ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Αυγούστου 2000
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΔΡΟΠΤΕΡΥΓΑ
Παραβιάσεις και ελλείψεις «φωτιά»!

Προβλήματα στα συστήματα πυρόσβεσης σε 31 υδροπτέρυγα, που ελέγχθηκαν «κατόπιν εορτής» και για χάρη εντυπωσιασμού από το ΥΕΝ

Σημαντικές ελλείψεις, ιδιαίτερα επικίνδυνες για τη ζωή των επιβατών και των ίδιων των πληρωμάτων, εντοπίστηκαν σε ελέγχους που έγιναν «κατόπιν εορτής» σε 31 «ιπτάμενα δελφίνια» (υδροπτέρυγα), από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Ενδεικτικό είναι ότι πολλές από τις παραβάσεις έχουν να κάνουν με τα συστήματα πυρόσβεσης στα πλοία αυτά, δηλαδή την έλλειψη πυροσβεστήρων, τη μη καλή λειτουργία τους όπου υπάρχουν, την έλλειψη απαραίτητων εγχειριδίων λειτουργίας των συστημάτων πυρόσβεσης, την καλή λειτουργία αντλιών, συναγερμών, συστημάτων ενδοσυνεννόησης και άλλα!

Οι έλεγχοι συνοδεύτηκαν από την προσπάθεια προβολής του «έργου» του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και ειδικά του υπουργού Χ. Παπουτσή που έδωσε τις σχετικές εντολές για τους ελέγχους. Εντολές που δόθηκαν, αφού κινδύνεψε η ζωή επιβατών και ναυτεργατών την περασμένη βδομάδα, με την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο υδροπτέρυγο «Φλάινγκ Ντόλφιν 5» και με αποτέλεσμα να καεί ολοσχερώς. Αποκρύπτεται επίσης το αυτονόητο, ότι δηλαδή αυτοί οι έλεγχοι έπρεπε να γίνονται χωρίς ιδιαίτερες οδηγίες και ότι η συγκεκριμένη αδράνεια των υπηρεσιών έγινε ανεκτή από τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου! Η στάση του ΥΕΝ απέναντι στις ακτοπλοϊκές εταιρίες που εκμεταλλεύονται τα υδροπτέρυγα, είχε σαν συνέπεια τα πλοία αυτά να ταξιδεύουν με τις συγκεκριμένες ελλείψεις για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα!!!

Στις έκτακτες επιθεωρήσεις διαπιστώθηκαν: Ελλειψη πιστοποιητικών ελέγχου - επιθεώρησης πνευστών σχεδίων ή και αναγόμωσης φορητών πυροσβεστήρων. Σε τέσσερα πλοία υπήρχε αδυναμία επικοινωνίας Γέφυρας - Μηχανοστασίου. Σε τρία πλοία διαπιστώθηκε μη ικανοποιητική λειτουργία δικτύου αντλίας πυρκαγιάς. Σε ένα πλοίο έλειπαν ορισμένα παιδικά σωσίβια. Σε άλλο πλοίο έλειπαν ορισμένοι πυροσβεστήρες. Σε ένα πλοίο διαπιστώθηκε μη ικανοποιητική λειτουργία συστήματος αναγγελίας πυρκαγιάς στη γέφυρα. Σε άλλο πλοίο δε λειτουργούσε ικανοποιητικά το σύστημα γενικού συναγερμού. Επίσης, σε δύο πλοία δεν υπήρχαν οδηγίες χρήσης μονίμου συστήματος CO2 μηχανοστασίου. Σε πολλά πλοία δε δίνονταν οδηγίες ανάγκης προς τους επιβάτες (χρήση σωσιβίων, οδηγίες εγκατάλειψης κλπ.), δεν υπήρχαν διαθέσιμα εγχειρίδια λειτουργίας και συντήρησης του πλοίου.

Μετά τις παραπάνω διαπιστώσεις κλήθηκαν σε απολογία είκοσι πλοίαρχοι Ε/Γ-Υ/Γ σκαφών και κινήθηκε η διαδικασία για την επιβολή των προβλεπομένων «κυρώσεων».

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΠΑΤΡΑΣ
ΟΧΙ στην αντεργατική λαίλαπα

Απεργία και συγκέντρωση, αύριο στις 10 το πρωί στο ΕΚ Πάτρας, ενάντια  στα αντεργατικά σχέδια  

Πανοικοδομική 24ωρη απεργία και συγκέντρωση στις 10 το πρωί μπροστά από το Εργατικό Κέντρο της πόλης διοργανώνει το Συνδικάτο Οικοδόμων Πάτρας την Πέμπτη 31 Αυγούστου, ενάντια στα αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης.

Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση του Συνδικάτου «η νεοφιλελεύθερη πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση με βάση τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ενωσης με την περιβόητη για αυτούς "ΜΕΤΑ ΟΝΕ" εποχή, στην πράξη πια αποδεικνύεται πως είναι πολιτική συγκέντρωσης αμύθητου πλούτου στα χέρια της ολιγαρχίας και νέας μεγαλύτερης εκμετάλλευσης, φτώχειας, δυστυχίας και ανεργίας για τους εργαζόμενους».

Το Συνδικάτο υπογραμμίζει ότι στους στόχους της κυβέρνησης είναι η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, του 8ωρου - 7ωρου με τη γενίκευση του ωρομισθίου και η απαλλαγή της εργοδοσίας από την υποχρέωση να καταβάλει ασφαλιστικές εισφορές.

«Προχωρά σε αλλαγές που είναι κατοχυρωμένες στο υπάρχον κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα: Στην αφαίρεση βασικών κατακτήσεων (μείωση αποδοχών συντάξεων, αύξηση ορίου ηλικίας, κατάργηση βαρέων και ανθυγιεινών κλπ.). Στόχο έχει τη θεσμοθέτηση νέου ασφαλιστικού συστήματος καταργώντας το δημόσιο - υποχρεωτικό χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης ανοίγοντας το δρόμο για να αλωνίζουν και να θησαυρίζουν οι πολυεθνικές ασφαλιστικές εταιρίες, με αρνητικές συνέπειες για τους εργαζόμενους», επισημαίνει το Συνδικάτο.

Και συμπληρώνει ότι προχωρούν σε ριζική «αναμόρφωση» του Δημόσιου - υποχρεωτικού χαρακτήρα της παιδείας και της υγείας και τα μετατρέπουν σε εμπορεύματα που πουλιούνται αποκλείοντας και αφήνοντας στην τύχη τους τα λαϊκά στρώματα και τους εργαζόμενους.

Οσον αφορά την κατάσταση στον κλάδο των οικοδόμων, το Συνδικάτο καταγγέλλει ότι οι μεγάλες τεχνικές εταιρίες και κατασκευαστές, ενθαρρημένοι από αυτή την πολιτική θέλουν να δουλεύουν οι οικοδόμοι ήλιο με ήλιο, για ένα κομμάτι ψωμί με μισή ή καθόλου ασφάλιση, δίχως έλεος για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Προσπαθούν να μετατρέψουν τους χώρους δουλιάς σε σύγχρονα κολαστήρια με μεσαιωνικές σχέσεις εργασίας.

Παράλληλα καταγγέλλει και τη στάση των πλειοψηφιών σε ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, Εργατικό Κέντρο Πάτρας που έχουν συστρατευτεί με την κυβέρνηση και τους βιομηχάνους και δεν κάνουν τίποτα για να εμποδίσουν αυτή την πολιτική αλλά συνειδητά επιδιώκουν τη συναίνεση, την υποταγή και την ενσωμάτωση των εργαζομένων σε αυτές τις πολιτικές.

Καταλήγοντας οι οικοδόμοι διεκδικούν 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο, κοινωνική ασφάλιση, δημόσια, καθολική και υποχρεωτική εκπαίδευση, σύγχρονο δημόσιο σύστημα υγείας, μέτρα επιβίωσης των ανέργων, καθώς και τήρηση της νομοθεσίας για την υγιεινή και ασφάλεια.

ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Απαίτηση για ενίσχυση των ανέργων

Στο υπουργείο Εργασίας παραπέμφθηκαν τα σωματεία της Ζώνης από τον ΟΑΕΔ

Στο υπουργείο Εργασίας παρέπεμψε τους συνδικαλιστές των σωματείων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους, σχετικά με έκτακτη επιδότηση των ανέργων, ο αντιπρόεδρος του ΟΑΕΔ κ. Δανέλης κατά τη διάρκεια χτεσινής τους συνάντησης.

Η αντιπροσωπεία ζήτησε κατά τη διάρκεια της συνάντησης τη λήψη απόφασης για την ένταξη στο Ταμείο ανεργίας και την επιδότηση με το 80% των αποδοχών του κλάδου μέχρι να βρουν δουλιά όλων των ανέργων που έχουν κατ' ελάχιστον 100 ένσημα την τελευταία διετία, αφαιρώντας το τελευταίο δίμηνο. Την καταβολή από 15 Σεπτέμβρη 250.000 δραχμές για το ειδικό επίδομα, λαμβάνοντας υπ' όψιν τη δεινή οικονομική κατάσταση των ανέργων με προϋποθέσεις κατ' ελάχιστον 30 ένσημα τα δυο χρόνια 1999 - 2000 και να μην υπερβαίνουν το 1999 τα 210 ημερομίσθια.

Σε σχετική ανακοίνωση των σωματείων που στάλθηκε στον υπουργό και τον υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και στον ΟΑΕΔ, τονίζεται ότι η κατάσταση στον κλάδο είναι τραγική και οι άνεργοι βιώνουν ένα δράμα, καθώς υπάρχουν εργατοτεχνίτες που δεν έχουν τα 50 ένσημα που απαιτούνται για το 1999, προκειμένου να ανανεώσουν τα βιβλιάρια ασθενείας τους.

Σημειώνεται δε ότι οι εργαζόμενοι κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών κινητοποιήσεων που πραγματοποίησαν τον Ιούνη και τον Ιούλη, δυστυχώς αντί να ακούσουν την κυβέρνηση να συζητάει σοβαρά τις ολοκληρωμένες και τεκμηριωμένες προτάσεις για παραγωγική αναβάθμιση της Ζώνης, την αύξηση της απασχόλησης, άκουσαν «τον κ. Παπουτσή να εκτοξεύει "απειλές και φοβέρες" μέσω των συνεντεύξεων Τύπου του ΥΕΝ και είδαμε τον κ. Λαλιώτη να έρχεται επικεφαλής "περιοδεύοντος θιάσου" στο Πέραμα της ανεργίας για να κόψει κορδέλες μπροστά στις τηλεοράσεις!»...

ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΟΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Να μπει τάξη στο ΤΑΞΥ

Τη σωστή στελέχωση του ασφαλιστικού τους Ταμείου ζητούν οι εργαζόμενοι

Το πάγιο αίτημα να στελεχωθεί το παράρτημα του ΤΑΞΥ Κέρκυρας - Ταμείο Ασφάλισης Ξενοδοχοϋπαλλήλων - άμεσα με όλες τις αναγκαίες οργανικές θέσεις εκφράζει με επιστολή του προς την κεντρική υπηρεσία του ΤΑΞΥ, ο Σύνδεσμος Ξενοδοχοϋπαλλήλων Κέρκυρας.

Οπως τονίζεται στην επιστολή του Συνδέσμου τα κενά που υπάρχουν στην υπηρεσία του ΤΑΞΥ στο νησί είναι πάρα πολλά, με αποτέλεσμα να μην επιστρέφονται στους ασφαλισμένους επιπλέον εισφορές που παρακρατούνταν επί πέντε χρόνια από λάθος, αλλά και να μην μπορεί να καταβληθεί το εφ' άπαξ βοήθημα που δικαιούνται οι ξενοδοχοϋπάλληλοι όταν κλείσουν 20ετία.

«Θεωρούμε απαράδεκτη τη στάση σας διότι όπως φαίνεται δεν έχετε την πρόθεση να λύσετε αυτά τα δύο σοβαρά προβλήματα», καταγγέλλει ο Σύνδεσμος και τονίζει ότι με τους δύο υπαλλήλους που έστειλε η υπηρεσία για λίγες μέρες στο νησί, διεκπεραιώθηκαν μόνο 60 υποθέσεις εφ' άπαξ και εκκρεμούν άλλα 200! Για τα οποία, σημειωτέον, δεν υπάρχει στελεχικό δυναμικό στο παράρτημα ΤΑΞΥ Κέρκυρας που να ασχοληθεί με αυτό το είδος εργασίας και οι ρυθμοί θα είναι σχεδόν αδύνατοι για να διεκπεραιωθούν και τα υπόλοιπα.

«Απαιτούμε άμεσα να πάρετε τις ευθύνες σας, να συζητηθούν στο Διοικητικό Συμβούλιο, να απλουστευτούν οι διαδικασίες ώστε να μπορούν οι ασφαλισμένοι να πάρουν πιο γρήγορα το εφ' άπαξ», υπογραμμίζει στην επιστολή του ο Σύνδεσμος Ξενοδοχοϋπαλλήλων Κέρκυρας και ζητά να σταλούν όλοι οι φάκελοι των επιστρεφόμενων εισφορών στα γραφεία της Αθήνας και να σταλεί εκ νέου κλιμάκιο στο νησί που θα μείνει μέχρι να διεκπεραιωθούν οι αιτήσεις για το εφ' άπαξ γιατί είναι συγκεκριμένος ο χρόνος καταβολής του και μέχρι σήμερα αυτό καταστρατηγείται.

Εργατικό δυστύχημα

Τραγικό θάνατο βρήκε χτες στις 7.25 το πρωί, στο Εργοστάσιο Ζάχαρης της Λάρισας, ο 61χρονος εργάτης Αγγελος Φώτος. Ο άτυχος εργάτης ήταν κάτω από ράμπα, όπου ένα φορτηγό ξεφόρτωνε τεύτλα, η οποία και τον καταπλάκωσε σκοτώνοντάς τον.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ