Τετάρτη 6 Δεκέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΚΑΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΝΕ ΠΡΟΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Ακόμα μια φορά σε θέση μάχης για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Κάλεσμα στους φοιτητές για οργανωμένο αγώνα και πανελλαδικό συντονισμό της πάλης, για να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο - έκτρωμα της κυβέρνησης για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και να υψωθεί ένα μαζικό φοιτητικό κίνημα διεκδίκησης των σπουδών που έχουμε ανάγκη απευθύνει η ΚΝΕ, ενώ παράλληλα απευθύνεται με ξεχωριστό κάλεσμα και στους μαθητές για να σημάνει συναγερμός ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Στην ανακοίνωσή της προς τους φοιτητές αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Η κυβέρνηση της ΝΔ ετοιμάζει νομοσχέδιο για την ίδρυση ιδιωτικών - μη κρατικών πανεπιστημίων. Σύμμαχός της είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, η ακροδεξιά, που επί της ουσίας συμφωνούν.

Ταυτόχρονα, δυναμώνει η ολομέτωπη επίθεση στις δικές μας σπουδές. Η κρατική χρηματοδότηση είναι στον πάτο, οι ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές είναι τεράστιες, η αξία του πτυχίου υποβαθμίζεται. Για τις δικές μας ανάγκες "δεν υπάρχουν λεφτά", αλλά για τους επιχειρηματικούς ομίλους, τη συμμετοχή στο ΝΑΤΟ και στους πολεμικούς σχεδιασμούς "βρέχει εκατομμύρια".

Για την κυβέρνηση και τους "επενδυτές" προτεραιότητα είναι τα επιχειρηματικά κέρδη σε αντίθεση με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνικής πλειοψηφίας ή της επιστήμης».

Και συνεχίζει: «Αυτή η πολιτική έχει...

...στόχευση - Η Παιδεία μετατρέπεται όλο και περισσότερο σε εμπόρευμα.


...υπεύθυνο - Τις Οδηγίες της ΕΕ, που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ.

...και τραγικά αποτελέσματα - Πτυχία χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση. Μείωση του μόνιμου προσωπικού στα ΑΕΙ κατά 2.300 εργαζόμενους, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2024. Μειωμένη κατά 70% η κρατική χρηματοδότηση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση την τελευταία 15ετία.

Με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων η κατάσταση θα γίνει ακόμη χειρότερη. Μόνοι κερδισμένοι θα είναι οι κάθε λογής "επενδυτές" που αποκτούν νέα πεδία κερδοφορίας!».

Υποβάθμιση πτυχίων, επιπέδου σπουδών και αύξηση του κόστους

Αναφορικά με τις συνέπειες που θα έχουν τα παραπάνω στις σπουδές των φοιτητών, σημειώνει: «Γενικεύεται ένα "μεγάλο παζάρι" πτυχίων κάθε είδους και ποιότητας, ανάλογα με το πορτοφόλι, αφού θα ισχύει το ..."ό,τι πληρώνεις, παίρνεις".

Πτυχία 3ετή, 4ετή και 5ετή. Πτυχία με τον ίδιο "τίτλο", αλλά διαφορετικό επίπεδο. Πτυχία "λίγο απ' όλα" χωρίς καθορισμένο γνωστικό πεδίο. Το πτυχίο μετατρέπεται σε "ένα ακόμα χαρτί", που δεν εξασφαλίζει το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος. Σε αυτό το τοπίο θα δημιουργηθούν νέοι κόφτες και αυστηρές εξετάσεις για την απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των αποφοίτων θα "σπρώχνει" σε ένα ατελέσφορο κυνήγι προσόντων επί πληρωμή και θα συμπιέζει τα δικαιώματα όλων προς τα κάτω στην εργασία.

Δεν γεννιούνται, λοιπόν, νέες ευκαιρίες, αλλά προστίθενται νέα εμπόδια για όσους θέλουν να εργαστούν στο αντικείμενο που σπουδάζουν!».

Παράλληλα, κάνει λόγο για υποβάθμιση του επιπέδου και αύξηση του κόστους των σπουδών σημειώνοντας: «Η συνύπαρξη δημόσιου - ιδιωτικού τομέα δεν οδηγεί σε καλύτερες παροχές. Εχουμε πείρα! Η ύπαρξη ιδιωτικών νοσοκομείων δεν οδήγησε σε βελτίωση του δημόσιου συστήματος Υγείας. Η "απελευθέρωση της αγοράς" στον σιδηρόδρομο δεν έφερε ασφαλείς μεταφορές, αλλά πολύνεκρα εγκλήματα, όπως στα Τέμπη.

Ετσι και στην εκπαίδευση, αυτός ο ανταγωνισμός θα ενισχύσει την επιχειρηματική - κερδοσκοπική λειτουργία των δημόσιων Ιδρυμάτων. Θα συμπαρασύρει τα δημόσια πανεπιστήμια στην υποβάθμιση της ποιότητας και των παροχών για να εξοικονομούν χρήματα. Αλλωστε, η συνειδητή υποβάθμιση των δημόσιων ΑΕΙ και ο περιορισμός των εισακτέων είναι προϋπόθεση για να αυξάνεται η πελατεία στα ιδιωτικά».

Οσο για τα επιχειρήματα που ακούγονται για τους νέους που αναγκάζονται να φεύγουν για να σπουδάζουν στο εξωτερικό, η ΚΝΕ σημειώνει ότι αν ήθελαν «θα εξασφάλιζαν ποιοτικές, δημόσιες και δωρεάν σπουδές σε περισσότερους νέους. Δεν θα απέκλειαν χιλιάδες μαθητές με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Δεν θα οδηγούσαν φοιτητές να εγκαταλείπουν τις σπουδές τους για οικονομικούς λόγους.

Δεν ενδιαφέρονται για όσους νέους σπουδάζουν στο εξωτερικό, αλλά για το πορτοφόλι τους, με μια αγοραία και αισχρή λογική που καταλήγει στο ότι πρέπει να τους ξεζουμίζουν οι ντόπιοι κολεγιάρχες αντί των ξένων!».

«Σήμερα υπάρχει άλλος δρόμος για το Πανεπιστήμιο!», τονίζει η ΚΝΕ επισημαίνοντας ότι «η επιστημονική γνώση μπορεί να είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα, σε ένα πανεπιστήμιο και μια κοινωνία ελεύθερα από το κυνήγι του κέρδους», σημειώνει η ΚΝΕ καλώντας τους φοιτητές: «Να συναντηθούμε στον αγώνα για τις σπουδές και τη ζωή που μας αξίζει», διεκδικώντας: Αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν σύγχρονες σπουδές. Οχι στην κατάργηση του άρθρου 16 - όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην Παιδεία. Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο ύψος των αναγκών μας. Πτυχία με αξία - μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Δουλειά για όλους - δουλειά με δικαιώματα.

Ευχαριστούμε, αλλά δεν θα πάρουμε!

Αντίστοιχα απευθυνόμενη προς τους μαθητές η ΚΝΕ αναφέρει:

«"Δωράκια" για το νέο έτος ετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ στους μαθητές, με την υποστήριξη ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ακροδεξιών κομμάτων: Φέρνει νομοσχέδιο για ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Οσοι λίγοι μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά, θα αγοράζουν σπουδές, πτυχίο και μέλλον ...χωρίς κόπο, ενώ οι πολλοί θα συνεχίσουν να περνάνε τον ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), της Τράπεζας Θεμάτων, των αλλαγών κάθε χρόνο στους συντελεστές βαρύτητας, μπας και πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους, σπουδάσουν αυτό που επέλεξαν»...

«Ευχαριστούμε, αλλά δεν θα πάρουμε!», απαντά η ΚΝΕ και συνεχίζει: «Αν θέλανε να έχουν όλοι δικαίωμα στην επιλογή, γιατί δεν καταργούν την ΕΒΕ; Γιατί υπάρχουν κενά καθηγητών; Γιατί δεν υπάρχει δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία; Γιατί αφήνουν τα σχολεία μέσα στα προβλήματα;

Τελικά το μόνο που κάνουμε στην - υποτίθεται - δημόσια και δωρεάν Παιδεία είναι να επιλέγουμε ανάμεσα σε ποιον από όλους (φροντιστηριάρχες, κολεγιάρχες, "εμπόρους πτυχίων" ή στο ενοίκιο του φοιτητικού σπιτιού) θα δίνουμε τα περισσότερα»...

Αναφερόμενη σε αντίστοιχες απόπειρες του παρελθόντος, η ΚΝΕ θυμίζει ότι «χιλιάδες φοιτητές και μαθητές, μαζί με όλο τον λαό, απέτρεψαν με τους αγώνες τους την απόπειρα ίδρυσης ιδιωτικών Πανεπιστημίων στο παρελθόν!

Οσοι μας λένε πως "με τους αγώνες τίποτα δεν αλλάζει", φοβούνται τη δύναμη που έχουμε. Τίποτα δεν γίνεται αν μένουμε θεατές, αν ελπίζουμε σε "σωτήρες" και δεν μπαίνουμε αποφασιστικά εμείς οι ίδιοι στον αγώνα για τη ζωή και το μέλλον μας. Εμείς επιλέγουμε τις ανάγκες και τα όνειρά μας!».

Και καταλήγει: «Σήμερα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να ζήσουμε καλύτερα, σε μια κοινωνία που ο άνθρωπος και οι ανάγκες του θα είναι στο επίκεντρό της. Σ' αυτήν την κοινωνία κανένας δεν θα περισσεύει...

Γι' αυτό και θα προσφέρει στους μαθητές ένα πραγματικά σύγχρονο σχολείο, με όλα τα απαραίτητα.

Δεν θα τους διαχωρίζει ανάλογα με την τσέπη, αλλά θα τα δίνει όλα σε όλους. Δεν θα τους αντιμετωπίζει σαν "παπαγαλάκια" ή "ρομπότ", αλλά θα δίνει στους μαθητές το απαραίτητο εφόδιο της ολόπλευρης μόρφωσης και ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν».

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • ΚΝΕ: Ακόμα μια φορά σε θέση μάχης για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια
  • Πρωτοβουλίες ολόπλευρης ανάδειξης των αναγκών στην Ειδική Αγωγή
  • Πλούσιο πρόγραμμα στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ «Μάνος Λοΐζος»
  • Εκπαιδευτική επικαιρότητα
Ο αγώνας για την ικανοποίηση των αναγκών σας είναι μέτρο προόδου, πολιτισμού και ανθρωπιάς

Γραμμα προς τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδική εκπαιδευτική ανάγκη

Με αφορμή την 3η του Δεκέμβρη, Παγκόσμια Μέρα Ατόμων με Αναπηρία, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής απευθύνθηκε στους μαθητές με ένα γράμμα προς τα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδική εκπαιδευτική ανάγκη, σημειώνοντας:

«Αγαπητή μαθήτρια, Αγαπητέ μαθητή,

εσύ που μπορεί να έχεις κάποιου είδους αναπηρία ή/και ειδική εκπαιδευτική ανάγκη...

εσύ που από την πρώτη σου επαφή με τα γράμματα ένιωθες ότι η γραφή είναι μία επώδυνη κατάσταση, αφού καταβάλλεις υπεράνθρωπη προσπάθεια να κατακτήσεις τον γραπτό λόγο, καθώς τον αποκωδικοποιείς με διαφορετικό τρόπο από τους υπόλοιπους συμμαθητές σου...

εσύ που στις κοινωνικές σου συναναστροφές, στην καθημερινότητά σου έχεις ανάγκη από σταθερότητα, επανάληψη, συγκεκριμένες κοινωνικές επαφές για να αναπτύξεις όλες τις ικανότητες και δυνατότητές σου...

εσύ που για κάποιο λόγο έχεις αισθητηριακές ή κινητικές ή οποιεσδήποτε άλλου είδους δυσκολίες που επιβαρύνουν την καθημερινότητά σου με επιπλέον μόχθο για να καταφέρεις όσα οι υπόλοιποι συμμαθητές σου καταφέρνουν χωρίς να κοπιάζουν το ίδιο...

Λοιπόν, όλοι εσείς τα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδική εκπαιδευτική ανάγκη, όπως κάθε άλλο παιδί έχετε έναν πλούτο ικανοτήτων και δυνατοτήτων, καθώς και το δικαίωμα να λαμβάνετε ολοκληρωμένη στήριξη ώστε να τις αναπτύξετε ολόπλευρα.

Και εμείς, οι γονείς όλων των παιδιών παλεύουμε για το σχολείο που θα προσφέρει όλο το επιστημονικό δυναμικό, τις σύγχρονες κτιριακές υποδομές, τα απαραίτητα τεχνολογικά μέσα που απαιτούνται,

παλεύουμε για το σχολείο που δεν θα είναι ανταγωνιστικό, εξετασιοκεντρικό, γνωσιοκεντρικό για να αγκαλιάσει όλα τα παιδιά και όχι μόνο όσα αντέχουν να τερματίσουν σε αυτήν την κούρσα,

παλεύουμε για σύγχρονα ειδικά σχολεία, με το κατάλληλο προσωπικό κάθε ειδικότητας, γιατί με αυτήν τη στήριξη η μεγάλη σας πλειοψηφία προετοιμάζεται για να ενταχθεί ισότιμα στη ζωή και στην εργασία.

Δηλαδή, παλεύουμε για ένα ανθρωπινότερο σχολείο που θα αφουγκράζεται τις σύνθετες μορφωτικές ανάγκες σας και θα τις υπηρετεί, σχολείο που θα προσφέρει ΘΕΤΙΚΑ ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ, για να αναμετρηθείτε με όλα όσα είναι διαφορετικά για εσάς και ίσως και δυσκολότερα.

Και επειδή αυτήν τη μέρα πολλές ανέξοδες υποσχέσεις δίνονται από κυβερνώντες και μη, δηλώνεται μία ξεχασμένη, για τις υπόλοιπες μέρες, ευαισθησία για τη ζωή σας και τις ανάγκες σας, εμείς δηλώνουμε ότι θα είμαστε συνεπείς, πάντα μπροστά, στους αγώνες για να ικανοποιηθούν όλα όσα έχετε πραγματικά ανάγκη.

Γιατί για μας ο αγώνας για την ικανοποίηση των αναγκών σας είναι μέτρο προόδου, πολιτισμού και ανθρωπιάς της κοινωνίας και δεν κάνουμε βήμα πίσω από αυτό, θα συνεχίσουμε να τον δίνουμε, για όλα τα παιδιά, για το μέλλον τους, για τη ζωή τους».

Ενδεικτικά στοιχεία για την πανελλαδική εικόνα της Ειδικής Αγωγής

Ορισμένα στοιχεία για την πανελλαδική εικόνα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης δίνει η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής σε παράρτημα μαζί με την απόφασή της. Τα διαθέσιμα στοιχεία αντλούνται από το 10ο Δελτίο Στατιστικής Πληροφόρησης «Στοιχεία για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) και η Ομοσπονδία ξεχωρίζει τα εξής:

  • Οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (με ή χωρίς επίσημη γνωμάτευση) που φοιτούν στη Γενική και Ειδική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανέρχονται σε 101.683 μαθητές, αποτελώντας το 7% του μαθητικού πληθυσμού της χώρας.
  • Το 68% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι αγόρια.
  • Το 88% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες φοιτούν σε σχολικές μονάδες της γενικής εκπαίδευσης.
  • Το σχολικό έτος 2019 - 2020 φοίτησαν στη Γενική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 89.597 μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) φοίτησαν 12.086 μαθητές.
  • Ο μαθητικός πληθυσμός των ΣΜΕΑΕ αποτελείται κυρίως από μαθητές με νοητική αναπηρία, σε ποσοστό 35%, μαθητές με αυτισμό (31,4%) και μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες (12,1%).
  • Η πλειονότητα των μαθητών που φοιτούν στην Ειδική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επιλέγουν την Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση και σχεδόν το 50% αυτών φοιτούν σε Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ).
  • Οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης υποστηρίζονται σε Τμήματα Ενταξης με κοινό και εξειδικευμένο πρόγραμμα σε ποσοστό 42,1% (37.738 μαθητές), ενώ αντίστοιχο ποσοστό μαθητών λαμβάνουν υποστήριξη μόνο από τον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης (41,2%).
  • Το 36,4% των μαθητών που φοιτούν σε Τμήματα Ενταξης δεν έχουν επίσημη γνωμάτευση για αναπηρία ή/και ειδική εκπαιδευτική ανάγκη.
  • Το 10,7% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία έχουν λάβει έγκριση για Παράλληλη Στήριξη (9.612 μαθητές).
  • Ο αριθμός των μαθητών που λαμβάνουν εξειδικευμένη υποστήριξη (εκτός του εκπαιδευτικού της τάξης) περιορίζεται σημαντικά κατά το πέρασμα από την Πρωτοβάθμια στην κατώτερη Δευτεροβάθμια και ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εκεί το ποσοστό μαθητών που φοιτούν υποστηριζόμενοι μόνο από τους εκπαιδευτικούς της γενικής τάξης υπερβαίνει το 90%.
  • Τα ΚΕΔΑΣΥ είναι 71 συνολικά. Σύμφωνα πάλι με έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά το σχολικό έτος 2018 - 2019 διεκπεραιώθηκε το 27,11% των αιτήσεων, το επόμενο έτος το 26,56% και το 2020 - 2021 μόλις το 28,32%. Από τις απαντήσεις που δόθηκαν από τους εργαζόμενους στα ΚΕΔΑΣΥ για την κύρια αιτία της μη έγκαιρης γνωμάτευσης, κατά 83% αφορά την έλλειψη προσωπικού, κατά 62% την έλλειψη χώρων, κατά 59% την έλλειψη ψυχομετρικών εργαλείων και κατά 59% την απουσία έμπειρου προσωπικού.

Παράλληλα, η Ομοσπονδία παραθέτει στο παράρτημα μια σειρά στοιχεία για την προβληματική κατάσταση των κτιρίων των σχολείων Ειδικής Αγωγής στην Αττική και των ελλείψεων στις υποδομές τους, τα οποία είχε παρουσιάσει, μεταξύ άλλων θεμάτων για τη σχολική στέγη, σε συνέντευξη Τύπου τον περασμένο Μάρτη, και που μέχρι σήμερα παραμένουν στην ίδια κατάσταση.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εκδήλωση για την κατάσταση της Ειδικής Αγωγής στην περιοχή στις 10 Δεκέμβρη

Την κατάσταση στην Ειδική Αγωγή, στην Εκπαίδευση και Πρόνοια στην Κεντρική Μακεδονία και την πρόταση του ΚΚΕ για το δικαίωμα στην ουσιαστική ένταξη στη ζωή θα παρουσιάσει η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, σε εκδήλωση που θα πραγματοποιήσει την Κυριακή 10 Δεκέμβρη, στις 11 π.μ., στο αμφιθέατρο 3 του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη.

Η εκδήλωση απευθύνεται στους εργαζόμενους στην Ειδική Αγωγή, στους γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και σε φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, τμημάτων Ειδικής Αγωγής και Υγείας, αλλά και σε όλους όσοι αγωνιούν για την κατάσταση με την Ειδική Αγωγή.

Την κεντρική ομιλία θα κάνει η Αγγελική Γκούσκου, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ.

Παρεμβάσεις θα γίνουν από την Λένα Τσαγρή, κοινωνική λειτουργό, γραμματέα του ΔΣ του ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας, μέλος του ΔΣ του ΠΟΣΕΕΠΕΑ και μέλος της ΤΕ Εκπαιδευτικών Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, και την Γωγώ Κάκαρη, ψυχολόγο, γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή Κεντρικής Μακεδονίας και μέλος της ΤΕ Υγείας Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Με την ολοκλήρωση των ομιλιών θα ακολουθήσει συζήτηση.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ανοίγει πολύπλευρα το θέμα της Ειδικής Αγωγής με στόχο την ενεργοποίηση όλων των οργάνων των γονιών

Συσκέψεις και άλλες δράσεις το επόμενο διάστημα με κατεύθυνση τη διοργάνωση ημερίδας την άνοιξη

Το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής συζήτησε στη συνεδρίασή του το Σάββατο 25 Νοέμβρη, σε συνέχεια των αποφάσεων του Συνεδρίου της Ομοσπονδίας, το πολύ σοβαρό θέμα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που αφορά περίπου το 10% του μαθητικού πληθυσμού, δηλαδή περίπου 150.000 μαθητές, με βάση τα επιστημονικά δεδομένα για την αναλογία αυτών των μαθητών επί του γενικού πληθυσμού. Οι μαθητές αυτοί είτε φοιτούν στο Γενικό Σχολείο (Τμήματα Ενταξης ή Παράλληλη Στήριξη) είτε σε Ειδικό Σχολείο.

«Στόχος μας είναι και με το κείμενο αυτό της απόφασης να ανοίξει η συζήτηση και ο προβληματισμός στις Ενώσεις και στους Συλλόγους Γονέων, να καταλήξουμε σε σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών ώστε να αναδειχτούν τα προβλήματα πιο σταθερά και οργανωμένα από το σύνολο των οργανώσεων γονέων», σημειώνει το ΔΣ της Ομοσπονδίας, που έχει ετοιμάσει προπαγανδιστικό υλικό με τις διεκδικήσεις των γονιών, ενώ σχεδιάζει τη διαμόρφωση ξεχωριστής ηλεκτρονικής σελίδας για την Ειδική Αγωγή. Παράλληλα προγραμματίζει συσκέψεις και συναντήσεις των Περιφερειακών Επιτροπών της Ομοσπονδίας μαζί με τις Ενώσεις Γονέων των περιοχών για την καλύτερη καταγραφή των προβλημάτων και των ελλείψεων, με κατεύθυνση τη διοργάνωση ημερίδας με θέμα την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, με τη συμμετοχή επιστημόνων που εργάζονται στον χώρο και την προβολή των στοιχείων που θα συγκεντρωθούν, την περίοδο πριν από το Πάσχα.

Αντιμετωπίζουμε ως δικαίωμα τη θετική διάκριση των μαθητών που το έχουν ανάγκη


Στην απόφαση της Ομοσπονδίας δίνεται αναλυτική εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στην πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση, τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), τις ειδικές δομές και τη στήριξη στα Γενικά Σχολεία, με τα Τμήματα Ενταξης και την Παράλληλη Στήριξη, την κατάσταση που επικρατεί στα Ειδικά Σχολεία, αλλά και το ξεχωριστό ζήτημα με τη μεταφορά των μαθητών τους. Να σημειωθεί ότι διανύουμε τον τρίτο μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τα κενά που παραμένουν είναι εκατοντάδες, κυρίως στην Παράλληλη Στήριξη, χωρίς φυσικά να έχουν καλυφτεί πλήρως τα Ειδικά Σχολεία ή τα Τμήματα Ενταξης.

Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής ξεκαθαρίζει ότι παλεύει για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές μαθησιακές ανάγκες που χρειάζονται «περισσότερη στήριξη, συνθετότερη παρέμβαση, εξατομικευμένο πρόγραμμα, συνεργασία διαφόρων επιστημονικών ειδικοτήτων».

«Είναι υποκριτικές», προσθέτει, «οι διακηρύξεις, από την πλευρά της εκάστοτε κυβέρνησης και των υπουργείων Παιδείας, περί μη διάκρισης, της μη "ταμπελοποίησης" των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο όνομα της λεγόμενης ισοτιμίας. Υπερασπιζόμαστε τη θετική διάκριση των μαθητών που το έχουν ανάγκη και την αντιμετωπίζουμε ως δικαίωμα, καθώς εάν δεν ξεχωρίσεις την ανάγκη που υπάρχει, εάν δεν την προσδιορίσεις επιστημονικά, σημαίνει ότι αποδεσμεύεσαι από την υποχρέωση που έχεις ως κράτος να την καλύψεις. Δυστυχώς, επιβεβαιώνεται καθημερινά ότι αυτές οι διακηρύξεις χρησιμοποιούνται για να χρυσώσουν το χάπι της υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Από τη μία τα Ειδικά Σχολεία, με ευθύνη κυβερνήσεων και δήμων, λειτουργούν με υποβαθμισμένους όρους, και από την άλλη εντάσσουν στο γενικό πλαίσιο παιδιά, που τα αφήνουν στην κυριολεξία αβοήθητα, στο όνομα της υποτιθέμενης "ισοτιμίας". Αλήθεια, πόσο ισότιμο είναι ένα παιδί στο φάσμα του αυτισμού, μέσα σε μία τάξη με 25 μαθητές, που η διδακτέα ύλη τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, και ο εκπαιδευτικός, σε αυτό το μωσαϊκό μαθητών, παλεύει να διαφοροποιήσει, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών, το μάθημα;».

«Οι Οργανώσεις Γονέων παλεύουμε, όπως για όλους τους μαθητές, έτσι και για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με γνώμονα τις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες τους, το δικαίωμά τους στην ολόπλευρη στήριξη και προετοιμασία τους για την πραγματική ένταξή τους στη ζωή», τονίζει η Ομοσπονδία, που μαζί με την απόφασή της δίνει και ένα παράρτημα με ορισμένα στοιχεία για την πανελλαδική εικόνα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Πλαίσιο των αιτημάτων για ένα σχολείο που θα υπηρετεί και τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία

Για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς διεκδικούν:

  • Μείωση των μαθητών ανά τάξη και κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών ως βάση για την υποδοχή κάθε υποστηρικτής δομής για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Πρώιμη διάγνωση σε δημόσιες και δωρεάν δομές όσο γίνεται πιο έγκαιρα, από τη βρεφική, κιόλας, ηλικία από όλο το αναγκαίο επιστημονικό δυναμικό, ειδικούς παιδαγωγούς, αναπτυξιολόγους γιατρούς, ψυχολόγους και έναρξη της παρέμβασης όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα, σε κατάλληλα παιδαγωγικά, θεραπευτικά πλαίσια ανάλογα με την αναπηρία.
  • Για την εκπαίδευση, ίδρυση ΚΕΔΑΣΥ, στελέχωσή τους από μόνιμο επιστημονικό, παιδαγωγικό προσωπικό των αναγκαίων ειδικοτήτων, και στέγασή τους σε κατάλληλα κτίρια, με όλα τα διαθέσιμα, σύγχρονα επιστημονικά εργαλεία ώστε να γίνονται ολοκληρωμένα οι αξιολογήσεις.
  • Ιδρυση και επέκταση Ειδικών Σχολείων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με μόνιμο επιστημονικό, παιδαγωγικό, βοηθητικό προσωπικό, σε σύγχρονα, ασφαλή, κατάλληλα κτίρια, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των παιδιών.
  • Ιδρυση και λειτουργία Τμημάτων Ενταξης σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από μόνιμο ειδικό παιδαγωγικό προσωπικό ώστε να δίνεται η αναγκαία εξατομικευμένη στήριξη. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, για όσους μαθητές το έχουν ανάγκη. Να αντιμετωπιστούν αποκλεισμοί μαθητών από εκδρομές, εκπαιδευτικές δράσεις, ακόμα και συμμετοχή στο παιχνίδι στο διάλειμμα εξαιτίας της έλλειψης επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης.
  • Ολη η επιστημονική παρέμβαση να ξεκινά και να ολοκληρώνεται εντός του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Μόνιμο προσωπικό όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων (ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, σχολικοί νοσηλευτές κ.λπ.), σε Γενικά και Ειδικά Σχολεία.
  • Προγράμματα σπουδών και διεπιστημονικά εξατομικευμένα επιστημονικά προγράμματα που να εστιάζουν στις ικανότητες του κάθε μαθητή.
  • Περιεχόμενο και συνολική λειτουργία του σχολείου, Γενικού ή Ειδικού, που να προετοιμάζει τον μαθητή για την ολόπλευρη ανάπτυξή του, τις αναγκαίες επαγγελματικές γνώσεις, για την ένταξή του στην κοινωνία, σε μια ανεξάρτητη ζωή.
  • Ενιαίο, δημόσιο σύστημα μεταφορών για τους μαθητές, με κατάλληλα καταρτισμένο προσωπικό, οδηγούς και συνοδούς, με ασφαλή και κατάλληλα λεωφορεία.
  • Αναβάθμιση και ίδρυση νέων δομών Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) ΑμεΑ που θα είναι δημόσιες και δωρεάν, με ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα και επιστημονικά καταρτισμένο μόνιμο προσωπικό. Φυσικά αυτό το γενικό πλαίσιο αιτημάτων θέτει τις βασικές προϋποθέσεις ώστε να προσφέρεται ολόπλευρη, επιστημονική στήριξη στους μαθητές αυτούς.

«Στόχος είναι το πλαίσιο αυτό να εξειδικευτεί, ανά περιοχή, ανάλογα με τα εντοπισμένα οξυμένα προβλήματα και τα αιτήματα που υπάρχουν», σημειώνει το ΔΣ της Ομοσπονδίας και τονίζει: «Επιδιώκουμε, λοιπόν, ανοίγοντας το θέμα να "χαρτογραφήσουμε" καλύτερα, πιο ολοκληρωμένα τον χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Αττικής, τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μαζί με τις οικογένειές τους, να ιεραρχηθούν ως τέτοια, να αναδειχτούν, να γίνουν αντικείμενο διεκδίκησης για την επίλυση και κάλυψή τους».

Εκδηλώσεις σε πανεπιστήμια της Αθήνας

Αύριο Πέμπτη, στις 2 μ.μ., εκδήλωση με θέμα «Για το Πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας» διοργανώνουν οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στην Πανεπιστημιούπολη 1 του ΠαΔΑ, στην αίθουσα Κ16.214. Θα μιλήσει η Ευτυχία Χατζηδάκη, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ.

Την ίδια μέρα, στις 3 μ.μ., εκδήλωση με θέμα «Δυναμώνουμε τη σπίθα του αγώνα για την ισοτιμία και τη χειραφέτηση της γυναίκας. Κόντρα στα σκοτάδια της βίας, της εκμετάλλευσης, των πολέμων» διοργανώνει η ΟΒ ΑΣΠΑΙΤΕ της ΚΝΕ, στην αίθουσα 151. Θα μιλήσει η Γωγώ Θεοδωροπούλου, επικεφαλής της Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ για τις γυναίκες και τα νέα ζευγάρια.

Την Παρασκευή 8 Δεκέμβρη, στις 2 μ.μ., εκδήλωση με θέμα «Οι εξελίξεις στις λιμενικές υποδομές. Το παράδειγμα του λιμανιού του Πειραιά» διοργανώνουν οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. θα μιλήσει ο Πέτρος Μαρκομιχάλης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέας της ΤΟ Μεταφορών.

ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
Το οικόπεδο της ΕΡΙΟΤΕΚ ανήκει στα σχολεία των παιδιών μας!

Γονείς μαζί με μαθητές από όλη τη Νέα Ιωνία συμμετείχαν την περασμένη Κυριακή στην εκδήλωση - συγκέντρωση που οργάνωσε η Ενωση Συλλόγων Γονέων Νέας Ιωνίας δίπλα από το οικόπεδο του παλιού εργοστασίου της ΕΡΙΟΤΕΚ, στέλνοντας μήνυμα ότι ο χώρος αυτός - που έχει χαρακτηριστεί ως χώρος ανέγερσης σχολείων από το 2004 - δεν πρέπει να χαθεί, αλλά να χτιστούν σε αυτόν σύγχρονα, δημόσια και ασφαλή σχολεία που τόσο έχουν ανάγκη οι οικογένειες της πόλης.

Οπως επισήμανε και το κάλεσμα της Ενωσης για την κινητοποίηση, από το 2004 έως τώρα καμία δημοτική αρχή δεν έκανε οποιαδήποτε ενέργεια ώστε να απαλλοτριώσει τον χώρο της πρώην ΕΡΙΟΤΕΚ, έκτασης 4,8 στρεμμάτων, με αποτέλεσμα τώρα οι επιχειρηματίες - κληρονόμοι του οικοπέδου να προχωρούν σε προσφυγές και να τον ζητούν για επιχειρηματικούς σκοπούς.

Η Ενωση, οι Σύλλογοι Γονέων, οι μαθητές και τα σωματεία των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην εκδήλωση της Κυριακής στον χώρο του 3ου Γυμνασίου - 6ου Λυκείου ξεκαθάρισαν ότι δεν θα επιτρέψουν μια τέτοια εξέλιξη και ανέδειξαν τις τεράστιες ανάγκες της σχολικής στέγης στη Νέα Ιωνία. Ενα από τα πολλά χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτών των αναγκών μάλιστα καταγράφεται στον ίδιο τον χώρο της εκδήλωσης, όπου δύο τάξεις του 3ου Γυμνασίου στεγάζονται σε προκάτ αίθουσες στο προαύλιο του σχολείου...


Η εκδήλωση περιλάμβανε πολύμορφες δράσεις, ενώ Σύλλογοι Γονέων φρόντισαν να στολίσουν τον χώρο με πολύχρωμα πανό, πλακάτ και ζωγραφιές που έφτιαξαν τις προηγούμενες μέρες μέσα στα σχολεία τους, με τη συμμετοχή μαθητών και γονιών.

Στον χώρο της εκδήλωσης, μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών έπιασαν μαρκαδόρους και χαρτιά, ζωγραφίζοντας για το σχολείο όπως το ονειρεύονται.

Λίγο πιο δίπλα, στο γήπεδο του ΑΟ Περισσού, μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων έπαιξαν φιλικό αγώνα μπάσκετ.

Επιπλέον, μαθητές και μαθήτριες του 2ου Λυκείου Νέας Ιωνίας πλαισίωσαν όμορφα την εκδήλωση, με τη χορωδία τους και την παρουσίαση του θεατρικού που ανέβασαν για την πρόσφατη γιορτή του Πολυτεχνείου, δίνοντας και με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα ότι η νέα γενιά έχει ιδανικά και παλεύει για τα δικαιώματά της.

Στην εκδήλωση συμμετείχε ο Πέτρος Αλέπης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, μέλος του ΔΣ της Ενωσης Συλλόγων Γονέων Νέας Ιωνίας και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Νέας Ιωνίας.

Παραβρέθηκαν επίσης ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Ν. Ιωνίας, Π. Μανούρης, και οι επικεφαλής άλλων δημοτικών παρατάξεων.

Στην ομιλία εκ μέρους της Ενωσης Γονέων, η πρόεδρος του ΔΣ, Μαρία Ζαχουδάνη, αναφέρθηκε εκτενώς στις μεγάλες ανάγκες της σχολικής στέγης στην πόλη.

Μεταξύ άλλων, επισημάνθηκαν τα οξυμένα προβλήματα των νηπιαγωγείων (που στεγάζονται σε κοντέινερ σε προαύλια, σε πρόχειρα ανακατασκευασμένες αίθουσες που αφαιρέθηκαν από Δημοτικά, σε δυάρι διαμέρισμα, σε κτίρια σε μακρινές αποστάσεις κ.ά.), η έλλειψη Ειδικού Νηπιαγωγείου, οι ακατάλληλες συνθήκες στέγασης του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, οι συγχωνεύσεις και τα μεγάλα τμήματα σε πολλά Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, η απουσία αντισεισμικών ελέγχων κ.λπ.

Παρουσιάστηκε επίσης ένα σύντομο ιστορικό για το οικόπεδο της πρώην ΕΡΙΟΤΕΚ, αναδεικνύοντας τις ευθύνες των δημοτικών αρχών από το 2004 μέχρι σήμερα για τη μη απαλλοτρίωση του χώρου και τη μη υλοποίηση της απόφασης για ανέγερση σχολείων, κατάσταση που επέτρεψε στους επιχειρηματίες να προωθούν την ακύρωση της πράξης χαρακτηρισμού του χώρου.

«Είναι ώρα οι γονείς της Νέας Ιωνίας να αναλάβουμε δράση! Το οικόπεδο ανήκει στα παιδιά μας και δεν πρέπει να χαθεί», κατέληξε η ομιλήτρια, επισημαίνοντας ότι «τα παιδιά μας αξίζουν καινούρια, ασφαλή κτίρια, που θα τους δίνουν χαρά για το εκπαιδευτικό έργο!».

Χαιρετισμό στην εκδήλωση εκ μέρους του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης» απήθυνε η Δήμητρα Νούτσου, στηρίζοντας το δίκαιο αίτημα για ανέγερση σχολείων στο οικόπεδο της ΕΡΙΟΤΕΚ. Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης η πρόεδρος της Δ' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, Βίκυ Βασιλάτου, τονίζοντας ότι ο αγώνας για τα σχολεία που έχουν ανάγκη τα παιδιά μας είναι απόλυτα δίκαιος και είναι ένα αίτημα που πρέπει να συνενώσει γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Μέσα από την ίδια την εκδήλωση διαμαρτυρίας και τις συζητήσεις των γονέων που συμμετείχαν σε αυτήν, αναδείχθηκε ως κοινό συμπέρασμα η ανάγκη για συνέχιση συντονισμένων πρωτοβουλιών διεκδίκησης, για να μη χαθεί το οικόπεδο της ΕΡΙΟΤΕΚ και συνολικότερα για το κρίσιμο ζήτημα της σχολικής στέγης.

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ «ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ»
Πλούσιο πρόγραμμα τον Δεκέμβριο που φιλοδοξεί να συναρπάσει μαθητές και επισκέπτες!

Κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, για δέκα μέρες στον όμορφο χώρο του Στεκιού Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ «Μάνος Λοΐζος», θα φιλοξενηθεί έκθεση βιβλίου με εκδόσεις της «Σύγχρονης Εποχής». Νέοι, αλλά και κλασικοί τίτλοι φιλοδοξούμε να κεντρίσουν το ενδιαφέρον εμπλουτίζοντας τη βιβλιοθήκη κάθε επισκέπτη. Αλλωστε, το καλύτερο δώρο για τις γιορτές είναι ένα βιβλίο!

Η έκθεση θα λειτουργήσει στις 11-21 Δεκεμβρίου (ώρες Δευτ. - Παρ.: 18.00-22.00, Σαβ. - Κυρ.: 10.00-22.00).

Με ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις στο πλαίσιο της έκθεσης βιβλίου η ΚΝΕ επιδιώκει την καλλιέργεια του μορφωτικού ενδιαφέροντος, αφού η γνώση είναι δύναμη!

Ετσι, τη Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου, στις 19.00, θα γίνει παρουσίαση των εκδόσεων της Ιδεολογικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ «Αλήθειες και ψέματα για τον καπιταλισμό». Θα μιλήσει ο Αντώνης Μοχιανάκης, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

Την Πέμπτη 14 Δεκέμβρη, στις 19.00 θα γίνει παρουσίαση των καινούριων εκδόσεων της «Σύγχρονης Εποχής», με ιδιαίτερη έμφαση στην έκδοση «Πολυτεχνείο - Νοέμβρης 1973. Εμπνευση, γνώση και στήριγμα για τους λαϊκούς ξεσηκωμούς του μέλλοντος». Θα μιλήσει η Αλέκα Παπαρήγα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου, στις 19.00, θα γίνει εκδήλωση με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση των συγγραφέων νεανικής λογοτεχνίας Ζωρζ Σαρή και Αλκης Ζέη, με τίτλο: «Οταν ο "χορός της ζωής" γίνεται ιστορία για μικρά και ...μεγάλα παιδιά!». Θα μιλήσουν η Ζωή Βαλάση και η Μαρία Παπαγιάννη, συγγραφείς παιδικών βιβλίων, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνει η Ελενα Μποτζιολή, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

Αλλες εκδηλώσεις και εκθέσεις

Επίσης, το Στέκι εγκαινιάζει τις πρώτες διαλέξεις και σεμινάρια που θα πραγματοποιηθούν τη φετινή χρονιά στο πλαίσιο των εργαστηρίων του. Αυτή η δραστηριότητα έχει στόχο μαθητές και προσκεκλημένοι να βγουν στο τέλος της χρονιάς «γεμάτοι» με γνώση και εμπειρία! Στο πλαίσιο αυτό γίνεται την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 17.00-21.00: Σεμινάριο στο Θεατρικό Εργαστήριο, με τίτλο «Ερμηνευτική Προσέγγιση της Κωμωδίας» από την Ελένη Γερασιμίδου, ηθοποιό και δασκάλα υποκριτικής.

Παράλληλα, το Στέκι θα φιλοξενήσει στον χώρο του Εκθεση Αφίσας για την Παλαιστίνη σε επιμέλεια της Επιτροπής Πολιτισμού του ΚΣ της ΚΝΕ. Η Εκθεση θα λειτουργήσει από 18 Δεκεμβρίου έως 18 Ιανουαρίου.

ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Πληθαίνουν οι αποφάσεις συμμετοχής στην Πανελλαδική Συνάντηση

Πλησιάζουν τις 100 οι αποφάσεις συμμετοχής Φοιτητικών Συλλόγων στην Πανελλαδική Συνάντηση του ΜΑΣ, που φέτος θα πραγματοποιηθεί στο Πανεπιστήμιο Πειραιά στις 16 Δεκέμβρη, με σύνθημα «Πανελλαδικός Συντονισμός Φοιτητικών Συλλόγων! Αγώνας για:

- αποκλειστικά δημόσιες, δωρεάν, σύγχρονες σπουδές!

- πτυχία με αξία και δουλειά με δικαιώματα

Οχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια».

Οι Φοιτητικοί Σύλλογοι τονίζουν πως τώρα χρειάζεται περισσότερο από ποτέ να συντονιστούν! Να δοθεί ενιαία πανελλαδική - μαζική απάντηση στα σχέδια για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, που θα φέρουν συνολική υποβάθμιση των σπουδών όλων. Η συζήτηση για συμμετοχή στην Πανελλαδική Συνάντηση πλαταίνει αυτές τις μέρες σε ακόμα περισσότερους Φοιτητικούς Συλλόγους. Είναι ευκαιρία για κάθε φοιτητή που αναρωτιέται «τι μπορούμε να κάνουμε», να ανταλλάξουμε γνώμες και πείρα, να κουβεντιάσουμε για τον προσανατολισμό που πρέπει να έχει ο αγώνας μας για να έχουμε κατακτήσεις, να αποκτά αντοχή και διάρκεια, για το πώς θα αυξηθεί η συμμετοχή μέσα στους Φοιτητικούς Συλλόγους.

Κινητοποίηση ενάντια στη συγχώνευση 4ου και 5ου ΓΕΛ Καλαμαριάς

Μαζική και μαχητική κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησαν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί του 4ου και του 5ου ΓΕΛ Καλαμαριάς, αντιδρώντας στη σχεδιαζόμενη συγχώνευση. Μαζί τους διαδήλωσαν εκπαιδευτικοί και γονείς των υπό συγχώνευση σχολείων του δήμου Θεσσαλονίκης, που επίσης βρίσκονται σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας υπερασπίστηκε την πολιτική των συγχωνεύσεων. Από την πλευρά τους, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί είναι αποφασισμένοι να παλέψουν για να τις εμποδίσουν και αυτό διαμήνυσαν με τη μαχητική διαδήλωσή τους.

Οπως αναδεικνύουν, η προτεινόμενη συγχώνευση 4ου και 5ου ΓΕΛ Καλαμαριάς πρέπει να ακυρωθεί, γιατί, αν προχωρήσει, θα έχει ως αποτέλεσμα: Τη δημιουργία ενός υπερβολικά μεγάλου σχολείου με 400-450 μαθητές και μαθήτριες, γεγονός που δυσχεραίνει τόσο τη διοίκηση όσο και τη λειτουργία του, φέρνοντας ως παράδειγμα τις εκδηλώσεις, τις γιορτές, τις εκδρομές και συνολικά τις δράσεις ενός τέτοιου μεγάλου σχολείου.

Διευκολύνει τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων των 27-30 μαθητών και μαθητριών, καθώς η κατανομή ανά τμήμα γίνεται σε μεγαλύτερο όγκο. Γεγονός που θα οδηγήσει σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Δυσκολεύουν οι σχέσεις των εκπαιδευτικών με τους μαθητές, οι συνθήκες επικοινωνίας και επιτήρησης, πρόληψης και αποτροπής φαινομένων παραβατικότητας. Επίσης, δυσκολεύουν και οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών σε ένα μεγάλο απρόσωπο σχολείο.

  • Να μην προχωρήσει η προτεινόμενη συγχώνευση 4ου και 5ου ΓΕΛ Καλαμαριάς διεκδικεί το ΚΚΕ που κατέθεσε σχετική Ερώτηση προς τους υπουργούς Παιδείας, Εσωτερικών και Υποδομών. Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης, που υπογράφουν την Ερώτηση, ρωτούν τους υπουργούς σε ποιες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση έτσι ώστε: Να μην προχωρήσει η συγχώνευση του 4ου και του 5ου ΓΕΛ Καλαμαριάς. Να εξασφαλιστούν και για τα δύο σχολεία όλες οι προϋποθέσεις λειτουργίας τους με κριτήριο τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών (προσλήψεις προσωπικού, αύξηση της χρηματοδότησης, συντήρηση των κτιρίων, αναβάθμιση των υποδομών). Να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή του 8ου ΓΕΛ Καλαμαριάς.
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Για τις μετακινήσεις των φοιτητών

Συνάντηση με τον αντιδήμαρχο Φλώρινας πραγματοποίησαν τη Δευτέρα εκπρόσωποι των Φοιτητικών Συλλόγων της πόλης, όπου κατέθεσαν τα αιτήματα των φοιτητών σχετικά με τις μετακινήσεις.

Οι φοιτητές της πόλης επιβαρύνονται με 30 έως και 70 ευρώ κάθε μήνα για τη μετακίνησή τους από και προς τις σχολές και τη φοιτητική λέσχη, καθώς ύστερα από τη φοιτητική έκπτωση το εισιτήριο κοστίζει 0,60 ευρώ ανά διαδρομή.

Οι εκπρόσωποι των Φοιτητικών Συλλόγων Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ), Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών (ΠΤΝ) και Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (ΤΕΕΤ) κατέθεσαν κοινό αίτημα για θέσπιση μειωμένης κάρτας απεριόριστων μετακινήσεων, ενώ πρόσθεσαν ότι πάγιο αίτημα των φοιτητών παραμένει η δωρεάν μετακίνηση από και προς τις σχολές τους.

Ο αντιδήμαρχος από την πλευρά του δεσμεύτηκε ότι από 1η Γενάρη, που θα αναλάβει η νέα δημοτική αρχή, θα προχωρήσουν στην εξέταση και υλοποίηση των αιτημάτων των φοιτητών.

«Μέσα από τον μαζικό συντονισμό των φοιτητών και των Φοιτητικών Συλλόγων κατακτούμε τις διεκδικήσεις μας. Δεν σταματάμε μέχρι να κατοχυρωθεί!», σημειώνουν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι και καλούν στις Γενικές Συνελεύσεις που θα πραγματοποιηθούν τις επόμενες μέρες.

ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Συνεχίζεται ο αγώνας ενάντια στην απόσπασή του από τον ερευνητικό ιστό

Μέρα κινητοποίησης χτες για τους ερευνητές και το προσωπικό, με τη στήριξη μιας σειράς συλλογικών φορέων των Ερευνητικών Κέντρων

RIZOSPASTIS

Την καθολική αντίδραση της ερευνητικής κοινότητας συναντά ο σχεδιασμός της κυβέρνησης να αποσπάσει το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (ΕΑΑ) από τον ερευνητικό ιστό της χώρας και να το μετατρέψει σε υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Με κινητοποιήσεις απαντούν οι ερευνητές και εργαζόμενοι του Αστεροσκοπείου έχοντας στο πλευρό τους πάνω από 2.500 επιστήμονες από την Ελλάδα και 65 ακόμα χώρες, εργαζόμενους σε εκπαιδευτικά κέντρα και ινστιτούτα, σε πανεπιστήμια, διεθνείς και εθνικούς οργανισμούς που έχουν υπογράψει σχετικό ψήφισμα.

Χτες, μέρα κινητοποίησης και απεργίας που προκήρυξαν οι Σύλλογοι Προσωπικού και Εργαζομένων του Αστεροσκοπείου και οι Ομοσπονδίες των εργαζομένων στα Ερευνητικά Κέντρα, εκπρόσωποί τους παρέθεσαν συνέντευξη Τύπου για τις επιπτώσεις και τις προεκτάσεις του άρθρου 19 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου «Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας», με το οποίο το ΕΑΑ μεταφέρεται από τη Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας του υπουργείου Ανάπτυξης στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Τόνισαν ότι ο σχεδιασμός αυτός δεν τεκμηριώνεται ούτε αιτιολογείται από την κυβέρνηση και στηλίτευσαν τις στοχεύσεις αυτής της απόφασης. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν στο ερευνητικό έργο που αποτελεί την κύρια αποστολή του Αστεροσκοπείου, με περιορισμένες τις θεματικές που αφορούν την πολιτική προστασία. Συνέδεσαν την εξέλιξη που πλήττει την ερευνητική φυσιογνωμία του Αστεροσκοπείου με τις γενικότερες εξελίξεις στον τομέα της Ερευνας, την υποχρηματοδότηση και υποβάθμισή της, έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου για αντίστοιχες εξελίξεις και στα υπόλοιπα Ερευνητικά Κέντρα. Οπως τονίστηκε στο πλαίσιο της συνέντευξης, αυτό που θα έπρεπε να απασχολεί είναι η στήριξη της Ερευνας, η στελέχωση των κέντρων με μόνιμο προσωπικό και νέους ερευνητές, η εξασφάλιση των απαραίτητων υποδομών και χρηματοδότησης. Οπως δήλωσαν, ο αγώνας ενάντια στο άρθρο 19 του νομοσχεδίου θα συνεχιστεί, ακόμα κι αν ψηφιστεί, ώστε να μην εφαρμοστεί.

Νωρίτερα, οι Σύλλογοι Ερευνητών και Προσωπικού του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών πραγματοποίησαν συγκέντρωση στη Βουλή, όπου επέδωσαν ψήφισμα. Παρευρέθηκαν, εκφράζοντας τη στήριξή τους στον αγώνα των εργαζομένων του Αστεροσκοπείου, σύλλογοι ερευνητών και εργαζομένων από μια σειρά ερευνητικά κέντρα (ΕΛΚΕΘΕ, «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ», ΕΚΚΕ, ΕΙΕ, ΑΘΗΝΑ, ΕΘΙΑΓΕ-ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ κ.ά.), η Ενωση Ελλήνων Ερευνητών, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Ερευνητικών Κέντρων - Ιδρυμάτων, το Σωματείο Συμβασιούχων Ερευνητών και Διδασκόντων Αττικής, ενώ χαιρετισμό απηύθυνε η Βέτα Πανουτσάκου, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ.

Στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκαν, για άλλη μια φορά, οι βουλευτές του ΚΚΕ Αφροδίτη Κτενά και Νίκος Καραθανασόπουλος, ο οποίος στον χαιρετισμό του εξέφρασε τη συμπαράσταση του Κόμματος στον αγώνα τους απαιτώντας την απόσυρση της διάταξης για τη μεταφορά του Αστεροσκοπείου στο υπ. Πολιτικής Προστασίας. Κάλεσε μέσα από την κοινή αυτή πάλη να διεκδικήσουν η ερευνητική διαδικασία και η παραγωγή νέας γνώσης να τίθενται προς όφελος του λαού και των αναγκών του και να μην εργαλειοποιούνται από τους ιδιώτες για τα κέρδη τους, από τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς για τους πολέμους τους και από το αστικό κράτος για τους κατασταλτικούς μηχανισμούς.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ