ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Οχτώβρη 2000
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μακραίνει ο κατάλογος των ναυαγίων

Το «Ζεύς 3» ενώ βυθίζεται
Το «Ζεύς 3» ενώ βυθίζεται
Η βύθιση ενός ακόμα πλοίου με ένα νεκρό και οι αλλεπάλληλες προσαράξεις και μηχανικές βλάβες που παρουσιάστηκαν το τελευταίο τριήμερο σε ελληνικά πλοία, μετά το τραγικό ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα» που έχει στοιχίσει μέχρι στιγμής τη ζωή σε 81 ανθρώπους, έρχονται να επιβεβαιώσουν με τον πιο τραγικό τρόπο της ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου και την εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ!

Μέσα σε λίγα λεπτά βούλιαξε το επιβατηγό τουριστικό πλοίο «ΖΕΥΣ ΙΙΙ» στις 12.05 τα μεσάνυχτα της περασμένης Κυριακής, όταν προσέκρουσε σε ύφαλο 1,5 ναυτικό μίλι έξω από το λιμάνι της Νάξου. Στο πλοίο επέβαιναν 31 επιβάτες (27 αμερικανικής υπηκοότητας, 1 γερμανικής και 3 ελληνικής) και το 7μελές πλήρωμα. Δυστυχώς, κατά τη μεταφορά του στο Κέντρο Υγείας του νησιού άφησε την τελευταία του πνοή ο 82χρονος Αμερικανός υπήκοος Ihde Richard.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΥΕΝ αμέσως μετά την εκπομπή σήματος κινδύνου μέσω VHF και εντός πέντε λεπτών στην περιοχή κατέπλευσε περιπολικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος, το οποίο περισυνέλεξε 18 ναυαγούς. Ταυτόχρονα, ενημερώθηκε ο Θάλαμος Επιχειρήσεων και απέστειλε στην περιοχή «C 130» για ρίψη φωτιστικών φωτοβολίδων, βατραχανθρώπους του Λιμενικού Σώματος. Σημαντική βοήθεια προσέφεραν οι αλιείς της περιοχής και άλλα σκάφη, οι οποίοι περισυνέλεξαν τους υπόλοιπους επιβάτες

Ναυαγοί του «Ζεύς 3». Αυτοί στάθηκαν τυχεροί
Ναυαγοί του «Ζεύς 3». Αυτοί στάθηκαν τυχεροί
Από το Λιμεναρχείο της Νάξου διενεργείται προανάκριση προκειμένου να διαπιστωθούν οι αίτιες και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες βυθίστηκε το «ΖΕΥΣ ΙΙΙ». Επίσης, παραγγέλθηκε να γίνει αλκοτέστ στον κυβερνήτη του σκάφους Ι. Βαλιώτη, ενώ θα εξεταστούν οι συνθήκες συντήρησης του σκάφους καθώς και όλα τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του.

Επίσης, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σύμφωνα πάντα με το ΥΕΝ, προσάραξε στις 5.05 το πρωί της Κυριακής το ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Καπετάν Σπύρος» σημαίας Cayman Island, στην περιοχή Ψαρών στο Ακρωτήριο Πρασσονήσι. Το φορτηγό ήταν έμφορτο με κοντέινερ. Ευτυχώς κανείς από τα 20 μέλη του πληρώματος δεν έπαθε τίποτα.

Στην περιοχή έσπευσαν για παροχή βοήθειας σκάφη του ΛΣ, ναυαγοσωστικό, περιπολικό και ρυμουλκά με προσωπικό της εταιρίας «Τσαβλίρης». Από την προσάραξη παρουσιάστηκε μικρή εισροή υδάτων στο πρωραίο τμήμα του πλοίου. Επίσης, στην περιοχή κατέπλευσαν δύο ειδικά απορρυπαντικά σκάφη του ΛΣ, καθώς και ποσότητες υλικών και μέσων απορρύπανσης για προληπτικούς λόγους. Στην εταιρία «Τσαβλίρης» ανέθεσε η πλοιοκτήτρια εταιρία τις εργασίες στεγανοποίησης της δεξαμενής που έχει υποστεί μικρό ρήγμα και σημειώθηκε ελαφρά διαφυγή πετρελαιοειδών. Στη δεξαμενή του πλοίου, σύμφωνα με δήλωση του πλοιάρχου, υπάρχουν 105 τόνοι πετρέλαιο. Επιπλέον, άρχισαν οι εργασίες αποκατάστασης των σχετικών ζημιών - ρηγμάτων από δύτες.

Μηχανική βλάβη υπέστη την Κυριακή και το υδροπτέρυγο «ΣΑΜΟΣ ΙV» ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κω και Καλύμνου με 36 επιβάτες, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης προγραμματισμένου δρομολογίου από Κω για Κάλυμνο - Λέρο - Πάτμο - Φούρνους. Σώοι είναι και οι 36 επιβάτες και το πλήρωμα του πλοίου. Μετά τον κατάπλου του πλοίου, με μια μηχανή, στο Λιμάνι της Καλύμνου προωθήθηκαν στον προορισμό τους με το «Σάμος ΙΙΙ».

Στο μεταξύ πρόστιμα ύψους 54.868.110 δραχμές και 25.300.000 επέβαλε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά στον Δ. Παούρη, πλοίαρχο του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «Εξπρές Αρτεμις» και στην πλοιοκτήτρια εταιρία «Μίνοαν Φλάιγκ Ντόλφινς ΑΝΕ». Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν γιατί σύμφωνα με το Κ.Λ. Πειραιά στο πλοίο επιβιβάστηκαν υπεράριθμος αριθμός επιβατών.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Καθησυχάζει εταίρους - εφοπλιστές

Να... καθησυχάσει τους υπόλοιπους Ευρωπαίους υπουργούς μεταφορών ότι σύντομα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θα «προχωρήσει» ακάθεκτη στην κατάθεση νόμου για την «απελευθέρωση» των θαλάσσιων ενδομεταφορών, έσπευσε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής, στη διάρκεια του Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών - Ναυτιλίας που έγινε στο Λουξεμβούργο. Τη διαβεβαίωση αυτή τη... διάνθισε με τα περί ενίσχυσης του ελέγχου των πλοίων στα λιμάνια και τη διατήρηση σε ό,τι αφορά την Ελλάδα του ορίου ηλικίας για τα επιβατικά πλοία των 35 ετών.

Ανέφερε δε, ότι τα επιβατικά πλοία που ήδη έχουν κρατηθεί από την περασμένη Κυριακή στα ελληνικά λιμάνια αν δε συμμορφωθούν σε 20 μέρες με τα όσα προβλέπει η κοινοτική οδηγία 98/18 θα τους αφαιρεθεί η άδεια σκοπιμότητας που κατέχουν... Στο συμβούλιο συζητήθηκε και το θέμα των διπλών τοιχωμάτων στα δεξαμενόπλοια: «Η Ελλάδα - όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου του ΥΕΝ - επιβεβαίωσε την προσήλωσή της στα θέματα ενίσχυσης της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος», εξακολουθώντας να... αρνείται ακόμα και αυτό το «ισχνό» μέτρο για τα δεξαμενόπλοια καθώς, όπως έχει υποστηρίξει ο ίδιος ο υπουργός Χρ. Παπουτσής, θα τεθούν «εκτός» πάνω από 300 ελληνικά πλοία αυτού του τύπου, δηλαδή σαπιοκάραβα. Να σημειωθεί ότι για την υπόθεση των δεξαμενοπλοίων ήδη γίνονται διαπραγματεύσεις και στον ΙΜΟ (Διεθνή Οργανισμό Μεταφορών)

Τέλος, χτες ο Χρ. Παπουτσής έστειλε επιστολή προς την Επίτροπο Μεταφορών και Ενέργειας Λογιόλα Ντε Παλάτσιο, για να εκφράσει τη... δυσαρέσκειά του σχετικά με τον τρόπο που η Επιτροπή ζήτησε από τον μόνιμο εκπρόσωπο της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ενωση διευκρινίσεις για τα αίτια του ναυαγίου του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» και για την τήρηση των κανόνων ασφαλείας της ισχύουσας κοινοτικής νομοθεσίας.

ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ
«Πόσους νεκρούς πρέπει να μετρήσουμε;»

«Επιτέλους, τι πρέπει να γίνει ακόμα, πόσους νεκρούς πρέπει να μετρήσουμε, πότε θα σταματήσουμε να είμαστε θύματα του Μινώταυρου της εφοπλιστικής ασυδοσίας;». Τα ερωτήματα αυτά απευθύνουν προς την κυβέρνηση, τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας με κοινή ανακοίνωσή τους η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ».

Τονίζουν ότι η επόμενη «λύση» που η κυβέρνηση προωθεί είναι η πλήρης απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, η άρση του καμποτάζ και η πλήρης ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, με αλόγιστες συνέπειες για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα.

«Δεν μπορούμε - καταλήγει η ανακοίνωση - να εμπιστευτούμε αυτούς που μοναδικό τους στόχο έχουν το κέρδος, αδιαφορώντας ακόμα και για τη ζωή μας. Είναι καιρός, είναι ανάγκη να ξεσηκωθούμε, να κλιμακώσουμε τις αγωνιστικές - απεργιακές κινητοποιήσεις, να πάρουμε την υπόθεση της προστασίας της ζωής μας στα χέρια μας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ