ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 4 Ιούνη 2000
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
47ο ΡAΛΙ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
Παράδοση και εκσυγχρονισμός

Την παράδοση με τις σύγχρονες αγωνιστικές προδιαγραφές προσπάθησαν να συνδυάσουν οι διοργανωτές στο 47ο Ράλι ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ. Η ΕΛΠΑ έχει επικεντρώσει την προσοχή της στην ασφάλεια οδηγών και θεατών ενώ έχει προσπαθήσει να προσφέρει τις απαραίτητες διευκολύνεις στις εργασιακές ομάδες. Καρδιά του αγώνα θα είναι η όμορφη ΙΤΕΑ, ενώ η εκκίνηση θα δοθεί για μια ακόμη φορά από τους πρόποδες της Ακρόπολης την Παρασκευή στις 09.30.

Την Τετάρτη θα πραγματοποιηθεί ο τεχνικός έλεγχος στα ελληνικά και ξένα ερασιτεχνικά πληρώματα ενώ την Πέμπτη είναι η σειρά των εργοστασιακών ομάδων που έχουν εκλεγεί από την FIA και ανάμεσά τους περιλαμβάνονται και οι τρεις κορυφαίες ελληνικές συμμετοχές. Το πρώτο σκέλος ξεκινά την Παρασκευή και μετά την εκκίνηση ακολουθούν πέντε ειδικές. Το δεύτερο σκέλος το Σάββατο είναι προγραμματισμένες 7 ειδικές εκ των οποίων οι δύο είναι επαναλαμβανόμενες. Το σέρβις παρκ βρίσκεται στον Παρνασσό σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο, όπου οι εργοστασιακές ομάδες θα δώσουν το δικό τους αγώνα για την καλύτερη προετοιμασία των αυτοκινήτων. Την Κυριακή θα πραγματοποιηθεί το τρίτο και τελευταίο σκέλος. Οι ειδικές είναι επτά εκ των οποίων οι δύο επαναλαμβανόμενες. Το άθροισμα των ειδικών διαδρομών είναι 19 και το μήκος τους φθάνει τα 403 χλμ. Ενώ το σύνολο των χιλιομέτρων είναι 1.397,6. Ο τερματισμός έχει προγραμματιστεί στην Ιτέα το απόγευμα της Κυριακής. Οι φίλοι του αυτοκινήτου θα μπορούν να ενημερώνονται μέσω ειδικής υπηρεσίας της ΤELESTET που είναι και ο μέγας χορηγός του αγώνα.

Η ΕΛΠΑ γνωρίζοντας τις απαιτήσεις της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου - φέτος αντικατέστησαν το ράλι της Κίνας με το ράλι της Κύπρου λόγω κακής οργάνωσης - έχει ρίξει μεγάλο βάρος στον καλό συντονισμό όλων των εμπλεκομένων φορέων. Ετσι, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Αστυνομία, Τροχαία, Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ και θεραπευτήριο «Υγεία» καλούνται να συνεργαστούν για την καλύτερη δυνατή διοργάνωση και την ταχεία επέμβαση αν χρειαστεί. Σε κάθε ειδική θα υπάρχουν ασθενοφόρα και οχήματα άμεσης επέμβασης εξοπλισμένα με πυροσβεστήρες. Την τάξη στους θεατές καλούνται να επιβάλουν οι κριτές που όπως πάντα παίζουν το ρόλο των αφανών ηρώων. Εκτός του επίγειου θα υπάρχει και εναέριος έλεγχος με ελικόπτερο, ενώ έχει δημιουργηθεί και μια ομάδα αμέσου δράσεως με μοτοσικλέτες εντούρο που θα επεμβαίνει όπου χρειαστεί.

Το ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των καλύτερων αλλά και πιο σκληρών αγώνων. Το ενδιαφέρον των ομάδων είναι αυτονόητο, όχι μόνο επειδή συμπεριλαμβάνεται στο αγωνιστικό καλεντάρι αλλά και επειδή ο «εθνικός μας αγώνας» έχει ειδικό βάρος και την ανάλογη διαφημιστική ανταποδοτικότητα. Οπως είναι φυσικό λοιπόν, οι εργοστασιακές ομάδες δίνουν το «παρών» στο σύνολό τους ενώ και ο «αφρός» την ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου συμμετέχει σύσσωμος.

Οδηγίες για ασφαλή παρακολούθηση του αγώνα

Οι θεατές αποτελούν πάντα μια σημαντική παράμετρο για την επιτυχία κάθε αγώνα. Η συμμετοχή τους δίνει ένα μέτρο για το ενδιαφέρον των ανθρώπων που τελικά αποτελούν και το στόχο των εργοστασίων, που ξοδεύουν δισεκατομμύρια για να διαφημιστούν. Η σωστή παρακολούθηση του αγώνα από την πλευρά των θεατών εκτός του ότι συμβάλλει στην καλύτερη διοργάνωση, βοηθά ώστε να ελαχιστοποιούνται πιθανότητες ατυχήματος. Η οργανωτική επιτροπή ζητά από τους θεατές

  • Να βρίσκονται εγκαίρως στο σημείο από το οποίο πρόκειται να παρακολουθήσουν την εξέλιξη του αγώνα.
  • Να δέχονται τις υποδείξεις των υπευθύνων και να μην στέκονται σε επικίνδυνα σημεία.
  • Να βρίσκονται πάντα πίσω από το πλέγμα και τις κορδέλες.
  • Να μην κάθονται σε σημεία όπου δεν υπάρχει χώρος διαφυγής.
  • Να μετακινούνται μόνο μετά από το τελευταίο αυτοκίνητο που είναι πάντα αυτό της διοργάνωσης.
  • Το πλησίασμα στην ειδική προσφέρει μόνο κίνδυνο, η καλύτερη παρακολούθηση γίνεται από κάποιο ύψωμα.
  • Τα αυτοκίνητα των θεατών δεν πρέπει να παρκάρονται ποτέ σε σημεία που εμποδίζουν την κυκλοφορία.
  • Οι θεατές δεν επεμβαίνουν, αλλά αν χρειαστεί κάποια άμεση επέμβαση, ειδοποιούν τον πλησιέστερο υπεύθυνο.
  • Οι θεατές πρέπει να συνεργάζονται με τους κριτές και να μη δυσχεραίνουν το έργο τους.
Ντιντιέ Οριόλ_Ντ. Ζιρόντ. Παλιοί «γνώριμοι» του «Ακρόπολις». Επίσημη συμμετοχή της ΣΕΑΤ
Ντιντιέ Οριόλ_Ντ. Ζιρόντ. Παλιοί «γνώριμοι» του «Ακρόπολις». Επίσημη συμμετοχή της ΣΕΑΤ
Αρμιν Σβαρτς_Μ. Ιμερ. Η μία από τις δύο συμμετοχές της εργοστασιακής ομάδας της Σκόντα
Αρμιν Σβαρτς_Μ. Ιμερ. Η μία από τις δύο συμμετοχές της εργοστασιακής ομάδας της Σκόντα
Γιούχα Κάνκουνεν_Γ. Ρέπο και Σουμπαρού Ιμπρέζα
Γιούχα Κάνκουνεν_Γ. Ρέπο και Σουμπαρού Ιμπρέζα
Ο πρωταθλητής Ελλάδας Λ. Κύρκος με τον Γ. Πολυζώη θα δόσουν για άλλη μια φορά δυναμικό παρών με το Φορντ Εσκορτ
Ο πρωταθλητής Ελλάδας Λ. Κύρκος με τον Γ. Πολυζώη θα δόσουν για άλλη μια φορά δυναμικό παρών με το Φορντ Εσκορτ
Οι εργοστασιακές ομάδες
SUBARU PRODRIVE WORLD RALLY TEAM

Διευθυντής: Ντέιβιντ Ρίτσαρντς

Τεχνικός διευθυντής: Ντέιβιντ Λαπγουόρθ

Υπεύθυνος αγωνιστικού: Λίαμ Κλόγκερ

SUBARU IMPREZA WRC

Κινητήρας: 4-κύλινδρος σε σειρά

Κυβισμός: 1.994 κ.εκ.

Ισχύς: 300 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Βάρος: 1.230 κιλά

Ελαστικά: PIRELLI

Οδηγοί:
Γιούχα Κάνκουνεν

Γεννήθηκε 20/4/1959

Εθνικότητα: Φινλανδός

Συμμετοχές: 140

Νίκες: 23

Τίτλοι: 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (1986, '87, '91, '93)

Συνοδηγός: Γιούχα Ρέπο

Ρίτσαρντ Μπερνς

Εθνικότητα: Βρετανός

Γεννήθηκε: 17/1/1971

Συμμετοχές: 52

Νίκες: 6

Τίτλοι: -

Συνοδηγός: Ρόμπερτ Ριντ

SKODA MOTOSPORT

Διευθυντής: Πάβελ Τζανέμπα

Υπεύθυνος αγωνιστικού: Ζντένεκ Τζανάτα

Μηχανικός: Πετρ Ζλούκα

Αυτοκίνητο: SΚODA OCTAVIA WRC

Κινητήρας: 4-κύλινδρος σε σειρά

Κυβισμός: 1999 κ.εκ.

Ισχύς: 300 ίπποι/6.250 σ.α.λ.

Βάρος: 1.240 κιλά

Ελαστικά: Michelin

Οδηγοί:
Αρμιν Σβαρτς

Εθνικότητα: Γερμανός

Γεννήθηκε: 16/7/1963

Συμμετοχές: 56

Νίκες: 2

Τίτλοι: -

Συνοδηγός: Μάνφρεντ Χίμερ

Λουίς Κλεμέντ

Εθνικότητα: Ισπανός

Γεννήθηκε: 12/11/1966

Συμμετοχές: 26

Νίκες: -

Τίτλοι: -

Συνοδηγός: Αλεξ Ρομάνι

SEAT SPORT

Διευθυντής: Βιθέντε Αγκουιλέρα

Τεχνικός διευθυντής: Τζέιμ Πούινγκ

Υπεύθυνος αγωνιστικού: Αντόνιο Ροντρίγκεθ

Αυτοκίνητο: SEAT CΟRDΟBA WRC E2

Κινητήρας: 4-κύλινδρος σε σειρά

Κυβισμός: 1.995 κ.εκ.

Ισχύς: 300 ίπποι/5.300 σ.α.λ.

Βάρος: 1.230 κιλά

Ελαστικά: PIRELLI

Οδηγοί:
Ντιντιέ Οριόλ

Εθνικότητα: Γάλλος

Γεννήθηκε 18/8/1958

Συμμετοχές: 110

Νίκες: 11

Τίτλοι: Παγκόσμιος πρωταθλητής το 1994

Συνοδηγός: Ντενίς Ζιροντέ

Τόνι Γκαρντεμάιστερ

Εθνικότητα: Φινλανδός

Γεννήθηκε: 31/3/1975

Συμμετοχές: 9

Νίκες: -

Τίτλοι: -

Συνοδηγός: Πάαβο Λουκάντερ

PEUGEOT ESSO SPORT

Διευθυντής: Ζαν Πιερ Νικολά

Υπεύθυνος αγωνιστικού: Ξαβιέ Καρλότι

Μηχανικός: Μισέλ Νοντάν

PEUGEOT 206 WRC

Κινητήρας: 4-κύλινδρος σε σειρά

Κυβισμός: 1.997 κ.εκ.

Ισχύς: 300 ίπποι/5.250 σ.α.λ.

Βάρος: 1.230 κιλά

Ελαστικά: MICHELIN

Οδηγοί:
Φρανσουά Ντελεκούρ

Εθνικότητα: Γάλλος

Γεννήθηκε: 30/8/1962

Συμμετοχές: 58

Νίκες: 4

Τίτλοι: -

Συνοδηγός: Ντανιέλ Γκραταλούπ

Ζιλ Πανιζί

Εθνικότητα: Γάλλος

Γεννήθηκε:19/9/1965

Συμμετοχές:16

Νίκες: -

Τίτλοι: -

Συνοδηγός: Ερβέ Πανιζί

Μάρκους Γκρόνχολμ

Εθνικότητα: Φινλανδός

Γεννήθηκε: 5/2/1968

Συμμετοχές:33

Νίκες: -

Τίτλοι: -

Συνοδηγός: Τίμο Ράουτιανεν

MALMPORO MITSUBISHI RALLI ART

Διευθυντής: Αντριου Κόουμαν

Υπεύθυνος αγωνιστικού: Φιλ Σορτ

MITSUBISHI LANCER EVO VII/CARISMA GT

Κινητήρας: 4 κύλινδρος

Κυβισμός: 1.997 κ.εκ.

Ισχύς 293 ίπποι/6.000 σ.α.λ.

Βάρος: 1.230 κιλά

Ελαστικά: MICHELIN

Οδηγοί:
Τόμι Κάνκουνεν

Εθνικότητα: Φινλανδός

Γεννήθηκε: 26/6/1964

Συμμετοχές: 83

Νίκες: 19

Τίτλοι: 4 παγκόσμιοι τίτλοι (1996, '97, '98, '99)

Συνοδηγός: Ρίστο Μανισενμάκι

Φρέντι Λόιξ

Εθνικότητα: Βέλγος

Γεννήθηκε: 10/11/1970

Συμμετοχές: 36

Νίκες: -

Τίτλοι: -

Συνοδηγός: Σβεν Σμετς

HYUNDAI - MSD

Διευθυντής: Ντέιβιντ Ουάιτχεντ

Υπεύθυνος αγωνιστικού: Πολ Πάισμπριτζερ

Μηχανικοί: Νικ Κλίπσον, Μπομπ Μπελ

HYUNDAI ACCENT WRC

Κινητήρας: 4-κύλινδρος

Κυβισμός: 1.998 κ.εκ.

Ισχύς: 300 ίπποι

Βάρος: 1.230 κιλά

Ελαστικά: MICHELIN

Οδηγοί:
Κένετ Ερικσον

Εθνικότητα: Σουηδός

Γεννήθηκε: 13/5/1956

Συμμετοχές: 105

Νίκες: 6

Τίτλοι: -

Συνοδηγός: Στέφαν Παρμάντερ

Αλιστερ Μακ Ρέι

Εθνικότητα: Βρετανός

Γεννήθηκε: 20/12/1970

1η συμμετοχή στο WRC: 1990

Νίκες: -

Τίτλοι: -

Συνοδηγός: Ντέιβιντ Σένιρ

FORD MARTINI RACING

Διευθυντής: Μάρτιν Ουαϊτάκερ

Υπεύθυνος αγωνιστικού: Μάλκομ Ουίλσον

Μηχανικός: Γκέραντ Πφάιφερ

Αυτοκίνητο: FORD FOCUS WRC

Κινητήρας: 4-κύλινδρος

Κυβισμός: 1.998

Ισχύς: 300 ίπποι/6.500 σ.α.λ.

Βάρος: 1.230 κιλά

Ελαστικά: MICHELIN

Οδηγοί:
Κολίν Μακ Ρέι

Εθνικότητα :-

Γεννήθηκε: 5/8/1968

Συμμετοχές: 90

Νίκες: 18

Τίτλοι: Παγκόσμιος πρωταθλητής το 1995

Συνοδηγός: Νίκι Γκρίσι

Κάρλος Σάινθ

Εθνικότητα; Ισπανός

Γεννήθηκε: 12/4/1962

Συμμετοχές: 122

Νίκες: 22

Τίτλοι: Δυο παγκόσμιοι τίτλοι (1990, '92)

Συνοδηγός: Λουίς Μόγια

Πέτερ Σόλμπεργκ

Εθνικότητα: Νορβηγός

Γεννήθηκε: 18.11.1974

Συμμετοχές: 8

Νίκες: -

Τίτλοι: -

Συνοδηγός: Φιλ Μιλς

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ

Το πρώτο «Ακρόπολις» διοργανώθηκε το 1952 και ονομάστηκε Ράλι ΕΛΠΑ. Η εκκίνηση δόθηκε από την Ακρόπολη και την επόμενη χρονιά πήρε το όνομα που διατηρεί μέχρι σήμερα. Μέχρι το 1956 οι συμμετοχές ήταν αμιγώς ελληνικές, με ελάχιστους ερασιτέχνες από το εξωτερικό να αποτελούν απλώς την εξαίρεση στον κανόνα. Από το 1956 ο αγώνας έγινε διεθνής και απέκτησε αίγλη. Το 1959 το «Ακρόπολις» πέρασε στο αγωνιστικό ημερολόγιο της παγκόσμιας ομοσπονδίας και μετρούσε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.

Το 1974, λόγω των γεγονότων στην Κύπρο, το «Ακρόπολις» δε διεξήχθη. Το 1975 η FIA το ενέταξε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των οδηγών και κατασκευαστών. Από τότε βραβεύτηκε πολλές φορές ως ο σκληρότερος, αλλά και ο καλύτερος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Ο Γιάννης Πεσματζόγλου κέρδισε τον πρώτο μεταπολεμικό αγώνα και θεωρείται ο πρώτος νικητής του «Ακρόπολις» αν και τυπικά πρώτος νικητής ήταν ο Νίκος Παπαμιχαήλ με Τζάγκουαρ, το 1953.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ