Κυριακή 7 Δεκέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΥΝΟΔΩΝ - ΦΡΟΝΤΙΣΤΩΝ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ»
Στο... κενό ο κυβερνητικός αυταρχισμός

Χωρίς τους ιπτάμενους συνοδούς και φροντιστές - όπως όλα δείχνουν - θα «ανοίξει τα φτερά» της η «Νέα Ολυμπιακή» (ΝΟΑ), με την ονομασία «Olympic Airlines».

Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, την ερχόμενη Παρασκευή, 12 Δεκέμβρη, τίθεται σε λειτουργία η ΝΟΑ. Θα είναι μικρή περιφερειακή εταιρία, αμιγώς αεροπορικού έργου, η οποία θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες απαλλαγμένη από κάθε οικονομικό βάρος. Η επιλογή του υποψήφιου «μνηστήρα» της ΝΟΑ βρίσκεται στο τελικό στάδιο. Τόσο η κυβέρνηση όσο και οι υποψήφιοι αγοραστές «καίγονται» για την υπογραφή της συμφωνίας, καθώς έρχονται οι «Ολυμπιακοί Αγώνες» και τα επιπλέον έσοδα από τις αεροπορικές μετακινήσεις την περίοδο των Αγώνων, υπολογίζονται σε 100 εκατ. ευρώ.

Οι ιπτάμενοι συνοδοί - φροντιστές της ΟΑ αρνούνται να εργαστούν στη ΝΟΑ. Περιγράφουν το νέο κανονισμό εργασίας ως «ιπτάμενο Νταχάου» και για το λόγο αυτό κήρυξαν πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις, αψηφώντας μάλιστα τη δικαστική απαγόρευση και το κλίμα τρομοκρατίας που επιχείρησαν να καλλιεργήσουν μάταια κυβέρνηση και διοίκηση της ΟΑ. Η συμμετοχή των εργαζομένων στις κινητοποιήσεις ήταν καθολική. Γεγονός που υποχρέωσε κυβέρνηση και διοίκηση να συγκροτήσουν απεργοσπαστικό μηχανισμό, να προσλάβουν άρον - άρον εποχικό προσωπικό και να «ενοικιάσουν» ξένα πληρώματα. Με αυτό τον τρόπο και όχι με το εξειδικευμένο προσωπικό, εκτελέστηκαν όσες πτήσεις τελικά εκτελέστηκαν όλη τη βδομάδα. Η διοίκηση της ΟΑ, με άνωθεν εντολές, για να «εκδικηθεί» τους απείθαρχους απεργούς, κατέθεσε σε βάρος 47 αεροσυνοδών μηνύσεις, αξιώνοντας την ποινική τους δίωξη, καθώς και χρηματική αποζημίωση 44 εκατ. ευρώ (!) για «ηθική βλάβη»!!!


Eurokinissi

Επισημαίνεται ότι ο νέος κανονισμός για τους αεροσυνοδούς, μεταξύ άλλων, προβλέπει:

  • Εφταήμερη συνεχή εργασία και απασχόληση 56 ωρών τη βδομάδα.
  • Ημερήσια απασχόληση μέχρι και 17 ώρες!
  • Διακεκομμένο ωράριο (πρωί - βράδυ), με αντίστοιχη αύξηση της απασχόλησης.
  • Λύση της σύμβασης εργασίας προσωπικού με οποιαδήποτε αιτία και αφορμή. Κατάργηση του Συμβουλίου Απολύσεων.
  • Παρέχεται η δυνατότητα ανάθεσης πρόσθετων εργασιών οποιουδήποτε είδους.
  • Δεν υπάρχει η παραμικρή μέριμνα για τις μητέρες (μειωμένο ωράριο), ενώ από τον κανονισμό απουσιάζουν διατάξεις για την ασφαλιστική κάλυψη εγκύων.
  • Οι θερινές άδειες ουσιαστικά καταργούνται.

Ολα τα παραπάνω φυσικά, συνιστούν πλήρη κατάργηση του συνόλου του εργασιακού πλαισίου, ώστε να παραδοθεί η εταιρία στον ιδιώτη, χωρίς το παραμικρό εργασιακό δικαίωμα. Εκτιμάται δε, ότι αυτό το εργασιακό μοντέλο που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση στην ΟΑ, είναι πιλοτικό και στη συνέχεια θα επεκταθεί και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Γι' όλους αυτούς τους λόγους, άλλωστε, οι αεροσυνοδοί - φροντιστές της ΟΑ, έχουν αποφασίσει ομόφωνα σε γενική τους συνέλευση, ότι δε θα εργαστεί ούτε ένας στη νέα εταιρία «χαμηλού κόστους» που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Οι κυβερνητικός αυταρχισμός στην αντιμετώπιση των απεργιακών κινητοποιήσεων των αεροσυνοδών της ΟΑ, πέραν της γενικής κατακραυγής, προκάλεσε και άλλη μια «παρενέργεια»: Εξώθησε τους ιπτάμενους της ΠΑΣΚΕ να αναστείλουν τη λειτουργία της παράταξης, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση για «διολίσθηση σε πρωτοφανείς αντεργατικές και αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις».




Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ