ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 18 Απρίλη 2009 - Κυριακή 19 Απρίλη 2009
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Αθλιες συνθήκες στα ακινητοποιημένα σαπάκια

Μια ακόμα πλευρά της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής, αναδεικνύει το ρεπορτάζ του «Ρ» στο λιμάνι του Πειραιά

Οι καμπίνες του κατώτερου πληρώματος στο πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ», του Αγούδημου, είναι κάτω από το γκαράζ
Οι καμπίνες του κατώτερου πληρώματος στο πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ», του Αγούδημου, είναι κάτω από το γκαράζ
«Ούτε οι σκύλοι δεν τρώνε αυτό το φαΐ, όμως εμείς το τρώμε και έπαθα τροφική δηλητηρίαση. Τρεις μέρες υπέφερα». «Κοιμόμαστε σε καμπίνες κάτω από γκαράζ. Πάνω από 20 χρησιμοποιούμε την ίδια τουαλέτα. Το καράβι είναι σβηστό και δεν έχουμε ούτε νερό». «Ποιος μπορεί να αντέξει αυτήν την μπόχα. Ενα μήνα είχαν να πάρουν τα σκουπίδια. Σκουληκιάσαμε εδώ μέσα». «Οι καμπίνες μας συνέχεια πλημμυρίζουν με βοθρόνερα».

Οι φράσεις αυτές είναι ένα μικρό μόνο δείγμα της οργής που έχει ξεχειλίσει ανάμεσα στους ναυτεργάτες των πληρωμάτων των πλοίων «ΝΤΑΛΙΑΝΑ», «ΜΙΛΕΝΑ», «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» του εφοπλιστή Αγούδημου, ο οποίος ανενόχλητος έχει επιβάλει ένα «νέο», εντελώς τριτοκοσμικό καθεστώς μέσα στο πρώτο λιμάνι της χώρας, το λιμάνι του Πειραιά, φανερώνοντας τα σχέδια που απεργάζονται συνολικά οι ακτοπλόοι εφοπλιστές σε βάρος των ναυτεργατών.

Τα τρία πλοία του είναι πάνω από ένα μήνα δεμένα και σβηστά και οι ναυτεργάτες εγκαταλελειμμένοι και απλήρωτοι. Τα πλοία αυτά παραβιάζουν από τους στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας του λιμανιού, του πλοίου, μέχρι αυτούς της προστασίας της ζωής και της υγείας των ναυτεργατών, ενώ θέτουν σε κίνδυνο και τη δημόσια υγεία.

Η κατάφωρη παραβίαση των πάντων, ακόμα και αυτών των ελλιπέστατων κανονισμών για τους όρους διαβίωσης των πληρωμάτων, γίνεται μπροστά στα μάτια των αρμόδιων αρχών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Το «ΝΤΑΛΙΑΝΑ», για παράδειγμα, απέχει από την είσοδο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά μόλις λίγα μέτρα. Και όμως, εκεί μέσα οι 30 ναυτεργάτες του πληρώματος, μέχρι πριν λίγες μέρες, είχαν πνιγεί στα σκουπίδια, καθώς ο εφοπλιστής δεν πλήρωνε για την απομάκρυνσή τους. Επρεπε να γίνει ειδική παρέμβαση από τα ταξικά σωματεία για να καθαρίσει ο χώρος, ο οποίος στο μεταξύ είχε γεμίσει σκουλήκια. Παρά την απομάκρυνση των σκουπιδιών, έχει μείνει πίσω η αφόρητη μπόχα τους.

Οι ελεγκτές δεν είδαν τίποτα!

Σκιές στο γκαράζ του «ΝΤΑΛΙΑΝΑ», την ώρα που σουρουπώνει. Το καράβι βρίσκεται σε πλήρη συσκότιση, λίγα μέτρα από το κεντρικό Λιμεναρχείο!
Σκιές στο γκαράζ του «ΝΤΑΛΙΑΝΑ», την ώρα που σουρουπώνει. Το καράβι βρίσκεται σε πλήρη συσκότιση, λίγα μέτρα από το κεντρικό Λιμεναρχείο!
Λίγο πιο πέρα βρίσκεται εγκαταλειμμένο το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ». Οι καμπίνες του κατώτερου πληρώματος είναι κάτω από το γκαράζ. Εχει σοβαρότατο πρόβλημα στα υδραυλικά του συστήματα που αφορούν την αξιοπλοΐα του, ενώ οι καμπίνες γεμίζουν κάθε τόσο βρωμόνερα. Τα ψυγεία είναι εκτός λειτουργίας, αφού στο καράβι δε δουλεύουν ούτε οι ηλεκτρομηχανές, με αποτέλεσμα, από την αλλοίωση των τροφίμων, ναυτεργάτης να υποστεί τροφική δηλητηρίαση. Ενώ ένας συνάδελφός του, στην προσπάθειά του, στα σκοτεινά, να κατέβει στην καμπίνα γλίστρησε και χτύπησε στο σβέρκο. «Από τύχη - όπως είπε ένας συνάδελφός του - δεν έπαθε σοβαρή ζημιά».

Εκεί βρίσκεται και το «ΜΙΛΕΝΑ». Και σε αυτό το καράβι οι καμπίνες του πληρώματος είναι κάτω από το γκαράζ. «Ούτε τα ποντίκια δεν μένουν εδώ», είπε ένας από τους ναυτεργάτες του πληρώματος, δείχνοντας την άθλια κατάσταση στις συνθήκες υγιεινής. Η αποπνικτική ατμόσφαιρα, καθώς ο χώρος δεν αερίζεται κανονικά, συμπληρωνόταν από τη δυσοσμία της τουαλέτας, η οποία είναι κοινή για πάνω από 20 ναυτεργάτες, ενώ δεν μπορεί να καθαριστεί, αφού το πλοίο δεν έχει νερό επειδή ακριβώς είναι σβηστά τα πάντα.

Ομως, δεν είναι μόνο ότι λιμεναρχεία, Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) και άλλες υπηρεσίες του ΥΕΝ και όχι μόνο, κάνουν τα «τραβά μάτια». Οπου αναγκάστηκαν να διενεργήσουν έλεγχο, λειτούργησαν εξόφθαλμα υπέρ του εφοπλιστή, αν δεν έπαιρναν και απευθείας εντολές από αυτόν.

Η περίπτωση της επιθεώρησης στο πλοίο «ΡΟΔΑΝΘΗ» του ίδιου εφοπλιστή είναι καραμπινάτη. Τα μεσάνυχτα της 10ης Απρίλη, κλήθηκαν από τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, λιμενικοί, επιθεωρητές από τον ΚΕΕΠ και από την υγειονομική υπηρεσία της Νομαρχίας Πειραιά, να διενεργήσουν έλεγχο, καθώς το ΥΕΝ είχε δώσει άδεια απόπλου στο πλοίο αυτό, χωρίς να έχουν πληρωθεί οι ναυτεργάτες, χωρίς να έχουν ανανεωθεί τα τρόφιμα στα ψυγεία του, τα οποία ήταν σβηστά κοντά ένα μήνα, ενώ ήταν εξόφθαλμα τα προβλήματα που αντιμετώπιζε στην αξιοπλοΐα του.

Οι επιθεωρητές, ακόμα και αυτοί του νομάρχη Ι. Μίχα, στελέχους του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος δήθεν κόπτεται για τη δημόσια υγεία, δεν βρήκαν κανένα πρόβλημα! Οι επιθεωρητές του κλάδου δεν «είδαν» ούτε το πασιφανές πρόβλημα στον καταπέλτη που κλείνει με «πατέντες», κάτι που μπορεί να αντιληφθεί ο καθένας.

Σκάνδαλο είναι αυτή η πολιτική

Η παραπάνω εικόνα των πλοίων του Αγούδημου είναι δείγμα της κατάστασης που διαμορφώνεται σταδιακά στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Και συγκεκριμένα από το 2001, που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, χειροτερεύοντας την κατάσταση, εναρμόνισε τον κοινοτικό κανονισμό 3577/92 στο εθνικό δίκαιο, ψηφίζοντας το νόμο 2932, για να απελευθερώσει τις θαλάσσιες ενδομεταφορές και να εκτινάξει την εφοπλιστική ασυδοσία. Τον κανονισμό χαιρέτισε ο ΣΥΝ, ενώ η κυβέρνηση της ΝΔ σήμερα εφαρμόζει και ενισχύει το νομοθετικό έκτρωμα του ΠΑΣΟΚ και της ΕΕ, μετατρέποντας την ακτοπλοΐα σε εφοπλιστικό τσιφλίκι.

Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτήν την περίοδο, που η προανακριτική επιτροπή της Βουλής διερευνά το σκάνδαλο Παυλίδη και τις σχέσεις του πρώην υπουργού Αιγαίου με τον εφοπλιστή Μανούση, ο τελευταίος, παρά τα «τρελά» ποσά που «τσέπωσε» από επιδοτήσεις - τα οποία σύμφωνα με τους πιο ήπιους υπολογισμούς την τελευταία πενταετία φτάνουν τα 15 εκατ. ευρώ και έχει ακόμα να λαβαίνει - έχει εγκαταλείψει, με το εξωφρενικό πρόσχημα της «έλλειψης ρευστότητας», το πλοίο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ» στο λιμάνι του Λαυρίου και τους ναυτεργάτες του πληρώματος στο έλεος της τύχης τους. Είναι χωρίς τροφή, ενώ δεν έχουν πάρει φράγκο από το Φλεβάρη!

Επίσης, στις 5 Μάρτη, η κυβέρνηση της ΝΔ, παρέχοντας νέα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και επιβεβαιώνοντας, ακριβώς, το παράνομο αλισβερίσι μεταξύ του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των ακτοπλόων εφοπλιστών, ψήφισε τροπολογία για να νομιμοποιήσει απευθείας αναθέσεις που έδωσε το ΥΕΝ σε εφοπλιστές για να εκτελέσουν δρομολόγια, οι οποίες δεν πληρούσαν ούτε τις στοιχειώδεις τυπικές προϋποθέσεις! Ενώ με την τροπολογία αυτή επεκτείνει αυτό το άθλιο καθεστώς των απευθείας αναθέσεων, οι οποίες, βέβαια, «συνοδεύονται» με επιπλέον ζεστό χρήμα στις τσέπες των εφοπλιστών. Να σημειωθεί ότι το ΠΑΣΟΚ δεν την καταψήφισε.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ