ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Ιούνη 2000
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ψηφίστηκε η διάταξη για το Ισλαμικό Πολιτιστικό Κέντρο
  • «Παρών» ψήφισε το ΚΚΕ. Πωλούνται σε ιδιώτες ιππόδρομοι και ιπποδρομικό στοίχημα.
  • Την αήθη συμπεριφορά του Θ. Πάγκαλου κατήγγειλε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος

Ακόμη και την έκταση του σημερινού Ιππόδρομου στο Φάληρο, θα πάρουν προς εκμετάλλευση οι ιδιώτες...
Ακόμη και την έκταση του σημερινού Ιππόδρομου στο Φάληρο, θα πάρουν προς εκμετάλλευση οι ιδιώτες...
Με τις ψήφους των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ ψηφίστηκε χτες από το πρώτο Θερινό Τμήμα της Βουλή η διάταξη για την ίδρυση Ισλαμικού Πολιτιστικού Κέντρου στην Παιανία που περιέχεται στο νομοσχέδιο για την προετοιμασία των Ολυμπιακών Αγώνων.

Μετά από ονομαστική ψηφοφορία υπέρ του άρθρου ψήφισαν 55 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ, κατά 40 βουλευτές της ΝΔ, ενώ υπήρχαν και δύο απόντες ανάμεσά τους και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Α. Χρυσανθακόπουλος που την προηγούμενη βδομάδα είχε δηλώσει ότι θα καταψηφίσει, επειδή υπάρχει κίνδυνος το τέμενος να μετατραπεί σε άντρο τρομοκρατών!

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ψήφισαν «παρών» και σε σχετική δήλωσή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος υπογραμμίζει: «Το ΚΚΕ καταψηφίζει το νομοσχέδιο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, γιατί δε θέλει να γίνει συνένοχο σε ρυθμίσεις που διευκολύνουν μια τεράστια κερδοσκοπία σε βάρος των ελευθέρων χώρων και του περιβάλλοντος και θέτουν περιορισμούς στην πολιτική διαφήμιση. Αρνείται να συμβάλλει στη χειραγώγηση του λαού και της νεολαίας στη νέα "μεγάλη ιδέα" του 2004. Τάσσεται σαφώς υπέρ της ίδρυσης μουσουλμανικού τεμένους στην Αττική και δεν είναι αντίθετο στην ίδρυση πολιτιστικών κέντρων που προβάλλουν άλλους πολιτισμούς. Ομως στο σχετικό άρθρο 7 δηλώνει "παρών" γιατί η κυβέρνηση: α) αρνείται να ιδρύσει το τέμενος στο Γκάζι δηλαδή σε περιοχή που πραγματικά θα εξυπηρετούνται οι λατρευτικές ανάγκες των μουσουλμάνων και β) γιατί αρνείται να ενημερώσει τη Βουλή ποιοι είναι πραγματικά οι "συνομιλητές" της και χρηματοδότες για την ίδρυση του πολιτιστικού κέντρου στην Παιανία και με ποιους όρους αυτό θα ιδρυθεί, ζητώντας εν λευκώ εξουσιοδότηση να αντιμετωπίσει το ζήτημα».

Σε ιδιώτες οι ιππόδρομοι

Στη συνέχεια συζητήθηκε το τελευταίο άρθρο του νομοσχεδίου, με το οποίο παραδίνονται σε ιδιώτες οι ιππόδρομοι Αθήνας και Θεσσαλονίκης, αλλά και το ιπποδρομιακό στοίχημα.

Στην τοποθέτησή της η εισηγήτρια του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη κατήγγειλε ότι με το συγκεκριμένο άρθρο περνάει η απευθείας παραχώρηση σε ιδιώτες του ιπποδρομιακού στοιχήματος. Μάλιστα η Ανώνυμη Εταιρεία «Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδας» νομοθετεί με απόφαση της Γενικής της Συνέλευσης και παραχωρεί δικαιώματα του κράτους σε ιδιώτες.

Η Λ. Κανέλλη τόνισε χαρακτηριστικά ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν μπορεί να γίνονται, για να ωφεληθούν ορισμένοι ιδιώτες και είπε ότι αφού υπάρχουν τεράστια κέρδη (γι' αυτό άλλωστε ενδιαφέρονται οι ιδιώτες) θα έπρεπε να αναλάβει την όλη διαδικασία η υπάρχουσα εταιρία του δημοσίου. Ζήτησε δε να υπάρξει πρόνοια για τους εργαζόμενους, καθώς και κατοχύρωση των πρακτόρων, αφού το πιθανότερο είναι ότι οι ιδιώτες δε θα αναγνωρίσουν τις υπάρχουσες δεσμεύσεις.

Αντίθετοι με το άρθρο ήταν και οι βουλευτές της ΝΔ, τονίζοντας ότι το στοίχημα θα ανατεθεί σε συγκεκριμένο επιχειρηματία, που δεν κατονόμασαν (μόνο ο Π. Καμμένος είπε για τον Σ. Κόκκαλη) και ο ΣΥΝ. Οι βουλευτές της ΝΔ ζήτησαν ονομαστική ψηφοφορία, το αποτέλεσμα της οποίας ήταν: 53 υπέρ (ΠΑΣΟΚ), 46 κατά (ΚΚΕ, ΝΔ, ΣΥΝ).

Ο υφυπουργός Πολιτισμού Γ. Φλωρίδης, στην τοποθέτησή του, ισχυρίστηκε ότι δεν είναι φωτογραφικός ο διαγωνισμός και θα τηρηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες.

Αήθης συμπεριφορά Πάγκαλου

Η συζήτηση του άρθρου επεκτάθηκε και στις αήθεις δηλώσεις Πάγκαλου κατά του ΚΚΕ και της ΝΔ για τη στάση τους πάνω στο νομοσχέδιο, δηλώσεις που έγιναν εκτός Βουλής, ενώ και χτες ο Θ. Πάγκαλος προτίμησε να μην εμφανιστεί στην αίθουσα του Κοινοβουλίου. Αρκετοί βουλευτές της ΝΔ επέκριναν τον υπουργό Πολιτισμού, ενώ παρεμβαίνοντας στη συζήτηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος τόνισε ότι υπάρχει θέμα με τη συμπεριφορά και την τακτική Πάγκαλου. Η επίθεσή του, την προηγούμενη Παρασκευή, με συνέντευξη Τύπου, είπε, κατά του ΚΚΕ ήταν αήθης, συκοφαντική και προκλητική.

Ενώ την Πέμπτη υπήρχε η συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου, συνέχισε ο βουλευτής, ο υπουργός προτίμησε να δώσει συνέντευξη την Παρασκευή χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα απάντησης στις συκοφαντίες του. Υπάρχει η Βουλή να τα πει και να ακουστούν και οι δύο φωνές όσο βέβαια μπορεί να περάσει στα ΜΜΕ η φωνή του ΚΚΕ. Εχουμε πρόβλημα, τόνισε ο Αντ. Σκυλλάκος, στο να φτάσει η φωνής μας στα ΜΜΕ, είμαστε κομμένοι και όχι μόνοι εμείς, αφού και το ΔΗΚΚΙ διαμαρτύρεται.

Καταλήγοντας ο Αντ. Σκυλλάκος είπε ότι το ΚΚΕ διαμαρτύρεται έντονα για τις δηλώσεις και τη συμπεριφορά του Πάγκαλου, ο οποίος έπρεπε να είναι παρών στη Βουλή και όχι να παίζονται οι συκοφαντίες του από κανάλι σε κανάλι, χωρίς τη δυνατότητα παρέμβασης του ΚΚΕ.

Η Λ. Κανέλλη κάλεσε το προεδρείο της Βουλής να υποδείξει στον Θ. Πάγκαλο να σέβεται τουλάχιστον τον τίτλο και τα αρχικά ιστορικών κομμάτων όπως εμείς σεβόμαστε το επώνυμό του. Γιατί αλλιώς, τόνισε χαρακτηριστικά, θα μπορούσα και εγώ να μιλήσω για ΠΑΓΚΑΛΟΚ αντί για ΠΑΣΟΚ και για εποχή Πάγκαλου αντί για εποχή της ΟΝΕ.

Η βουλευτής του ΚΚΕ κατήγγειλε ότι χρησιμοποιήθηκε το ονοματεπώνυμό της από την κρατική τηλεόραση, για να συκοφαντηθούν οι θέσεις του ΚΚΕ πάνω στο νομοσχέδιο, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να απαντήσει στις συκοφαντίες.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛΤΑ
Η ΠΑΣΚΕ ματαίωσε τις κινητοποιήσεις

Με τις ψήφους των συνδικαλιστών της ΠΑΣΚΕ , το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΜΕ-ΕΛΤΑ, στη χτεσινή του συνεδρίαση ματαίωσε την απεργία που -έστω και με αυτά τα κουτσουρεμένα αιτήματα- είχε εξαγγείλει. Με πρόσχημα «τις λύσεις που δόθηκαν σε κάποια αιτήματα», η ΠΑΣΚΕ, προχώρησε σε αυτό που από την αρχή σχεδίαζε. Στην υπονόμευση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων των ταχυδρομικών και στο κλείσιμο της απεργίας με συνοπτικές διαδικασίες, όπως με τον ίδιο τρόπο την είχε εξαγγείλει, χωρίς τη συμμετοχή των εργαζομένων και με ένα πλαίσιο αιτημάτων, από το οποίο απουσίαζαν τα πραγματικά προβλήματα των ταχυδρομικών.

Επιβεβαίωση των παραπάνω αποτελεί και η «λύση» στα αιτήματα της πλειοψηφίας της Ομοσπονδίας, την οποία έδωσαν κυβέρνηση και διοίκηση των ΕΛΤΑ και η οποία έγινε το άλλοθι για τη ματαίωση της απεργίας. Σύμφωνα με την απάντηση του Π. Κυριακόπουλου διευθύνοντα συμβούλου του Οργανισμού, για το θέμα της έλλειψης προσωπικού, η κυβέρνηση δεσμεύτηκε για την πρόσληψη 175 μονίμων υπαλλήλων, όταν η πλειοψηφία της ΟΜΕ-ΕΛΤΑ, ζητούσε τουλάχιστον 400 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση προχωρά στην εισαγωγή του μοντέλου του «απασχολήσιμου» και στα ΕΛΤΑ, αφού αντί για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων, θα προσλάβει 200 υπαλλήλους τετράωρης απασχόλησης και με σύμβαση οκτάμηνης διάρκειας.

Αυτή η επικίνδυνη αρχή, για τις εργασιακές σχέσεις και για τη δημιουργία στα ΕΛΤΑ εργαζομένων δεύτερης κατηγορίας, η ηγεσία της ΠΑΣΚΕ, όχι μόνο την αποδέχτηκε, όχι μόνο έκανε πίσω από το αίτημα για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αλλά την προέβαλε και ως «λύση» για να πουλήσει την απεργία.

«Η ματαίωση της απεργίας από την ΠΑΣΚΕ- υπογράμμισε ο Γιώργος Κρίκας, στέλεχος της «Δημοκρατικής Συνεργασίας» - επιβεβαίωσε την εκτίμηση της παράταξης, τόσο όσον αφορά τη μεθόδευση, όσο και το περιεχόμενο, ότι επρόκειτο για μια απεργία στημένη και χωρίς προοπτική. Δυστυχώς, η ηγεσία της ΟΜΕ-ΕΛΤΑ, πρωτοστατεί σε ένα παιχνίδι αποπροσανατολισμού των ταχυδρομικών, που οδηγεί στον εκφυλισμό των αγώνων και τους αποτρέπει από τη συμμετοχή τους στα συνδικάτα. Δε φτάνει που προκήρυξε μια απεργία, στα αιτήματα της οποίας δεν περιλαμβάνονταν τα πραγματικά προβλήματα των εργαζομένων και του δημόσιου ταχυδρομείου, αλλά προχώρησε στο ξεπούλημά της, μετά από συνεννόηση με κυβέρνηση και διοίκηση.

Η «Δημοκρατική Συνεργασία» καλεί τους ταχυδρομικούς να μην υποχωρήσουν. Τους καλεί να παλέψουν για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής, που θα εξασφαλίζει την ανάπτυξη του δημόσιου ταχυδρομείου, θ' αποτρέπει την ιδιωτικοποίηση, τον τεμαχισμό και την εκχώρηση των προσοδοφόρων υπηρεσιών του. Μόνο ο αγώνας των εργαζομένων, -τονίζει η παράταξη- από τα κάτω και η δημιουργία μετώπου αντίστασης, μπορεί να υπερασπίσει τα εργατικά δικαιώματα και ν' ανατρέψει το κλίμα τρομοκρατίας και εντατικοποίησης στους εργασιακούς χώρους, κόντρα στα σχέδια κυβέρνησης, διοίκησης και συνδικαλιστικής ηγεσίας.

ΟΣΥΠΑ
Στάσεις εργασίας από την ερχόμενη Τετάρτη

Απεργιακές κινητοποιήσεις, για να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του Δημοσίου, αλλά και το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων στα πολιτικά αεροδρόμια, ενόψει της λειτουργίας του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα, κήρυξε το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ).

Θέματα αιχμής, επίσης, για τους εργαζόμενους στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) είναι η άμεση απόσυρση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών αεροδρομίων στην Ελλάδα, καθώς και η ρύθμιση για την έγκαιρη καταβολή των δεδουλευμένων τους.

Σε πρώτη φάση αποφασίστηκαν καθημερινές 4ωρες στάσεις εργασίας (5 - 9 π.μ. και 2 - 6 μ.μ.) στις 28, 29, 30 Ιούνη και την 1η Ιούλη, ενώ οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας προαναγγέλλουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, καταγγέλλοντας τη διοίκηση της ΥΠΑ για αδιαφορία στα προβλήματα των εργαζομένων, αλλά και για «σειρά αυθαίρετων και παράνομων ενεργειών».

Σε ανακοίνωση της ΟΣΥΠΑ, καταγγέλλεται ότι μέσω σκόπιμων καθυστερήσεων μεθοδεύονται και προωθούνται αυθαίρετες παραχωρήσεις αρμοδιοτήτων της ΥΠΑ στην εταιρία του αεροδρομίου Σπάτων, σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου. Επισημαίνεται ότι αν και ο κρατικός αερολιμένας της Αθήνας θα κλείσει όταν τεθεί σε λειτουργία το αεροδρόμιο Σπάτων, εντούτοις η διοίκηση της ΥΠΑ δεν έχει λάβει μέριμνα για την τύχη του προσωπικού, ενώ δεν κάνει απολύτως τίποτα για την απρόσκοπτη λειτουργία των αεροδρομίων, τα οποία υπολειτουργούν λόγω έλλειψης προσωπικού. Την ίδια στιγμή, προσλαμβάνονται έναντι αδράς αμοιβής «σύμβουλοι» για θέματα που χειρίζονται υπεύθυνα οι υπάλληλοι της υπηρεσίας, υποκαθιστώντας έτσι τη διοικητική ιεραρχία της ΥΠΑ.

Πρόστιμα για τα καυσαέρια

Πρόστιμα που κυμαίνονται από 10.000 δραχμές μέχρι 50.000 δραχμές επιβάλλονται από χτες στους κατόχους οχημάτων που δεν είναι εφοδιασμένα, με Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) ή εκπέμπουν καυσαέρια εκτός των προβλεπόμενων ορίων.

Οι οδηγίες, που έχουν δοθεί στα συνεργεία των κινητών μονάδων του ΥΠΕΧΩΔΕ και του υπουργείου Μεταφορών είναι: Για τα οχήματα που έχουν ΚΕΚ, αλλά εκπέμπουν περισσότερα καυσαέρια τα επιτρεπτά, να υποχρεώνουν τους οδηγούς, προσκομίζουν μέσα σε δέκα μέρες καινούρια ΚΕΚ από τις αρμόδιες υπηρεσίες των νομαρχιών. Για τα οχήματα που δεν είναι εφοδιασμένα με ΚΕΚ, αλλά εκπέμπουν καυσαέρια εντός των ορίων, να επιβάλλουν πρόστιμο 10.000 δρχ. στους κατόχους. Για τα οχήματα που κυκλοφορούν χωρίς ΚΕΚ και εκπέμπουν και υπερβολικά καυσαέρια, να επιβάλλουν πρόστιμο 50.000 δρχ. στους οδηγούς. Το ίδιο πρόστιμο θα καταβάλλουν και όσοι αρνούνται να γίνει έλεγχος στο όχημά τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ