Η εκποίηση των ΕΛΤΑ, της ΕΛΒΟ και 23 λιμανιών στις προτεραιότητες της κυβέρνησης
«Τράπεζες - εργοστάσια - καράβια ανήκουν στο λαό», λέει το πανό από την πρόσφατη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ με αφορμή το ξεπούλημα της Αγροτικής Τράπεζας |
Η φρενίτιδα των ιδιωτικοποιήσεων δε σταματά εδώ. Μέσα στον Αύγουστο, αναμένονται ανακοινώσεις για την ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ, ενώ στον πίνακα των προγραφών βρίσκονται ακόμη: Τα «Ελληνικά Πετρέλαια», η ΔΕΗ (όπου προκρίνεται ως λύση η πώληση των λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων της επιχείρησης), η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΔΕΠΑ, η ΔΕΣΦΑ, τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, ΟΛΠ και ΟΛΘ, ο ΟΔΙΕ, η ΛΑΡΚΟ, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, τα περιφερειακά αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομοι (Εγνατία), το Καζίνο της Πάρνηθας κ.ά.
Πρόκειται για κατάλογο 28 ιδιωτικοποιήσεων, οι οποίες, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της συγκυβέρνησης, θα πρέπει να ολοκληρωθούν ως τα τέλη του 2013. Σε άμεση προτεραιότητα - καθώς αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2012 - βρίσκονται οι ιδιωτικοποιήσεις του ΟΠΑΠ, του Κέντρου Τύπου στο Μαρούσι (Golden Hall), ενώ σειρά έχουν το «φιλέτο» των 6.000 στρεμμάτων στο Ελληνικό, η ΔΕΠΑ και η «αξιοποίηση» των εκτάσεων Κασσιόπης στην Κέρκυρα και Αφάντου στη Ρόδο. Παράλληλα, ήδη το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) έχει ολοκληρώσει την καταγραφή περίπου 82.000 ακινήτων του Δημοσίου τα οποία κατέχουν συνολικά 35 φορείς, εκ των οποίων τα 30.000 κρίνεται ότι είναι έτοιμα προς αξιοποίηση...
Για να ξεκαθαρίσει το τοπίο των ιδιωτικοποιήσεων, είχε πραγματοποιηθεί την προηγούμενη βδομάδα σύσκεψη των Σαμαρά, Βενιζέλου, Κουβέλη, οι οποίοι συμφώνησαν να προωθηθεί άμεσα στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση, με την οποία θα αίρονται 72 νομικά εμπόδια και κωλύματα στην ιδιωτικοποίηση επιχειρήσεων στρατηγικού χαρακτήρα. Στα πλαίσια αυτά προβλέπεται η κατάργηση της διάταξης η οποία προβλέπει την υποχρεωτική συμμετοχή του Δημοσίου κατά 51% σε επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας, και σε άλλες περιπτώσεις (ΟΠΑΠ) της διατήρησης του 34% των μετοχών. Με τις νομοθετικές αυτές ανατροπές πέφτουν και τα τελευταία εμπόδια για την ιδιωτικοποίηση στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων, όπως της ΔΕΠΑ, της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ, της ΕΥΑΘ, των ΕΛΤΑ και των δύο μεγάλων λιμένων της χώρας, ΟΛΠ και ΟΛΘ, καθώς και του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου. Παράλληλα, επεξεργάζονται νέες ανατροπές στις χρήσεις γης, άρση υφιστάμενων περιορισμών, με τους οποίους απαγορεύεται η δόμηση για λόγους προστασίας των δασών και γενικότερα του περιβάλλοντος.
Με τη χτεσινή απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων μεταφέρεται στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) η αρμοδιότητα παραχώρησης σε τρίτους - μέσω συμβάσεων παραχώρησης - κάθε δικαιώματος χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 23 λιμένων και τουριστικών λιμένων.
Πρόκειται για λιμένες και τουριστικούς λιμένες σε:
Ζάκυνθο, Κατάκολο, Τούρλο Μυκόνου, Χίο, Πύλο Μεσσηνίας, Νέα Επίδαυρο, Γλυφάδα, Πόρο, Σκιάθο, Σκύρο, Αγ. Νικόλαο Κρήτης, Ιτέα Φωκίδας, Καλαμαριά (Αρεστού), Κω, Αλιμο, Υδρα, Ρέθυμνο, Ρόδο (Ακαντιά και Μανδράκι), Σούδα και Αργοστόλι.
Η ιδιωτικοποίηση θα έχει αρνητικές συνέπειες για όλα τα λαϊκά στρώματα
«Η συγκυβέρνηση των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ δεν αφήνει καμία μέρα χαμένη, φορτώνει καθημερινά νέα βάρη στις πλάτες της εργατικής τάξης, των πλατιών λαϊκών στρωμάτων. Νέο "κατόρθωμα" η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής να ανάψει πράσινο φως στην επιτροπή αποκρατικοποιήσεων για έναρξη του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης - βλέπε εκποίησης - των ΕΛΤΑ. Η κίνηση αυτή αποτελεί έναν ακόμα κρίκο στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που αποτελεί στρατηγική επιλογή της συγκυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, των καπιταλιστών εδώ και χρόνια. Με τον "αέρα" της ιδιωτικοποίησης της ΑΤΕ στα πανιά, προχωράει στο επόμενο βήμα.
Οι ιδιωτικοποιήσεις είναι συστατικό στοιχείο των αντιλαϊκών πολιτικών σε όλο τον καπιταλιστικό κόσμο. Και πριν και τώρα, ένα σκοπό έχουν, να προσφέρουν στους καπιταλιστές - με τα συσσωρευμένα κεφάλαια - τομείς όπως (ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ κλπ.) που ανήκαν στο Δημόσιο ως νέα πεδία κερδοφορίας.
Είναι απαίτηση των καπιταλιστών η αποχώρηση του κράτους από τις δημόσιες επιχειρήσεις, για να μεγαλώσει η κερδοφορία τους με μοχλό τις αντίστοιχες υπηρεσίες. Το έδαφος έχει προετοιμαστεί όλα τα προηγούμενα χρόνια με τη δραματική μείωση του αριθμού των εργαζομένων, με ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις και στα κοινωνικοασφαλιστικά τους δικαιώματα, με το σπάσιμο του κρατικού μονοπωλίου των ΔΕΚΟ και το άνοιγμα του δρόμου στα ιδιωτικά μονοπώλια που πλέον δραστηριοποιούνται στους ίδιους τομείς, με την είσοδο μεγαλοεργολάβων σε δραστηριότητες που προηγούμενα έβγαζαν σε πέρας οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ, με τις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών που επιβάρυναν τα λαϊκά βαλάντια από τη μια και από την άλλη αύξαναν την κερδοφορία αυτών των επιχειρήσεων.
Ολα τα παραπάνω διαμόρφωσαν ευνοϊκό έδαφος ώστε οι πρώην ΔΕΚΟ να γίνουν ελκυστικές για τους επίδοξους αγοραστές.
Για τους εργαζόμενους στην επιχείρηση η επόμενη ημέρα με τους ιδιώτες στο τιμόνι θα φέρει απολύσεις - μείωση μισθών - χτύπημα του συνόλου των δικαιωμάτων (συμβάσεις, ωράρια, Ασφαλιστικό κλπ.). Το παράδειγμα της ιδιωτικοποίησης της ΑΤΕ είναι αποκαλυπτικό και διδακτικό.
Για τα λαϊκά στρώματα μισθωτούς - επαγγελματίες - αγρότες - συνταξιούχους κλπ. που αξιοποιούν τις υπηρεσίες των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ, η ιδιωτικοποίηση θα σημάνει χειροτέρευση των υπηρεσιών και πανάκριβα τιμολόγια. Θα στερηθούν αυτών των υπηρεσιών ιδιαίτερα όσοι ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές.
Η επιχείρηση ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ - παράδοσης των ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ στα νύχια των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων δεν πρέπει να περάσει. Χωρίς καμία καθυστέρηση, να σημάνει άμεσα συναγερμός. Δεν επιτρέπεται πλέον σε κανέναν από τους εργαζόμενους άλλος εφησυχασμός και φόβος, άλλη αδράνεια και υποταγή, άλλη αναμονή, άλλες αυταπάτες.
Οι εργαζόμενοι να πάρουν τώρα την υπόθεση στα χέρια τους χωρίς καμία καθυστέρηση. Να γίνουν άμεσα μαζικές συνελεύσεις σε όλους τους τόπους δουλειάς, πανελλαδικά, να παρθούν αποφάσεις αγώνα ενάντια στο ξεπούλημα, να διαμορφώνεται μαχητικό κλίμα. Να οργανωθεί ο αγώνας με σχέδιο και στόχους πάλης απόκρουσης των κυβερνητικών σχεδίων - ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΤΑ.
Να στήσουμε παντού σε όλους τους εργασιακούς χώρους επιτροπές αγώνα, επιτελεία συζήτησης, οργάνωσης και συντονισμού της πάλης.
Οι εργαζόμενοι από τους άλλους κλάδους, τα λαϊκά στρώματα, να καταγγείλουν και να καταδικάσουν αποφασιστικά το έγκλημα, να αποκρούσουν την κυβερνητική προπαγάνδα για τα "οφέλη" της ιδιωτικοποίησης με την πεποίθηση πως δεν υπάρχουν λύσεις επωφελείς και για το κεφάλαιο και τους εργαζόμενους. Να συμπαραταχθούν σε ενιαίο μέτωπο μαζί με τους εργαζόμενους των ΕΛΤΑ. Ο αγώνας αυτός αφορά όλη την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΛΑΪΚΟΣ ΦΡΑΓΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΤΑ, ΦΤΗΝΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΛΑΟ».
Motion Team |
Από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΛΒΟ |
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Γραμματείας Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ έχει ως εξής:
«Με απόφαση της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, επιταχύνεται η διαδικασία ολοκληρωτικής ιδιωτικοποίησης - εκποίησης της ΕΛΒΟ που παραδίνεται πάλι στο ιδιωτικό κεφάλαιο για να αυξήσει την κερδοφορία κάποιων επιχειρηματικών ομίλων και να στερήσει τη χώρα από μια παραγωγική δομή κρίσιμη για την οικονομία και τη Βόρεια Ελλάδα.
Η προηγούμενη ιδιωτικοποίηση της ΕΛΒΟ εξυπηρέτησε αποκλειστικά τον όμιλο Μυτιληναίου που αξιοποιώντας τις περίφημες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), μείωσε το προσωπικό κατά πολλές εκατοντάδες εργαζόμενους, συρρίκνωσε την εταιρεία και αφού διόγκωσε τα κέρδη του, αποχώρησε.
Η ίδια και χειρότερη θα είναι η μοίρα και αυτής της ιδιωτικοποίησης:
Δεν θίγονται μόνο οι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ, αλλά και εκατοντάδες εργαζόμενοι μικρότερων επιχειρήσεων του κλάδου που διασυνδέονται μ' αυτή.
Η εμπειρία των εργαζομένων στην επιχείρηση από την προηγούμενη ιδιωτικοποίηση πρέπει να τους οδηγήσει σε ένα και μοναδικό συμπέρασμα:
Καμιά καθυστέρηση, κανένας φόβος , καμιά αυταπάτη ότι μπορούν να βρεθούν λύσεις του "μικρότερου κακού". Οσο ψέμα ήταν η "αρμονική συνύπαρξη" δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, άλλο τόσο είναι ότι μπορούν να βρεθούν λύσεις με τον ιδιώτη που θα ξεκινήσει με το τσάκισμα των εργαζομένων.
ΤΩΡΑ πρέπει να σημάνει συναγερμός. Να πάρουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι την υπόθεση στα χέρια τους. Με γενικές συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα σε κάθε τμήμα του εργοστασίου που θα αποφασίζουν για την πορεία του αγώνα, με οργάνωση της αλληλεγγύης από τους εργαζόμενους του κλάδου και της Θεσσαλονίκης, να εμποδίσουν τα κυβερνητικά σχέδια. Με ένα στόχο:
Κάτω τα χέρια των ιδιωτών και της κυβέρνησης από την ΕΛΒΟ.
ΕΛΒΟ αποκλειστικά περιουσία του λαού, ενταγμένη στον παραγωγικό - αμυντικό σχεδιασμό της χώρας.
Κάθε τι άλλο θα είναι προδοτική υποχώρηση από την οποία οι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ, αλλά και άλλων επιχειρήσεων έχουν πικρή πείρα.
Η σημερινή και κάθε κυβέρνηση, που βάζει τα συμφέροντα του κεφαλαίου και την Ευρωπαϊκή Ενωση πάνω από τα συμφέροντα των εργαζόμενων και της χώρας, δεν θέλει, δεν μπορεί. Γι' αυτές, οι ιδιωτικοποιήσεις είναι μονόδρομος.
Είναι άμεση ανάγκη οι εργαζόμενοι να τραβήξουν το δικό τους μονόδρομο».
Αμεση η αντίδραση των ταξικών δυνάμεων στην απόφαση για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, που με περιοδείες στους χώρους δουλειάς καλούν τους εργαζόμενους σε αγωνιστική αφύπνιση
Σε αυτή την πολιτική η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΟΣΤ -ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΠΑΚ (προέρχεται από το ΠΑΣΟΚ και συσπειρώνει και μέλη του ΣΥΡΙΖΑ)- απαντά ζητώντας «διάλογο»! Συγκεκριμένα ζητά «διάλογο με την κυβέρνηση για την ανάπτυξη και όχι για το ξεπούλημα του Ταχυδρομείου», μιλά γενικά και αόριστα για «στοχευμένες κινητοποιήσεις» χωρίς να λέει πότε, πού και πώς θα γίνουν, και καλεί να συνεδριάσει «εκτάκτως» (!) σε δέκα μέρες από τώρα το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΣΤ για να επικυρώσει την ομόφωνη απόφασή της.
Επίσης σε πρόσφατη ανακοίνωσή τους αυτές οι παρατάξεις εμφανίζουν την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ αποσπασματικά και όχι ως απόρροια της συνολικής πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων, συγκαλύπτοντας έτσι τις αιτίες και τους στόχους της, υπονομεύοντας την ανάγκη συντονισμού της δράσης με τους εργαζόμενους στις άλλες ΔΕΚΟ που βρίσκονται στην ίδια μοίρα.
Στην αντίπερα όχθη η «Δημοκρατική Συνεργασία» (συσπειρώνεται στο ΠΑΜΕ) προχώρησε στην πραγματοποίηση δύο περιοδειών, την Κυριακή και τη Δευτέρα στο Κέντρο Διαλογής των ΕΛΤΑ στο Κρυονέρι τονίζοντας ότι πρέπει άμεσα οι εργαζόμενοι να οργανώσουν τον αγώνα τους και μοιράζοντας σχετική ανακοίνωση του ΠΑΜΕ. Επίσης στη χτεσινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΟΣΤ εκπρόσωπος της «Δημοκρατικής Συνεργασίας» που την παρακολουθούσε (δεν έχει εκλεγμένο μέλος) πρότεινε να πραγματοποιηθούν άμεσα γενικές συνελεύσεις στα σωματεία, πανελλαδικό συντονισμό των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ και με τις άλλες ΔΕΚΟ, συγκρότηση επιτροπών αγώνα και γενικών συνελεύσεων στους χώρους δουλειάς, οργάνωση κινητοποιήσεων με την αξιοποίηση κάθε μορφής αγώνα. Πρόταση για την οποία οι άλλες παρατάξεις δεν πήραν θέση...
Οι ταξικές δυνάμεις θα πραγματοποιήσουν νέες περιοδείες αυτές τις μέρες ενώ αναμένεται να προγραμματιστεί άμεσα σύσκεψη για την καλύτερη ενημέρωση των εργαζομένων και την οργάνωση του αγώνα τους.
Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ
Σε σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών τονίζεται το εξής: «Αν ο λαός δεν τους εμποδίσει, κυβέρνηση και ΕΕ είναι ικανοί να εκχωρήσουν στους εφοπλιστές και στους μεγαλοεπιχειρηματίες όχι μόνο τα λιμάνια, αλλά και την ίδια τη θάλασσα».