ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Ιούλη 2000
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ανατιμήσεις - «σοκ» μέχρι 33% στα εισιτήρια

Με κυβερνητική απόφαση ορίστηκε στις 200 δρχ. το εισιτήριο του ηλεκτρικού (αυξήθηκε 66,6% σε ένα εξάμηνο) και στις 150 δρχ. το εισιτήριο για λεωφορεία και τρόλεϊ (αύξηση 25%), ενώ ακριβαίνουν 20%  και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών

Τσουχτερές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών (λεωφορεία, τρόλεϊ, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος), που φτάνουν μέχρι και 33% αποφάσισε χτες η κυβέρνηση, φροντίζοντας μ' αυτό τον τρόπο να κάνει ελαφρύτερα τα - ήδη ελαφρά και συχνά αδειανά - πορτοφόλια των εργαζομένων, των συνταξιούχων και γενικά των πλατιών λαϊκών στρωμάτων που χρησιμοποιούν καθημερινά τις αστικές συγκοινωνίες. Οι αυξήσεις αυτές έρχονται να προστεθούν στις πρόσφατες αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων της Ολυμπιακής (5%), του ΟΤΕ (28% στην τιμή της αστικής μονάδας), της ΕΥΔΑΠ (μέχρι 35%) κλπ.

Οι χτεσινές αποφάσεις της κυβέρνησης του «κεντροαριστερού» ΠΑΣΟΚ για τις τσουχτερές αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, στην κυριολεξία «σοκάρουν», αν παρθεί υπόψη ότι αποφασίστηκαν σε μια περίοδο που:

  • Ο πληθωρισμός αυξάνεται με ρυθμό γύρω στο 2,5%.
  • Η εισοδηματική πολιτική κυβέρνησης και βιομηχάνων περιόρισαν τις ονομαστικές αυξήσεις μισθών και συντάξεων γύρω στο 2%.
  • Βρίσκονται σε εξέλιξη οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις για επιβολή νέου εργασιακού μεσαίωνα.

Ετσι, με κοινή απόφαση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών από 7 Αυγούστου 2000 αυξάνονται:

  • Κατά 25% η τιμή του βασικού εισιτηρίου στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, που θα φτάσει τις 150 δρχ. (από 120 σήμερα).
  • Κατά 33,3% το μειωμένο εισιτήριο (για μαθητές, φοιτητές κλπ.), η τιμή του οποίου θα φτάσει τις 80 δρχ. (από 60 σήμερα).
  • Κατά 33,3% το εισιτήριο ΗΣΑΠ για μετακίνηση σε μία ή δύο ζώνες του ηλεκτρικού, η τιμή του οποίου θα φτάσει τις 200 δρχ. (από 150 σήμερα). Το μειωμένο αυξάνεται κατά 25% και φτάνει τις 100 δρχ. (από 80). Υπενθυμίζεται ότι οι ζώνες του ηλεκτρικού είναι οι διαδρομές Πειραιάς - Μοναστηράκι, Μοναστηράκι - Ανω Πατήσια και Ανω Πατήσια - Κηφισιά.


Να σημειωθεί ότι στις 31 Γενάρη, η μετακίνηση και στις τρεις ζώνες του ηλεκτρικού εξομοιώθηκε με το εισιτήριο του μετρό και αυξήθηκε στις 250 δρχ. από 180 που ήταν μέχρι τότε (αύξηση 39%). Την ίδια ημερομηνία αυξήθηκε - για πρώτη φορά μέσα στο 2000 - και η τιμή μετακίνησης σε δύο ζώνες του ηλεκτρικού (από 120 δρχ. σε 150 και σήμερα στις 200). Ετσι η συνολική αύξηση για τα εισιτήρια του ηλεκτρικού μέσα σε ένα εξάμηνο ανέρχεται σε 66,6%.

Και οι κάρτες

Παράλληλα με τις ανατιμήσεις στα εισιτήρια, η κυβέρνηση αποφάσισε ανάλογες αυξήσεις και στις τιμές πώλησης των καρτών απεριορίστων διαδρομών. Συγκεκριμένα:

  • Η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών για ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ και ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, αυξάνεται κατά 20% και φτάνει τις 12.000 (από 10.000). Η μειωμένη αυξάνεται επίσης κατά 20% και φτάνει στις 6.000 (από 5.000).
  • Η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών, η οποία ισχύει μόνο για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ αυξάνεται κατά 20% και φτάνει στις 6.000 (από 5.000). Η μειωμένη αυξάνεται επίσης κατά 20% και φτάνει στις 3.000 (από 2.500).
  • Η τιμή εισιτηρίου των δρομολογίων εξπρές της ΕΘΕΛ αυξάνεται στις 300 δρχ. και η τιμή του νυχτερινού εισιτηρίου (από 00.00 έως 05.00 πμ) στις 600 δρχ.

Τι σημαίνουν τα παραπάνω στην πράξη; Οτι αν ένας συνταξιούχος των 100.000 δρχ. το μήνα, πήρε αύξηση 2% στη σύνταξή του (δηλαδή 2.000 δρχ.) και μετακινείται 50 φορές το μήνα (2 εισιτήρια λεωφορείου τη μέρα), θα πρέπει πλέον να πληρώνει κάθε εισιτήριο 30 δρχ. ακριβότερα. Ενας απλός πολλαπλασιασμός (50 εισιτήρια x 30 δρχ. αύξηση) δείχνει ότι οι 1.500 δρχ., από τις 2.000 της αύξησης που πήρε, χάνονται μόνο από τα εισιτήρια των λεωφορείων. Επίσης, ένας εμποροϋπάλληλος, που με μισθό 180.000 δραχμές το μήνα που πήρε αύξηση 2% (3.600 δραχμές το μήνα), θα χάσει τις 2.000 δραχμές της μισθολογικής αύξησής του, καθώς θα αγοράζει 2.000 ακριβότερα την κάρτα απεριορίστων διαδρομών.


Η Ελλάδα ξανά υπόλογη για το περιβάλλον

Ωστόσο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ θριαμβολογεί, με αφορμή τα εγκαίνια του ΧΥΤΑ Κατερίνης...

Δύο ακόμη προσφυγές στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά της χώρας μας δρομολόγησε χτες η Επιτροπή της ΕΕ για θέματα περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα η πρώτη προσφυγή αφορά τη μόλυνση του περιβάλλοντος εξαιτίας κακής λειτουργίας χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων στο Επιτάλιο της Πελοποννήσου και η άλλη αφορά την κακή εφαρμογή της νομοθεσίας περί μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων στα έργα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια ώρα που δεχόμασταν τις δύο νέες «κατραπακιές» για καταστροφή ή μόλυνση του περιβάλλοντος, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης προσπαθούσε να δικαιολογήσει την κυβερνητική πολιτική για το περιβάλλον και τη διαχείριση των απορριμμάτων, με αφορμή τα εγκαίνια του νέου Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων στην Κατερίνη!!!

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ σε δηλώσεις του υποστήριξε ότι για την εναλλακτική διαχείριση των απορριμμάτων έχουν διατεθεί μέχρι τώρα 100 δισ. δρχ. σε όλη την Ελλάδα, ενώ πρόσθεσε ότι μέχρι το 2006 έχουν διασφαλιστεί για το σκοπό αυτό άλλα 250 δισ. δρχ. Ωστόσο, ανέφερε πως σε 12 νομούς της Ελλάδας δεν έχουν εκπονηθεί μελέτες και δεν υπάρχει σχεδιασμός για τη διαχείριση των απορριμμάτων.

Δεν παρέλειψε να επιρρίψει και πάλι στην Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση όλες τις ευθύνες για τη μάστιγα των ανεξέλεγκτων χωματερών, αποσείοντας πάντα τις δικές του, με αφορμή την υπόθεση της Ανατολικής Αττικής. Κι όλα αυτά παρότι με δική του ευθύνη έχει ναρκοθετηθεί ο σχεδιασμός του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων Αττικής.

Απαντώντας επίσης σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, δήλωσε ότι η πυρόλυση και η καύση των απορριμμάτων έχει απορριφθεί για την Αττική, αλλά δεν αποκλείεται για τις άλλες περιοχές της Ελλάδας. Ωστόσο, άφησε να εννοηθεί ότι και σε άλλες περιοχές είναι πολύ συζητήσιμο αν πρέπει να ακολουθηθεί η μέθοδος της καύσης, όχι τόσο επειδή εκλύονται οι επικίνδυνες διοξίνες, αλλά επειδή ως μέθοδοι είναι πολύ ακριβές και δύσκολα θα καλύπτεται το κόστος λειτουργίας, το οποίο - όπως δήλωσε - θα πρέπει να περνάει στον πολίτη...


Εκχωρούν αρμοδιότητες της Πολιτικής Αεροπορίας σε ιδιώτες

Ανακοίνωση - καταγγελία της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης ΥΠΑ

Την εκχώρηση αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε ιδιώτες καταγγέλλει η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση ΥΠΑ. Η παράταξη καλεί τους εργαζομένους στην Υπηρεσία σε αγώνα ενάντια στο ξεπούλημα του δημόσιου τομέα και σε συστράτευση με κάθε φωνή αντίστασης στις σχετικές κυβερνητικές αποφάσεις.

Συγκεκριμένα, η ΕΣΚ, με ανακοίνωσή της, καταγγέλλει «τη θρασύτατη και απροκάλυπτη ενέργεια της διοίκησης της ΥΠΑ, που προχώρησε, προφανώς με κυβερνητική παρότρυνση, στην αλλοτρίωση και άλλων δραστηριοτήτων της Υπηρεσίας».

Η ΕΣΚ διευκρινίζει ότι πρόκειται για την εκχώρηση της αρμοδιότητας της καθοδήγησης αεροσκαφών επί του εδάφους σε εκτός ΥΠΑ φορείς και συγκεκριμένα σε εταιρίες («Ολυμπιακή Αεροπορία», «AEGEAN» κλπ). Επίσης πρόκειται για την εκχώρηση του δικαιώματος εγκατάστασης και εκμετάλλευσης συχνότητας της ΥΠΑ σε όχημα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» στο κρατικό αεροδρόμιο του Ηρακλείου.

Η παράταξη αναφέρεται σε πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η εκχώρηση αυτή έχει γίνει και σε άλλες εταιρίες και σε άλλα αεροδρόμια. Προσθέτει ότι οι ενέργειες αυτές αποτελούν το προανάκρουσμα και άλλων παρόμοιων ενεργειών.

Παράλληλα, η ΕΣΚ επισημαίνει την έλλειψη κάθε διαμαρτυρίας και αντίδρασης του Συλλόγου Αερολιμενικών, του τοπικού συλλόγου Ηρακλείου, όπως και της δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης της ΟΣΥΠΑ. Υπογραμμίζει ότι οι εν λόγω φορείς θα πρέπει να τοποθετηθούν άμεσα απέναντι στο θέμα το οποίο ακυρώνει όποιον αγώνα γίνεται από τους εργαζόμενους ενάντια στην επιχειρούμενη από την κυβέρνηση ιδιωτικοποίηση της ΥΠΑ.

«Η έλλειψη προσωπικού, που επικαλούνται κάποιοι για την παραχώρηση του έργου, βαρύνει την κυβέρνηση, η οποία έτσι απαξιώνει την υπηρεσία μας, με προφανή στόχο την επίκληση αδυναμίας ανταπόκρισης και ως εκ τούτου την αναγκαστική εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε άλλους φορείς. Στην ουσία πρόκειται για μια σταθερή γραμμή πλεύσης και μεθόδευσης για ξεπούλημα του δημοσίου τομέα» σημειώνει η παράταξη.

Και καταλήγει: «Οι εργαζόμενοι καλούνται να αντιμετωπίσουν τις κυβερνητικές αυθαιρεσίες, εξωθώντας ακόμα και τα τυχόν απρόθυμα συνδικαλιστικά όργανα σε μετωπικούς αγώνες. Να ενώσουν τη φωνή τους με κάθε άλλη φωνή αντίστασης ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, όπως και αν αυτές πλασάρονται κάθε φορά, σε όφελος πάντα του μεγάλου κεφαλαίου και σε βάρος του λαού και των εργαζομένων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ