ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Μάρτη 2009
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΥΠΠΟ
Κλιμακώνουν τον αγώνα τους!

Από την πρόσφατη κινητοποίηση στην Ακρόπολη

Eurokinissi

Από την πρόσφατη κινητοποίηση στην Ακρόπολη
Ανηφορίζουν ξανά στην Ακρόπολη, σήμερα, οι συμβασιούχοι του ΥΠΠΟ. Θα την αποκλείσουν μέχρι τις 3μμ, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας τους, μετά το - αναμενόμενο - αδιέξοδο της συνάντησής τους με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ (3/3). Προειδοποιούν, μάλιστα, ότι αν συνεχιστεί η άρνηση του υπουργείου στα δίκαια αιτήματά τους, οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, από τις 11/3, και αποκλεισμό του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης και άλλων χώρων, πανελλαδικά.

Η συνάντηση της 3/3, όπως εκτιμούν οι συμβασιούχοι, έγινε για επικοινωνιακούς λόγους της ηγεσίας του ΥΠΠΟ, η οποία αναγκάστηκε να την ορίσει μετά τις δυναμικές κινητοποιήσεις της προηγούμενης εβδομάδας. Το ΥΠΠΟ πεισματικά αρνείται να λύσει ακόμη και το άμεσο και φλέγον θέμα των 700 συμβασιούχων που εργάζονται με δικαστικές αποφάσεις και βρίσκονται στα όρια της οικονομικής εξαθλίωσης, παραμένοντας απλήρωτοι επί 4 μήνες! Δεν απάντησε ούτε για την άμεση υπέρβαση του 24μήνου του ΠΔ164/2004, που προβλέπει ότι όσοι εργαζόμενοι συμπληρώνουν 24 μήνες συμβάσεων απολύονται οριστικά από το ΥΠΠΟ, για τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων και την κάλυψη των 3.000 οργανικών κενών του ΥΠΠΟ με μόνιμο προσωπικό.

Το υπουργείο προσπαθεί να «καλυφθεί» προβάλλοντας νομικίστικες αιτιάσεις, υποβαθμίζοντας το μείζον δικαίωμα για μόνιμη και σταθερή δουλειά σε ...διαδικαστικό. Για το 24μηνο επαναλήφθηκαν οι υποσχέσεις περί «επαφών» με το υπουργείο Εσωτερικών για μια «ρύθμιση» ...με «ορίζοντα» 6μήνου, δηλαδή τότε που, όπως σημειώνουν οι συμβασιούχοι, «θα έχουν ολοκληρωθεί οι προσλήψεις των συμβασιούχων για το 2009, αφήνοντας στην ανεργία όλο το καταρτισμένο ωρομίσθιο προσωπικό που εργαζόταν τα προηγούμενα έτη»!

Μόνη διέξοδος, λοιπόν, είναι η κλιμάκωση του αγώνα για άμεση καταβολή των δεδουλευμένων, επαναπρόσληψη των απολυμένων, κάλυψη των 3.000 οργανικών κενών με το καταρτισμένο προσωπικό που υπηρετεί επί σειρά ετών σε αυτό, μονιμοποίηση των συμβασιούχων και όχι άλλη ομηρία.

  • Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη πραγματοποίησαν χτες το πρωί οι 54 συμβασιούχοι εργαζόμενοι που δουλεύουν σε υπηρεσίες του ΥΠΠΟ, στην Κοζάνη και τα Γρεβενά. Διεκδικούν τη μονιμοποίησή τους και καταγγέλλουν την παράδοση, σε εργολάβους, της αναστήλωσης των αρχαιολογικών μνημείων της περιοχής. Οι συμβασιούχοι (στην πλειοψηφία τους εργάζονται από 4-14 χρόνια, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου) δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν και να κλιμακώσουν τον αγώνα τους.

11ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ

Με την ταινία του Τσάο Γκαν «Ο κόκκινος αγώνας» (κινεζο-γερμανική παραγωγή 2008) ανοίγει το 11ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (13-22/3) εκτιμώντας ότι «χρόνο το χρόνο οι "συνοδοιπόροι" του φεστιβάλ πληθαίνουν», αν και πέρυσι ξέσπασε σάλος με το «κόψιμο» δεκάδων Ελλήνων δημιουργών.

Το «Ελληνικό Πανόραμα» περιλαμβάνει 19 ταινίες. Αλλες 8 περιλαμβάνονται στο τμήμα «Ελληνική Τηλεόραση». Ωστόσο, οι ελληνικές παρουσίες είναι διάσπαρτες σε διάφορα τμήματα του Φεστιβάλ. Τα αφιερώματα στις εθνικές κινηματογραφίες περιλαμβάνουν τις χώρες: Αφρική (10 ταινίες), Μεξικό (7), Αυστρία (7). Αφιερώματα σε δημιουργούς: Φώτος Λαμπρινός (με 11 ντοκιμαντέρ), Στέφαν Σβίτερ (Ελβετία), Πίτερ Ουιντόνικ (Καναδάς).

Το νεοσύστατο τμήμα «Δραματοποιημένα ντοκιμαντέρ» φιλοξενεί έργα που πειραματίζονται με τις διαφορετικές φορμαλιστικές πτυχές του είδους του ντοκιμαντέρ και προστίθεται στους ήδη καθιερωμένους θεματικούς άξονες του Φεστιβάλ («Οψεις του κόσμου», «Η καταγραφή της μνήμης», «Πορτρέτα - ανθρώπινες διαδρομές», «Μικρές αφηγήσεις», «Μουσική», «Κοινωνία και περιβάλλον», «Ανθρώπινα δικαιώματα»).

Ημερίδες: «Εναλλακτικές μορφές ενημέρωσης και δημοκρατία» (16/3), «Ο κοινωνικός ρόλος των Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ» (17/3), «Αφρική» (19/3), «Ημερίδα Ερυθρού Σταυρού: Παιδί στον κόσμο των μεγάλων» (22/3), «Το Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο παρουσιάζει» (20/3). Εργαστήρια: Vilmos Zsigmond (διευθυντής φωτογραφίας, Ουγγαρία), Αρίκ Μπέρνσταϊν - «Ντοκιμαντέρ cross media».

Το Φεστιβάλ πλαισιώνεται από εκθέσεις (Τουρχάν Σελτσούκ, Τούρκος γελοιογράφος, Βάσια Πελεγράτη και Μπάμπακ Σαλαρί φωτογραφία), την «Αγορά ντοκιμαντέρ» και την πρώτη διοργάνωση του ετήσιου διεθνούς συνεδρίου ντοκιμαντέρ.

Προδομένα όνειρα

«Ανάσα ζωής» στο «Απλό Θέατρο»
«Ανάσα ζωής» στο «Απλό Θέατρο»
Το «Απλό Θέατρο» ανεβάζει αύριο (9 μ.μ.) το έργο του Ντέιβιντ Χέαρ «Ανάσα ζωής», σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα, μετάφραση Γιώργου Δεπάστα, σκηνικά - κοστούμια Γιώργου Πάτσα, μουσική Ελένης Καραΐνδρου, φωτισμούς Ανδρέα Σινάνου.

Η δράση ξετυλίγεται σε λιγότερο από 24 ώρες. Επί σκηνής δύο γυναίκες. Η Μαντλίν Πάλμερ (Ράνια Οικονομίδου), συνταξιούχος επιμελήτρια μουσείου, η οποία ζει απομονωμένη σε νησί στα νότια της Αγγλίας. Ξαφνικά την επισκέπτεται η Φράνσις Μπιλ (Λυδία Φωτοπούλου), πρόσφατα διάσημη συγγραφέας. Ανάμεσα στις δύο γυναίκες πλανάται η ισχυρή παρουσία - απουσία ενός άνδρα. Του συζύγου της Φράνσις και εραστή της Μαντλίν. Η συνάντηση γίνεται με πρωτοβουλία της Φράνσις, που θέλει να γράψει ένα νέο βιβλίο για ό,τι στοίχειωσε τη ζωή της. Το έργο σκιαγραφεί την προδοσία των ονείρων της γενιάς του 1960, γενιάς της αμφισβήτησης, της σεξουαλικής επανάστασης, των πολιτικών κινημάτων. Ο συγγραφέας, μέσα από την αναμέτρηση συζύγου - ερωμένης, αντιπαραθέτει τις αστικές αντιλήψεις της μιας και τις ουτοπικά επαναστατικές της άλλης.

«Ρούσαλκα» στη Λυρική

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η Λυρική Σκηνή ανεβάζει (αύριο, 8μμ, στο «Ολύμπια») την όπερα του Αντονίν Ντβόρζακ «Ρούσαλκα» (συμπαραγωγή με την Οπερα Νίκαιας). Ακολουθούν παραστάσεις στις 7, 8, 13, 14, 15/3. Βασισμένη σε ποιητικό κείμενο του Γιάροσλαφ Κβάπιλ, η «Ρούσαλκα» (στα τσέχικα σημαίνει νεράιδα) αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα όπερας - παραμυθιού, με συμβολικό χαρακτήρα. Αναφέρεται στην ιστορία μιας λιμναίας νύμφης και στον ανεκπλήρωτο έρωτά της για έναν πρίγκιπα, που τελικά οδηγεί και τους δύο στο θάνατο.

Το έργο του Ντβόρζακ περιλαμβάνει όπερες, συμφωνίες, κοντσέρτα, χορωδιακή μουσική, τραγούδια, έργα για πιάνο κ.ά. Η μουσική του ξεχωρίζει με τον πλούτο και τη μελωδική πρωτοτυπία της, που συχνά αντλεί παραδοσιακά θέματα και χορευτικούς ρυθμούς από την τσέχικη μουσική παράδοση και γειτονικών χωρών (Σλοβακία, Πολωνία, Ρωσία). Μουσική Διεύθυνση: Γιάροσλαφ Κίζλινκ. Σκηνοθεσία: Μάριον Βάσερμαν. Σκηνικά: Τιερί Γκουντ. Κοστούμια: Μπρινό Φαταλό. Φωτισμοί: Πιερ Ντιπουέιγ. Ερμηνεύουν: Πάβελ Τσέρνοχ - Κόρι Μπιξ, Νατάλια Ουσάκοβα - Μάτα Κατσούλη, Γεβγέν Σόκαλο - Δημήτρης Κασιούμης, Μαρίτα Παπαρίζου, Ζαχαρίας Τσούμος, Σοφία Σολόβυ, Μαρία Μαρκέτου, Ελένη Βουδουράκη κ.ά.

Η Δόμνα Σαμίου, η Ελένη Καραΐνδρου και η ζωγράφος Σοφία Καλογεροπούλου τιμώνται για την προσφορά τους στην τέχνη με το μετάλλιο του Δήμου Αθηναίων. Η τιμητική εκδήλωση θα γίνει με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Μέρας της Γυναίκας, το Σάββατο (7/3, 7 μ.μ.), στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων «Μελίνα» (Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης - Θησείο, 210 3452150).

«Εφυγε» πρόωρα από τη ζωή (3/3), νικημένος από τον καρκίνο, ο ζωγράφος Γιάννης Παλαιολόγος. Γεννημένος στο Ηράκλειο Κρήτης το 1957, παρακολούθησε ελεύθερα μαθήματα ζωγραφικής, ενώ συνεργάστηκε με τον Γιάννη Τσαρούχη στη διακόσμηση του κινηματοθεάτρου «Ρεξ». Τα έργα του παρουσιάζουν, κυρίως, εσωτερικούς χώρους ή γυναικείες μορφές και σχετίζονται με τις νεοπαραστατικές τάσεις. Μέχρι σήμερα παρουσίασε έργα του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις («Ζυγός», 1984, «Αστρολάβος» 1989, 1992, «Ωρα» 1991, «Περιπλάνηση» 1998 κ.ά.). Η τελευταία συμμετοχή του ήταν στην ομαδική έκθεση «Τέσσερις εποχές», που πραγματοποιείται (έως 8/3) στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών. Κηδεύεται σήμερα (3.30 μ.μ.) από το νεκροταφείο Κορωπίου.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ