ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 28 Μάη 2000
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Γκραν Πρι Ευρώπης
Νίκησε και τη βροχή ο Σουμάχερ

Χορεύοντας στην βροχή για τον Μ. Σουμάχερ, αφού ο Γερμανός αποδείχτηκε ασυναγώνιστος για άλλη μια φορά σε βρεγμένη πίστα

Associated Press

Χορεύοντας στην βροχή για τον Μ. Σουμάχερ, αφού ο Γερμανός αποδείχτηκε ασυναγώνιστος για άλλη μια φορά σε βρεγμένη πίστα
Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται. Ο Μίχαελ Σουμάχερ έχει επανειλημμένα αποδείξει ότι τα καταφέρνει μια χαρά στα δύσκολα. Στο βρεγμένο Νίρμπουργκρινγκ, ο Γερμανός πρωταθλητής έδειξε για ακόμη μια φορά ότι είναι ο καλύτερος στο ολισθηρό οδόστρωμα, εκεί όπου οι ιπποδυνάμεις υποκλίνονται στο ταλέντο.

Στην εκκίνηση ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ δεν κατάφερε να κρατήσει την πρώτη θέση που κέρδισε στα δοκιμαστικά. Ο Μίκα Χάκινεν με εκπληκτικό τρόπο πέρασε από την τρίτη στην πρώτη θέση με το Σουμάχερ κολλημένο πίσω του. Η βροχή που όλοι περίμεναν δεν άργησε και τότε άλλαξε και η ροή του αγώνα. Ο Σουμάχερ πέρασε υποδειγματικά και με ένα ρεσιτάλ οδήγησης απομακρύνθηκε από τον Χάκινεν που προσπάθησε να μείνει κοντά ελπίζοντας σε κάποια στραβοτιμονιά του Γερμανού.

Ούτε ο Σουμάχερ ούτε η Φεράρι όμως, δεν έκαναν λάθος. Ο Γερμανός αν και καθυστέρησε αρκετά στο δεύτερο πιτ - στοπ, αφού αποφασίστηκε να φορτώσει καύσιμα ώστε να κρατήσουν μέχρι τέλους, κατάφερε να ξαναμπεί στην πίστα πριν τον Χάκινεν με αποτέλεσμα να τρέξει προς τη νίκη ανενόχλητος. Ο Γερμανός κατάφερε έτσι να φθάσει στην 4η φετινή του νίκη ξεφεύγοντας του Χάκινεν με 18 βαθμούς. Ο Σουμάχερ που βρίσκεται πιο κοντά σε μια κατάκτηση τίτλου με τη Φεράρι, έχει ένα ακόμη κίνητρο. Ο πλέον πολυνίκης πιλότος, ο Αλέν Προστ, έχει πετύχει μόλις 12 πρωτιές περισσότερες. Ο Σουμάχερ έχει ήδη αρχίσει να καλοβλέπει την άνοδό του στο θρόνο της ιστορίας των γκραν πρι.

Συγκλονιστική ήταν και η μάχη μεταξύ Κούλθαρντ και Μπαρικέλο. Ο Βραζιλιάνος πίεσε όσο μπορούσε αλλά ο λεοντόκαρδος Βρετανός άντεξε και τελικά ανέβηκε στην τρίτη θέση του βάθρου. Την εξάδα, με ένα γύρο διαφορά από τους πρώτους, συμπλήρωσαν οι Φιζικέλα και Ντε λα Ρόσα. Εκτός της μάχης των οδηγών, μαίνεται και η μάχη των εργοστασίων όπου η Φεράρι προηγείται με 10 βαθμούς διαφορά της Μακλάρεν - Μερσέντες.


Νέο Fiesta Sport
Χαρακτήρας 103 ίππων

Ενα σπορ Fiesta αναμένεται να μπει στην παραγωγή μέσα στο 2000. το νέο Fiesta Sport έχει δεχτεί τις έντονες επιρροές του Puma με το οποίο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα. Το Fiesta Sport 1.6 έχει νέα πιο σφιχτή ανάρτηση με μειωμένη διαδρομή, ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες μεγαλύτερες δυνατότητες που χαρίζει ο κινητήρας των 103 ίππων. Ο κινητήρας Zetec-SI των 1.600 κ.εκ. είναι γνωστός από το Focus και την ροπάτη απόδοσή του που φθάνει τα 145 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις του Fiesta Sport κρίνονται ικανοποιητικές αφού χρειάζεται 10,2 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ ενώ η τελική φθάνει τα 182 χλμ/ώρα.

Αισθητικά το Sport διαφοροποιείται από τα άλλα Fiesta με μια μάσκα τύπου πλέγματος από ανοξείδωτο ατσάλι και ένα νέο προφυλακτήρα με ενσωματωμένα φώτα ομίχλης. το Sport ως είθισται διατίθεται μόνο με τρίθυρο αμάξωμα, φορά δεκαπεντάκτινες ζάντες ελαφρού κράματος 15 ιντσών και λάστιχα 195/50 R15. Το σπορτίβ χαρακτήρα υπογραμμίζουν τα σπόιλερ στην πίσω πόρτα. Τα μαρσπιέ και οι προεκτάσεις καθώς και οι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος προφυλακτήρες.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν το μπλε ή το κόκκινο, τα σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ, τα γκρι μεταλλικά φινιρίσματα γύρω από χειριστήρια, τα όργανα, το ραδιόφωνο και τον εξαερισμό. Μια νότα αγωνιστικής πολυτέλειας δίνει η δερμάτινη επένδυση του τιμονιού. Η αίσθηση του Fiesta Sport εκτός των άλλων ακούγεται, αφού οι μηχανικοί φρόντισαν να μη δημιουργείται «φασαρία» στον εξωτερικό χώρο και ταυτόχρονα να περνάνε τα απαραίτητα ντεσιμπέλ στον οδηγό και τους επιβάτες.


Αναβαθμισμένο είναι και το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης που χαρίζει ευκολία αλλά και την απαραίτητη αίσθηση για τους σωστούς χειρισμούς. Στα φρένα οι παρεμβάσεις είναι η τοποθέτηση μεγαλύτερων αεριζόμενων δίσκων εμπρός και μεγαλύτερων ταμπούρων πίσω, καθώς και η προαιρετική τοποθέτηση ABS και συστήματος ελέγχου πρόσφυσης.


ΓΚΑΖΙΕΣ

ΤΟ ΠΡΩΤΟ Toyota διατέθηκε στην Ευρώπη το 1963. Ηταν ένα Crown 1.900 κ.εκ.. Το 2000 η Toyota έπιασε έναν ιστορικό αριθμό. Το υπ' αριθμόν 10.000.000 αυτοκίνητο της Toyta που διατέθηκε στη Γηραιά Ηπειρο ήταν ένα Avensis με πετρελαιοκινητήρα D4-D αμέσου ψεκασμού. Το Avensis που παραδόθηκε στη Δρέσδη ήταν κατασκευασμένο στο εργοστάσιο του Μπέρναστον στη Μεγάλη Βρετανία. Αυτό το σημείο υπογράμμισε και ο πρόεδρος και η ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota Motor Europe, κ. Ινάι που δήλωσε ότι είναι πολύ σημαντικό ότι το αυτοκίνητο με τον αριθμό 10.00.000 κατασκευάστηκε και διατέθηκε στην ίδια ήπειρο, κάτι που δείχνει και το ενδιαφέρον της εταιρίας για την ευρωπαϊκή αγορά. Η Toyota στοχεύει μέχρι το 2005 να πουλά 800.000 αυτοκίνητα ετησίως, εδραιώνοντας την πρώτη θέση Ιάπωνα κατασκευαστή στην Ευρωπαϊκή Αγορά

ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ Scenic πέρασαν από τη γραμμή παραγωγής της Renault, επιβεβαιώνοντας και αριθμητικά την εμπορική επιτυχία του γαλλικού πολυμορφικού. Από την παρουσίασή του τον Σεπτέμβρη του 1996 το Scenic δεν έχασε ποτέ την πρώτη θέση της κατηγορίας, καταλαμβάνοντας μάλιστα μερίδια της τάξης του 65%. Η παραγωγή του πολυμορφικού μοντέλου ανέβηκε από τα 300 στα 1.800 κομμάτια ημερησίως ώστε να ανταποκριθεί στη ζήτηση, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η παραγωγή του και στη Βραζιλία. Η γκάμα του Scenic εμπλουτίστηκε με την τετρακίνητη έκδοση, ενώ αναμένονται μοντέλα με προενεργό ενεργό κιβώτιο DPO καθώς και με νέο τουρμποντίζελ κινητήρα 105 ίππων.


Η ΠΡΩΤΗ παρτίδα του στέισον Lada έφτασε στη χώρα μας και άρχισαν να διατίθενται στην αγορά. Το Lada Grand Tour είναι βασισμένο στο γνωστό μας 110 - Libra 1,5l. Το 111 συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του τετράθυρου με την πρακτικότητα και τις μεταφορικές δυνατότητες ενός στέισον, σε τιμή που ξεκινά από 2.790.000 δρχ. Το Lada III Grand Tour διαθέτει κινητήρα 1.500 κ.εκ. και διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού.




Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ