Στις κινητοποιήσεις αυτές καλεί και η ΟΛΜΕ, με αιχμή την αντίθεσή της στις συγχωνεύσεις σχολείων. Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, ωστόσο, θέτει για τις 14 Γενάρη ένα συνολικό, ολοκληρωμένο πλαίσιο ενάντια στην πολιτική για το σχολείο της αγοράς, μέρος της οποίας είναι και οι επιχειρούμενες συγχωνεύσεις. Είναι χαρακτηριστική η σχετική συζήτηση που έγινε στη χθεσινή συνάντηση του Συλλόγου Δασκάλων - Νηπιαγωγών Ηλιούπολης με τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης, όπου - σύμφωνα με εκπαιδευτικούς του ΠΑΜΕ - έγινε σαφές ότι πέρα από τη μείωση τους εκπαιδευτικού κόστους, οι συγχωνεύσεις είναι απαραίτητες στην κυβέρνηση και για την καθολική εφαρμογή των σχολείων νέου τύπου. Τα στελέχη της εκπαίδευσης εξήγησαν, για παράδειγμα, ότι τα προγράμματα των 800 ολοήμερων δημοτικών σχολείων που λειτουργούν από φέτος δεν μπορούν να εφαρμοστούν σε σχολεία με 90 και 100 μαθητές!
Οι συγχωνεύσεις δρομολογούνται σε πρώτη φάση σε συστεγαζόμενα σχολεία μικρής δυναμικότητας, ωστόσο όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης σε διαμαρτυρίες και παρεμβάσεις γονιών και εκπαιδευτικών έχουν ξεκαθαρίσει ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να γενικευτούν.
Απέναντι σ' αυτές τις εξελίξεις, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να πουν «ΟΧΙ»:
Η Πανελλαδική Γραμματεία θυμίζει το κυβερνητικό σχέδιο για «αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του Εκπαιδευτικού Συστήματος», που δένει την αντιδραστική μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη» με το διαφοροποιημένο «νέο σχολείο» της αγοράς και κόντρα σ' αυτήν την πολιτική καλεί τους εκπαιδευτικούς να απαιτήσουν:
Να αντιστρέψει την πραγματικότητα επιχείρησε η υφυπουργός Παιδείας, ισχυριζόμενη ότι μειώνει την ωρομισθία και την ελαστική απασχόληση
Στη χτεσινή κινητοποίηση της Συντονιστικής Επιτροπής Αδιόριστων Εκπαιδευτικών (εκπαιδευτικοί που δε διορίστηκαν λόγω του ν. 3848 και των μειωμένων φετινών προσλήψεων), χτες το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας, όπου συμμετείχε και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, η στάση του υπουργείου Παιδείας ήταν αποκαλυπτική απ' την αρχή ως το τέλος. Για πάνω από 3 ώρες η πολιτική ηγεσία αρνήθηκε να δει τους εκπαιδευτικούς (τους παρέπεμπε στο ΓΓ του υπουργείου) και, αφού τους συνάντησε, τους χαρακτήρισε «εισβολείς» που διακόπτουν το παραγωγικό έργο του υπουργείου! Προηγουμένως είχαν καλεστεί τα ΜΑΤ στο υπουργείο για να ...αντιμετωπιστούν οι εκπαιδευτικοί, αποδεικνύοντας τι εννοεί ...διαβούλευση η κυβέρνηση!
Η μεγάλη πρόκληση, όμως, αφορά την ουσία του θέματος: Δε φτάνει που η κυβέρνηση άφησε πολλούς εκπαιδευτικούς αδιόριστους, δε φτάνει που το υπουργείο έχει «εμπλουτίσει» τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις με το «θεσμό» του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου και με το νόμο 3848 οι εκπαιδευτικοί για να μονιμοποιηθούν (αν μονιμοποιηθούν) θα πρέπει να περνάνε από σαράντα κύματα (πτυχίο - Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας - ΑΣΕΠ - δύο χρόνια δόκιμος,) τώρα υποστηρίζει ότι «δεν ευσταθούν όσα λέγονται για ελαστικές εργασιακές σχέσεις»!
Τη δήλωση αυτή έκανε η υφυπουργός Ε. Χριστοφιλοπούλου μετά τη συνάντηση, λες και οι εκπαιδευτικοί δεν ζουν στο σχολείο που μετατρέπεται σε σχολείο της «αγοράς» και από παντού είναι φανερό πως οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις θα κυριαρχήσουν άμεσα, ενώ έχουμε φτάσει Γενάρη και ακόμα έχουμε κενά στα σχολεία! Επιπλέον, μόλις μέσα στις γιορτές και μετά από επίσχεση εργασίας, ξεκίνησαν να πληρώνονται τα δεδουλευμένα μηνών οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που έχουν προσληφθεί μέσω ΕΣΠΑ!
Ακριβώς για να μπορέσει να περάσει αυτή τη σκληρή πολιτική της μερικής δουλειάς (που έχει άμεση σχέση με το σχολείο της αμορφωσιάς), η κυβέρνηση αντιμετωπίζει με αυταρχισμό κάθε κινητοποίηση που διεκδικεί μόνιμη και σταθερή δουλειά! Αυτό έγινε, και χτες, στο υπουργείο Παιδείας, όπου η υφυπουργός δήλωσε ότι θα διοριστούν όσοι και όποιοι έχουν ανάγκη τα σχολεία. Παρουσίασε, δε, ως μεγάλο κατόρθωμα πως προσλήφθηκαν οι μισοί εκπαιδευτικοί σε σχέση με πέρσι («όσους μας επέτρεπε η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας»), ενώ ισχυρίστηκε ότι «περιορίζεται πάρα πολύ η ωρομισθία», συμπληρώνοντας ότι ...προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά η ωρομισθία αναβαπτισμένη!
Μετά από όλα τα παραπάνω, η δήλωση της υφυπουργού ότι «δε γίνεται να παραβιάζεται το πρόγραμμα ενός υπουργείου, επειδή κάποιοι έτσι το θέλουν "εδώ και τώρα" και μάλιστα να προκαλείται ζημιά και να ασκείται βία» (!) είναι μόνο κορυφή του εμπαιγμού και της προσβολής στους εκπαιδευτικούς!
Η εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ στην κινητοποίηση κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να απαντήσουν στην πολιτική της κυβέρνησης, παλεύοντας, με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, για πλήρη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των συμβασιούχων (αναπληρωτών και ωρομίσθιων) στην εκπαίδευση χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Τροπολογία με βάση την οποία δίνεται η δυνατότητα ίδρυσης φροντιστηρίων σε νομικά πρόσωπα, δηλαδή σε εταιρείες (ενώ μέχρι τώρα αυτή τη δυνατότητα την είχαν μόνο φυσικά πρόσωπα με πτυχίο εκπαιδευτικού) κατέθεσε η υπουργός Παιδείας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την ίδρυση υπηρεσίας ασύλου που συζητιέται στην επιτροπή «Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης» της Βουλής. Η τροπολογία έχει σκοπό την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με αυτή της ΕΕ και την άρση των εμποδίων που υπήρχαν για το κεφάλαιο σ' αυτό τον τομέα της Παραπαιδείας.