Οι ΠΑΣΚίτες, αφού τους έχει ευχαριστήσει η υπουργός Παιδείας γιατί οι αποφάσεις τους έχουν συμβάλει στις επεξεργασίες για το νέο σχολείο της «αγοράς», τώρα ανακάλυψαν πως η κυβερνητική πολιτική πλήττει τα λαϊκά στρώματα. Η ΠΑΣΚ είναι η γνωστή παράταξη που αποτελεί «άξιο» συνομιλητή της κυβέρνησης, στηρίζει (ουσιαστικά) τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις στους εκπαιδευτικούς και κάνει ό,τι μπορεί για να μην κουνιέται φύλλο για τις τεράστιες μειώσεις μισθών.
Η παράταξη αυτή, λοιπόν, υποστηρίζει ότι «η πολιτική αυτή (σ.σ. της κυβέρνησης) καμία σχέση δεν έχει με τις αρχές της Διακήρυξης της 3ης του Σεπτέμβρη». Είναι το γνωστό ...κόλπο των συνδικαλιστών του ΠΑΣΟΚ: Εμείς είμαστε το «καλό» ΠΑΣΟΚ και δε συμφωνούμε με την «κακή» κυβέρνηση (του ΠΑΣΟΚ), η οποία δεν τηρεί τις «αρχές» και τις «αξίες» του κόμματος. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, οι ΠΑΣΚίτες ...απείλησαν πως θα παλέψουν για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής και δε θα λάβουν μέρος σε οποιαδήποτε κομματική διαδικασία του ΠΑΣΟΚ μέχρι η κυβέρνηση να αποκτήσει πολιτική προς όφελος των εργαζομένων! Τους προτείνουμε, πάντως, αυτό το τελευταίο να το αποσύρουν, γιατί, διαφορετικά, δε θα συμμετάσχουν ποτέ ξανά σε κομματική διαδικασία του ΠΑΣΟΚ...
Πέρυσι το καλοκαίρι, η κυβέρνηση, οι πολιτικοί της σύμμαχοι, οι εφοπλιστές και τα παπαγαλάκια τους οργίαζαν σε βάρος του ταξικού κινήματος και των ναυτεργατών, χρεώνοντας στις απεργίες την πτώση της τουριστικής κίνησης. Ούτε λίγο - ούτε πολύ, παρουσίαζαν τους απεργούς ναυτεργάτες, που αγωνίζονταν για τα δικαιώματά τους και για το δικαίωμα του λαού σε φτηνές, ασφαλείς και τακτικές συγκοινωνίες, σαν τους υπονομευτές του τουρισμού, προσπαθώντας να εκβιάσουν τον κοινωνικό αυτοματισμό σε βάρος τους. Φέτος, τα στοιχεία των Λιμεναρχείων Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου δείχνουν ότι περίπου 300.000 λιγότεροι ταξιδιώτες επιβιβάστηκαν στα καράβια των ακτοπλόων εφοπλιστών, στο δίμηνο Ιούλη - Αυγούστου, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Φέτος, δηλαδή, που η πλειοψηφία της ΠΝΟ έκανε ό,τι μπορούσε για να φρενάρει τους αγώνες των ναυτεργατών, η κίνηση στα λιμάνια ήταν μειωμένη κατά 7,39% σε ό,τι αφορά τους επιβάτες, 0,7% στα ΙΧ και 9,37% στα φορτηγά.
Ολοι, ακόμα και οι εφοπλιστές, ανακαλύπτουν τώρα ότι για τη μειωμένη κίνηση ευθύνεται η κρίση και το γεγονός ότι ολοένα και μεγαλύτερο μέρος των Ελλήνων δεν κάνουν διακοπές, λόγω έλλειψης χρημάτων. Για την τσέπη όμως της λαϊκής οικογένειας νοιάζονται μέχρι του σημείου που απειλεί την κερδοφορία τους. Γι' αυτό τώρα άλλαξαν τροπάρι στην προπαγάνδα τους και με όχημα τα μειωμένα συγκριτικά κέρδη τους, ζητάνε νέα προνόμια και ακόμα φθηνότερα καύσιμα! Μάλιστα, απειλούν ότι «η μείωση της κίνησης σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά περίπου 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, δημιουργούν μια ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση στον κλάδο της ακτοπλοΐας ο οποίος, σε αρκετές περιπτώσεις, είναι ο μοναδικός συνδετικός κρίκος της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα», σύμφωνα με την ΑΝΕΚ. Δηλαδή, κάντε φθηνότερο το ήδη αφορολόγητο πετρέλαιο, γιατί αλλιώς θα αφήσουμε τα νησιά χωρίς καράβια, λένε οι εφοπλιστές. Τι επιβεβαιώνεται; Οτι όσο τα καράβια είναι ιδιοκτησία τους, τόσο - με τις πλάτες της κυβέρνησης - θα εκβιάζουν τους νησιώτες και όλο το λαό, θα επιτίθενται στους ναυτεργάτες και το δίκιο τους. Πάλη με τις ταξικές δυνάμεις και ισχυρό ΚΚΕ για να φύγουν τα παράσιτα από την παραγωγή, να φύγουν οι κηφήνες εφοπλιστές από τα πλοία.
Η ασάφεια των συνόρων ανάμεσα στις δύο πλέον χώρες διατηρείται και, από ό,τι φαίνεται, θα διατηρηθεί για πολύ, καθώς είναι ο καλύτερος τρόπος για τους ιμπεριαλιστές να βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της κεντρικής και ανατολικής Αφρικής. Οσο οι λαοί δε θα δυναμώνουν τον αντιιμπεριαλιστικό αντιμονοπωλιακό αγώνα για να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους, το «διαίρει και βασίλευε» θα συνεχίζεται.