ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 28 Σεπτέμβρη 2010
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ
Συγκροτήθηκε πανελλαδική Γραμματεία ΠΑΜΕ στον κλάδο

Εργαλείο για την ταξική οργάνωση στον κλάδο και την πάλη για σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του λαού

Στιγμιότυπο από τη σύσκεψη του Σαββάτου
Στιγμιότυπο από τη σύσκεψη του Σαββάτου
Ιδιαίτερα σημαντικό βήμα στην ταξική οργάνωση των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους και τον αγωνιστικό συντονισμό της δράσης τους με τους άλλους κλάδους, έγινε το περασμένο Σάββατο με τη συγκρότηση της πανελλαδικής Γραμματείας Σιδηροδρομικών του ΠΑΜΕ σε ευρεία σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν συνδικαλιστές και εργαζόμενοι στον ΟΣΕ από πολλές περιοχές της χώρας. Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν ο Λ. Παπακωνσταντόπουλος και ο Γ. Πάσουλας, μέλη της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ.

Οπως τονίστηκε εισηγητικά από τον Πέτρο Παναγούλια, στέλεχος του ΠΑΜΕ και συνδικαλιστή στον ΟΣΕ, η συνδικαλιστική πλειοψηφία - ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ - στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, ακολουθώντας τα χνάρια των ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ, στηρίζουν τις αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων, την ιδιωτικοποίηση των πρώην ΔΕΚΟ και του ΟΣΕ. Εχουν ευθύνες που οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ είναι ανοργάνωτοι και απροετοίμαστοι να αντιμετωπίσουν τη θύελλα της κυβερνητικής πολιτικής. Παρόμοια είναι η στάση και οι ευθύνες των παρατάξεων του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και στον ΟΣΕ και στη ΓΣΕΕ.

«Πρέπει να καλέσουμε τους εργαζόμενους σε μαζικό ξεσηκωμό μαζί μας, με το πλαίσιο και τη γραμμή πάλης του ΠΑΜΕ», τόνισε πιο κάτω και στην κατεύθυνση αυτή ανέδειξε τη σημασία της συγκρότησης του ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών, που θα έχει τη δική του αυτοτελή δράση και παρέμβαση, «θα συσπειρώνει και θα οργανώνει την πάλη των εργαζομένων σε ταξική αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση, που θα προωθεί την ενότητα των εργαζομένων του κλάδου με τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα σε κάθε χώρο δουλειάς στην προοπτική αναδιοργάνωσης της συνδικαλιστικής οργάνωσης των σιδηροδρομικών. Η σημερινή δομή με βάση την ειδικότητα είναι πλέον ξεπερασμένη και εμπόδιο. Απαιτείται οργάνωση που θα συσπειρώνει όλους τους εργαζόμενους ανεξάρτητα από ειδικότητα, εργασιακή σχέση και επίπεδο σπουδών». Οπως ανέφερε, μεταξύ των πρωτοβουλιών που θα πάρει το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών το επόμενο διάστημα θα είναι η δημιουργία Επιτροπών Αγώνα σε κάθε πόλη και εργασιακό χώρο, ο συντονισμός με το ΠΑΜΕ και τα ταξικά συνδικάτα κι άλλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μπροστά στην πανελλαδική σύσκεψη του Σαββάτου έγιναν περιφερειακές συσκέψεις σε διάφορες περιοχές. Στην Πάτρα μπήκε σχέδιο για να δυναμώσει ουσιαστικά η δράση της Επιτροπής Αγώνα.

Στις τοποθετήσεις που ακολούθησαν τονίστηκε ότι η αναγκαιότητα της συγκρότησης του ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών, το οποίο θα συμβάλει αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση του κατακερματισμού του συνδικαλιστικού κινήματος, θα βοηθήσει στο άπλωμα και την ενίσχυση της ταξικής πάλης, αλλά και να δοθεί μια ενιαία αγωνιστική απάντηση μέσα από το συντονισμό της δράσης των εργαζομένων στην επίθεση που δέχονται. Επίσης, υπογραμμίστηκε η σημασία της δημιουργίας Επιτροπών Αγώνα μέσω των οποίων μπορεί να αναπτυχθεί αποτελεσματικότερη παρέμβαση.

Ο Γ. Πάσουλας, μιλώντας στη σύσκεψη, επισήμανε ότι η συγκρότηση της Γραμματείας αποτελεί ένα ποιοτικό βήμα, είναι ένα εργαλείο για την εξειδίκευση της γραμμής του ΠΑΜΕ στο συγκεκριμένο χώρο. Με αυτό μπορούν να συμβάλουν στη σύγκρουση με τα μονοπώλια, να συμβάλουν αποτελεσματικότερα στο άμεσο και επιτακτικό καθήκον ανασυγκρότησης του εργατικού κινήματος. Ακόμα ανέδειξε την ανάγκη η πάλη για τα καθημερινά ζητήματα να δένεται με την πάλη για την ανατροπή της αντεργατικής πολιτικής και των φορέων της, με την πάλη για λαϊκή εξουσία και λαϊκή οικονομία.

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις

Στάση εργασίας πραγματοποίησαν και χτες οι σιδηροδρομικοί και συνεχίζουν σήμερα με τρεις 3ωρες στάσεις εργασίας (6 π.μ.-9 π.μ., 2 μ.μ.-5 μ.μ., 9 μ.μ.-μεσάνυχτα). Ενώ αύριο προχωρούν σε 5ωρη πανσιδηροδρομική - πανελλαδική (12 μ.-5 μ.μ.) στο πλαίσιο της οποίας θα γίνει συγκέντρωση μετά την έναρξη της κινητοποίησης έξω από τα γραφεία του ΟΣΕ, στην Αθήνα, στην οδό Καρόλου. Επίσης αύριο την ίδια ώρα στάση εργασίας θα κάνουν οι εργαζόμενοι στον Προαστιακό. Στην κινητοποίηση θα συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στο Μετρό, στα τρόλεϊ, στον ηλεκτρικό, στο τραμ (12 το μεσημέρι ως 4 μ.μ.) και στην ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία, 11 π.μ.-4 μ.μ.).

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Τρία ατυχήματα μέσα σε 12 ώρες

Τρία ναυτικά ατυχήματα, με απολογισμό 1 τραυματία ναυτεργάτη και ρύπανση στη θάλασσα της Τήνου, καταγράφηκαν το περασμένο Σάββατο, μέσα σε λιγότερο από 12 ώρες! Τα καθημερινά προβλήματα στα πλοία, επιβατηγά - οχηματαγωγά, αλλά και άλλων κατηγοριών που εκτελούν ακτοπλοΐα, προειδοποιούν ότι 10 χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο του σαπιοκάραβου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» - την Κυριακή ήταν η μαύρη επέτειος - με 81 νεκρούς, εφοπλιστές και οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, που «ράβουν» την πολιτική τους στα μέτρα της εφοπλιστικής κερδοφορίας, έχουν υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Λίγο μετά τις 10 το πρωί του περασμένου Σαββάτου το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «ΣΟΥΠΕΡ ΦΕΡΙ ΙΙ» της εταιρείας «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ» του Βγενόπουλου, κατά το «έμπα» του στο λιμάνι της Τήνου, προερχόμενο από Μύκονο, με 124 επιβάτες, προσέκρουσε πάνω στην προβλήτα του λιμανιού. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί ένα ρήγμα στην αριστερή του πλευρά μήκους κοντά 10 μέτρων, που το άνοιγμά του έφτανε σε ορισμένα τμήματά του και το ενάμισι μέτρο! Αμέσως άρχισε η εισροή υδάτων και όπως ειπώθηκε από μαρτυρίες, στο «τσακ», πρόλαβαν και αποβιβάστηκαν επιβάτες, πλήρωμα και οχήματα. Το καράβι, το οποίο είναι ένα από τα πιο «γέρικα» της ακτοπλοΐας, με έτος κατασκευής το 1974, μεταφέρθηκε σε άλλο σημείο του λιμανιού, όπου και γίνονταν προσπάθειες απάντλησης των υδάτων, σημειώθηκε μικρής έκτασης ρύπανση στη θαλάσσια περιοχή, ενώ από χτες το πρωί ξεκίνησαν οι εργασίες για την κόλληση του ρήγματος, προκειμένου να μεταφερθεί σε επισκευαστική βάση. Το πλοίο παρουσιάζει συνεχώς βλάβες που αποδεικνύουν ότι είναι υποσυντήρητο. Χαρακτηριστικότερη ήταν αυτή στις 22 Ιούλη, που είχε μείνει ακυβέρνητο με 900 επιβάτες, ύστερα από βλάβη στο πηδάλιο.

Στις 5.25 το απόγευμα της ίδιας μέρας το 21χρονο δεξαμενόπλοιο «ΕΚΟ IV», καθώς έβγαινε από τις εγκαταστάσεις φορτοεκφόρτωσης πετρελαιοειδών στη Θεσσαλονίκη, προσέκρουσε στην προβλήτα των εγκαταστάσεων. Το αποτέλεσμα ήταν να τραυματιστεί ευτυχώς ελαφρά ο 55χρονος Α' μηχανικός του πλοίου, ενώ προκλήθηκαν υλικές ζημιές και στο καράβι και στις εγκαταστάσεις. Ο μηχανικός νοσηλεύεται σε ιδιωτική κλινική.

Ακριβώς πέντε ώρες αργότερα το υπερήλικο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «BRIDGE» εξέπεμψε «σήμα κινδύνου» επειδή λίγο μετά τον απόπλου του από την Κέρκυρα για Ηγουμενίτσα είχε μείνει ακυβέρνητο! Και οι δύο κύριες μηχανές του παρουσίασαν ταυτόχρονα βλάβη, αφήνοντας το καράβι «αμανάτι» μεσοπέλαγα και με ανέμους 8 μποφόρ! Το πλοίο είχε ξεκινήσει από Ιταλία, είχε 120 επιβάτες και 57 ναυτεργάτες πλήρωμα. Κοντά στο πλοίο έσπευσαν ρυμουλκά, ενώ το πλήρωμα κατάφερε να επισκευάσει την αριστερή κύρια μηχανή. Ετσι το καράβι επέστρεψε στην Κέρκυρα όπου και παραμένει. Το ίδιο πλοίο είχε παρουσιάσει βλάβη στις μηχανές του και συγκεκριμένα στην αριστερή κύρια μηχανή στις 3 Σεπτέμβρη.

ΣΕΤΗΠ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Οι φοιτητές δεν εργάζονται από χόμπι»

Κινητοποίηση σήμερα έξω απ' τα γραφεία του ΟΤΕ που δε δίνει φοιτητική άδεια σε εργαζόμενους

Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας προχωρούν σήμερα, στις 9 π.μ., το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής Νομού Θεσσαλονίκης (ΣΕΤΗΠ-Θ), το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, ο Σύλλογος Μεταπτυχιακών Σπουδαστών και ο Πανδημοκρατικός Σύλλογος Γυναικών στον ΟΤΕ (Ερμού - Καρόλου Ντηλ), μετά από ζήτημα που προέκυψε και αφορά στις φοιτητικές και μεταπτυχιακές άδειες εργαζομένων - φοιτητών στον ΟΤΕ.

Ο ΟΤΕ, σύμφωνα με όσα καταγγέλλει το ΣΕΤΗΠ-Θ, «εξακολουθεί να δημιουργεί προβλήματα στην απόδοση των φοιτητικών αδειών». Τελευταίο κρούσμα, καταγγέλλει το ΣΕΤΗΠ, παρουσιάστηκε με δυο φοιτητές (μεταπτυχιακή φοιτήτρια και υποψήφιο διδάκτορα) στους οποίους η επιχείρηση αρνήθηκε να δώσει τη φοιτητική άδεια που δικαιούνται εάν δεν προσκομίσουν βεβαίωση για τη συμμετοχή τους σε εξετάσεις, με αντιστοιχία 2 ημερών άδειας ανά μάθημα. «Αυτό είναι προφανώς ανέφικτο, αφού τα περισσότερα μεταπτυχιακά προγράμματα δε βασίζονται σε εξετάσεις, αλλά σε ερευνητικές εργασίες», επισημαίνει το ΣΕΤΗΠ. «Οι φοιτητές δε δουλεύουν από χόμπι! Τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας αναγκάζονται να δουλέψουν για να συμβάλουν στο οικογενειακό εισόδημα. Ηδη με τη νέα χρονιά θα ενταθεί η κατάσταση με τα άμεσα ζητήματα όπως ενοίκιο, σίτιση, γενικά κόστος σπουδών».

Στο μεταξύ, αύριο, οι εργαζόμενοι στον ΟΤΕ προχωρούν σε 24ωρη απεργία. Στην Αθήνα η απεργιακή συγκέντρωση θα γίνει στις 11 π.μ. έξω από τα γραφεία της ΟΜΕ - ΟΤΕ στη Σταδίου στο ύψος της παλιάς Βουλής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ