Παρέμβαση έξω από τον Οίκο Ναύτη και σύσκεψη οργάνωσαν χτες η Επιτροπή Ανέργων και τα ναυτεργατικά σωματεία
Τη χτεσινή κινητοποίηση έξω από τον Οίκο Ναύτη διοργάνωσαν η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών και οι ταξικές ναυτεργατικές Ενώσεις ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) και Συνταξιούχων ΝΑΤ.
Πριν οι άνεργοι «στρώσουν» το τραπέζι τους, έγινε μαζική σύσκεψη στην αίθουσα συνελεύσεων της ΠΕΜΕΝ.
Στη διάρκεια της σύσκεψης, τόσο από τον πρόεδρο της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου και τον α' γραμματέα της Ενωσης Θ. Ευαγγελάκη, όσο και από τον πρόεδρο της Ενωσης Μαγείρων Γ. Αντωνόπουλο και τον Γιάννη Τσιουδάκη από την Επιτροπή Ανέργων, έγινε ξεκάθαρο ότι η ανεργία είναι σύμφυτη με τον καπιταλισμό και σε περιόδους κρίσης παίρνει άγριες διαστάσεις, φουντώνει. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σ. Τσιμπόγλου, η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη, με το πολυνομοσχέδιο που προωθεί η συγκυβέρνηση, με το οποίο καταργεί πλήρως το καμποτάζ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και στην ακτοπλοΐα, εκτινάσσοντας παραπέρα την ανεργία και απορρυθμίζοντας το ακτοπλοϊκό δίκτυο, ενώ, εντάσσοντας το ΝΑΤ στο υπουργείο Εργασίας, διαλύει ό,τι έχει απομείνει από την κοινωνικοασφαλιστική προστασία των ναυτεργατών. Κάλεσε όλους τους εργαζόμενους σε οργάνωση και αγώνα για να ανοίξει ο δρόμος για μια φιλολαϊκή πολιτική.
Ενα αναπτυξιακό σχέδιο του οποίου γνώμονας είναι «έργα» για την ανάπτυξη, δηλαδή την ενίσχυση και τη θωράκιση της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων, ύψους 1 δισ. ευρώ, μετατρέποντας ταυτόχρονα το λιμάνι σε γκέτο της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας, κάτι που ήδη έχει αρχίσει το μονοπώλιο της COSCO στο οποίο παραδόθηκε ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στην προβλήτα ΙΙ, και έχει επεκταθεί στην Ακτή Ξαβέρη όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια των οποίων τα πληρώματα είναι χαμηλόμισθοι και ανασφάλιστοι ναυτεργάτες.
Ο Γ. Ανωμερίτης παρουσίασε στοιχεία που καταγράφουν αύξηση κατά 13,73% των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων και κατά 34,89% των επιβατών στο λιμάνι του Πειραιά. Ομως δεν κατάφερε να πει πώς εξηγείται ότι ενώ υπάρχει αυτή η αύξηση, τα μαγαζιά γύρω από το λιμάνι, αλλά και σε όλη την περιφέρεια του Πειραιά βάζουν λουκέτο το ένα μετά το άλλο, ούτε αν αυτή η αύξηση και τα έσοδα που παρουσιάζει ο ΟΛΠ έχουν προσφέρει έστω και ένα όφελος στο λαό του Πειραιά, ή μία θέση εργασίας σταθερή και μόνιμη, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
Επίσης δεν ανέφερε ποιο θα είναι το όφελος για τους εργαζόμενους από τα «έργα» που αφορούν επεκτάσεις προβλητών, μετατροπή του εκθεσιακού κέντρου του ΟΛΠ («παγόδα») σε ξενοδοχείο 5 αστέρων, το οποίο θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες, από τα «έργα» για τη λεγόμενη Πολιτιστική Ακτή, που εντάσσεται στο «αναπτυξιακό σχέδιο του ΟΛΠ» όπου αφανίζεται κάθε παραγωγική δραστηριότητα του ΟΛΠ, ενώ ακόμα και οι πέτρινες δεξαμενές, «εργαλείο» για τη δραστηριότητα της ναυπηγοεπισκευής, μετατρέπονται σε μουσιακούς χώρους.
Οσον αφορά τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, ενώ ρωτήθηκε να πει συγκεκριμένα αν θα διατηρηθεί, εκσυγχρονιστεί και χωροθετηθεί, όπως διεκδικούν οι εργαζόμενοι, ή θα συρρικνωθεί, η απάντηση ήταν... ότι «είμαστε σε καλό δρόμο»!
Να πάρει αποφάσεις για την ανακούφιση των ανέργων, των χαμηλόμισθων και χαμηλοσυνταξιούχων ζητά με έγγραφό της προς το Διοικητικό Συμβούλιο της Δημοτικής Επιχείρησης Υδρευσης Αποχέτευσης, η διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Λάρισας. Στο έγγραφο επισημαίνεται: «Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ν. Λάρισας, με το παρόν έγγραφο, ζητά από το ΔΣ της ΔΕΥΑΛ, σε μια περίοδο που η ανεργία αυξάνεται συνεχώς, οι μισθοί και οι συντάξεις μειώνονται δραστικά, τα χαράτσια διαδέχονται το ένα το άλλο, με αποτέλεσμα η ζωή της εργατικής και λαϊκής οικογένειας να γίνεται πολύ δύσκολη, να αποφασίσει τα εξής:
α. Να μην προχωρά σε διακοπή του νερού σε κανέναν άνεργο, χαμηλόμισθο και χαμηλοσυνταξιούχο, που δεν μπορούν να πληρώσουν το λογαριασμό.
β. Να μειώσει το τιμολόγιο κατά 30% για τους ανέργους, τους περιστασιακά και μερικώς απασχολούμενους, τους χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους.
γ. Να καταργήσει το τέλος επανασύνδεσης των 10 ευρώ για τους καταναλωτές που τους έγινε διακοπή στο νερό.
δ. Να καταργηθεί το χαράτσι των 5 ευρώ που επιβλήθηκε από την ΔΕΥΑΛ σε κάθε σπίτι στις παλιές Εργατικές Κατοικίες Γιάννουλης για την αποχέτευση».