ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 15 Γενάρη 2011
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Απάντηση στο σχολείο της «αγοράς»

Χτες έγιναν δυναμικές κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών ενάντια στο σχολείο της «αγοράς». Στη συγκέντρωση στην Αθήνα, στο υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση έδωσε μια ακόμα «παράσταση» αυταρχισμού και εμπαιγμού εκπαιδευτικών και γονιών

Οταν η αντιπροσωπεία «πέρασε» την πύλη του υπουργείου Παιδείας «βρέθηκε» και εκπρόσωπος της πολιτικής ηγεσίας για συνάντηση...
Οταν η αντιπροσωπεία «πέρασε» την πύλη του υπουργείου Παιδείας «βρέθηκε» και εκπρόσωπος της πολιτικής ηγεσίας για συνάντηση...
Με αστυνομία και αστείες δικαιολογίες για απουσία της πολιτικής ηγεσίας έγινε η χτεσινή «υποδοχή» της κινητοποίησης του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, των Ομοσπονδιών Γονέων Αθήνας, Αττικής και Πειραιά, στο υπουργείο Παιδείας. Η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών και των γονιών ήταν ενάντια στο σχολείο της «αγοράς», στη διοικητική δομή της εκπαίδευσης που «δένεται» με το «νέο» σχολείο και τα σχέδια συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων, που εντάσσονται στην ίδια κατεύθυνση κ.ά.

Οι διαδηλωτές ζήτησαν συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, που - υποτίθεται - έλειπε. Στην άρνηση του υπουργείου να συναντηθεί με αντιπροσωπεία των συγκεντρωμένων (γιατί περί αυτού πρόκειται) οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ και οι γονείς «απάντησαν» άμεσα. Η αντιπροσωπεία ...απλά «πέρασε» την πύλη του υπουργείου, παρά τις προσπάθειες της αστυνομίας να απαγορέψει την είσοδο (ρίχνοντας και μια «χειροβομβίδα κρότου/ λάμψης» για εκφοβισμό). Απαίτησε συνάντηση και «ξαφνικά» βρέθηκε εκπρόσωπος της πολιτικής ηγεσίας, η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Φ. Γεννηματά, η οποία, όμως, δήλωσε αναρμόδια να απαντήσει στα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονιών! Στο μεταξύ, οι υπόλοιποι συγκεντρωμένοι μπήκαν στον προαύλιο χώρο του υπουργείου Παιδείας και φώναζαν συνθήματα («Αγώνας - ρήξη - ανατροπή, η ιστορία γράφεται με ανυπακοή» κ.ά.).

Από την κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας
Από την κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας
Μετά τη συνάντηση με την αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας, ο Α. Αρβανιτίδης, εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Η αντιπροσωπεία κατέθεσε το υπόμνημα του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και των γονιών, ενώ απαίτησε να σταματήσουν οι διώξεις των 40 καθηγητών στα Γιαννιτσά και των μαθητών στη Χαλκίδα (εκδικάζονται το Γενάρη). Ο Α. Αρβανιτίδης σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι οι εκπαιδευτικοί δε θα σταματήσουν την πάλη απέναντι στο σχολείο της αγοράς και της αμάθειας.

Οι κινητοποιήσεις σε άλλες πόλεις

Κινητοποιήσεις ενάντια στο σχολείο της «αγοράς» έγιναν και σε άλλες πόλεις της χώρας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Στη Θεσσαλονίκη εκπαιδευτικοί δήλωσαν την κάθετη αντίθεσή τους στο σχολείο της αγοράς, στην «αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος», στο σχέδιο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων.

Στην Πάτρα έγινε συγκέντρωση και συμβολικός αποκλεισμός της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας. Το «παρών» στην κινητοποίηση έδωσαν εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ από Ηλεία, Κεφαλονιά - Ιθάκη, Αχαΐα, η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης, ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, αντιπροσωπείες από ταξικά σωματεία και το ΠΑΜΕ, επιτροπές αγώνα του ΜΑΣ και εκπρόσωποι συλλόγων γονέων. Παραβρέθηκε επίσης ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος. Οι συγκεντρωμένοι επέδωσαν το ψήφισμά τους στην Περιφερειακή Διεύθυνση (ο διευθυντής απουσίαζε) και δήλωσαν ότι θα αντιδράσουν συλλογικά σε κάθε αντιδραστικό μέτρο που χειροτερεύει τους όρους μόρφωσης των παιδιών της λαϊκής οικογένειας και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο της κινητοποίησης, «υπέστειλαν» συμβολικά τη σημαία της ΕΕ που βρισκόταν στην έδρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Στην Πάτρα
Στην Πάτρα
Παράσταση διαμαρτυρίας έγινε στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Χαλκίδα, ενώ την ερχόμενη Δευτέρα αντίστοιχη κινητοποίηση θα γίνει και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής.

Αντίστοιχη κινητοποίηση έγινε στη Λιβαδειά, ενώ παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Λαμία.

Στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Χαλκίδα
Στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Χαλκίδα
ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Μισές αλήθειες και αποπροσανατολισμός

Με μισές αλήθειες και αποπροσανατολιστικά παιχνίδια κινούνται το υπουργείο Παιδείας και οι συνδικαλιστικές ηγεσίες των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών γύρω από την υπόθεση των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων. Το υπουργείο Παιδείας σε χτεσινή του ανακοίνωση παραδέχεται ότι δρομολογεί τη «δημιουργία Σχολικών Κέντρων και Πολυδύναμων Σχολικών Μονάδων», μέσω συγχωνεύσεων, προκειμένου να «υποστηρίζεται η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές». Δηλαδή, ομολογεί ότι οι συγχωνεύσεις γίνονται για να υποστηρίζουν τη νέα λειτουργία των σχολείων της «αγοράς» που προωθείται μέσω των αναδιαρθρώσεων.

«Βασικοί παιδαγωγικοί στόχοι του νέου οργανωτικού σχεδιασμού είναι να υπάρχει ένας δάσκαλος ανά τάξη, στα Δημοτικά σχολεία, καθώς και ικανός αριθμός μαθητών ανά τάξη», λέει ακόμα το υπουργείο Παιδείας, αλλά δεν εξηγεί ποιοι παιδαγωγικοί στόχοι υπηρετούνται από τις συγχωνεύσεις που ευρέως προωθούνται και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τέλος, το υπουργείο δεσμεύεται ότι «εξαιρούνται από το πρόγραμμα συνενώσεων τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των απομονωμένων και απομακρυσμένων ορεινών και νησιώτικων περιοχών της χώρας, στις οποίες οι αποστάσεις, οι καιρικές και οι συγκοινωνιακές συνθήκες δε διασφαλίζουν τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την ασφαλή και άνετη μεταφορά των μαθητών».

Απέναντι στο σχέδιο των γενικευμένων συγχωνεύσεων που όπως ομολογεί το υπουργείο είναι άρρηκτα δεμένες με το σχολείο της «αγοράς», η ηγεσίες της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ διαμαρτύρονται γιατί... δεν ρωτήθηκαν πρώτα οι «τοπικές κοινωνίες»! Νομιμοποιούν, δηλαδή, και συμφωνούν με το «καλλικρατικό σχολείο», στο οποίο η «τοπική κοινωνία» (βλέπε καλλικρατικοί δήμοι, τοπικές επιχειρήσεις κ.τ.λ.) θα έχει λόγο για όλα. Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες δε, στο νόμο για τον «Καλλικράτη» (που έχει άμεση σχέση με τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στα σχολεία) προσάπτουν... «ασάφεια»(!) που δίνει τη δυνατότητα στους περιφερειακούς διευθυντές να «παρακάμπτουν τις τοπικές κοινωνίες».

Ειδικότερα η ΔΟΕ, λόγω ένδειας επιχειρημάτων εναντίον των συγχωνεύσεων, φτάνει σε σημείο να μιλάει για «ελάχιστο όφελος από την εξοικονόμηση πόρων» επειδή... «είναι γνωστό το όργιο σπατάλης και η διασπάθιση δημοσίου χρήματος στον τομέα της σχολικής μεταφοράς»! Δηλαδή, αντί να απαιτεί δημόσια και δωρεάν μεταφορά μαθητών στα σχολεία τους, ρίχνει νερό στο μύλο της κυβερνητικής προπαγάνδας που στόχο έχει την κατάργηση της δωρεάν μεταφοράς μαθητών!

ΠΕΝΤΕ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Οχι στις υποχρεωτικές μετακινήσεις

Υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχολεία της πρωτοβάθμιας, για συμπλήρωση του ωραρίου τους, σε πολλές περιπτώσεις για 1-2 ώρες, καταγγέλλουν οι ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης. Καλούν τους συναδέλφους τους να μη δεχθούν τη μετακίνησή τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να μην υπακούσουν σε προφορικές εντολές, να υποβάλουν ενστάσεις σε οποιαδήποτε απόφαση της διοίκησης για μετακίνησή τους και ξεκαθαρίζουν ότι υπεύθυνο για τις τοποθετήσεις τους είναι το ΠΥΣΔΕ και όχι το ΠΥΣΠΕ.

Οι ΕΛΜΕ σημειώνουν ότι «είναι αντιπαιδαγωγικό να διατίθενται εκπαιδευτικοί σε σχολεία για να διδάξουν μία ή δύο ώρες την εβδομάδα και μάλιστα στο μέσο της χρονιάς. Η γνωριμία με τους μαθητές είναι ανέφικτη σε μία ώρα τη βδομάδα και φυσικά δεν είναι δυνατή η παιδαγωγική σχέση». Τέλος, σημειώνουν ότι «δεν είναι δυνατόν να αλλάζουν οι εργασιακές σχέσεις με κριτήριο τον "εξορθολογισμό"».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ