Τετάρτη 2 Απρίλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Διόδια - λαϊκή αφαίμαξη

Ακριβότερο κατά 45% έως και 180% υποχρεώνεται να πληρώνει από σήμερα ο λαός το χαράτσι των διοδίων στα περισσότερα τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου. Και φυσικά αυτό δεν είναι τυχαίο. Συμβαίνει, επειδή ο ένας μετά τον άλλο οι οδικοί άξονες παραδίδονται σε μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους. Συμβαίνει επειδή τα μεγάλα έργα, αν και θα έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και αρκετά χρόνια, ιεραρχούνται, κατασκευάζονται και λειτουργούν με τη λογική των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και με κριτήριο την κερδοφορία του κεφαλαίου και όχι για την εξυπηρέτηση των αναγκών της λαϊκής οικογένειας. Και ενώ ο λαός τα χρηματοδοτεί από την άγρια φορολογία που του γίνεται και τα κατασκευάζει με το δικό του ιδρώτα - πολλές φορές και το αίμα του - τώρα αναγκάζεται να χρυσοπληρώσει ξανά και τη χρήση τους.

Υπεύθυνοι για τις αντιλαϊκές αυτές αποφάσεις είναι και η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, που μαζί ψήφισαν τις έξι περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης». Στην κυριολεξία, στον τομέα αυτόν διεξάγεται μια διαρκής αντιλαϊκή «σκυταλοδρομία». Το ένα κόμμα ολοκληρώνει αυτό που ξεκινά το άλλο: Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ υλοποίησαν τις αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις για το Αεροδρόμιο Σπάτων, την Αττική Οδό και τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, που δημοπράτησε η κυβέρνηση της ΝΔ και τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ υλοποιεί τις συμβάσεις για τους οδικούς άξονες, που δημοπράτησε το ΠΑΣΟΚ. Υπεύθυνος βέβαια είναι και ο ΛΑ.Ο.Σ., που «πρόλαβε» να ψηφίσει στη Βουλή την... τελευταία από τις έξι ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης».

Πρόκειται για συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης. Οι ιδιωτικοί κατασκευαστικοί όμιλοι δε συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια στο συνολικό κατασκευαστικό κόστος παρά με κάποια αστεία ποσοστά που κυμαίνονται γύρω στο 7% με 9%. Την ίδια στιγμή τους παραχωρούνται προκαταβολικά οι εισπράξεις των διοδίων οδικών τμημάτων που κατασκευάστηκαν με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού, στα οποία μάλιστα επιβάλλουν και αυθαίρετες αυξήσεις! Παράλληλα: Το ελληνικό δημόσιο πληρώνει με «ζεστό» χρήμα περίπου το 30% του κατασκευαστικού κόστους, ενώ τους παραδίδει και έτοιμα τμήματα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που ήδη κατασκευάζονται με χρήματα του λαού (όπως το πέταλο του Μαλιακού) στα οποία οι όμιλοι θα επιβάλλουν και εκεί πανάκριβα διόδια. Και βέβαια τα έργα αυτά είναι έτσι σχεδιασμένα, ώστε να διευκολύνουν τις ευρύτερες βλέψεις του μεγάλου κεφαλαίου για την εμπορευματοποίηση της γης εκατέρωθεν των εθνικών οδικών αξόνων.

Στο παράδειγμα των οδικών αξόνων, συμπυκνώνεται ανάγλυφα ολόκληρη η πολιτική που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Μια πολιτική που ιδιωτικοποιεί τα πάντα, ώστε να θησαυρίζουν κάποιοι μεγάλοι όμιλοι, φορτώνοντας όλο και νέα βάρη στο λαό, ο οποίος ήδη ζει με το φάσμα της ανεργίας, με όλο και πιο πολύ «πελεκημένα» τα ασφαλιστικά του και τα εργασιακά του δικαιώματα και με αυξήσεις 1 ευρώ το χρόνο στο μεροκάματο! Μόνο το ΚΚΕ αποτελεί την εξαίρεση στο σκηνικό αυτό καθώς αγωνίζεται για έργα και υποδομές που πρέπει να αναλάβει το κράτος, χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και το περιβάλλον. Για κατάργηση όλων των διοδίων.


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ