσιοθηρίας και αποπροσανατολισμού βρίσκεται σε εξέλιξη από το υπουργείο Οικονομικών ενόψει και της αντιλαϊκής καταιγίδας με τα νέα μέτρα που έχουν περιλάβει στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής.

Βάζοντας το μουλάρι μπροστά από το κάρο επιχειρούν να ρίξουν το ανάθεμα στη μικρο-παραβατικότητα, όπως αυτή που εντοπίζει το ΣΔΟΕ σε διάφορες περιοχές της χώρας, απειλούν επίσης με διασταυρωτικούς ελέγχους, όπως για παράδειγμα όσους δε πλήρωσαν τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων για το 2012 και άλλα αντίστοιχα. Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών, το μέσο ποσοστό παραβατικότητας που διαπιστώθηκε έφθασε το 55,7%, ενώ σε ορισμένες περιοχές οι παραβάτες έφθασαν το 65%-80% των ελεγχθέντων. Οι περισσότερες παραβάσεις αφορούσαν σε μη έκδοση (ή ανακριβή έκδοση) αποδείξεων λιανικής.

Οι κάτοχοι ΙΧ οχημάτων για τους οποίους διαπιστώσουν ότι δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο αυτών που πλήρωσαν τα τέλη για το 2012 θα λάβουν ειδοποιητήρια με τα οποία θα κληθούν να καταβάλουν διπλάσια τέλη.

ΛΙΑΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ
Νέα διψήφια κατρακύλα το Μάη

Κατά 10,3% μειώθηκε Ογκος Λιανικών Πωλήσεων

Μείωση 10,3% σημείωσε ο Δείκτης Ογκου στο Λιανικό Εμπόριο, με τα καύσιμα, σε ετήσια βάση το Μάιο του 2012, έναντι μείωσης 10,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

Χωρίς τα καύσιμα, ο Δείκτης Ογκου μειώθηκε κατά 9,4%, έναντι μείωσης 10,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

Εν τω μεταξύ, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο, με τα καύσιμα, μειώθηκε κατά 9,2% σε ετήσια βάση το Μάιο του 2012, έναντι μείωσης 7,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

Χωρίς τα καύσιμα, σημείωσε μείωση 8,8%, έναντι μείωσης 8,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ