ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 28 Σεπτέμβρη 2010
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΝΤΙΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΒΕ
Πάλη για καθολική κάλυψη από τον ΟΑΕΕ

Συγκεντρώσεις της ΠΑΣΕΒΕ, αύριο Τετάρτη, 29 του Σεπτέμβρη, στις 9 το πρωί στα γραφεία του ΟΑΕΕ στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις

Την πλήρη ασφαλιστική κάλυψη κάθε αυτοαπασχολούμενου και μικρού επαγγελματία, βιοτέχνη, έμπορου, αυτοκινητιστή, που δεν έχει να πληρώσει τις εισφορές του στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), διεκδικεί η Πανελλαδική Αντιμονοπωλιακή Συσπείρωση ΕΒΕ (ΠΑΣΕΒΕ) με την συγκέντρωση που οργανώνει αύριο, Τετάρτη 29 του Σεπτέμβρη, στις 9 το πρωί, στα γραφεία του ΟΑΕΕ στην Αθήνα (Ακαδημίας 22), αλλά και σε άλλες πόλεις της χώρας. Σε συγκέντρωση την ίδια ώρα, έξω από τα γραφεία του Ταμείου στη Ζάκυνθο, καλεί η Γραμματεία ΠΑΣΕΒΕ Ζακύνθου. Πρόκειται για ένα αίτημα που όχι μόνο είναι δίκαιο και ζωτικής σημασίας για περισσότερες από 400.000 οικογένειες που έχουν μικρά ή μεγάλα χρέη προς το Ταμείο, αλλά ταυτόχρονα χτυπάει την «καρδιά» της αντιλαϊκής πολιτικής, ερχόμενο σε πλήρη αντίθεση με τον κυνισμό και την αναλγησία της κυβέρνησης, των κεφαλαιοκρατών, του μνημονίου και της κάθε τρόικας.

Η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ) καλεί τους μικρούς και αυτοαπασχολούμενους ΕΒΕ, να συμμετέχουν μαζικά στη συγκέντρωση της ΠΑΣΕΒΕ «για να απαιτήσουμε το δικαίωμα στη θεώρηση των βιβλιαρίων, σε όλους τους ασφαλισμένους ανεξάρτητα αν χρωστάνε στο Ταμείο ή όχι». Στην ανακοίνωσή της, η ΟΒΣΑ επισημαίνει:

«Σήμερα οι 6 στους 10 αδυνατούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές στο Ταμείο. Οσο θα βαθαίνει η καπιταλιστική οικονομική κρίση όλο και θα αυξάνεται ο αριθμός των ασφαλισμένων που χρωστάνε στο Ταμείο. Είναι γνωστό ότι αυτοί που χρωστάνε στο Ταμείο χάνουν το δικαίωμα στην Υγεία, γι' αυτούς και τις οικογένειές τους, κινδυνεύουν ακόμη να χάσουν το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα, όπως και τα χρήματα που έχουν δώσει στο Ταμείο.

Η άσχημη κατάσταση που βιώνουν οι μικροί και αυτοαπασχολούμενοι ΕΒΕ είναι αποτέλεσμα της αντιλαϊκής καταιγίδας της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και όλων των κομμάτων που ακολουθούν την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πολιτική που ενισχύει τις μονοπωλιακές επιχειρήσεις να συγκεντρώνουν την παραγωγή και το κεφάλαιο σε βάρος των μικρών ΕΒΕ και όλων των λαϊκών στρωμάτων, πολιτική που μειώνει τους μισθούς και τις συντάξεις, ληστεύει τους επαγγελματίες μέσω της φορολόγησης (τώρα την λέμε περαίωση), ενώ ταυτόχρονα φοροαπαλλάσσει τους μεγάλους επαγγελματίες. Ληστεύει τα λαϊκά στρώματα μέσω της ακρίβειας, της αύξησης του ΦΠΑ, των τιμολογίων των ΔΕΚΟ, με διπλασιασμό του πετρελαίου θέρμανσης, και την παραπέρα εμπορευματοποίηση της υγείας.

Δυσκολεύουν την επιβίωση των μικρών και αυτοαπασχολούμενων ΕΒΕ και οι υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές στο ταμείο μας, για συντάξεις πείνας και υποβαθμισμένες παροχές, η κατεδάφιση του ασφαλιστικού μας συστήματος με την αύξηση του εργάσιμου βίου και των ορίων συνταξιοδότησης, είναι σημαντικοί λόγοι που επιδεινώνουν την άσχημη οικονομική κατάσταση των μικρών ΕΒΕ που τους οδηγεί να χρωστάνε στο Ταμείο και στο κλείσιμο των μαγαζιών τους.

Διεκδικούμε:

  • Αμεση θεώρηση από τον ΟΑΕΕ των βιβλιαρίων υγείας και κάλυψη όλων των δαπανών υγείας και περίθαλψης για όσο διαρκεί η κρίση. Η κάλυψη να είναι με 100% χρηματοδότηση από το κράτος.
  • Να σταματήσουν άμεσα οι δικαστικές διώξεις για χρέη και οι απειλές για κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων.
  • Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 10%.
  • Κάλυψη των 2/3 των δαπανών του ΟΑΕΕ από το κράτος και του 1/3 από τους ασφαλισμένους».

Η συγκέντρωση των ΕΒΕ στη Λάρισα θα γίνει στις 10 το πρωί, έξω από τα γραφεία του ΟΑΕΕ.


ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Νέες αυξήσεις και για το 2011

Aνατιμήσεις στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και για την επόμενη χρονιά (2011) αποφάσισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με τα νέα χαράτσια να συμπληρώνουν τις τρανταχτές ανατιμήσεις του 2010, που μπήκαν με το πρόσχημα της «αντιρρυπαντικής τεχνολογίας», και με την επιβολή των λεγόμενων πράσινων τελών, πάνω στις ανατιμήσεις που άφησε «παρακαταθήκη» η κυβέρνηση της ΝΔ.

Για τη μεγάλη γκάμα των ΙΧ, οι αυξήσεις μόνο για την τελευταία τριετία (2009 - 2011) διαμορφώνονται πάνω από το 40% μέχρι και 62%. Η καταλήστευση του λαϊκού εισοδήματος συντελείται σε ολόκληρο το φάσμα της διακίνησης, από τις τιμές των καυσίμων, στη συνέχεια με τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης, τα διόδια κ.ο.κ. Για τα νέα οχήματα που θα πάρουν άδεια κυκλοφορίας από την 1η Γενάρη του 2011 θα προβλέπονται ειδικά «πράσινα τέλη» ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων.

Με τις χτεσινές αποφάσεις η κυβέρνηση κατάργησε το κριτήριο παλαιότητας που η ίδια είχε βάλει σε εφαρμογή πέρυσι επανακαθορίζοντας την κλίμακα στη βάση του κυβισμού των οχημάτων.

Οι αναπροσαρμογές έρχονται να επιβαρύνουν τους κατόχους οχημάτων που κυκλοφόρησαν το έτος 2005 και μετά. Τα πρόσθετα χαράτσια ξεκινούν από τα 22 ευρώ σε σχέση με το 2010. Στην ίδια κατηγορία και για κυβικά 1.358 - 1548 κ.ε. η ετήσια αύξηση φτάνει στα 36 ευρώ και από 1.549 μέχρι 1.748 κ.ε. στα 56 ευρώ!

Η νέα κλίμακα με βάση τον κυβισμό διαμορφώνεται ως εξής:

  • Μέχρι 300 κ.ε.: 20 ευρώ
  • 301 - 785: 50 ευρώ
  • 786 - 1.071: 110 ευρώ
  • 1.072 - 1.357: 120 ευρώ
  • 1.358 - 1548: 220 ευρώ
  • 1.549 - 1.738: 240 ευρώ
  • 1.739 - 1.928: 270 ευρώ
  • 1.929 - 2.357: 600 ευρώ κ.ο.κ.

Οι όποιες δήθεν διορθωτικές κινήσεις σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας του 2010 δεν αλλοιώνουν την ουσία της φορομπηχτικής πολιτικής. Ετσι, για παράδειγμα, για τα «σαραβαλάκια» (κυκλοφορία πριν από το έτος 2005) στα 1.600 κ.ε. οι κάτοχοί τους θα πληρώσουν για το 2011 240 ευρώ, από 202 ευρώ το 2008, δηλαδή αύξηση της τάξης του 19%.


ΜΙΚΡΟΪΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΔΧ
Υπό την πίεση πολύμορφων εκβιασμών

Σήμερα αποφασίζουν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ για το μέλλον της απεργιακής τους κινητοποίησης, με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας ελαφρών φορτηγών να επισημαίνουν, για μία ακόμη φορά, την ανάγκη σύνδεσης του αγώνα τους, με το συνεπές αγωνιστικό κίνημα των μικρομεσαίων, ως μόνης προϋπόθεσης για ουσιαστική διέξοδο από το πρόβλημα, με κριτήριο τα συμφέροντα των αυτοαπασχολούμενων του κλάδου.

Νωρίτερα το μεσημέρι, οι εκπρόσωποι της ΕΣΕΕ, της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Αθήνας, ναυτιλιακών εταιρειών και άλλων «εκπροσώπων της αγοράς», προσπάθησαν με κάθε μέσο να πείσουν τους συνδικαλιστές να σταματήσουν την απεργία. Εφτασαν μάλιστα στο σημείο να αμφισβητήσουν το αποτέλεσμα της γενικής συνέλευσης της περασμένης Παρασκευής, υποστηρίζοντας ότι δεν είχαν το δικαίωμα να ψηφίσουν οι εκπρόσωποι των μπλόκων. Ηταν η δεύτερη συνεχόμενη συνάντηση, αφού την Κυριακή εκπρόσωποι των εμπόρων και μεταφορέων, είχαν και πάλι συναντηθεί με τους πρώτους να ζητούν την αναστολή της απεργίας, για μια εβδομάδα, επικαλούμενοι λόγους «εξυπηρέτησης της αγοράς και του καταναλωτικού κοινού». Σε εκείνη τη συνάντηση μάλιστα οι εκπρόσωποι των επιμελητηρίων πρότειναν ως «δέλεαρ» να μεσολαβήσουν για να τους δεχτεί ο πρωθυπουργός, όταν η κυβέρνηση σε όλους τους τόνους και μέσω συνεχών επίσημων και ανεπίσημων τοποθετήσεων του υπουργείου Μεταφορών, δηλώνει ότι «δεν κάνει βήμα πίσω».

Υπό αυτές τις συνθήκες, οι εκπρόσωποι των μπλόκων αποχώρησαν από τη συνάντηση, καταγγέλλοντας την προκλητική στάση των παραπάνω και τονίζοντας ότι ο αγώνας έχει ξεφύγει από τα όρια των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών και ότι είναι καθαρή υπόθεση της βάσης του κλάδου.

Αργότερα το απόγευμα, ιδιοκτήτες φορτηγών συγκεντρώθηκαν στα δικαστήρια της Ευελπίδων για να εκδηλώσουν την συμπαράστασή τους σε δύο συναδέλφους τους που προσήχθησαν με την αυτόφωρη διαδικασία, εξαιτίας συμμετοχής τους σε μικροσυμπλοκή με τις αστυνομικές δυνάμεις χτες το πρωί στη Μεταμόρφωση, κοντά στο Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων, όταν οι απεργοί προσπάθησαν να εμποδίσουν την είσοδο φορτηγών στο Κέντρο. Συνεχής ήταν κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου η ένταση και στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ στη Θεσσαλονίκη φορτηγά προχωρούν σε αιφνιδιαστικούς αποκλεισμούς του ΟΛΘ.

Στο μεταξύ, ακόμα μια «πάσα» στην κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ έδωσε χτες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία προσέφυγε στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εναντίον της Ελλάδας, εξαιτίας της «καθυστέρησης» που επέδειξε στην «απελευθέρωση» των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Ετσι, το υπουργείο Μεταφορών βρήκε αφορμή να υποστηρίξει ότι «κάθε παράταση της σημερινής κατάστασης εκθέτει τη χώρα», και πως με το νόμο που ψήφισε «η υπόθεση θα κλείσει θετικά για την Ελλάδα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ