ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 24 Φλεβάρη 2010 - 2η έκδοση
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ
Πολιτική ενίσχυσης των μονοπωλίων

Προς ολοκλήρωση βαίνει το σχέδιο αντικατάστασης του κρατικού μονοπωλίου της «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ», από κάποιο μονοπώλιο ιδιωτικών συμφερόντων

Associated Press

Με τον πλέον αυθαίρετο τρόπο και προκαλώντας ακόμα και την κοινή λογική προσπαθούν οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης να αξιολογήσουν τις επιχειρηματικές επιλογές Βγενόπουλου και Βασιλάκη, που αποφάσισαν τη συγχώνευση της «OLYMPIC AIR» και της «AEGEAN», δημιουργώντας μια νέα εταιρεία - μονοπώλιο στην αγορά, κάτι που υποτίθεται πως έπρεπε να αντιμετωπιστεί με την απελευθέρωση της αγοράς και την ιδιωτικοποίηση της «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ». Αποδεικνύεται έτσι ότι μοναδικός στόχος της ΕΕ, και των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που υλοποίησαν την πολιτική ξεπουλήματος της κρατικής «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ», ήταν η δημιουργία των προϋποθέσεων για την ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης των ιδιωτικών ομίλων στον κλάδο και η διευκόλυνσή τους να ακολουθήσουν τη φυσική πορεία δράσης του κεφαλαίου, που είναι η συγκέντρωση και συγκεντροποίησή του, προκειμένου ακόμα πιο εύκολα να ελέγχονται οι αγορές και να υπαγορεύονται οι δικοί τους όροι και κανόνες. Αποδεικνύεται ακόμα ότι το πρόβλημα των εκπροσώπων ΕΕ και κεφαλαίου, δεν είναι τα μονοπώλια γενικά και αφηρημένα, αλλά τα κρατικά μονοπώλια, η ύπαρξη δημόσιων φορέων που λειτουργούν σε διάφορους κλάδους, στερώντας από τους επιχειρηματίες χώρο για την τοποθέτηση των κεφαλαίων τους και την αποκόμιση κερδών.

Σχολιάζοντας την απόφαση των δύο ομίλων για τη συγχώνευση, η υπουργός Οικονομίας Ανταγωνισμού και Ναυτιλίας σημείωσε χτες ότι «αυτό που έχει σημασία (...) είναι η διασφάλιση καθολικής και ομαλής εκτέλεσης του μεταφορικού έργου και υπηρεσιών, η διασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών για τους καταναλωτές και η προστασία των θέσεων εργασίας». Βέβαια, όλα αυτά θα μπορούσαν να διασφαλιστούν κάτω από εντελώς διαφορετικές συνθήκες και συγκεκριμένα μέσα από έναν ενιαίο φορέα μεταφορών, που θα ανήκε αποκλειστικά στο δημόσιο και θα λειτουργούσε με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας και των εργαζομένων. Η μονοπώληση της αγοράς από ισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους οδηγεί στο αντίθετο ακριβώς αποτέλεσμα, αφού οι εκπρόσωποί τους για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι η αύξηση των δικών τους κερδών. Κέρδη που, στην προκειμένη περίπτωση των δύο αεροπορικών εταιρειών, έχει προφανώς εκτιμηθεί ότι θα είναι ακόμα υψηλότερα και περισσότερο εξασφαλισμένα, μέσα από τη διαδικασία συγκεντροποίησης των κεφαλαίων και τη δημιουργία μονοπωλίου στην αγορά.

Η απόφαση για τη συγχώνευση των δύο αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες ελέγχουν σχεδόν το σύνολο του πτητικού έργου στο εσωτερικό της χώρας, δείχνει το μέγεθος της υποκρισίας, αλλά και τις τεράστιες ευθύνες που έχουν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, οι οποίες - διαδοχικά και εναλλάξ - οδήγησαν στην απαξίωση, τον κατακερματισμό και την ιδιωτικοποίηση της «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ». Μια ιδιωτικοποίηση που με τη μέθοδο της γνωστής πολιτικής απάτης είχε καταγγείλει πριν από τις εκλογές το ΠΑΣΟΚ δεσμευόμενο τότε ότι θα την επανεξετάσει, αλλά έκανε την ...πάπια, όταν ο εκπρόσωπος της MIG Ανδρέας Βγενόπουλος δήλωσε, μετά τις εκλογές, την ετοιμότητά του να επιστρέψει την εταιρεία στο Δημόσιο. Μια ...προσφορά που βέβαια ήταν καθόλα υποκριτική, μια και ο ίδιος γνώριζε πολύ καλά ότι οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ είναι οι πρωταθλητές στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων.

ΑΜΟΛΥΒΔΗ ΒΕΝΖΙΝΗ
Ανατιμήσεις πριν τη νέα «έκρηξη» τιμών

Νέα αύξηση της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης σημειώθηκε την περασμένη βδομάδα, ενώ η κυβέρνηση προωθεί μία ακόμη επιπλέον αύξηση του ειδικού φόρου, που θα πλήξει ευθέως τους εργαζόμενους και τα πλατιά λαϊκά στρώματα. Η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης διαμορφώθηκε την περασμένη Παρασκευή, 19 του Φλεβάρη στα 1,252 ευρώ ανά λίτρο, από 1,243 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 0,72%.

Το κράτος γεμίζει τα Ταμεία του προκειμένου να χρηματοδοτήσει αδρά τα επενδυτικά σχέδια των κεφαλαιοκρατών με το υστέρημα των εργαζομένων. Οι εταιρείες εμπορίας και τα διυλιστήρια, καθώς και τα πρατήρια διατηρούν τα κέρδη τους, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τα αυξάνουν, αφού δεν υπάρχει καμία ρύθμιση που να θέτει όρια στις τιμές. Ετσι ασκείται η «φιλολαϊκή» πολιτική της κυβέρνησης η οποία ισχυρίζεται διαρκώς και ανέξοδα ότι κόπτεται για το καλό των χαμηλόμισθων, μιλώντας για «δίκαια» μέτρα, πράττοντας ακριβώς το αντίθετο. Μόνο από την τελευταία αύξηση του ειδικού φόρου που ανακοίνωσε, η αύξηση της τιμής της βενζίνης έφτασε στο 15%.

Οι εξελίξεις αυτές δικαιώνουν και πάλι την πρόταση του ΚΚΕ για κατάργηση του ΦΠΑ και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και στο πετρέλαιο κίνησης, προκειμένου να υπάρξει μια μικρή έστω ανακούφιση των εργαζομένων. Ακόμη περισσότερο, η πρότασή του για κατοχύρωση της ενέργειας ως κοινωνικού αγαθού, θα ανέτρεπε τη σημερινή ασφυκτική κατάσταση που θα χειροτερέψει στο μέλλον εάν ευοδωθούν τα σχέδια του μεγάλου κεφαλαίου.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κανένα όφελος για το λαό

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Με αφορμή τη συγχώνευση OLYMPIC - AEGEAN, που ανακοινώθηκε προχτές, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε σχόλιό του τονίζει:

«Η προωθούμενη συγχώνευση OLYMPIC - AEGEAN καταδεικνύει ποιο είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΕΕ, των ιδιωτικοποιήσεων και της λεγόμενης "απελευθέρωσης" της αγοράς των αερομεταφορών. Και στο χώρο των αερομεταφορών αποδεικνύεται ότι ο ελεύθερος ανταγωνισμός των μεγάλων επιχειρηματιών, οδηγεί στη συγκέντρωση - καπιταλιστική μονοπώληση, ή στη δημιουργία καρτέλ, με οδυνηρά αποτελέσματα για το λαό συνολικά και για τους εργαζομένους του χώρου. Η εξέλιξη της συγχώνευσης δεν είναι αποτέλεσμα λαθών, παραλείψεων ή στρεβλώσεων, αλλά αποτέλεσμα της ενιαίας στρατηγικής των ελληνικών κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και της ΕΕ, δηλαδή της κρατικής και κοινοτικής παρέμβασης.

Για να έχουν σήμερα τα φτωχά λαϊκά στρώματα σύγχρονες, φθηνές και ασφαλείς αερομεταφορές και οι εργαζόμενοι σταθερή εργασία χωρίς ελαστικές εργασιακές σχέσεις και μισθούς πείνας, χρειάζεται να παλέψουν αποφασιστικά για έναν ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο, φορέα αερομεταφορών που θα λειτουργεί ενταγμένος σε μια λαϊκή οικονομία και εξουσία».

«COMMERCIAL VALUE»
Ζητάει ... παράταση ζωής

«Σχέδιο βραχυπρόθεσμης παράτασης λειτουργίας» της ασφαλιστικής εταιρείας «Commercial Value ΑΑΕ», η οποία βρίσκεται «στο κόκκινο», υπέβαλε στην Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠΕΙΑ) η διοίκηση της εταιρείας. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται η παράταση του χρόνου για την ανάκληση της άδειας μέχρι τις 18.6.2010, η άρση της απόφασης της ΕΠΕΙΑ για αναστολή νέων εργασιών τουλάχιστον για ασφαλίσεις ζωής, η κάλυψη τρεχουσών υποχρεώσεων με βάση τις προτεραιότητες που προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία, δηλαδή ασφαλισμένοι ζωής, πληρωμή εργαζομένων και συνεργατών, Δημόσιο - ασφαλιστικοί οργανισμοί, άλλοι ασφαλισμένοι και λοιποί πιστωτές. Προτείνεται ακόμα η ανακοίνωση παράτασης δύο μηνών για αύξηση κεφαλαίου και είσπραξη ασφαλίστρων για ανανεώσεις συμβολαίων ζωής και γενικών ασφαλίσεων.

ΞΕΝΟΔΟΧΟΙ ΑΘΗΝΑΣ
Προκλητικές αξιώσεις λόγω... κρίσης

Να πληρώσουν την κρίση οι εργαζόμενοι ζητούν προκλητικά οι ξενοδόχοι της Αθήνας, προβάλλοντας τις αρνητικές επιδόσεις του 2009, την εκτίμηση ότι το 2010 θα συνεχιστεί η μείωση των εσόδων και το ενδεχόμενο της απώλειας θέσεων εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, με συνέντευξη Τύπου της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών (ΕΞΑ) προχτές, ζήτησε να ενταχθεί ο νομός σε προγράμματα «επιδότησης της εργασίας», να μειωθούν οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και να αρθεί το καμποτάζ για να ενισχυθούν οι αφίξεις από τις κρουαζιέρες. Παράλληλα εναντιώθηκαν στην πιθανή αύξηση του ΦΠΑ για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, εκτιμώντας ότι θα είναι «καταστροφική».

Πρόκειται για μία ακόμη περίπτωση όπου οι εργαζόμενοι καλούνται άμεσα και έμμεσα να πληρώσουν τις όποιες επιχειρηματικές απώλειες, ενώ βεβαίως, δεν έχουν καμία πρόσθετη απολαβή όταν τα «ταμεία» των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων γεμίζουν και με τη συμβολή της πολυδάπανης διαφήμισης με δημόσιο χρήμα. Οι αξιώσεις των ξενοδόχων της Αθήνας συμβαδίζουν με τη φιλοσοφία του «προγράμματος σταθερότητας» και απειλούν με μέτρα μόνιμου χαρακτήρα που στον τομέα της κρουαζιέρας θα πλήξουν και τους ναυτεργάτες.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης, Ι. Ρέτσο, το 2009 ήταν η χειρότερη χρονιά των τελευταίων 15 ετών στον τομέα των πληροτήτων των ξενοδοχείων της Αθήνας, με πτώση 10,2% και μέση πληρότητα στο 60,9%. Η μέση τιμή ανά δωμάτιο μειώθηκε κατά 8,3% και τα τελικά έσοδα των ξενοδοχείων μειώθηκαν κατά 17,6% σε σχέση με το 2008.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ