Τους κρατούν στην Υποδιεύθυνση Αλλοδαπών Θεσσαλονίκης για να τους παραδώσουν σε κάποια Μη Κυβερνητική Οργάνωση...
Με δρακόντεια μέτρα, ο κατασταλτικός μηχανισμός του κράτους «υποδέχεται» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τους μετανάστες από τη Χίο |
Το αποτέλεσμα ήταν να συμπεριληφθούν σ' αυτήν και οι εν λόγω ανήλικοι, χωρίς να ελεγχθεί όχι μόνο η ηλικία τους, αλλά και το γεγονός ότι συγγενείς τους - ενδεχομένως και γονείς - έμειναν πίσω, στο Κέντρο Κράτησης στο Μερσινίδι. Ο μη διαχωρισμός οικογενειών ή εν πάση περιπτώσει συγγενών, που γι' αυτούς τους ανθρώπους είναι ένας ισχυρός παράγοντας στήριξης και επιβίωσης, δε λαμβάνεται υπόψη.
Επιπλέον, οι όροι που βάζει η ΕΕ για να μπορεί ένας μετανάστης να φέρει την οικογένειά του στη χώρα που ζει κι εργάζεται είναι απαγορευτική. Για παράδειγμα, για να μπορέσει ένας μετανάστης που ζει και εργάζεται στην Ελλάδα (σ.σ. ως γνωστόν, η πλειοψηφία το κάνει κάτω από άθλιες συνθήκες) θα πρέπει: ο μετανάστης να κατοικεί νόμιμα στη χώρα για διάστημα δύο ετών, να διαθέτει κατάλυμα ικανό να καλύψει τις ανάγκες του ίδιου και των μελών της οικογένειάς του, να διαθέτει ετήσιο προσωπικό εισόδημα σταθερό και τακτικό, επαρκές για τις ανάγκες του ίδιου και της οικογένειάς του, το οποίο δεν προέρχεται από προσφυγή στο σύστημα κοινωνικής αρωγής της χώρας. Το εισόδημα αυτό δεν μπορεί να είναι μικρότερο από τις ετήσιες αποδοχές του ανειδίκευτου εργάτη, προσαυξημένο κατά 20% για τη σύζυγο και κατά 15% για κάθε παιδί. Η επανένωση αφορά μόνο τα ανύπαντρα παιδιά κάτω των 18 ετών, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν κράτη όπου τα παιδιά παντρεύονται και πριν τα 18 τους χρόνια!
Τη βίαιη επαναπροώθηση των τριών ανηλίκων και το βάρβαρο διαχωρισμό τους από συγγενικά πρόσωπα κατήγγειλε η Νομαρχιακή Επιτροπή Χίου του ΚΚΕ με παραστάσεις της χθες στο νομάρχη, στην Αστυνομική Διεύθυνση και το Λιμεναρχείο του νησιού. Η κινητοποίηση του Κόμματος είχε ως αποτέλεσμα να αποκαλυφθεί ότι τα τρία παιδιά διαχωρίστηκαν στη Θεσσαλονίκη από τους υπόλοιπους πρόσφυγες (που προωθήθηκαν προς τον Εβρο) και κρατούνται (τουλάχιστον μέχρι χθες το βράδυ αυτό συνέβαινε) στην Υποδιεύθυνση Αλλοδαπών Αγίου Αθανασίου της πόλης.
Σε επικοινωνία του «Ρ» με την εν λόγω Υποδιεύθυνση, μας δηλώθηκε ότι αναμενόταν εισαγγελική εντολή, ώστε οι τρεις ανήλικοι να δοθούν ενδεχομένως στη Μη Κυβερνητική Οργάνωση «ΑΡΣΙΣ». Δηλαδή, ο κρατικός κατασταλτικός μηχανισμός χώρισε τρεις οικογένειες και παραδίδει τα ανήλικα παιδιά σε μια ΜΚΟ που διατείνεται ότι δρα για την πρόληψη της κοινωνικής περιθωριοποίησης των νέων. Μετά από αυτά, κανείς δεν γνωρίζει αν τα παιδιά θα μπορέσουν ξανά να δουν τους γονείς ή τους συγγενείς τους. Οπως επίσης δεν γνωρίζει ποια θα είναι η τελική τους τύχη...
Το υπαρκτό και οξύ πρόβλημα της υποχρηματοδότησης των ΤΕΙ αναδείχθηκε για άλλη μια φορά χτες, με αφορμή την ενημέρωση που έκανε η διοίκηση του ΤΕΙ Πειραιά σε φορείς της πόλης. Ο πρόεδρος του ΤΕΙ Πειραιά, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, ζήτησε να μη χαρατσωθεί από το υπουργείο Παιδείας ο ήδη χαμηλός προϋπολογισμός του Ιδρύματος, αλλά να μείνει τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με πέρυσι (15.183.000 ευρώ). Παράλληλα, υπενθύμισε τα περσινά προβλήματα που προέκυψαν στο Ιδρυμα, καθώς δεν υπήρχαν χρήματα για να πληρωθούν το συνεργείο καθαριότητας και η ΔΕΗ, ενώ οι ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή και τον εργαστηριακό εξοπλισμό παραμένουν. «Το Ιδρυμα αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα που προέρχονται κυρίως από τη συνεχή αύξηση των σπουδαστών, λόγω μεταγραφών, σε συνδυασμό με τη χαμηλή κρατική επιχορήγηση», σημείωσε ο πρόεδρος του ΤΕΙ και την ίδια στιγμή δήλωσε την προθυμία της διοίκησης να εφαρμόσει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, όπως την αξιολόγηση.
Και φυσικά το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης του Ιδρύματος δεν είναι ...«πειραϊκό», όπως προσπάθησαν να το υποβαθμίσουν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που παραβρέθηκαν στη χτεσινή ενημέρωση. Ούτε μπορεί να αλλάξει στα στενά πλαίσια του ενός ή του άλλου Ιδρύματος. Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο στο ΤΕΙ Πειραιά, αφορά συνολικά στην ανώτατη εκπαίδευση που ασφυκτιά από τη χρόνια πολιτική υποχρηματοδότησης των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ που εφαρμόζουν κατά γράμμα την αντιδραστική ευρωενωσιακή πολιτική. Η πάλη για τη χρηματοδότηση δεν μπορεί να είναι ξεκομμένη από την πάλη ενάντια σε όλους τους νόμους που υποβαθμίζουν την ανώτατη εκπαίδευση και προωθούν την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των ιδρυμάτων. Απαιτείται συνολική ρήξη και σύγκρουση εφ' όλης της ύλης με την ΕΕ και την πολιτική των μονοπωλίων που δημιουργούν αυτή την κατάσταση.
Η Νομαρχιακή Επιτροπή Ημαθίας του ΚΚΕ διοργανώνει συνέντευξη Τύπου, σήμερα Τετάρτη, στη 1 το μεσημέρι, στο τουριστικό περίπτερο «ΕΛΗΑ» με θέμα: «Η πυροπροστασία, η διαχείριση απορριμμάτων και η τάφρος 66».
Να παλέψει ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ και να διεκδικήσει τη δημιουργία ενιαίου αποκλειστικά δημόσιου φορέα διαχείρισης των υδατικών πόρων κάλεσαν το λαό της Θεσσαλονίκης οι εργαζόμενοι του Ευόσμου, οι οποίοι πραγματοποίησαν χτες το βράδυ πικετοφορία στο κέντρο της πόλης τους. Την εκδήλωση οργάνωσε η Επιτροπή Αγώνα κατά της ιδιωτικοποίησης της ΕΥΑΘ, που από την προηγούμενη βδομάδα πραγματοποιεί εξορμήσεις σε τόπους δουλειάς και συνοικίες. Οι διαδηλωτές καταδίκασαν την κυβέρνηση για την απόφασή της να παραδώσει ακόμα ένα ποσοστό, το 23,5%, της Εταιρείας Υδρευσης - Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) σε ιδιωτική εταιρεία, ενώ δήλωναν ότι δε θα αφήσουν να γίνει το νερό από φυσικό αγαθό, εμπόρευμα για κερδοσκοπία στα χέρια ιδιωτικών εταιρειών.
Αντισυνταγματική θεωρεί η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων την τροπολογία για την οπτική και ηχητική παρακολούθηση που ενσωματώνεται στο νομοσχέδιο για την ταυτοποίηση των χρηστών καρτοκινητής τηλεφωνίας. Η παραπάνω γνωμοδότηση της Αρχής έγινε αφού της εστάλη από το υπουργείο Δικαιοσύνης η επίμαχη τροπολογία.
Η Αρχή, ειδικότερα, αναφέρει σειρά παρατηρήσεων, όπως, μεταξύ άλλων, ότι αφαιρείται από την ελεγκτική αρμοδιότητά της ένας μεγάλος και ευαίσθητος τομέας κρατικής δράσης, ότι δεν υπάρχουν σαφείς και λεπτομερείς διατάξεις ως προς τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων, ότι δεν αρκεί μια γενική αναφορά στη διαφύλαξη της δημόσιας ασφάλειας για την προστασία προσώπων και πραγμάτων, ότι δεν προβλέπονται συγκεκριμένα κριτήρια επικινδυνότητας όπως, π.χ., αυξημένη εγκληματικότητα σε μια περιοχή, βάσει των οποίων θα αποφασίζεται η εγκατάσταση και λειτουργία κλειστών κυκλωμάτων τηλεόρασης σε δημόσιους χώρους, και ότι δεν προβλέπεται προηγούμενη έκδοση διοικητικής πράξης για την εγκατάσταση εικονοληπτών σε συγκεκριμένο χρόνο και τόπο.
Η ουσία όμως όλων των παραπάνω παρατηρήσεων ακροθιγώς πιάνεται από την Αρχή και αυτή είναι ότι η συγκεκριμένη τροπολογία, που εντάσσεται στο γενικότερο νομοσχέδιο που ...διανθίζεται και με άλλες τροπολογίες για κάμερες και τράπεζα DNA, στοχεύει στην περιστολή δημοκρατικών δικαιωμάτων, επιτρέπει και σε άλλες αρχές, πλην των δικαστικών, να επεξεργάζονται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. Αποτελεί έναν κρίκο στην αλυσίδα καταστολής του λαϊκού κινήματος.