Remember Elena από τον Τεό Σαλαπασίδη (1924 - 1983): «Περιμένω να μου φέρουν τις πεντακόσιες δραχμές / αυτός που χρωστά προσποιείται τον φυματικό / άλλοι λόγω θέσεως προσποιούνται τους δυνατούς / η λύση διαφαίνεται / η εκφώνηση ξεχάστηκε / ακούμε δίσκους προκλασικής μουσικής / ζητάμε δανεικά / αν όχι / ξεγελάμε τα κορίτσια στο Λιτόχωρο και παίρνουμε λίρες / εγώ επιμένω στην πρώτη επαφή / έστω και χωρίς χρήματα επιμένω. Εδώ / δεν μπορούν να σερβίρουν ούτ' ένα θάνατο σωστό / κάπου ο δίσκος θα κτυπήσει / και θα χυθούν κάτω στο παρκέ λίγα δάκρυα / Από μικρός ξεφώνιζα πως οι υπηρέτριες πρέπει να περνούν / από ειδικές σχολές αναρχικών / οι επαναστάτες από σχολές ορθοφωνίας / Κανείς δεν θυμάται σήμερα τους Δεκεμβριστές / την ομίχλη του Πετροπαβλόφσκ / τα χείλη της θείας Γκρέτα / Ανοίγω βιομηχανία αεριούχων αναψυκτικών / τίτλος: ο Λαϊκός Επίτροπος / Λαέ: πίνε λεμονάδες, οι Δικηγόροι εσίγησαν / Λαέ: στις δύσκολες στιγμές πίνε πορτοκαλάδες! / Η βίβλος διαβάστηκε - του καλού Σαμαρείτη δώσατε διαβατήριο προς Μόσχαν / οι πουτάνες ακούν Μπελαφόντε / όποιος δεν έχει σαράντα φράγκα δεν ακούει Μπελαφόντε / οι μετοχές του Μπελαφόντε ανεβαίνουν / ο Μπελαφόντε ανεκαλύφθη / στο Κρεμλίνο πανικός -η Ουάσιγκτον ολοφύρεται- / οι μετοχές του Μπελαφόντε στο απώγειο! / Εδώ είστε και δω είμαι / τον Μπελαφόντε θα τον χρησιμοποιήσουν ή θα τον κάψουν / - σε περίπτωση που τον χρησιμοποιήσουν θα τον κάψουν αργότερα - / τώρα ανοίξτε διάπλατα τις πόρτες στον γιο του γιατρού που σπουδάζει ιατρική / στον γιο του λεμβούχου που εξηνθρωπίσθη / ανοίξτε τις πόρτες στους τζόκεϊ στους σοσιαλιστές στους παλαιοημερολογίτες στους πυροβάτες / σ' εκείνον που δήθεν υπεσχέθη να γίνει διαρρήκτης και τώρα υπάλληλος / μετράει χρήματα σεμνός σε κάποια τράπεζα / ξοδεύοντας το μισθό του σε πράκτορες που παρακολουθούν τη γυναίκα του / κλείστε τις πόρτες - τα χέρια τους ιδρώνουν - ανάψτε τα εντομοκτόνα βεγγαλικά / η γιορτή πλησιάζει στο τέρμα της / χωρίς την Κατίνα. Χωρίς την Ελένη. / (Η μικρή Ελένη κάθεται και κλαίει επειδή δεν την παίζουν οι λευκές φιλενάδες της) / Η μικρή Ελένη / τώρα κάθεται και κλαίει / που δεν την παίζουν / ούτε οι μαύρες στο Χάρλεμ».
Ηταν γυναίκα, ήταν όνειρο από τον Γιώργο Σαραντάρη (1908 - 1941): «Ηταν γυναίκα, ήταν όνειρο, ήτανε και τα δυο / ο ύπνος μ' εμπόδιζε να τη δω στα μάτια / αλλά της φιλούσα το στόμα την κράταγα / σα να ήταν άνεμος και να ήταν σάρκα / μου 'λέγε πως μ' αγαπούσε, αλλά δεν το άκουγα καθαρά / μου 'λέγε πως πονούσε να μη ζει μαζί μου / ήταν ωχρή και κάποτε έτρεμα για το χρώμα της / κάποτε απορούσα νιώθοντας την υγεία της σα δική μου υγεία / όταν χωρίζαμε ήτανε πάντοτε νύχτα / τ' αηδόνια σκέπαζαν το περπάτημά της / έφευγε και ξεχνούσα πάντοτε τον τρόπο της φυγής της / η καινούργια μέρα άναβε μέσα μου προτού ξημερώσει / ήταν ήλιος ήταν πρωί όταν τραγουδούσα / όταν μόνος μου έσκαβα ένα δικό μου χώμα / και δεν τη σκεφτόμουνα πια εκείνη».
Στις 15 Ιούλη θα «αράξει» στον Πολυχώρο Τεχνόπολης Κρήτης, ενώ στις 16 Ιούλη (9.30 μ.μ.), στο Θέατρο «Badminton», στην Αθήνα, κομίζοντας «έργα και ημέρες» μιας ζωής παθιασμένης με τη μουσική, όπως αποτυπώθηκε μοναδικά το 1996 στο φιλμ του Βιμ Βέντερς «Buena Vista Social Club». Οπως τη γιορτάζουν σήμερα 10 από τα πρωτοπαλίκαρα του «πληρώματός» του, μεταδίδοντας στις εμφανίσεις τους την ατόφια ενέργεια ενός πραγματικού θρύλου, μιας ολόκληρης χώρας και μιας πλούσιας μουσικής παράδοσης που κατέκτησε ολόκληρο τον κόσμο. Ερμηνεύοντας τις κλασικές επιτυχίες Chan Chan, Μacusa, Sabroso, Las Flores de la Vida, κ.ά. και «διδάσκοντας» στα πέρατα του κόσμου τη μαγική ενέργεια του son, του «απόλυτου» κουβανέζικου ρυθμού. Για δύο αξέχαστες καλοκαιρινές νύχτες, στη σκηνή, ο «παλιός» του σχήματος και γιος του Κομπάι Σεγκούντο, Salvador Repilado Labrada (μουσική διεύθυνση, κόντρα μπάσο) και η παρέα του, ένα σύνολο από την αφρόκρεμα των μουσικών της Κούβας (Hugo Garzοn Βargallο - φωνητικά, Rafael Fournier Navarro - bongo drums, Haskell Armenteros Pons & Rafael Inciarte Rodrιguez - κλαρινέτο, Nilso Arias Fernαndez - κιθάρα, κ.ά.)
H διεθνής αναγνώριση ήρθε το 1997 όταν ο Αμερικανός κιθαρίστας R. Cooder, ηχογράφησε το άλμπουμ «Buena Vista Social Club», με τη συμμετοχή γνωστών Κουβανέζων μουσικών των δεκαετιών του '40 και του '50, που η φήμη του ταξίδεψε αστραπιαία από στόμα σε στόμα σε όλο τον κόσμο, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο. Δύο χρόνια αργότερα ο Β. Βέντερς αποτύπωσε σε φιλμ εμφανίσεις και συνεντεύξεις του συγκροτήματος, στο ομώνυμο μουσικό ντοκιμαντέρ. Την τελευταία δεκαετία της ζωής του, ο Κομπάι Σεγκούντο ήταν ηλικιακά ο μεγαλύτερος μουσικός/τραγουδιστής εν ενεργεία στον κόσμο, που παρά τα 90 του χρόνια συνέχιζε να δίνει εκατοντάδες συναυλίες.